Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stevie wonder Creative Commons License 2001.04.13 0 0 152
Chiptuning :-)

1) Garancia elvész.
2) Hatása nem csak a többlet lóerő, inkább a széles fordulatszám-tartományban nagyobb teljesítmény. Az ügyesen chip-tuningolt autó jobban húz már alacsony fordulatról is és fent is jobban kiforogja magát.
3) A fogyasztás elvileg csökken, de mivel az autó jobban vezethető, az emberek nem állják meg és jobban tolják a gépnek >>> így aztán mégiscsak nő a fogyasztás :-) Extrémebb chiptuningnál előfordulhat, hogy 98-as benzinre optimalizálják a vezérlést, amitől a fenntartás ismét drágul.
4) A chip-tuningnak igazából akkor van értelme, ha más módon is besegítünk a motornak. A direktszűrő és a sportkipufogó azok a viszonylag egyszerű módosítások, amelyeknek már van érzékelhető eredményük de nem túl drágák és biztosan nem ártanak a motornak (élettartam, egyebek). Azért persze márkás cuccokat kell keresni és profi helyen kell szereltetni.
5) Az ATC turbo nélküli autót 53e+ÁFA áron csinál, a turbós autók kettes szorzóval számolandóak :-) De valóban, a hatás is kb kétszeres. Csak nem szabad a turbónyomást az egekig felfelé srófolni, mert hosszú távon drága mulatság lesz belőle.

Előzmény: sabian (133)
sabian Creative Commons License 2001.04.12 0 0 151
MetaCode

Arról a C5-ről várnám a beszámolót, kíváncsi vagyok nagyon (főleg ha negatív :)))

Frosty
Limitált modell (80 db Mo-n), egyedi zöld szín, Roland Garros jelvény, zöld szőnyegek, kárpit/bőr sport(a széle vaj színű bőr), 3 küllős bőrkormány, bőrsebességváltó gomb.
Amit a többi 306-hoz lehet választani extraként az a RG-ban alapból benne van: elektromos napfénytető, manuális klíma, CD-s magnó (de nincs hozzá tár!!!), ködfényszóró, ABS (habár ez lehet hogy a többiben is alap)
Anmi fura volt, hogy nem szerelték alapból könnyűfém papucsokkal (de a 406 elegáns dísztárcsáját tették rá).
Szóval ez lenne ő. Egyébként annyira kényelmes ülésben, mint az RG-é, még nem ültem soha, olyan jó az oldaltartása, hogy csak na.
Remélem a 406 sem fog elmaradni tőle....

Üdv:
sabian

Ui.: aztán kikerülni a traktorokat!!!!

Hawaii Creative Commons License 2001.04.12 0 0 150
Érdekes, nálam is a V40 jönne be a sedan 40-eshez képest... De hát az ára...brutális. Na épp ezért ár/érték alapon a 406 verhetetlen a kategóriájában. Ugyanakkora motorral és felszereltséggel a Volvo legalább 2-2,5 milkával drágább. Ez nagyon nagy különbség!

GRRRRRR - mondá az Oroszlán... Nekem is mondhatná már végre megint... Na megyek, mert már érzem az agyi fáradtságot :-))

Üdv,
H.

Előzmény: sabian (147)
MetaCode Creative Commons License 2001.04.12 0 0 149
Hahó mindenkinek,

Kalandom volt ma. az egyik belga kollégám reggel elhozta vadiúj szekerét, egy Citroen C5-öt. Azt amire a Citroen azt mondá, rulez lesz a kategóriában. Nos:
az esztétikai élmény elmaradt. A motor ugyanaz (PSA Group), a menetélmény sem akkora mint a Pugban, szóval vagy én vagyok elfogult, vagy télleg nem jó a C5.
Holnap majd írok bövebben, most rohanok.

Csá

M.

Frosty Creative Commons License 2001.04.12 0 0 148
Üdv!

