Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Peggy Creative Commons License 2001.03.25 0 0 63
Üdvözlöm a Márkatársakat!

Meg tudná nekem mondani valaki, hogy a 605-be szerelt V6-os motorok közül melyik 90 fokos es melyik 60 fokos? Egyáltalán valami kis infot róluk, hol lelhet fel az ember? Mert én még csak a régebbi PRV motorokban vagyok jártas, ezidáig.

Előre is köszönöm

Peggy - aki szintén szereti a serie 6-ot

sansalvador Creative Commons License 2001.03.24 0 0 62


Hogy a témánál maradjunk.:-)

Grrrr Creative Commons License 2001.03.24 0 0 61
Sziasztok!

Hawaii: örülök, hogy egyedfejlődésed a megfelelő irányba vezet ;) A 206-Clio-Punto vitában pedig felesleges a Peugeot-t dicsérni, mert ha valaki nem szeret bele, akkor tényleg ne azt válassza.

A Peugeot-ban történő zenehallgatásról: igaz, csak 206-os sikeredett, de már ebben sem hallgatok kereskedelmi rádiót, csak Bartókot :) Egyszerűen nem illik oda.

A 206-ban pedig szerintem nincs hátsókerkorm, legalábbis egy ismertető sem hívta fel rá a figyelmet. Ennek ellenére súlyos udvariatlanság meredekebb kanyarokba a képességeinek megfelelő sebességgel belemenni, ha jön utánad valaki, mert aztán lehet megállni és mentőt hívni :)

sansalvador Creative Commons License 2001.03.24 0 0 60
Szia Sabian!:-)

Neve?:-) Hát van persze. Bár én sosem adtam egy autómnak sem, az asszony azért adott neki: Gilbert (zsilber') - csak igy franciásan!:-) Szinte minden másnap mosva van, mert ugye a fekete kényes, az asszony meg szereti ha tiszta. Hát mossa csak!:-)) Mindig mond neki olyasmiket, hogy "most már szépek a szemeid" meg "gyönyörű vagy Zsilbi", stb. Egyébként minden fehérnép megdicséri. Bárcsak lett volna ilyen gépem 18 évesen!:-))))

Előzmény: sabian (58)
sansalvador Creative Commons License 2001.03.24 0 0 59
Szia Zsombi!:-)

Ha jól tudom, akkor az 1.6-os és 1.8-as benzinesekben dobfék volt akkoriban. A 2 literes biztosan tárcsa. A diezelt nem tudom, de szerintem dobos.

Előzmény: zsombi (57)
sabian Creative Commons License 2001.03.23 0 0 58
hali!

Sajna eltűntem mint szürke Zastava a ködben... elkapott a munkagépszíj :))
Valóban a 306-st szerelték passzív hátsókerék kormányzással. Az is tök igaz, hogy nem lehet észrevenni, ill. csak annyit hogy nagyon fekszik és semlegesen viselkedik kanyarban, no kitörés, tényleg mintha sínen húznák. Elég sokat vezetem a 306-osomat (gyakorlatilag csak azt) és nem veszem észre hogy van benne vmi ilyesmi (persze meg is szoktam mit bír). De legutóbb átültem egy escortba (persze eleve sántít az összehasonlítás) és nyilvánvalóan érződött, hogy hiányzott az a pici plusz hátulról, hogyis mondjam: Eltűnt a sín. Az érzés olyan volt, mintha húzták volna ki az ívről az autófarát, nem nagyon de úgy diszkréten.
Van neve az autóknak kedves Topictársak?
Így "négyszemközt" elárulom: az enyém Pepe (a párom adta neki, láccik is). Ja a fekete 406 csoda pedig Lucifer leszen....
üdv:
sabian

Előzmény: Hawaii (56)
zsombi Creative Commons License 2001.03.23 0 0 57
Egy buta kérdést engedjetek meg. A '97-ben gyártott 406-osnál hátul dobfék van vagy már tárcsa?
Hawaii Creative Commons License 2001.03.23 0 0 56
"Hátsókerkorm"

A 306-ban is van (asszem abba tette a Pug először, ha nem tévedek), félelmetesen viselkedik egy éles kanyarban, jó sebességnél. Mintha sínen menne, nagyon jó... Nem tudjátok, a 206-ban is ilyen a hátsó futómű?

