Azt a részt a gépkönyvből felejtsd el nyugodtan :DDDD szerintem még valamikor az első GS gyártásakor készült...talán még nem is az 500 hanem a 400 vagy mi...szóval úgy 1980 körül :D
Ez a lánckenő tisztító dolog kb mint a nőknek az inteligens mosópor reklám. Szóval inkább hit kérdés.
Rengeteg féle fajta lánckenő spray létezik, hozzá lemosó meg miegymásfirlefranc.
Én a következőt csinálom:
1. teflon mentes láncsprét használok mert a teflont marha szar levakarni és az is fröcsög csak nem annyira, viszont ordenáré szopás utánna kitakarítani a lánckerékházat a blokkban. Szóval valami mezei láncspré ami jó az o gyűrűs lánchoz (szinte mindegyik) oszt jóccakát (nálam most valami kenflo vagy mi fityeg a zsákban)
2. esőben minden leállítás előtt kicsit megfújkálom, ha száraz marad akkor kb 500km-enként.
3. a dzsuva nagyrészét ledobja, de ha sokat megyek poros úton és már nem bírom nézni a láncot akkor jön
4. a brigeciol (erre többen felhördülnek hogy távozz tőlem sántán, az kinyírja az o gyűrűket.....hát nem nyírja ki.) ebből a legjobb ha olyan spriccelős flakonosat veszel, meg egy kisméretű kefét..ha nincs más a fogkefe is megteszi.
5. Jól átsprickolod lekeféled (ha jól megspirckoltad még csak kefélni sem kell...a láncot úgyértem) osztán szépen vízzel leöblít, szárazra töröl, kicsit vár hogy még száradjon osztán lehet rámenni a sprével. Nem űrteknika.
Lábjegyzet...ne a lánc oldalát vagy a gyűrűs részt fújd, hanem a közepit, amibe belekapaszkodik a lánckerék.
Üdv
Shake
Ja a motorolaj a blokkba való, nem a láncra...ha nincs más, működik, csak nem kúszik olyan jól mint egy lánckenő és könnyen kiverődik.
Ujdonsult GS500 tulaj vagyok! Egy 2006-os modellre sikerult szert tennem. Ez az elso nagyobb motorom.
Minden a helyen van, minden mukodik. A lanctisztitassal kapcsoladban erdeklodnek. A leiras petroleumot javasol. Szaradas utan meg motorolajjal valo bekenest. Kulon kiemeli, h ne lancolajzo legyen rafujva. (Akkor a lanctisztito es keno spray-ekkel mi a helyzet?)
Én tapasztaltam ilyet! Karbira gyanakodtam, de az tiszta volt, majd kompresszió mérés, ez is rendben volt... Végül a karbiszinkron hozta helyre a melegedési késedelmet... Furcsa hogy nem vettem észre alapjárati problémát vagy egyenletlenséget, valamint húzott a motor rendessen.../bár én nem nyélgázon hajtom/ fogyasztás növekedésem volt csupán. Javaslom melegítsd be a motort, majd emelj az alapjáraton 1500-1700 ford közé, és külön külön vedd le a jobb és bal hengerről a pipát! Ha baj van a szinkronnal észre fogod venni a motor járásárol.../valamelyiik hengernél drasztikussan esik az alapjárat, esetleg le is áll a motor/ Vigyázz! Használj gumikesztyűt és ne fogdozsd a motort a másik kezeddel mikor a pipát leveszed!!! Megcsipkod a magasfesz!!!
Ellenben, megviccelheted a bámészkodó, motorodon támaszkodó Cimborádat, ha miközben egyik kezedben a pipával,megérinted például a kezét...vagy a fülét! ;)
Első körben kiteketném a gyertyákat és jól megnézném milyen színűek. Ha nincs lényeges eltérés akettő között akkor ott pedig az égés rendben van.
Gyujtás hibára nem gyanakszom mert mint mondtad szépen dolgozoik azzal nincs hiba (a gyujtás elég karakánul jelentkezik mert köpköd rángat mintegy asztmás bakkecske.)
Mmm csak egy ötlet...kapd le a tankot a légszűrőházat és nézd meg hogy amikor mozgatod a szivatót az tényleg egyszerre mozdul mind a két karburátoron. Én leginkább arra tippelnék hogy ott elmászott valami, mert ha ennyire szar lenne a karbi szinkron akkor azt melegen szivató nélkül is kéne érezned...pl egy idióta alapjárat képében.