A 306 Roland Gaross miben különbözik a "sima" a 306-tól?

sabian Creative Commons License 2001.04.12 0 0 147
S40 vs. 406

Nagyon jó az összehasonlítás. Annyira életszagú, hogy nagyonm sokáig másik márka mellett kardoskodtam. A V40 kombi nagy-nagy szerelem volt. Futottam egy-két kört, hogy megengedhetném-e magamnak. Amit hallottam róla, hogy az 1.6 gyengusz, az 1.8 meg nem ad sokkal többet az 1.6-nál, kivéve a fogyit. Normálisan felszerelve az 1.8 7 millért lett volna. No ennyit nem ért meg a puszta vonzalom, meg amúgy is volt egy nagy szerelem már (406).

Szerintem - ugyan Volvo=biztonság - az ár érdekében egy-két kütyüről szívesen lemondtam volna (ugyan mindegyik hasznos), s akkor talán meg tudtam volna fizetni....

Ha ár-érték-design-kényelem összhangot nézek akkor nekem tuti a legjobb választás a 406!!! És max 6-ot kell aludni (ha nem számolom a délutáni szundikat :))))

Nem tud nekem valaki szerezni egy nagy méretű (a1) 406 posztert??? Olyan jól mutatna a Mátrix poszter mellett az irodában......

üdv
sabian

Ui.: Csövi! Megy a traktor???

Előzmény: Hawaii (146)
Hawaii Creative Commons License 2001.04.12 0 0 146
Ahoj, traktorgyalázók!

Sabian,
Jól emlékszel! De ha számomra elérhető lenne, legszívesebben én is a 406-ra pályáznék! A 206-ra belátható időn belül van esélyem, gyűjtöm a pengőt szorgalmasan, hitelt nem akarok bevállalni. Úgyhogy még egy kicsit várnom kell :-(((

Más. Néhány példa, amiket én a 406-os (opcionális) felszereltségéből a versenytársak ismeretében hiányolok (egy kis szőrszálhasogatás :-) ):
- gázkisülő (Xenon) fényszórók (az összes kategóriabeli "traktorhoz" rendelhető)
- függönylégzsák (jó, jó, ez már tényleg extra elvárás...)
- kipörgésgátló, elektronikus menetstabilizátor stb. (bár lehet, hogy a Pug ezek nélkül is veri úttartásban az ilyen kütyükkel felszerelt "traktorokat" :-)) )

Nekem egyébként a 406 kategóriájában csak a S40 jöhetne még szóba. Azt azért nem nevezném "traktornak" :-). De ezek egyelőre csak álmok!

Üdv,
H.

Előzmény: sabian (144)
padre666 Creative Commons License 2001.04.12 0 0 145
Hali!

Az ülésfutés szuper csak bele ne térdelj az ulésbe mert akkor elszakad es nagyondrága.
Ha elromlik az otomata kikapcsoloja akkor kiégeti az ulést:)) A huzatcsere is nagyon drága:))

Digit klima:
azért kapcsol be hidegben is mert mindenféle szurokkel van telenyomva es ez ugy lett kialakitva hogy ha nem megy akkor iszonyat bepárásodik a kocsi , a régi digitet meg ki lehetett kapcsolni a mostanit már nem.

na hirtelen ennyi
csao

sabian Creative Commons License 2001.04.11 0 0 144
Hawaii esetében 1.6 16V 206-osról (ha jól emlékszem)....
nagyon szép járgány :)))

Üdv:
sabian

Előzmény: Frosty (143)
Frosty Creative Commons License 2001.04.11 0 0 143
Egész pontosan milyen Pug-ról van szó?
Előzmény: sabian (140)
sabian Creative Commons License 2001.04.11 0 0 142
És mi van az álom beteljesítésével???
A Corsa-ból Pug-ba átülés lassan alakul?? Vagy még mindig köd borítja ezt a tranzakciót???