Metacode,
Köszi az infót a pilácsokról, erre számítottam :-)))
A 406-ot még nem lehet (valódi) xenon-nal kapni? A 607-et tudom, hogy lehet, de a 406 versenytársai közül szinte mindegyiknél rendelhető (pl. Volvo 40, BMW 3, Opel Vectra, Audi A4 stb.). Már VW Polo-t(!!!) is láttam Xenon-nal (a GTI-ben standard felszerelés).

Előzmény: sansalvador (53)
sansalvador Creative Commons License 2001.03.23 0 0 55
Aztán van itt egy link, annak aki szereti a kicsit megvaditott Oroszlánokat: (Katt a bannerre)


Jó szórakozást!:-)

sansalvador Creative Commons License 2001.03.23 0 0 54
De hogy a mai este se maradjon ki egy szép kép nélkül:


Sansalvador, aki szereti a "600-as" Pugokat :-) mert az előző autója dettó ugyanilyen volt:



sansalvador Creative Commons License 2001.03.22 0 0 53
Szevasztok Oroszlánosok!

Először is thx a gratulációkat!

A kiegészités jogos: a 405 valóban volt 1.4-es motorral kapható - de csak asszem itt keleten (Lengyelo, Magyaro.) legfőképp az ára miatt.

Sabian:

a 607-est én is próbáltam, de az "csak" egy HDI volt.:-) Fantasztikus az az autó, a szépségét semmilyen hasonló kategóriás autó sem tudja utólérni. Árban pedig végképp nem, az nagyon korrekt. Kevesen tudják csak, hogy egy ilyen kategóriájú Peugeotnál az alkatrészek árai is messze a konkurencia alatt vannak. Korrekt autó - korrekt áron - korrekt szolgáltatással.

A 406 audiójához:

Tudomásom szerint a Supreme kivételével Philips audiót használnak, amit ugyan nem ismerek magában a 406-ban, de az biztos hogy nem éri el a Clarion rendszer (hang)tudását, ahogyan a Philips-et én, mint márkát kategórizálom. Nálam a Clarion fantasztikus, nem hagy kivánnivalót maga után, tényleg. A 607-ben is ez a Clarion van.

MetaCode:

Passziv hátsókerkorm? Tulajdonképpen észre sem veszed. Sok hülye (akinek kedvenc autójában ilyen nincs) úgy fikázza, mintha az csak azért lenne ott, hogy billegjen az autó tőle. Nos ők nem ismerik, nem kell őket komolyan venni, hallottak valamit arról, hogy a régi Citroen Xsara egyébként is lágyra hangolt futóműve erősebb terhelés hatására kissé túlzott aktivitással válaszolt a kanyarban vagy nagyobb kormánymozdulat esetén.
Nos egy Peugeot futóműve sosem volt lágyra hangolva, sőt a 406-osé kifejezetten feszes. Továbbá a többlengőkaros felfüggesztés szintén megkülönbözteti a kisebb kategóriáktól, ami szintén garancia az útfogásra ill. a kényelemre. Ehhez társul -javitva az erősebb kanyarivekben mozgó autó biztosabb útfogását- ez a passziv szerkezet. A Peugeot-k futóműve legendásan a legjobb futóművek között volt mindig is számon tartva, hiszen egyben adta a kényelmet és a kifogástalan útfekvést. Ezzel a megoldással, amit tulajdonképpen arra szántak, hogy bizonyos sebesség felett egy erősebb kormánymozdulatra, vagy erősebb kanyarivben haladva a hátsókerekeknél fellépő nagyobb fizikai terhelésre a centrifugális erő hatására pár fokot képesek a kerekek elfordulni - javitva az úttartást. Ezt az ember normál közlekedésben észre sem veszi, igy pl városban sem, aki mást mond és állitja, hogy észleli a működést, az lámer vagy hazudik. Ezt csak azért mondom, mert sajnos a múltkoriban volt egy kis vitám egy két "okos" emberrel, akik meg akartak arról győzni, hogy ez egy hülye megoldás - bár tapasztalataik persze nem voltak a témában. Nevetséges nem? :-)

MetaCode Creative Commons License 2001.03.22 0 0 52
Szia Hawaii!

Szerintem nagyon jó, pláne most alkalmam nyílik elég sokat vizes pályán is próbálni. Kellemes a terítése, szépen világít a jobb oldalra, és ami nem hátrány, ha eppicit szociálisan gondolkodunk, hogy nem vakítja a szembejövőket sem. A reflektorban továbbra is beválik a négy izzós rendszer, messzire és intenzíven lő. Vezettem már xenonos autót is (nem pözsó, és valódi xenonos, nem pedig a kínai piaci), hát, nem túl sok különbséget vettem észre. Jobb ugyan, de véleményem szerint nem korszakalkotóan nagy dobás...

