Keresés

Részletes keresés

ghosty9 Creative Commons License 2007.09.21 0 0 7040
"tudod, hogy van: a kti-s forgalmi diagramok..."

Mekkora betvekkel irjam, hogy elolvasd: "honnan hova (tehat nem merrol merre!)"?

(A te abraid es logikad alapjan amugy M0 se kene, mert a helyen most minimalis a forgalom, akkormeg mirefol.)
Előzmény: Törölt nick (7039)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.20 0 0 7039

Azonban van-e adatod (gyakorlatilag: barmilyen) az utazasi igenyekre?

 

tudod, hogy van: a kti-s forgalmi diagramok...

 

(én meg tudom, hogy szerinted az nem mérvadó...

...úgyhogy maradjunk ennyiben... :-)

 

Előzmény: ghosty9 (7038)
ghosty9 Creative Commons License 2007.09.20 0 0 7038
"nem ua.

(ha a harántirányú elemek is meglennének, attól a hálózat ugyanúgy bpközpontú, de mégis tök heppi lenne...)"

Ha a harantiranyu elemek is meglennenek, akkor az mar nem jelen eset lenne. :-)

"de nincs... :-)"

Ezert is nevezzuk ezt peldanak. :-) Azonban van-e adatod (gyakorlatilag: barmilyen) az utazasi igenyekre?
Előzmény: Törölt nick (7035)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.20 0 0 7037

hát ja.

 

az a baj, hogy az rendkívül elmaradt közúti infrastruktúra rohamléptekkel történő fejlesztése és a felénk divatos (mindekinek csak joga van, kötelessége szálse) demokrácia nem nagyon fér össze...

 

...ráadásul mindez megfűszerezve a fejlesztések forrását elszürcsölő szociális demagógiával és a töm.közl. felsőbbrendűségét hirdető ideológiával....

 

tőlünk keletre sokkal könnyebb az építők helyzete:

 

ott kijelölik a nyomvonalat, oszt másnap mehetnek a munkagépek...

(persze joga ott is mindenkinek van, de a többségnek ez a hallgatásra korlátozódik... :-)

Előzmény: AcidMan (7036)
AcidMan Creative Commons License 2007.09.20 0 0 7036
Néztem ezt én is a googlen, amikor itt szóba került néhány főváros körgyűrűje. Ankarát Bukarestet és Moszkvát néztem aznap. Mindegyiken kiborultam, de mindegyiken más-más okból. :-)
Előzmény: Törölt nick (7030)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.20 0 0 7035

Jelen esetben ez ugyanaz. :-)

 

nem ua.

(ha a harántirányú elemek is meglennének, attól a hálózat ugyanúgy bpközpontú, de mégis tök heppi lenne...)

 

Ha mondjuk Szeged es Dunaujvaros kozott lenne nagy forgalmi igeny...

 

de nincs...  :-)

akkor lenne nagy, ha 10x ekkora városok lennének...

Előzmény: ghosty9 (7034)
ghosty9 Creative Commons License 2007.09.20 0 0 7034
"nem a budapest központúsággal van a baj, hanem a harántirányú elemek hiányával."

Jelen esetben ez ugyanaz. :-)

Nameg gondolkodjunk ma' egy picit. Uthalozatot normalis esetben nem ugy kene tervezni, hogy leulunk az urfototerkep ele es fogjuk a korzot meg a vonalzot, hanem megnezzuk, honnan hova (tehat nem merrol merre!) van nagy forgalom, aztan ehhez probalunk csinalni valamit. Ha mondjuk Szeged es Dunaujvaros kozott lenne nagy forgalmi igeny, akkor csak a szepseg kedveert ne kelljen mar se Kecskemeten, se Bajan atbumlizni mindenkinek. (Marpedig a sugaras-korives rendszereddel ohatatlanul termelsz ilyeneket.)

[elkerulo utak]
"szerintem a hosszát ne növeljük, némelyik így is épp elég hosszú, akkorát kerül, a számukat viszont télleg intenzíven kellene növelni..."