Nagyon elhalt a tapasztalatcsere program...én szerintem még mindig meg kellene ejteni valami hasonlót, hm???

Üdv:
sabian

Előzmény: Hawaii (141)
Hawaii Creative Commons License 2001.04.11 0 0 141
"mi az ami hiányzik??"
Nekem maga az AUTÓ, ahogy van...! :-)))))
Előzmény: sabian (140)
sabian Creative Commons License 2001.04.11 0 0 140
No örömmel értesítek mindenkit, hogy megszületett az aláírt szerződés. Kvázi minden a legnagyobb rendben zajlik. Már csak néhány nap, vizsga, meg átírás és lehet vele tütüttüüüüüü :)))))

Már minden jót hallottam az autóról....meg sok mindent nem.

Íme egy provokatív kérdéssor:
mi az amit kicserélnétek rajta? Vagy mi az ami hiányzik?? Várom az építő kritikákat...

üdv:
sabian

Csövi! Megy a traktor???

ZZZZZZZZZ Creative Commons License 2001.04.11 0 0 139
Szia Sabian

Az ülésfűtés a resztelt máj óta a legnagyobb találmány. Ha rövid a kabátod és neadjisten a pólód is felcsúszik nagyon kellemetlen a hideg szövet. Ezt bekapcsolod es pillanatok alatt kellemes meleg az űlés. Hideg tavaszi napokon is áldom a tervező nevét!
A digitklíma a másik fele, én először azt hittem baromság, de nagyon kellemes. Amit nem egészen értek, hogy minek kapcsol be hideg motornál hidegben automatikusan. Meleg levegőt nem nagyon fúj.

ZZZZZZZZZ

Előzmény: sabian (137)
MetaCode Creative Commons License 2001.04.10 0 0 138
Szegeny Sabian... El tom kepzelni az enyhe idegbetegseget...

Ulesfutes: naggyon jo telen... Hamar fut, en dohanyzom, de a kocsiban soha. Amig ablakpucolas, ilyesmi reggel, addig bekapcsolom, hej de jo erzes beulni akkor mar... A gyors futes miatt meleg a kocsi, az ules, tutti jo dolog!!

Nekem bejott az esoerzekelo, kar hogy most az egesz nem jo...

Na megyek, mer' dolgozni kell..

M.

sabian Creative Commons License 2001.04.10 0 0 137
Helloka mindenkinek!

Ma fogytam kb. 2 kilót izzadás végett. Mentem volna be aláírni a részletek ügyében és kiderült, hogy a finanszírozó cég, elrontott a kompenzációt és nincs lehetőség arra a konstrukcióra, amellyel hónapon keresztül együtt számoltunk. Következmény: nem tudom kifizetni a kezdő részletet, nincs autó, elúszik az előleg + egyéb lelki problémák.... Szóval nem voltam jó kedvemben.
Hosszas telefonálgatás, meg egyezkedés, meg okoskodás és kicsi zsarolás után ("Ezt maguk fogják kifizetni!") kiderült, hogy mégis meg lehet oldani. Gomolyfelhők el és most már tényleg rám vár az a szépség.

Bent áll a szalonban (nem ázik) és ott vár tárt ajtókkal.

Tuning
Azért kérdeztem után, mert ugyan a Pug-ba nem akarok rakatni, de annyi visszásságot és negatívumot hallottam róla a hétvégi pozitív tapasztalatok mellett, hogy kiváncsi voltam még több véleményre.

Esőérzékelős ablaktörlő
Talán írtam már. nagyon sokszor előfordul, hogy töröl már amikor nem is kellene még, vagy nem töröl, amikor szükség lenne rá (hol az érzékelőre esik az eső hol nem). Néha nagyon idegesít és akkor inkább a manuális megoldás mellett döntök.

Ülésfűtés
No ezt nem akartam volna bele feltétlenül, de alapból járt. Tapasztalatok?? Előnyök?? Hátrányok???