Sabian

Megvan a profi, ha RCA kell, bár először próbáld ki. Én általában Pink Floyd, Terion, Dire Straits-sel múlatom a kilométereket, ha minden részlet kell, nem árt egy kis erősítés..:-)

Hozzáértők:

Kérdésem volna: mi a lényege a passzív hátsókerék-kormányzásnak? Vegyem úgy, hogy hasonló, mint a csuklósbusz, csak amíg annál hidraulika, addig ennél pusztán a fizikai hatások fordítják a kereket? Köszi

M.

Előzmény: Hawaii (51)
Hawaii Creative Commons License 2001.03.22 0 0 51
Sabian,

Köszi a welcome-ot.

Jelentem, 306-os már van a családban :-)) Jó kis kocsi az is, de most már ugye kifutóban van (merthogy már itt a 307), bár igaz, hogy éppen ezért talán pont most lehet jó árakat kapni rá a kerskedőknél! A bajom az vele, hogy "csak" a régi 1.6 90LE motor benne a legnagyobb, amivel még árulják, és én erősebbet szeretnék. 206-ból is az új 1.6 16v a vágyam, esetleg a HDi, de az drágább vmivel.

A magyarázat az erősebb iránti vonzalmamra: 1.4 16v 90LE Corsa-t hajtok most. Ez nekem kb. az elfogdható teljesítmény/súly arány. (9,7 kg/LE a Corsa) Ennél alább már nem akarom adni :-))), irány tehát a 1.6 16v-s 206.

Egyet mondjatok meg nekem, milyen az új 406 világítása? Jó fénye van ennek az újfajta "kristályfényszórónak" a nagy éjszakában?

Ahoj,
H.

Előzmény: sabian (44)
sabian Creative Commons License 2001.03.22 0 0 50
Akkor következzék a story, amely a kiemelt ügyfélkezelésről szól, meg arról mekkora "odaláncoló" ereje van egy kis gondoskodásnak...
Mielőtt áruba bocsátották a 607-est (tavaly ősszel) az importőr és a márkakereskedők a nagy flotta vevőket, egyedi modell tulajdonosokat stb. meghívták egy tesztvezetésre. De hogyan?? Ez az érdekes!
Hazaértem egy átlagos napon, ajánlott küldeményem érkezett: egy doboz! Benne egy levél: Kedves Én, a Pug Hungária meghívja Önt egy tesztvezetésre, hívja fel ezt meg ezt a számot bla bla.
A dobozban volt egy üveg száraz francia bor (2-3dl) és egy videokazetta a 607-ről, amelyben mindent elmondtak az egyszeri sofőrnek, bemutatták az autót minden tudományával egyetemben. Közben a borhoz minden kellemeset kívántak.
Másnap felhívtam a számot: egyeztettünk időpontot, meg autót, hogy mekkora motorral, milyen színben, automata vagy manuálisat szeretnék-e. Így sikerült egy órán keresztül (a hegyen át Pilisszentlászlón keresztül) elmenni meg visszajönni Visegrádra Óbudáról egy elefántcsont full extra 3.0 literes 607-sal. Nagyon korrekt volt. És a client service....gyönyörű.
Csoda ezentúl, hogy szerelmes vagyok a pözsóba??? Mert ez igazi élmény volt...
sabian
Előzmény: 405GRX (49)
405GRX Creative Commons License 2001.03.22 0 0 49
sabian
Nem gondoltam volna hogy ilyen nehéz volt elférned a 206-osban, nekem egész kényelmes volt. Jó, a 405-höz nem hasonlítható:-)
Teljesen hátratolt ülésnél alig érem el a pedálokat, és ha magamnak beállítom kényelmesre, mögöttem még 1 ugyanakkora termet elfér, mint én...egyszerűen verhetetlen.
Várom a 607-es sztorit:-)
Előzmény: sabian (47)
sabian Creative Commons License 2001.03.22 0 0 48
Zsombi!