Szerintem aze' jol ertheto, mit is akarnak. :-)

Legalabbis ha azt irtak volna, hogy a szamukat kell novelni, az ikertestvered biztosan hozzafuzte volna, hogy micsoda marhasag, tan a mar elkezdetteket is be kene fejezni.
Előzmény: Törölt nick (6956)
n666ick Creative Commons License 2007.09.19 0 0 7033
Na igen, ezeket a preview-kat kellene berakni a rendszerbe.
Előzmény: Törölt nick (7032)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.19 0 0 7032

pedig van jópár frissebb kép:

a layers-ben a DG coverage-t bekapcsolva előhívhatók, legalábbis ezek preview-i...

Előzmény: n666ick (7031)
n666ick Creative Commons License 2007.09.19 0 0 7031

Az nekem a nagy gondom, hogy ménem frissíti az a jó guggle earth a magyarországi képeket. Még az M5 déli szakasza is épp hogy épülőfélben van. Egy árva részt frissítettek, az M0-M5 kereszteződést, de az M0-M4 már lemaradt a másik nagyfelbontású sarokból. A völgyhíd, a dunahíd mind fenn kéne, hogy legyen, és stb., stb., stb. : pl a Nyíregyháza alatti M3. Elvileg nagyfelbontású mezőkre esnek. Nem tudná valaki hatásosan felhívni a guggle figyelmét erre a dologra? És ha már ott van: kéne még több város is nagyfelbontásban.

Coming to think of it, a Colbert-híd budai hídfőt mintha szintén frissitették volna, legalábbis nem emlékszem azokra a "stub"-okra korábbról.

Törölt nick Creative Commons License 2007.09.19 0 0 7030

a turkok nem sokat tökölődtek a körgyűrűjükkel:

110km 2x4sávos pálya 86-98 között egymenetben megépítve...

 

(bár, hogy mi a bánatnak ekkora kapacitás, azt nemtom, hisz alig lézengenek rajt...)

 

Törölt nick Creative Commons License 2007.09.18 0 0 7029

jaaa, ha te ily módon definiálod a tömeget...

(tömeg=azon utasmennyiség amelyre már érdemes köt.pályás eszközt telepíteni. )

...akkor persze, hogy nem értjük egymást...

Előzmény: attus germanicus (7028)
attus germanicus Creative Commons License 2007.09.18 0 0 7028
>>A busz az tömegközlekedés-pótló eszköz.

>viszont ezen megállapításod - ha nem veszed rossz néven - marhaság... bizonyos utasszámig alatt 1xűen nem éri meg kötöttpályás eszközt telepíteni...

Ha nem veszed rosz néven, pont erről beszélek. Hogy ahol nincs igény tömegközlekedésre, mert nincs tömeg, oda való a busz. Azt nem tudom, hogy csak olvasod a hozzászólásomat, vagy megpróbálod értelmezni is?

 

>ha a busz a dugóban araszol, akkor arra nem az a megoldás, hogy vilit építünk, hanem az, hogy megszüntetjük a dugót, némi kapacitás növeléssel...

Ezt már százszor kitárgyaltuk, de sebaj, essünk neki 101-edszer is. Én ebben partner vagyok. Csak először mutass rá, hol írtam olyat, hogy építsünk villamost, mert a busz dugóban araszol.

Előzmény: Törölt nick (7027)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.18 0 0 7027

Ideális esetben az egyéni és a közösségi közlekedés egymást kiegészíti, és esetről esetre változik az egymáshoz képes értelmezett súlyuk....

 

szép zárógondolat...

 

A busz az tömegközlekedés-pótló eszköz.

 

viszont ezen megállapításod - ha nem veszed rossz néven - marhaság...

bizonyos utasszámig alatt 1xűen nem éri meg kötöttpályás eszközt telepíteni...

a busz a tömközl eszközpalettának ugyanolyan fontos tagja, mint a vasút, a vili, meg a metró...

 

(ha a busz a dugóban araszol, akkor arra nem az a megoldás, hogy vilit építünk, hanem az, hogy megszüntetjük a dugót, némi kapacitás növeléssel...)