Üdv:
sabian

Ui.: Csövi megy a traktor???

MetaCode Creative Commons License 2001.04.09 0 0 136
Haho mindenkinek,

udvozlet az esos Belgiumbol az oroszlanoknak. Kijottunk Zodikevel dolgozni eppicit, meg jo kis Optimax Shell benzint tankolni.:)) Hogy otthon miert nem ezt adjak a kitalalt marhasagaik helyett... Ezert nincs ekezet, sot az azerty billentyuket is keverem neha.

Szoval: duda. Eddig olyan szekereim voltak, beleertve a Ladat is, amiken a kormanyon volt, igy nem zavar kulonosebben. A radiovezerlobe inkabb beakad a kezem egy hevesebb ablaktorlo kapcsolasnal. Egyebkent az automata torlo: jo, egyetlen hibaja, hogy kozepes folyamatos esonel hamar gyors torlesre valt, ilyenkor a legjobb kiiktatni, eggyel feljebb kapcsolni.

Sabian:En nem bantanam nagyon a chipet, plane ha teljesen uj a bombazo... Szal a gyarban valszeg optimalisra lottek be a teljesitmenyt, szvsz a beleturkalas hosszutavon nem biztos hogy jo. meg gondolom kiszurja a komputer is szervizkor. A garancijat elveszteni meg nem jo, eddig egy esoerzekelot meg unnezki most egy ablaktorlo motort kell cserelni, hat, nem olcso...

Irnek meg, de nagyon utalom a belga kibordot. Maj benezek. Sabi, hozd mar el, Rad var egyedul...:))

M.

padre666 Creative Commons License 2001.04.09 0 0 135
Hali

Én ATC tuningot ismerem
Szoval autoja fuggő, de általában a diesel nagy cm3 is kocsik a jol tuningolhatok
A regi 406 os pug on 7 lovat emelt
A haverom 1,9 tdi passatja 140 lovas lett tole!!!!!!!!
otthagyta állva a pugot:))
elvileg nem sérti a garanciát gyakorlatilag ha berakják onnan a service nem tudja a motort kontrollálni:((( szoval szerintem kérdezd meg a szakmühelyt ahova a kocsid akarod vinni esetleg javitttatni
Ha a tuningmuhej kb 5-10 paci emelést mondd akor nem éri meg!!!
100 lo felett 15-20 nál eri meg áldozni

Előzmény: sabian (133)
sabian Creative Commons License 2001.04.09 0 0 134
pingin = pingvin, természetesen (de hát még olyan korán van)

sabian

Előzmény: sabian (133)
sabian Creative Commons License 2001.04.09 0 0 133
Antitraktor Párt!!!! (rulez :))))

OFF (rafting)
405GRX szavaival élve: én voltam a legnagyobb legelegánsabb pingin egész Szlovákiában :))). Sajna a víz kicsi volt. Kellemesen csónakáztunk. Kb. 5-6 zúgó volt, ami komolyabban igénybe vette az embert. Ebből kettőnél úszás volt. Egy alkalommal egy nagy hajó tartott fel minket és a frontális ütközésből nem mi kerültünk ki győztesen. De jól is jött volna egy ABS....:)))
A másiknál én nem voltam a helyzet magaslatán és akkorát repültem, hogy a szikla adta a másikat. Kék zöld is lett a derekam. Este a buli okés volt, no meg az ital is, de a szlovákok nem tudnak igazán főzni. 110 km/h átlagot mentünk, ami szintén elfogadható.

ON
Ha jól láttam, már a szalonban áll a fekete gyémánt. Talán kis szerencsével pénteken már tütütüüüüü....

Van valakinek tapasztalata chip-tuning ügyben??? Garancia elvesztése, megéri-e, hatása a fogyira, nyomatékra stb. Vélemények is érdekelnek ám!!!
Hétvégén ültem egy 1.9TDI Audiban ami chip-tuningos volt (+15LE) és annak ellenére hogy igazi TRAKTORról volt szó elég jól tette magát, szóval innen a kérdés.