Alább sansalvador írásában (képpel együtt) megtalálható az a 403-as amellyel minden idők legtutibb nyomozója szaladgál.
sabian

Előzmény: zsombi (46)
sabian Creative Commons License 2001.03.22 0 0 47
405GRX
Mikor megvettem a 306 RG-t, utána volt a hivatalos bemutatója a 206-nak. Kiemelt RG tulaj lévén ez egy tesztvezetést jelentett (607-es esetén dettó így volt - később elmesélem). Szóval 306- sportülésből ültem át egy 206 normálba és persze nem találtam meg a megfelelő vezető pozíciót (persze lehet hogy gnóm vagyok). A vége az lett, hogy úgy vezettem, hogy az ülés teljesen hátra volt tolva, lábam terpeszben, pont akkorában, hogy a két térdemtől tudjam tekerni a volánt, bal térdem az ajtókárpitnál, jobb térdemmel pedig kitámasztottam az 1-es sebességet. Mögém persze senki sem fért. (8 évig NBI ben röplabdáztam - hosszú kéz hosszú láb :))). Szóval picinek tűnt, nekem(!!!) hosszabb útra (pl Horvátország) kényelmetlen lenne. De akkora jó gép, hogy városi furikázásra tökéletes, egy szerelem darab.
üdv:
sabian

Ui.: egy picit dolgozok (20-30 perc) és ha utána tollba foglalom a 607-es sztorit nagy körítés volt....

Előzmény: 405GRX (45)
zsombi Creative Commons License 2001.03.22 0 0 46
sabian!

Jellemzésed találó lehet. Apám (55éves) megvette élete x-edik autóját: Peugeot 406 Break. Viszont nehezen tételezem fel róla, hogy bármilyen klubba elmenne.

Az viszont érdekelne, hogy milyen kocsija van pontosan Colombo-nak. Csak nem...? Egy biztos, olyan kabátot hord, mint én :-)

Előzmény: sabian (37)
405GRX Creative Commons License 2001.03.22 0 0 45
sabian,
Szerinted kicsi lenne Neked a 206-os belül? Vagy már ültél benne? Én 181 cm vagyok de bőven elfértem a beülő teszten, korrekt komfortérzet volt...legalábbis elől. De magam mögött ritkán szoktam ülni, úgyhogy a hátsó ülés kevésbé érdekel:-)
Egyébként mennyivel nagyobb a 306-os belül, mint a 206-os?
Előzmény: sabian (44)
sabian Creative Commons License 2001.03.22 0 0 44
Helló Hawaii!

Örülünk (örülök), hogy benéztél!
206?? Jó választás! Ha nem lenne család, ideális autó lenne számomra. Ugyan a 190 cm hosszommal és a 95 kg önhordó(!!!) saját tömegű karosszériámmal kicsit szűkös lenne, de a feeling, meg a szépség sok mindent megér. Ezt az autó szeretni kell, csak úgy mint az összes többi oroszlánt. Ez a márka egy emócionális darab. Ezek nem a német racionális traktorok :)))). A clio vs. punto vs. 206 topicban szerintem kicsit érdemtelenül leszólják néhányan, dehát izlések és pofonok. Ha beleülsz, akkor úgyis szerelem lesz/van...
306-oson esetleg nem gondolkodtál? Csak azért mert, abból a három ajtós 1.6-os gép, nagyon költséghatékony megoldás, kipróbált modell (nyilván nem a legújabb) és olyan mint egy igazi oroszlán. (nekem nagyon bejön - még egy 5 ajtós 1.6-os 306-om van :)))
Most nyúzol valamilyen gépet?
üdv:
sabian

Előzmény: Hawaii (42)
sabian Creative Commons License 2001.03.22 0 0 43
Sansalvador

Minden elismerésem, nagyon nagyon korrekt szép munka! (el is mentettem az arhívumba). Egy valami azonban kimaradt belőle:
"1998-ban elnyerte a legszebb, leggyorsabb, legqlabb TAXI címet, amelyet 2000-ben szintén megismételt. Itt is, mint az élet hétköznapi tájain bebizonyosodott, hogy mellett a Mercedes csak egy traktor, a Micubicsi pedig csak egy tankbanéző japán fekete ló"

A "klub" részemről okés (márcsak autó kellene hozzá) - talán 2.5 hét még, azaz olyan 20-at kell még aludni :)))
A találkozó fedőneve legyen mondjuk: "Nindzsaaaaa!"

Oroszlános szép napot!
sabian
Ui.: Csövi, megy a traktor??!!

