Megát, hogy nekem ilyen nyelven kellett elmagyarázni a dolgot, de hát így tanul az ember.
Egyébként nagyon szeretem ez a kis Merivát. Neke maz új verzió nem is tetszik. Ezt meg nagyon féltem és ezért akadok ki minden apró hangtól, ha valami nem stimmel.
Sajna az autószerelés meg nem az én területem. Az előző autóm egy matiz volt, vittem mindig szerelőhöz. Később kiderült, hogy szemét módon átvágtak.
Ezért jó, hogy ilyen segítőkész a fórumozó közösség!
Nem futómű állitásra gondoltam hanem fék állitásra a kézifék kar és a bowden csatlakozásánál röviditeni kell a megnyúlt bowdenen,ha nem tudod annyira behúzni hogy beüléskor ne adjon hangot.
Tehát a kézifék holtjáték megszüntetésére gondolok mint irtam az enyém csak akkor csinálta ha gyengén vagy félig húztam csak be ilyenkor egy picit megtud mozdulni a hátsó tárcsa a hátsó fékpofák gyenge szoritása miatt és az adja a hangot.
A kézifék mechanikusan szoritja meg a hátsó tárcsákat mint tárcsafékes MTB biciglinél az üzemi fék.
A kézifékkel kapcsolatban.tökéletes volt a határolás persze,hogy szorul a vas két fékpofa között, nekem is volt ilyen hang de csak ha félig vagy csak éppen volt behúzva, Neked nyilván állítani kell a megnyúlt kézifék bowden miatt.
A terhelés változás ( a súlyod ) hatására elmozdul a rugó úton a kaszni a futóműhöz képest és a kerék egy kicsit el akar fordulni ez adja a hangot.
Na ma megvolt a " pöcök" állítás, de nem történt változás.
Meghúztam a pótkerék szoríró csavart is, de semmi eredmény.
Lehet, hogy a végén nekem is a kipufogó felfogatással lesz a baj?
Még esetelg arra tudok gondolni, hogy a csomagtató műanyag elelemi nyikorognak a fémen, mert ha megnyomkodom rendesen van mozgása a műanyaag borításnak a fémen. Az összes csavar meg va nhúzva pedig rendesen.
Másik fura hang is van.
Az normális, ha behúzom a kéziféket és beülük az autóba, akkor olyan hangot hallok hátulról, mintha a vas szorulna valahol? De csak kézifék behúzása után hallani. Amikor kereket cseréltem akkor is nyikorgott minden egyes tekerésnél. bocsi, nem vagyok egy szaki, ezért nem szakszöveggel írtam. Tippeket kérek.
Én is meg vagyok döbbenve, de szerintem ez nem gyári kábel a gyárin van szinjelölés vagy eltérő szinü az autó 0 km óta nálad volt vagy használtan vetted?
6 év alatt ennek csak akkor lenne szabad ilyenné válni, ha közben folyamatosan olaj, olajszármazék, utána meg folyamatosan napfény (UV) sugárzás és még magas hőmérséklet is éri. Ráadásul még mozognia is kéne, hogy a rideg szigetelés eltörjön és utána a benne lévő réz is eltörjön, elszakadjon!
A hó végén l0 hónapos lesz,nekem sem volt semmi komoly hiba vagy probléma.
Az ényém az 1.4-es 100 lovas egy kicsit gyenge főleg alacsony fordulatról nem remekel igaz még csak 8800 km. van benne remélem javulni fog mert az 1.6-os 100 LE-s sokkal combosabb volt.
Zavaró apróságok azért vannak ez inkább konstrukciós hiba ,pl. a kesztyütartó pénz tartórekeszeiből becsukáskor kiesik az apró, és nincs világitás benne,a levegő fuvókák nem 0irányíthatóak határozottan fel-le vagy oldalt főleg közére fúj.valamint az ülés mozgatás kicsit nehézkesebb mint az A-ban
Két hiba jelentkezett az elmúlt időszakban az 6 éves Merivámnál, amiben 52000km van.
Az utóbbi időben a futómű felöl rövid időszak alatt egyre erősödő kopogás hallatszott, még akkor is, amikor lépésben mentem. A menetstabilizátor és a lengéscsillapító között lévő függőleges összekötő rúd gömfejei mentek tönkre. Kicseréltettem. A szerelő javaslatára gyárira, mert állítólag az utángyártottak még egy évet sem bírnak ki. Ez 16eFt-ba fájt.