Üdv:
sabian

Csövi! Megy a traktor?

Hawaii Creative Commons License 2001.04.09 0 0 132
Jó reggelt AntiTraktor Párt!

Fénykürt.
Az én 89-es 205-ömben sem lehetett "normális" módon fénykürtölni, csak úgy, ahogy te is csinálod, 405GRX. Nem tudtam olyan finoman, meghúzni, hogy felvillanjon, de ne akadjon be... Ezek szerint az összes régi típus ilyen volt. A 306-é viszont már tényleg jó.

A duda.
Nekem az tetszik ebben a Pug féle bajuszdudában, hogy - bár kétségtelenül megszokást igényel - olyan finoman, lágyan, elegánsan megnyomható az a pici gomb :-))). Más autóknál meg brutális módon rá kell tehénkedni :-))). Hát igen, a stílus még ebben is megmutatkozik...

Sabian,
na milyen volt a hétvégi vízes móka?

Üdv,
H.

Előzmény: 405GRX (130)
405GRX Creative Commons License 2001.04.06 0 0 131
Sabian,

Jó utat és jó raftingot!
Tudod, fejet a víz fölé, popsit a víz alá...pont mint a pingvinek:-)

Előzmény: sabian (129)
405GRX Creative Commons License 2001.04.06 0 0 130
Hali,
OFF:Szlovéniáról én is azt hallottam hogy gyönyörű bár raftingolásilag keményebb mint a Salza.
/OFF
Érdekes ezt a fénykürt dolgot nem tuttam. Majd megpróbálom finoman húzkodni, bár lehet hogy ez csak a 306-on van?
Mongyuk nekem se azért kell hogy az autópályán használjam hanem mert nyugis, előzékeny és udvarias chauffeur létemre villogni szoktam a be/kiengedendő partnereknek:-)
Az indexduda nélkül el sem tudom képzelni az életemet. Hiába, 10 év Pug405 után:-)...
Még mindig nem jutott időm megnézni a Taxi2-t:-(
Előzmény: sabian (127)
sabian Creative Commons License 2001.04.06 0 0 129
Kedves oroszlánok, topiclakók!

Jó hétvégét! Néha gondoljatok rám, hogy vegyek levegőt is a vadvízen!
Autózzatok sokat és vigyázzatok az oroszlánjaitokra!

sabian

Csövi! Megy a traktor???

ZZZZZZZZZ Creative Commons License 2001.04.06 0 0 128
Sziasztok

Duda

A 406-on a kormányon van, en megszoktam a 306-nal, hogy ratehenkedek a kormanykullore fekezeskor, joparszor radudaltam a pirosnal elottem allora (:-)
Maskor meg vadul nyomkodtam az index veget es csodalkoztam, hogy nem tortenik semmi, az IFA meg csak jon es jon.... (:-) Megjegyzem jobban szerettem a 3 kullos kormanyt.

Fénykürt

Mind a 306-nal es a 406-nal kellett 2-3 nap mire lehetett kapcsolni a fényszórót addig nem akart beakadni a pöcök. PUG betegség szerintem. A fénykürt tök ugyan olyan mint a 306-ban

Csocsi

sabian Creative Commons License 2001.04.06 0 0 127
OFF
Szlovéniában voltam eddig csak raftingolni a Szoca-n!!! Gyönyörű, ha valakinek van ideje 5 órát autókázni, akkor oda menjen el, mert álom környék. A Bela-n még nem voltam, de hétfőn, ha még élekm, megírom, milyen volt.
ON

Duda
No igen! Szerintem talán az egyetlen negatívum a Pug-ban. 2 és fél alatt nem tudtm megszokni, mondjuk nem is vagyok egy dudálós fajta. Ha kanyarodok, akkor egyszerűen lehetetlen. Ha vészhelyzet van, akkor meg tuti, hogy index balra jobbra balra és csak nagy nehezen szólal meg a duda. A 406-ban már a kormányon van asszem, nem??,

