Nekem 32 bites a színbeállításom, mégis kiírja a HAL-as hibaüzenetet, de igazándiból nem foglalkozom vele sokat, mert semmi gond nincs a programmal, fut így is, csak indításkor kell egy Enter-t nyomni.
Örömmel hallom,hogy akadnak érdeklődők a mozdonygyártásban.Nem is kérdés hogy érdekel a dolog,nagyon is! Mindössze alapanyagokra lenne szükség(vezetőállásfotó,és hangok).Ezek birtokában meg lehet inditani a projektet.Természetesen minden segítséget meg fogok adni,amit eddig tapasztaltam,elértem,no és persze az eddig összegyűjtött dokumentációkat is rendelkezésére bocsátom az érdeklődőnek.a hév szerelvényről még szükség lesz a fent emlitetteken kivül technikai adatokra is.
Láttam itt olyan dolgokat,hogy UNABLE TO CHANGE HAL,és társai...
UNABLE TO CHANGE HAL üzenet akkor jelenik meg ha nem 16 bites vagy 32 bites módban nyomulunk.a képfelbontásnak nincs köze ehhez,csak legyen 16nites módban a screen.
DIRECT3D????? üzenet akkor van,ha nem minimum 7.1es DirectX van telepitve a gépre.Megoldás:Frissiteni a DirectX-et.
SUBSCRIPT... üzenet pedig a pályánál adódott hiba esetén keletkezik,VAGY akkor ha irreálisan hosszú a szerelvény.
A "Subscript..." hibaüzenetet azért kapod, mert néhány felirat a pályán hosszabbra sikeredett a kelleténél. Gondolom a megállók nevei.
Kérdés: megváltoztassam-e a megállók neveit, hogy ne írja ki a hibaüzenetet, vagy inkább maradjon így, ahogy van?
Kaptam ma egy levelet, melyben érdeklődtek egy esetelges HÉV szerelvényről. V63, lehetne szó róla? Sőt, a fiatalember még segítene is a mozdonyépítésben megfelelő leírások esetén!
Az Unable to change HAL üzenetet nekem is előhozta anno. Asszem a videókártyával van baj, de igazából nagy problémát nekem sem okozott. Próbálkozz a következő két dologgal:
1. 16 bites színmélységben indítsd el a progit.
2. 640x480-ra állítod a monitor felbontását a progi indítása előtt.
Esetleg kombinálhatod a kettőt is. :-)
Másik metróvonal?
Gondoltam már rá. Maga a vonal elkészítése nem tart túl sokáig. Ami gond van vele, az a környezet elkészítése.
Terveim szerint inkább egy szabadtéri vonalat szeretnék megcsinálni, ahol mehetnek a V63 által megépített mozdonyok. Azért a földalatti vonalán vicces nagyon menni egy Szilivel, Nohabbal meg pláne! :-)
Soris,köszönöm az érdeklődést,de sajnos jelenleg nem tudom elérhetővé tenni,még az utolsó javitgatások folynak a gépeken.Amint ígértem,szombatra az eddig készült összes gép fent lesz,be is linkelem majd ide.Köztük lesz a vadonatúj M41 2119 is,valamint a megújult Szilike.
Nagyon király a progi, bár még inkább csak ismerkedek vele, de azért lenn pár kérdésem.
A program indításakor mindig kiír egy hibaüzenetet, hogy "Nem tudok váltani HAL-ra". Ez mit jelent? Ettől még mondjuk elindul a porgram.
A másik kérdésem, hogy a földalatti használatakor in kiír hibaüzeneteket, hogy "Subscript out of range". Itt is továbbmegy, ha párszor a Folytasd gombra kattintok, de nem tudom, mi lehet a gond. Ha valaki tud, válaszoljon.
Üdv mindenkinek!
Ui.: Nem tervezitek esetleg valamelyik metróvonal elkészítését is?
Este találkozom mozdonyvezető egyénekkel, ha minden igaz befigyel egy remot Szergej (M62 302) szabad menet. Majd csinálok egy rakat fotót a vezérállásról, próbálom majd őket szemből készíteni.