Előzmény: attus germanicus (7026)
attus germanicus Creative Commons License 2007.09.17 0 0 7026
A busz az tömegközlekedés-pótló eszköz. Ahol tömegközlekedésre nincs reális igény, de az iskolásokat, munkanélkülieket, meg néhány öreglányt mégis el kéne fuvarozni, hogy ne gyalogoljanak, oda való a busz.
A busz a legdrágább tömegközlekedési mód, mert egy sofőr béréből maximum 120 utast lehet elszállítani, vonaton meg ezerötszázat. Persze ahol 1.500 utas három nap alatt jönne csak össze, ott kínlódunk a busszal. Vagy ha mégis vasutazunk, az a legnagyobb baromság, akárhogy is ragaszkodnak minden kilométernyi sínhez a vasútmániások.
A trolira ugyanez igaz, azzal a különbséggel, hogy az még drágább, mert drót is köll hozzá.

A legnagyobb baj az, hogy ezen a fórumon is egyesek betonmániások, és utálják a tömegközlekdést, mások vasútmániások és utálják a közutat, és mindketten mindenféle hazug érvet hoznak fel a saját álláspontjuk védelmében, meggyőződve arról, hogy abszolút racionálisan nekik van igazuk. Közben egy nagy frászt. Ideális esetben az egyéni és a közösségi közlekedés egymást kiegészíti, és esetről esetre változik az egymáshoz képes értelmezett súlyuk.
g86 Creative Commons License 2007.09.17 0 0 7025
Na jó, hát akkor trolit!
Előzmény: Rooger Preed (7023)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.17 0 0 7024

...a buszsávot persze csak álcának gondótam, majd lekopik az, oszt vót-nincs...

de a busszal mi bajod?

nagyon jó kis eszköz az, baromi olcsón létesíthetők vele járatok...

Előzmény: Rooger Preed (7023)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.09.17 0 0 7023

A buszt nem igazán kéne forszírozni, sőt!

Előzmény: Törölt nick (7022)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.17 0 0 7022

amit a városi közösségi közlekedés fejlesztésére lehet fordítani.

 

gond 1 szál se: akkor rakunk a hídra villamost, meg az útra buszsávot és máris közösségi lesz a projekt... :-)

Előzmény: Rooger Preed (7019)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.17 0 0 7021

Tehát semmiképpen sem pusztán közúti kapacitásnövelésre.

 

szó sincs kapacitásnövelésről.

kizárólag hiányzó hálózati elemek PÓTLÁSÁRÓL... :-)

 

(kapacitásnövelés az lenne, ha a 2x2es utakat 2x3-ra, vagy 2x4-re bővítenénk...)

Előzmény: felucca (7016)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.09.17 0 0 7020

Szerintem lenyomják a projektet a EU torkán.

De ha nem, akkor nincs annyi előkészített projektünk, hogy azt a pénzt le tudjuk hívni. Pláne, hogy az önrészt elviszi az esetlegesen bedőlő metró projekt... :(

Előzmény: felucca (7017)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.09.17 0 0 7019

Persze. Van egy adott keret (EU forrás: kb 250 milliárd Ft), amit a városi közösségi közlekedés fejlesztésére lehet fordítani.

 

Ebből monduk ami még közúti fejlesztés is az max a 3-as villamos meghosszabbítása a Savoya Parkig. :)

A legtöbb olyan projekt lenne, ahol a most hiányzó hálózati elemeket lehetne pótolni (Etele-Szerémi, Bajcsy, Rákóczi, Bem és Műegyetem rakpart, Thököly, stb) többségében a közút rovására...

 

A pénzbeszedésben részben egyetértek. A Centrum pofátlan sokat tesz el magának, de azt a másik 30%-ot amit átad az önkormányzatnak miért nem kéri senki számon?

Előzmény: Törölt nick (7014)
attus germanicus Creative Commons License 2007.09.17 0 0 7018

Be fogja.

Sarkozy tesz róla.

Előzmény: felucca (7017)
felucca Creative Commons License 2007.09.17 0 0 7017
De miért úszott volna el? Hiszen az EU láthatóan nem akarja benyelni a projektet.
Előzmény: Rooger Preed (7013)
felucca Creative Commons License 2007.09.17 0 0 7016
Nem. az M4 pénzét részben tömegközlekedésfejlesztésre, részben olyan közútiinfrastruktúrára kellett volna költeni, ami a Budapest élhetőségét javítja. Tehát semmiképpen sem pusztán közúti kapacitásnövelésre.
Előzmény: Törölt nick (7014)
attus germanicus Creative Commons License 2007.09.17 0 0 7015

Nem értek egyet. A dugó épen elsősorban az átmenő forgalomban van. Éppen ezért szerintem a körúton belül csak a budai alsó rakpart lehet kivétel. Pesten pedig akár tágítani is lehet, a Dráva-Dózsa-Verseny-Fiumei-Orczy-Haller vonalon lehetne a díjszedés határa.