Esetleg nézhetsz még egy úszószintet is:
Fogsz egy szilikoncsövet, akkorát ami rámegy a karburátor leeresztő csöcsére. Rádugod és a szépen feltartod a másik végét a csőnek, kicsit magasabbra mint a karbi közepe (tarthatod magasabbra is ennek a lényege ne lógjon meg a benzin). Kinyitod a leeresztőcsavart és nézed a szilikoncsövön a szintet (ja ehhez legyen rajta a tank és nyisd ki a csapot pri állásba, és egyenes terepen középtámaszon legyen a vas). Ha a benzin szint az úszóház pereménél dekkol akkor jó.
Ugyan ezt a másik karbinál is. A két szintnek tökre egyeznie kell.
Télen megvolt a egy általános tisztítás a mocin.Karbi,tank,olaj. De egy nyár sem múlik el probléma nélkül persze. A motor hibátlanul indúl, ment egész nyáron és persze most is. Csak a gondott adódik,hogy indítás után(szivatóval) hagyom kicsit melegedni a motort, de sajnos csak a bal oldali hengert érzem hogy melegedne. A jobb oldali éppen érzek valami enyhe melegedést míg a baloldali már megsüti a tenyerem. Persze munka , gyerünk ,majd felmelegszik és úgy is volt. Esetleg járt-e így már valaki és mi a megoldás erre a problémára. 1000 tippem van arra ,hogy mi lehet a gond .
Na csak okulás képp írom le, mert a lustaság és a karbantartás elmúlasztása rendesen visszanyalt.
Reggel beindítom, irány a munka. Az első sarokig. Ott összeomlott az egész sekép-sehang. Azt rögvest levettem, hogy elektromos a hiba mert semmi nem élt.
Szereztem egy cimbitől digitmultit és elkezdtem végigméregeteni mindent. Az akkumukátor érdekes dolgot mutatott:
- gyujtás off -> 12.6V
-gyujtás on -> 0,5V
Rövidzárlat nem lehetett mert nem füstölt semmi, biztosítékok is életben voltak. Hát kiderült hogy mivel izéltem néha megpucolni, jól beoxidálódott mind a két saru és ott esett az 12V, persze emiatt a központi relé nem tudott behúzni...rgo sekép sehang.
Na jól megpuceváltam a kapcsokat és láss csodát, minden visszajött rendesen :D
Tanulság:
Néha azért a tankoláson és a láncfújogatáson kívül, vannak dolgok amikkel foglalkozni köll.
Ezzel a betolással beindul, még autóval találkoztam, ott az átmeneti ellenállások (oxidáció) miatt (a csatlakozókon meg a testelésen) annyira leesett a feszültség az önindító nagy áramfelvétele miatt, hogy a gyertyák már nem vagy csak alig voltak képesek szikrát csiholni.
Nekem annyira nincs indítási problémám, hogy 15 fok felett szivató nélkül is max egy főtengelyfordulat és már rötyög is, pedig 4évvel ezelőtt ezzel az aksival vettem használtan...a jó ég tudja mennyi idős.
Viszont már 2szer előfordult hogy menetközben egyszercsak se kép-se hang..mintha egymozdulattal levenném a gyujtást.
Nekem is biztos valami kontakt lehet, bár átmozgattam, megnéztem az összes csatlakozót és se oxid se szakadás.
Eccer csak kiderül. Lehet a slusszkapcsolóban szarakszik valami, vagy a központi relé döglődik.
nincs is rá szükség, még megtalálom a szívatókart a saját gépemen :)))
Gyertyák jók, és másegyéb probléma nincs a motoron, a fordulat üzemi hőfokon hőmerséklettől függetlenül egyenletes, teljesítmény, vezérlés rendben, egyszóval ezen kívül semmi baja. Még kontaktproblémára gyanakszom.
Ez az indítási gebasz is hidegben jön csak elő, (már ha a 15- 20 fok hidegnek mondható, szerintem nem). Ha betolással beindítom, utána rendesen jár.
Nem találkoztam és most kerülném a gonoszkodást (a rákéne húzni a szivatót :DDDD).
Első körben fognék egy gyertyakulcsot kikapnám mind a két gyertyát és hozzérintve őket a blokk oldalához (hogy legyen testelése), gyújtástrá oszt hadd forogjon az az önindító. Ha szép vastag a szikra akkor is gyertyacsere és vissza a blokkba.
Ha nincs szikra egyiken se, akkor jön a feketeleves, de ahhoz már járművilamossági affinitás műszer és vezetékezési rajz kell.
Mindenesetre, ha van más baja is (összevissza alapjárat, kelletlenül veszi a fordulatot, vagy nehézkesen/egyáltalán nem ejti el) akkor nem annyira gyujtásprobléma mint keverék képzési.
Amúgy télleg mikor cseréltél gyertyákat és milyen tipus vagyon benne?
Szóval mielőtt pánik üzem indul...javasolnék egy gyertyacserét...sokmindent meg szokott oldani....főleg mert a gyujtás jeladó inkább fordítva szokott kimúlni....hidegen jó, melegen meg kampeca.