M61-hez annyit tennék hozzá, hogy a train.bmp-t cseréld ki, mert azon a 19-es Nohab van!
Csináltam egy bve oldalt a tar.hu-ra, állítólag már külföldről is megy. A tar-on meg 6 megás file-okat is lehet tárolni, szóval asszem azt az oldalt fogom fejleszteni a sajátom helyett, vagy a sajátomról rakosgatok oda képeket.
Arra is gondoltam, hogy esetleg "hivatalosan" is felvehetnénk a kapcsolatot a HFL team-mel, akik a Train Simulatorhoz csinálják a gépeket. Nekik biztosan vannak használható fotóik. Esetleg még tárhelyet is biztosíthatnának a szerverükön. Ki tudja?
A hangokkal majd próbálok valamit, lehet, hogy az én gépemnek rosszak a beállításai.
A file-okat kérlek legalább szerdáig hagyd majd fent, hogy le tudjam szedni őket. Köszönöm!
A hangokról annyit,hogy kérek mindenkit aki már letöltötte,tesztelje,és közölje tapasztalatait.
A gépeket jelenleg néhány napig levettem,web karbantartás miatt.Legkésőbb szombatig fent lesznek,minden ígért extrával,ujitással.az MFAv gépet ha kéritek beteszem a színbe,de azt a tegnapi nappal selejteztem.Fent lesz pár napig az is,hogy akinek kell,letölthesse,aztán végleg kisorozom a gépet.Helyette egy megújult MFAV lesz,vezetőállás,és hangok terén is.A változtatások a következőket jelentik a gépeken:
V43 1145
a vezetőállás animációt kiveszem,amennyiben a határidőre nem érkezik uj vezetőállás,a régit teszem vissza,de animálás nélkül.
V63 156
Animációja ennek sincs,bár félkészen áll,pár dolog hiánya miatt nem lesz egyenlőre animálva
M61 020
Szintén no anim,és hang felülvizsgálatot csinálok
M41 2119
Jelenleg a legfejlettebb gép,minden benne van kompresszorhangoktól elkezdve a fékkarok nyöszörgése,féklevegő sziszegésén át minden.
Globálisan,
Az animációk elkészítése lesz a következő feladatom,mivel ez igen nehéz,aprólékos pixelmunka,kérem türelmeteket,ez hetekbe telhet.
Digitális sebmérők már működnek,Szombatra így fogom a gépeket kiadni.
Teljes dokumentálás magyarul,és angolul,vmint több külföldi weblapra is feltennék majd,de azt akkor,ha animációja meglesz.
Szili vezetőállás nagyon kellene,olyasmi aspektusból fotózva,mint ami a jelenlegi 1145ösé.
Valamint keresek segítséget a mozdonygyárba.ELsősorban több mozdony egyidejű gyártásakor lenne jó ha többen lennénk,nem kéne egyesével főműhelyezni,elkésziteni a gépeket.Akit érdekel,jelezze,és közzéteszem a dokumentációt,valamint segítséget tudok adni a kezdésnél.
Mikor a gépeket csináltam,teszteltem,nálam jól szóltak,nem tudom mi lehet a baj.a Gigantnál normális,mert annál nincsen motorhang,ott a nagy sebeségnél hallható Tc hang dominál.namajd a Csőrikát kiteszem nemsokára,teszteld,és ha az se jó,akkor nálad lehet a baj,mert nálam faszán szól.De majd meglátjuk:))
Tegnap délután egy óra körül töltöttem le a Nohabot meg a Gigantot. Akkor már az újak voltak fent?
Csak azért kérdem, mert én sajnos a hangján nem hallok semmit. Mindkét mozdony alaphangja elnyomja az induláskor hozzájövő hangot. Ez csak nálam jelentkezik, vagy esetleg másnál is?
Ötletek?