Előzmény: sansalvador (40)
Hawaii Creative Commons License 2001.03.22 0 0 42
T. Topic,

Bár nekem most semmilyen Pug-om nincs, 406-osom meg végképp nem (205-öm már volt régebben), de egyre jobban szeretem olvasni az itteni "termést": sok érdekes információ, tapasztalat, GYÖNYÖRŰ képek, kulturált hangnem :-)))

Én most a 206 felé kacsintgatok, arra talán záros határidőn belül össze tudom szedni a lét... esetleg majd még a 307! A 406 most még sok lenne nekem pénzben is, meg méretben is (no family), de azért mindent összevetve a 406 a végső cél a későbbiekben :-). (Lehet, hogy addigra már 407 lesz??!!)

Addig is élvezzétek legalább ti az oroszlánjaitokat, én meg jövök ide olvasni meg nyálcsorgatni ;-)))

Üdv,
H.

405GRX Creative Commons License 2001.03.22 0 0 41
Sansalvador,

Ez az összefoglaló egyszerűen QL! Azt hiszem bármelyik autós magazin megirigyelhetni kis illusztrált történelmi áttekintésedet, gratula hozzá!
Még nekem mint épületes fan-nek is egy rakás érdekességet közölt, talán csak az utolsó bekezdés fájdítja a kelleténél jobban a szívemet...:-)
Csak két apró kiegészítés: úgy tudom hogy a 405-ös motorpalettája 1,4-nél kezdődött, gyártották az 1,4i 75LE motorral is, bár nem minden európai országban forgalmazták. A 404-esból pedig volt pickup verzió is, amelynek még mindig vígan szaladgáló példányait nemrég szép számmal láthattam az említett afrikai térségben...
Tali: teljes egyetértésem (család nincs:-)...)időpont mindegy.

Előzmény: sansalvador (40)
sansalvador Creative Commons License 2001.03.21 0 0 40
Sziasztok Oroszlánosok! A topic kedvéért készitettem a 406-os tulajoknak -és leendő tulajoknak- egy kis tipusismertetést illetve történelmi visszatekintést a 400-as sorozatra, csak azért, hogy tudják miben is ülnek!:-) Jó olvasást!


A Peugeot 406 és elődjei


A 400-as sorozat első igazi és jellegzetes Peugeot-ja a 402-es volt és a "sochaux-i puska" névre halgatott. Ezt a modellt 1935 és 1942 között készitették a francia Sochaux-ban. Jellegzetessége nem csak a részletekbe menően elegáns karosszériájában, hanem a szellemes és találékony technikai megoldásaiban is rejlett. Kora átlagos autói fölé helyezte a két addig is ismert jellegzetes Peugeot tulajdonság, a 'nagy' teljesitménye és a gazdaságos, takarékos üzemelése. Külön érdekessége még a fényszórók elhelyezése a hűtőmaszk mögött, ami egyébként minden "02"-es modellnél megtalálható volt. Ebből a tipusból valamivel több, mint 75 ezer db-ot készitettek. Elsőkerékhajtású, 4 hengeres 1991 és 2142 ccm motorokkal 55 és 63 lóerő teljesitménnyel, melyekkel 110 illetve 125 km/h-t lehetett elérni. Külön sporttörténeti érdekesség, hogy 1938-ban a 402 Darl'mat változattal elindultak a le mans-i versenyen. A versenyautót a 402-es alvázára épitették és az utcai 402-es motorja futott benne kifejezetten a versenyre hangolva. Az 1991 ccm, 70 lóerőt teljesitett és 170 km/h végsebességre volt képes. A 2887.976 km-es versenyben 120.32 km/h átlagsebességet értek el és a 2L kategóriában első helyen végeztek.



A második világháború után teljesen újjá kellett szervezni a gyártást, hiszen a gyárat földig rombolták és kirabolták. A 200-as modellek sikerei után aztán megszületett a 403-as. Ez több szempontból is fontos állomáspont az Automobiles Peugeot történetében. Ennél a modellnél kezdődik meg az együttműködés a Pininfarina és a gyár között. A kocsi formatervei már az olasz design-stúdióban készülnek és 1955-ben gépesitett sorozatgyártással kezdik gyártani az autót. Szintén ez az első 'tömeggyártású' Peugeot, amelyikbe először kerül a Lille-ben gyártott diselmotor sorozatban, amivel a Peugeot világelsőként teremtette meg a dizelmotorok személyautóban való használhatóságát. A tipus érdekessége, hogy az amerikai Colombo c. filmsorozatban is világhires lett a felügyelő autójaként.