 

Ennek persze van két elengedhetetlen feltétele van:

1., A belvárosi tömegközlekedés fejlesztése

2., Megfelelő elkerülő utak kiépítése

 

Ha ezek csak 30 év múlva valósulnak meg, akkor 30 év múlva szabad bevezetni a dugódíjat. Ha soha, akkor soha.

 

A témának egyébként van egy vitafóruma nálunk: veke.hu

Előzmény: Rooger Preed (7013)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.17 0 0 7014

Városhatár nem jó határ.         evidens.

 

Inkább a Nagykörucca, kivéve rakpartok és a Rákóczi-Hegyalja tengely.

ja, ilyesmi, csak az a gond, hogyha átjárófolyosókat hagysz benne, akkor kicsit megbonyolódik a dolog, hiszen akkor nem csak a zónahatáron kell a belépést regisztrálni, hanem az átjárófolyosók mentén is... (a rakpart még viszonylag 1xű, hisz kevés a lehajtási lehetőség, de a R-H tengelyen meglehetősen sokk...)

 

(mellesleg nekem a megvalósítás is 2séges, hisz a parkolásdíjszedést is meg tudják kultúrországokban oldani, nálunk ez sem megy: szimpla maffia pénzbeszedésként műxik, amihez a független bíróság asszisztál...)

 

A 4-es metró megtorpedózása sajnos elúszott. Pedig abból ezt is lehetett volna fizetni.

 

mostmár én is azon a  véleményen vagyok, hogy azt az 500+t hidakra és körutakra kellett volna költeni, de ez SEMIKOR, SEMMILYEN hivatal/szervezet által felvetve NEM VOLT alternatíva.

(az M4-gyel szemben csak felszíni tömközl fejlesztés és az aligút volt szembeállítva)

Előzmény: Rooger Preed (7013)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.09.17 0 0 7013
Wááá. Hüle Index elvitte a hozzászólásom... :(

Megpróbálom még egyszer:

Városhatár nem jó határ. Inkább a Nagykörucca, kivéve rakpartok és a Rákóczi-Hegyalja tengely.

Utat kell építeni. A Hungárián kívül. Jah. Miből?
De ha figyeled az évszámot, akkor oda 2010 van kiírva. Lesz addigra hosszú M0, lesz addigra felújított Margit-híd, talán elkezdik valamelyik hidat is építeni.

Persze, lehet itt jönni a Munkás köruccával, a Külső Keleti köruccával. De mennyit is kéne rá költeni a semmiből?
A 4-es metró megtorpedózása sajnos elúszott. Pedig abból ezt is lehetett volna fizetni.
Előzmény: Törölt nick (7012)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.17 0 0 7012

ez a demszki is kezd meghüjülni:

 

"akik egy bizonyos térségbe, mondjuk Budapest közigazgatási határain belülre belépnek gépkocsival".

 

miért kell ekkora ordas baromságokat mondani?

ilyen az egész világon nincs, hogy egy egész város behajtási díjas legyen a falusi/tanyasi rákosborzasztó és tsai külső kerületeivel együtt...

 

hangsúlyozta, hogy nem lát más megoldást az egyre növekvő autóforgalom által okozott környezeti károk enyhítésére...

 

akkor viszont jó lenne, ha sürgősen elhúzna a 3.14csába, mert van megoldás, ráadásul qrva 1xű: utat kell építeni...

 

ez a kerékpárosdi meg qrva drága buli: mennyenek jó sokan kerékpárral, de azért a bkv álljon haptákba a szükséges kapacitással, hogyha reggel épp esik az eső, vagy fú a szél, vagy hózik, esetleg gatyarohasztó hőség van, akkor mindenkit kényelmesen el tudjon vinni...

Előzmény: Rooger Preed (7011)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.09.17 0 0 7011
Dugódíj 2010-től?

http://www.mti.hu/cikk/228338/

http://www.hirado.hu/videotar/?id=9477

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!