Több mint 2 éve megvan a GS500-asom, szeretem, karbantartom.
2003 évjárat, 49 LE. Egy olyan problémája van aminek a forrását ezidáig nem sikerült kiderítenem, eddig 5-8 celsius alatt, újabban már 15-18 celsius fok alatt nem indul. Önindító forog, aksi jó, olaj, benzin, gyertyák rendben, de nem indul. Ilyenkor betolom mint a kispolskit, azonban pl néha ez sem válik be.
Délutánra mikor felmegy a hőmérséklet, pöccre indul mintha mi sem történt volna.
Én télen nem használom a gépsárkányt, de "altatás" előtt feltöltöm szuperrel (egyébként "normal"-t használok) és kifogyasztom a régi benyát a karbiból, hogy a "szuper"-rel legyen tele. És, persze, olajcsere is van a téli időszek kezdetén. Eddig még nem volt gondom, akár több hónapos állás után is vígan indúlt. Persze, az akksi nincs rajta a téli időszak alatt, azt behozom a kamarába, és havonta feltöltöm.
Az is igaz, hogy még csak a 3. telen van túl nálam. Hogy előtte mit csináltak vele, azt nem tudom.
Viszont ha sokáig áll (mondjuk egy telet) leeresztve, akkor kiszáradhatnak a karbik tömítései, ami megintcsak bonyodalom, mert utána nem tömít kb semmit... :
(legalábbis én ezt hallottam, és logikusnak tűnik, de lehet, hogy nem igaz)
Nincs mit. Engem is érdekelne egy kis plusz előgyújtás, de csak annyit találtam róla angolul keresve is, h 2004-es évjárattól is lehetséges, de hogy hogyan, azt homály fedi...
Én is kérdeznék. Szintén angol irodalmat böngészve, úgy tűnik sokaknak bevált néhány fajta benzin-adalék. Pl. karburátortisztító, stabilizáló télire (utóbbi, h ne váljon ki az a trutyi belőle a hosszú állás alatt, ami amúgy megtenné), stb. Nekem viszont pontosan nulla tapasztalatom van ezekkel. Valakinek esetleg több? Vagy infó, hogy hol lehet megvenni? Érdemes-e? Benzinkúton gondolom, de ott nyilván a rendes ára kétszeresét kérik, praktikerben csak dízeles injektortisztítót találtam :))
Olvastam, hogy néhány évvel ezelőtt még lehetett vásárolni módosított gyújtás jeladót, amivel némi teljesítmény növekedés elérhető és a 6-os rögzítőcsavar kivétele után egy az egyben át lehetett cserélni a gyárival. Használt-e valaki ilyent, tudtok e róla mondani valamit, érdemes e foglalkozni vele és esetleg hogy hol lehet hozzájutni?
Akkor nincs baj :) 2-3ezer közé max egyes, kettesben csúszik le nekem, ha olyan a forgalmi helyzet, a 60-at pedig általában negyedikben tartom, de ezekszerint akkor pakolhatom akár fentebb is.
A fogyasztás lehet 3.6, ha tatterosra veszem a figurát (velem elég gyakran előfordul) vagy véletlenül nem városban bóklászok akkor elég anorexiás tud lenni.
"Még egy kérdés, az előzőtől (nem teljesen) függetlenül: mi az a fordulatszám, ami alá már végképp nem szabad engedni?"
Ahol lefullad :D
Viccen kívül, lehet vele alacsony (2-3ezer között) fordulaton eprészni, csak arra kell ilyenkor vigyázni, hogy ne csavard meg nagyod a gázt, mert az hosszútávon árt a blokknak. Olyan 3.7-4ezer környékén kezd éledezni, 7ezertől meg amolyan öreguras vehemenciával hajalndó szedni a pacskert.
A 60km/h nálam amolyan vízválasztó. Ha elég egyenletes a forgalom, hajlamos vagyok felszórni 6.ba, de csak tartani a tempót (ez persze városra igaz).
Országúton meg szinte soha nem megyek ilyen lassan.
Ismi vett gs 500 e t csutka kormánya van gyárilag és szeretné átalakitani emelt kormányá ami szintén gyári kivitelbe van! van valahol bontó vagy valami tipp átalakítani? esetleg felső villa híd csere...
Ha valaki "Energy Conserving" autós motorolajat tett bele, attól is csúszhat, ha jól tudom.
Ezek ált. elég alacsony viszkozitásúak, 0w-30, 5w-30, 10w-30... de ha motorba való, akkor nem szabad ilyet csinálnia.
Ha ez a helyzet, olvass utána kicsit angol nyelvű oldalakon, egyszer írta vki egy fórumon, h mivel lehet lepucolni a lamellákról, de sajnos nem jut most eszembe :