M41 proto ma éjjel má futott,hihetetlen jó eredményekkel! a hangja a Nohabét is lekörözi,olyan jól sikerült.a teljesitménygörbék beállitása hátravan még,ezért még a gép kissé rendellenesen viselkedik.Napok kérdése és lehet állomásítani a gépet.M41 2119 psz.-al.
Az ABnymot után egy időre befejezem a mozdonygyártást,a meglévőket fogom tökéletesiteni.Ez alatt a következőket értem:
Full v6 főműhelyi javitás a villanygépeken:
-Még pontosabb dinamika
-Valósághűbb,az adott gépre illő rugózás,és futási tulajdonságok
-Vadonatuj vezetőállások
-Azonos gépcsaládon belül több gép elkészítése az egyes darabok saját személyes tulajdonságainak figyelembevételével.
-Standard lesz a digitális sebességmérő.
Dizelek esetében ugyanez,egyes modelleknél a motordinamika még pontosabb lemodellezése az élethűbb hangok érdekében.
Minden gépre vonatkozik,egy számomra eddig ismeretlen lehetősége a BVE-nek,a kompresszor beépítése.Eddig nem láthattuk csupán a levegős műszereken a légtartályban uralkodó nyomást.Mostantól még élethűbb módon,légsüritőhangokkal is felszerelem a gépeket,amint légnyomásveszteség lép fel(pl fékezés,emergency brake) azt a endszer kiegyenlíti,kompresszorhang,kiegyenlitőszelepek hangja is lesz.szuperjó ez a BVE,hiába:-)
Az M41 már ezzel fel lesz szerelve,Rá és az ABnymotra nem vonatkozik,ők nem kerülnek javitásra.
Itt emlitenék meg egy fontos dolgot!
A gépekben felhasznált anyagok jelentős részét a HFL mozdonygyár bocsátotta rendelkezésemre,mint ahogy az a gépek dokumentálásában le is irtam.
Mfav ügye egyenlőre bizonytalan,valószinúleg vezetőállásfotó hiánya miatt selejtezem a sorozatot,a meglévőek maradnak,azonban ezen minden kért javitást elvégzek.
Mégegyszer,bármit észleltek a gépekkel,tudassátok..Javitva lesz!
Szóval megint én vagyok a ludas:) az mfavot épp most küldöm a színbe.
Ez az mfav
www.tar.hu/rollingpower63/EAS/MFAV.ZIP
Ez a Szilike
www.tar.hu/rollingpower63/EAS/V43.ZIP
Ez a Gingó
www.tar.hu/rollingpower63/EAS/V63.ZIP
A Nohabka
www.tar.hu/rollingpower63/EAS/M61.ZIP
És ha fent lesz a Csőrike
www.tar.hu/rollingpower63/EAS/M41.ZIP
ha valami nem műxik,szoljatok,és utánanézek,de elvileg most OK minden
Digi sebmérőket még mindig próbálgatom,hamarosan meglesz!
Vezetőállás fotók továbbra is kerestetnek,elsősorban:
ABnymot
Szilike
ezenfelül bármi,ami van,és ami olyan abból szivesen csinálok gépet:)
Ja, a BVE levlistán épp most kérdezte meg egy emberke, hogy hogyan lehet maximalizálni a sebességét egy mozdonynak. Amint érkezik rá használható válasz, beírom ide a fordítását.
Problémamegoldás:
1. Állítsd át a monitorodat 640x480-ra! Kisebb procin is elmegy úgy, a látótávolságot vedd le kicsire. Én a progit először 233-as PI-esen játszottam. Akadt, de játszható volt.
2. Ha minden igaz, van egy fölös 4mb-s Diamond Stealth II-es videókártyám. PCI-os, ha megfelel, kajabálj!
IST:
Kösz a segítséget, az egyik gépen (a munkahelyemen) már működik. Itt viszont nem tudok vele nyugodtan vonatozni.
Következő probléma:
Otthon felraktam, minden jó, csakhogy nem tudom elindítani. Direct3D???????