1960 májusában mutatják be a szintén Pininfarina által tervezett 404-est, aminek óriási sikere lesz Franciaországban és francia-nyelvű Afrikában. Az új 1600 ccm motorral végsebessége elérte a 150 km/h-t. Egyébként számos változatban gyártották mind motorikus, mind karosszéria változatban: benzines (karburátor és injektor) vagy diesel és zárt, nyitható tetejű és coupe formákban. Gyártották Franciaországban, Afrikában, Dél-Amerikában. Összesen közel 3 millió(!) darabot gyártottak belőle. Az autó sikere oly mértékű volt, hogy Senegáltól az Elefántcsont Part-ig úton-útfélen, majdnem minden "bokorban lehetett látni", mindenhol 404-esek közlekedtek, amik aztán üzemben voltak az utolsó lehelletükig még 20-30 évvel később is!
Sportvonatkozásban a Peugeot ekkor lép az autósport egy új és másfajta területére: autóik tartosságának és tűrésének bizonyitására elindulnak a kelet-afrikai rallyban és más "fárasztópróbás" versenyeken. Már 1961-ben a belépés után megnyerik a Kelet-Afrika-i Safari Rallyt a 404-esek, amit aztán évről-évre megismételnek. Aztán 1965-ben 19 nemzetközi rekordot állitanak fel a Monthléry versenypályán a diesel motorokkal szerelt 404-esek. Szintén ebben az évben 3 db 404-es nyeri az Argentin Grand Prix versenyt. Az afrikai safarin a rally győzelmeket egyébként az 504-esek is folytatják.


Ezzel el is érkeztünk a 406-os elődjéhez, a 405-öshöz. 1987-ben kezdik el gyártani az akkori autók közül kiemelkedően feltűnő formatervvel megalkotott autót. Ezt mi sem bizonyitja jobban, mint az, hogy 1988-ban az év autójának választják. Kényelmes utazólimuzin vagy kombi változatként volt kapható. Több mototvariánssal kerül forgalomba. A méltán hires 1.9-es szivó és turbo-diesel változatokat a kimagaslóan jó teljesitmény és tartósság jellemzi, s mindezt más dieselmotorokhoz képest a sokkal kifinumultabb, kultúráltabb és simább járás ötvözi. A benzines motoroknál az 1.6-ostól a 2 literes benzines turbóig széles lóerőpalettán gyártották. A 405 T16 200 lóerős változatát az tette érdekessé, hogy teljes gáznál még 20 másodpercig +20 lóerő többletteljesitményt adott a vezető lába alá. Ennél olcsóbb és elérhetőbb volt az Mi 16 változat a 147, majd később 157 lóerővel, ami a 2 literes blokk 16 szelepes sportos változata volt.
A sportban szintén indultak a 405-ösök is, demonstrálva a tartós és megbizható Peugeot motorok létjugosultságát. A 205 T16 és az azokat felváltó azonos motorú 405 T16-ok 11-szer nyertek Terep Rallyt, köztük négy Paris-Dakar futamot (a 205 87' és 88'-ban, a 405 89' és 90'-ben). Ezen kivül 1989-ben az amerikai "őrült és kegyetlen" Colorado (hegyi) Rallyt is sok más amerikai és európai vetélytárs előtt a 405 T16 nyerte Ari Vatanennel.



A 406 1995-ben került gyártásra. A 405 formai vonásait a Pininfarina-stúdió frissitette új vonalakká, de felépitésileg a 405-ből semmit sem vettek át, egy teljesen új autót készitettek a 406 személyében. Az autóból a limuzin mellett szintén helyet kapott a kombi változat, sőt a 406 coupe is, amely kiérdemelte a "legszebb sorozatban gyártott coupe" cimet és a Pininfarina gyáraiban készitik. Az autót 1999-ben megjelenésében kissé "átfésülték", ezáltal még szebb és markánsabb lett a megjelenése. A motorpalettában a gyár 16 szelepes erőforrásaival szerelték (nálunk kapható volt még a sima 1.6-ossal is) egészen a 3.0 V6-osig. Vásárolható volt az örvénykamrás dieselmotorokkal, majd később szerelik az új common-rail rendszerű HDI motorokkal is. A benzines palettát pedig 2001-től folyamatosan leváltja a Peugeot, Európában elsőként bemutatott új szegénykeverékes üzemmódú direkt-befecskendezős benzines generációja, a HPI.