A műszaki vizsgán derült ki, hogy a pótféklámpám nem működik. Szerencsére ez csak nekem és a szerelőnek tűnt fel, a vizsgáztatónak nem. Otthon kiszedtem a LED-es lámpát, de nem az volt a hibás, hanem az ajtónál kévő gumiátvezetőnél törött el a kábel. A belinkelt képen jól látszik, hogy a többi kábel is megtört, a szar rideg anyaguk miatt. Két órás munkámba került, mire minden kábelt a törésnél elvágva és rugalmas kábellel megtoldva, lezsugorcsövezve rendbehoztam.
Megreklamáltam az Opelnél és a GM-nél is szavatossági hibára hivatkozva, a készült fotókat mellékelve. Fel is hívtak kétszer is. Először egy hölgy a GM-től, elég furcsán törve a magyart, de csak sajnálkozását tudta kifejezni. A másik német akcentusú úr is csak a megértéséről tudott biztosítani, és egyetértett velem abban, hogy célszerű lenne a sérült kábelköteget lecserélni. A finanszírozó személyében azonban nem jutottunk dülőre. A poén az volt, hogy a beszélgetés végén feltett néhány kérdést az elégedettségemmel kapcsolatban. Ezek után gondolhatjátok, hogy feltétlen lojalításomról biztosítottam őket.
Ez most részletes volt és érthető jók a képek is a jövöben javaslom a tavaszi WD 40-es vagy Ballistol-os karbantartást én mind a 3 ablaktörlö tengelyt át szoktam mosni tavasszal plusszz a kenőanyagot is pótolom, a karok levétele elöl ( lehuzó is kellhet ) és hátul úgy.
A támasztó gumi fejü bakkokkal én is szenvedtem hála az égnek meg változtatták a Meriva B- nél.
Ha jól emlékszem az ajtóba egy hatlap formáju alaptartóban van és azzal együtt kell elforgatva kiemelni szétnyitni 2 felé és egy osztással kintebb tenni és utána vissza az egészet a helyére.
Szándékosan írtam osztást és nem menetet mert messziről úgynéz ki mintha menetes lenne de nem az.
nem tudom, nem értek hozzá,nem vagyok autószerelő.
laikusként amit gondolok,hallottam:
szerelő szerint ezek az anyagok ennyit tudnak,kész.
google,net szerint:a spiáter az valamilyen ötvözet, kb.90 %-os cinktartalmú öntvény,olcsó,alacsony szilárdságú.gondolom ezért adja meg magát egy idő után,kezd el szorulni,s törik a végén.s az olcsósága miatt használják az autóiparban,aztán meg szív a tulaj.
gondolom,ha gondol rá az ember :) akkor szétszedi,lebontja az elemeket a motortérben,hogy hozzáférjen a rudazathoz, kiszereli,szétszedi, zsírozza,keni, s kész egy ideig. a szerelőm is ezt szerette volna, de csak az egyik oldali részen járt sikerrel, a másikon tört a nyavalyás.
nekem nem lett volna bajom a 28e ft-al. ha csak annyit kellett volna rákölteni. de mást is kellett, így már fájt. :(
én kerestem bontóban (debreceni vagyok) nem találtam a városban.mivel naponta használjuk az autót, s nem akartam belefutni esős időbe rossz ablaktörlővel, és közeleg a nyaralás is, ezért rendelt a szerelő újat.
azért kíváncsiságként a gugliban kerestem bontókat,használt alkatrészt forgalmazót. mivel már rendelés alatt volt a cuccos, ezért túl nagy erőt nem fektettem a keresébe, 2-3 telefon után nem kerestem tovább: egy helyen volt bontott, 25e ftért adta oda a kereskedő pár nappal korábban. ez 3e ft.differencia, sztem nem számottevő tétel az új javára.
de persze lehet biztosan olcsóbbat kifogni, csak idő kérdése. nekem meg az nem volt.
a szerelő szerint ez valami spiáter nevű anyagból van,amit nem lehet heggeszteni.
de itt talán megpróbálhatod javíttatni, mintha vmi közük lenne a spiáterhez:
Sziasztok! Én éppen ma jártam úgyanúgy, mint a kedves másik Meriva tulajdonos. És ami az érdekes, nekem is pont így tört le a perselyöntvényről a rudazat! Olyan nagyon nem vagyok boldog!!! Nézetm, hogy az új mechanika 28000Ft, jó lenne valami olcsóbb bontott. Nincs rá tippetek, hol érdemes keresni? Üdv!