Mit lehetne vele tenni? Van valami ötleted, azon kívül, hogy vegyek 3D-t a gépbe?
633 procin futna rendesen, mert itt elég lassú és nagyon akad: a proci miatt van...
Kész a Nohab! FULLOS a hangja! brutális.még1x 4124234523 köszi Peternek,hogy segitett ebben.a cabviewet megtuningolom,kidiszitem szépen,és reggel feltöltöm.
V43 ügyben még áll a projekt,a cabview,AMIT BIZTOSAN SOKAN ÉSZREVETTETEK,a vezetőasztal "mozog" ez az animáció teljes elbaszásának következménye,de javitható.Most egyenlőre várok,várok,uj vezállásképre,mert ha nekiállok szétbontani,akkor már rendes vezállást akarok ráhegeszteni:-)
V63-156: A gép cabja felujitásra kerül,valamint a kért digitális kmóra.
Kilométeróra beépitések késnek,egyenlőre a technológiával van baj,mivel halvány fogalmam sincs hogy miért nem működnek.Na majd idővel! A nohabból sem láttam kiutat,mégis kész:))
M41-2119:Megszületett a csecsemő! a Csőrike jelenleg még csak egy train.dat alakjában,valamint hangjaival létezik,de egy hónap,és tesztelhetitek őt is.
Abnymot:Egyenlőre csak train.dat.Vezetőállásfotók wanted!
ABnymot vezetőállás kerestetik.Aki tud szolgálni ezzel,kérjük hozza be a gyárba:-)))
Mfav ügyben is léptem,a korrekciók megvannak,holnap reggel 6-tól letölthető
Tehát a pálya bejön, ez már ok.
Ha a földalatti pályájáról van szó, annak pontosan 7 hibaüzenetet ír ki az elején, azokat el kell ütögetni. :-)
Ha megnyomod a SHIFT+F3-at, akkor a jobb alsó sarokban kiírja az aktuális időt, meg hogy nyitva ( ) vagy zárva (o) vannak-e az ajtók. Elindulni csak akkor tudsz, ha zárva.
Rakd a menetirányítót előre (F) állásba a felfele nyíllal! Ha zárva vannak az ajtók, akkor a z(vagy y) és az a billentyűvel tudod szabályozni a menetet. Némelyik gépnél a , és a . állítja a féket!
Megállni mindig úgy kell, hogy a megállás helyét jelző piros élére állított négyzet (vagy a megálló tábla) közelében (5 m-en belül) legyél! Különben kiírja, hogy pontosítsd a megállás helyét.
A menetrendet megnézni ill. kikapcsolni az F4 billentyűvel lehet.
Enterrel lehet dudálni! :-)
Egyenlőre ennyit, írj, ha kérdésed van még! Szívesen segítünk!
Lehet hogy én vagyok nagyon amatőr, de akkor is szeretném, ha segítenétek.
Probléma:
BVE telepítés OK!!! Ez már fél siker, mert múltkor nem jött össze. Igaz, most is ad egy hibaüzenetet, de ha gyorsan 10x rákattintok, elindul a program.
Megvan a vezérlőállás, látom a műszereket, látom a pályát. Szabad a jelzés, hallok egy sípszót a hátam mögül, aztán semmi nem működik, csak a kürt. Annak viszont szép hangja van...:-)
Eddig nem gondoltam, hogy nagy ördöngősség a mozdonyvezetés, de visszavonom. Igenis az, vagy csak én vagyok hozzá hülye!!!
Ha megtennétek, hogy valaki küld nekem egy emilt, mivel mit kezdjek, nagyon hálás lennék! Címem: nhmus-herp@index.hu
Előre is köszönettel.
Szeretném már kipróbálni a BVE-t, de eddig negatív eredmény.
Azért nem megyek át a tárra, mert azt külföldről nem látják. Amint elkészül egy nagyjából végleges verzió a millfavról szeretném a bve-routes.com-nak is elküldeni az oldalam címét, hogy legyen egy magyar szekció is náluk.