Az autó megjelenésekor érdekesség volt az elsőként kapható esőérzékelős ablaktörlő is és a passziv hátsókerék-kormányzás, ami tulajdonképpen az autónak nagyobb sebességnél, kanyarban hivatott a progressziv elfordulásával javitani az úttartását. Az új 406-os szintén megkapta azt az intelligens számitógép(ek) vezérelte Multiplex elektromos rendszert (MII), amit eredetileg a 607-es számára fejlesztettek ki. A sportban emlitést érdemel, hogy a modell bevezetése után 1996-ban a Peugeot gyári csapattal belépett az ADAC Német Túrakocsi Bajnokságba a 406-tal, ahol olyan, már komoly és tapasztalt ellenfelekkel kellett szembenéznie, mint a BMW, Mercedes, Audi, Opel, Alfa. Az induló évben mindjárt megszerezte a 3.helyet és elnyerte a legjobb elsőkerékmeghajtású túraautó cimet. A rákövetkező évben, 1997-ben pedig megszerezte az első helyet a BMW elől.


Remélem érdemes volt elolvasni a Pug 400-as sorozatának történelmi visszatekintését, hiszen sokan nem tudják azok közül sem, akik ezt a tipust napról-napra megelégedéssel használják, hogy mennyire régre nyúlik vissza ez a modelltörténet és mennyire sikeres is volt valójában, amit csak nagyon kevés márka és tipusa tudhat magáénak. Persze ez csak egy töredék volt a Peugeot történelméből, hiszen minden egyes tipusának megvan a saját históriája, illetve azok sport és egyéb sikerei.

Üdv:

Sansalvador

MetaCode Creative Commons License 2001.03.21 0 0 39
Ja, még egy dolog kimaradt. HDi versus 1,8. Az alapvető baj most már az a (asszem) 1,3 milka különbség. A mostani benzinár-különbségek mellett nem nagyon tudod kitermelni. Pedig naggyon jó ám a traktormotor benne. Ez is húz rendesen (mármint az 1,8), csak máshol. Azért Sansalvador 2,2-esét mögnézném eccer, bikuci egy moci lehet..:-))
Felszereltségben mek az akkori Supreme és a mostani Symbole között nem nagyon van különbség. Túlélem a bőrkormány meg a motoros ülés nélkül..:-) Majd a következő! És akkor lesz 607-es topic?:-)))
MetaCode Creative Commons License 2001.03.21 0 0 38
Sziasztok!

Hali Európai! Hát, újra szép az Élet..:-)
Off, de elmondom, a márkafényt emeli: a mostan elődje egy Supreme HDi volt. Imádtam. Aztán egy laza 80-nal megküldtek hátulról piros lámpánál. A vétkes Favoritnak benézett a motorja az utasterébe... A Pugnak az alja ment el, sajna... Vége. Nekem egy agyi vérömleny miatt (előre voltam hajolva az ülésben, a kesztyűtartóban kotorásztam, volt ideje a fejemnek lendületet vennie) hat hónap kényszerpihenő. Közben egy lendülettel felmondtak a cégnél ahol dolgoztam, mire visszaírtam, hogy betegállomány alatt nem kéne, mert qrva sokba fog nekik kerülni. Na, nagy nehezen kivárták. Még nem volt tisztázott, hogy kinyitják-e a kobakomat, vagy nem, már dúlt ez a háború, pedig sales nyelven szólva overtarget voltam (jó volt a kereskedőcsapat, akivel dolgoztam). A doki azt mondta, hogy ezek után Pözsót vesz, mert ekkora csattnál szokatlan hogy ennyire megússza valaki. (ha rendesen ülök, semmi bajom). Európai, próbaút újra? dobj egy mailt!
On
Sabian
Jó a CD-s rádió, bár lehetne jobb. A lemez nem ugrik (5 sec buffer memory), még szolid negyvennél a Móricz körtéren sem. Ami nem szép, az a rádió hangja. Sajna az OEM autórádiógyártók nem raknak RCA kimenetet a termékeikbe, ezt utólag meg lehet oldani. A hangszórók jók, többet ki lehet hozni belőlük mint amit a gyári rádió tud. Ezt onnan tudom, hogy a HDiben nem gyári cucc volt, és csúcs módon szólt benne minden.
Amit javaslok, azt én is szándékozom: egy RCA kimenet barkács (van rá profi), aztán valami finom erősítő, és kész. Az erősítő pusztán a hangszínek kiemeléséhez kell, a mennyiségi üvöltést én sem szeretem. Összességében kár lenne nem a központi kijelzőn figyelni a rádió adatait, meg a kormányról való állítgatás lehetősége is kényelmes. Na meg az alvázszámhoz kódolt mivolta miatt nem kurrens feketepiaci termék. Szóval érdemes megtartani, de - ha futja a kassza - még egy 30ast mellétenni, és akkor tényleg élmény. Clarion, jó-jó, de mégiscsak OEM...