3- így menj egy kört. Ha most nem nyikorog, akkor először tedd vissza a pótkereket, ha még mindig nem nyikorog, akkor csukd le a csomagtérajtót, hogy kizárhasd. Mint említettem én közel egy évig kerestem, nekem a kipufogó rendszert felfüggesztő gumik nyikorogtak-nyikorognak. Az is jelzés lehet, hogy esőben nem csinálja, csak mikor már kiszáradt, valamint télen is sokkal ritkábban csinálja.
Én azokat az állítható gumikat olyan szorosra állítottam, hogy már alig lehetett becsukni az ajtót, még mindig nyikorgott...
A vezérlésbe a vizszivatyut is ajánlom beleszámolni.Meg különbség van a motorok futásteljesitményében is,a szervizben mikor tapogatoztam azzal kezték milyen motor van benne mert van ami 60 ezret,de van amelyik a 120-at is lefutja egy szijjal.
nna, ez volt az ablaktörlő rudazat, ami miatt nem mentek a lapátok.
rudazat2.jpg (középső) az aminek simán kellett volna mozognia, de satuba befogva, két kézzel rángatva sem sikerült mozgásra bírni, így elvált az útja a rudazattól.
Ismerősnak is Meriva van, a szalonban neki jelezték, hogy nem éri meg cserélni 50.000 körül, mert attól függetelenül, hogy hány éves az autó azért nem olyan gyorsan száll el a vezérlés. És még nyugodtan lehet menni vele 60.000-ig is.
Nekem a múlt héten lett meg az 50.000 km és a napokban tölti be a 7. évét a kocsi.
Nem tudom mi lenne a jobb, ha várok picit és késővv csere, vagy összespórolom és inkább most csere.
Jelenleg olyan szép csöndes a motor, hogy félek, hogy csak elbarmolják a szerelők, de ezt már írtam is.
Van ismerős autószerelő, aki megcsinálná az egész cserét kb 50-ből. márkaszervízben meg kb 75 lenne. Viszont ha haver csinálja, akkor nincs a cserét igazló pecsétem a szervizkönyvben. Vagy nem is szórakozzak többet a szerbizkönyvvel?
Annyira nem vagyok nagy szakértő, de megnéztem a csamarokat. Sőt le is takarítottam mindent.
Én leginkább a csomagtartó ajtót tartó 2 műanyag "taróbakra" gondolo, hogy nincs kellően kihúzva, hogy eltartson és menet közben tud mozogni a lemez.
Na most az a kérdés, hogy eze ka 2 dvd műanyag rögzítőt lehet-e cserélni. Egyátalán lehet-e valahogy állítani. Olyan csavarosnak tűnik, de kézzel nem tudom elcsavani. fogóval meg nem merem megfogni, nehogy elpattanjon a műanyag.
Teleszkópok télen lettek cserélve, most tök feszesen nyíilik ki az ajtó. Tehát az biztos tart és a nyikorgás kezdettől fogva jelentkezik.
ma megyek ha minden igaz a kocsiért, akkor fogom látni a kiszedett cuccot. a szerelő szerint össze volt rohadva a szerkezet,olyannyira, hogy nem tudták úgy szárazon szétszedni. ezért áztatták, oldották vmilyen rozsdaoldós, csavarlazítós szerrel állítólag, de így sem tudták szétszedni sérülés nélkül. ha majd látom szabad szemmel is, akkor többet tudok mondani erről.
a lassulás meg úgy volt, hogy kb 3-4 napja félreálltam a forgalomból, hogy lemossam az ablakot az ablaktörlő lapátok+ablakmosófolyadék kombinációjával, rendeltetés szerűen használva a kezelőszerveket :)
nno és épp hogy csak megmoccantaka lapátok, aztán nagyon lassan megindultak, de kb. a szélvédő alsó harmadáig ért, amikor aztán se té se tova. az ezt megelőző napkok valamelyikén esett az eső, akkor még törölt rendesen a lapát, bár lassan indult meg a törlés, de 1-2 ms után már ment rendesen a lapátok mozgása, nem igazán észleltem lassulást a korábbi működéshez képest.
Nem tudom innen a monitor elöl eldönteni mennyire vagy műszaki ember, vagy jó megfigyelő, de kezdjük az alapoknál : nincs -e lelazulva a cs.tartó zár vagy az ellen darabja .Esetleg nincs-e kenetlen állapotban a zár illetve a két felső csapszeg.
Ha csak kicsit nyiszorog a támasztó gumi is tud hangot adni.
Azért 7 év alatt egy párszor kinyitottad és bezártad lehet hogy állitani kell a kopás miatt a zár bakon. ( 30-as Torx csavar )