Nézegetni, tapicserélni benne vagyok, klub se rossz. Igaz, családapa, de csak 33, és nincs jelenet, ha saját progi van..:-))) Csak egy jó héttel előtte fixálni kellene...

Üdv

M.

sabian Creative Commons License 2001.03.21 0 0 37
"Klubszerűség: jó ötlet, de van rá elég tagjelölt? Vagy akár egy nézegetős-tapasztalatcserés találka?"

Csak így ex has kiindulva, lévén egyfajta klisé a 406 tulajokról, de biztos, hogy az a nagy klubszerető társaság. Inkább cégautók, 40-es családapák. Akikkel semmi probléma, csak nekik nem az a hétvégi programjuk, hogy más autóját csodálják, meg infot/tanácsot kérjenek erről arról. Ők autóvezetők és slussz!
Habár - hogy rögtön ellentmondjak magamnak - elképzelhető hogy van néhány hozzánk hasonló beállítottságú tulaj, akik ennek résztvevője lenne.
Lehet, hogy az ötletet érdemes lenne kiterjeszteni egy generál Peugeot klubszerűségre, hm??? Minden kategória, minden korosztály... Még Columbo is jöhetne a maga járgányával (imádom azt a gépet). Vagy esetleg már működik egy ilyen szervezet itt minálunk??
Vélemény?
sabian

Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.03.21 0 0 36
Hahó, MetaCode!

Hát felbukkantál? :-))) És megszabadultál a Supreme HDi-től? Pedig milyen sirály gép volt, máig él bennem az a próbaút az M5-ön...:-))) Milyen hozzá képest az 1.8-as?

Előzmény: MetaCode (27)
405GRX Creative Commons License 2001.03.21 0 0 35
Sabian
Kérdezted a 406-os tapasztalataimat. Mint lent már emlitettem, eddig 2x mentem vele. Először 96 környékén nem sokkal a megjelenés után Ausztriában mentem egy próbaautóval (annak idején még ott szervizeltük a 405-öst). Az egy 1,8-as volt. Hát mit mondjak katarzis élmény volt. A 405-ös után a feeling...ugyanaz a komfort, de még jobb útfekvés, gyorsult mint atom az 1,6-oshoz képest, brutkó fékek...alig tértem magamhoz. Aztán jöttek-mentek az évek és tavaly egy cimborám cégkocsijával mentünk egy ausztriai túrára ahol többszáz kilómétert mentem egy új 1,8-assal autópályán, országúton egyaránt. Érdekes módon ő igy kommentálta: "Hát szép és jó de azért meg kell szoknom hogy nem ugrik olyan jól" - érdekes, előtte egy 1,6-os Almerája volt:-)...
És tényleg, lehet hogy az övé nem volt a topon motorikusan de nem volt annyira dinamikus az autópályán, főleg 130 felett. Igaz hárman ültünk benne és eléggé meg volt pakolva csomagokkal a gép. Persze annyira nem is mertem hajtani mer' hát ha a tulaj mégiscsak ott ül az ember mellett akkor nem illik annyira hajtani a ménest:-)...de a kényelem, menetstabilitás, kezelhetőség továbbra is lenyűgöző volt...amikor hazaértem már tudtam hogy milyen lesz a következő autóm:-)...azóta is spórolok szorgalmasan:-)
Tényleg használtan hogyan adják őket? Én 2,5M alatt még nem láttam ép példányokat, nektek mik a tapasztalataitok?
Klubszerűség: jó ötlet, de van rá elég tagjelölt? Vagy akár egy nézegetős-tapasztalatcserés találka?
Előzmény: sabian (34)
sabian Creative Commons License 2001.03.21 0 0 34
Symbole ill. azon a tulajok vagy tapasztalók, akiknek gyári CD-s magnó van beépítve!

Hogyan muzsikál a zenedoboz? Mivel nem CD váltós, nem ugrik a lemez, és jól szól a gyári hifi??? Fontos!!! Nem szeletzene, hanem minőségi munkák, kellemes szórakoztató játékára kell hangminőség!! Nem a hangmennyiség!

Tapasztalatok?
sabian

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!