Fénykürt
Ha nagyon megrántom magamfelé akkor valóban bekapcsol a fényszóró, de van egy pont amíg nem (306). Ha eltalálod és megszokod, akkor lehet vele kürtözni, ha ott tartod a kart, mondjuk ezt is nagyon ritkán használom. Tényleg milyen nyugis autós is vagyok :))))

A párt
Köszönés a párton kívülieknek: "Csövi! Megy a traktor???" :)))

sabian

Előzmény: 405GRX (126)
405GRX Creative Commons License 2001.04.06 0 0 126
Sabian
Micsoda véletlenek vannak:-)...
Nagyon OFF:
Te szoktál raftingolni? Milyen Szlovákiában? Én eddig csak Ausztriában voltam de az siráj volt...vizes neoprén rulez!
/OFF
Bajuszkapcsoló:
Nemtom milyen lehet a 4 kapcsolóval zsonglőrködni, amivel én mentem abban asszem 3 volt, az enyémben meg csak 2 van:-)
Télleg Nektek milyen volt mexokni hogy a duda az indexben van? Nekem először nagyon furcsa volt de mostanra már annyira rutinná vált hogy apám Astrájában reflexből állandóan jobbra indexelek amikor kifut egy kutya az útra:-)
Mellesleg azért is jó szerintem mert ha vmi éles helyzetben kormányozni is kell akkor nem tucc rátenyerelni a kormány közepére, ujjheggyel viszont lehet dudálni.
Ami viszont _nagyon_ szar a 405-ösben (nem tudom hogy a mostaniakban hogy van) az az hogy bekapcsolt lámpával nem lehet fénykürtözni. Ui. ha be van kapcsolva a tompított, akkor magad felé kell húzni hogy refire váltson, de olyankor bent is marad refin. Úgyhogy kétszer kell gyorsan meghúzni hogy fénykürtözni lehessen (refi bekapcs/kikapcs).Elég idétlen...
Előzmény: sabian (125)
sabian Creative Commons License 2001.04.06 0 0 125
Ha már a ma reggeleknél tartunk, az enyém is jól indult: egy kerítés mögött láttam egy gyönyörű fekete, beige bézs belsős, alupapucsos álom 406-ost, kicsit nézegettem (mert megálltam), ábrándoztam és tovább hajtottam... Csak ekkor vettem észre, hogy a kerítés tetejére ki van írva: Kovács Márkakereskedés.. hm hm hm. Vajon kié lesz ez a szép autó??? :))))

Ellenben egy kicsit off:
ma indulunk 3 körül a 306 RG utsó nagy útjára: irány Szlovákia a Bela folyó, éljen a rafting!!! Szerintem be fog fagyni a hátsónk, de így is szuper lesz az biztos.....
ON

Wonder
A cikk egyébként tetszetős ugyan a bajusz kapcsolókhoz, mivel 4-dbal még nem próbáltam, nem tudok hozzászólni. A 306-ban 3 darab van, a 3. a rádió távirányítója. Nekem speciel még sosem akadt bele a kezem ablaktörlés helyett. Kiváncsi vagyok, hogy a 406-nál ez hogy van!!! (hamarosan megírom ígérem :)))
Egyébiránt a 306-on sokkal jobb helyen van a távirányító, mint a Focusokon vagy a Mondeon, mivel ott túl lent van, és nagyon erőszakosan kell azt kezelni. Mikor először kapcsoltam vele a Focusban, azt hittem eltöröm, olyan erővel kellett. Aztán meg kattant egy nagyon és tényleg azt hittem eltörött, de nem, csak megfelelően működött :)))

Harapjanak az oroszlánok!!!!
sabian

Hawaii Creative Commons License 2001.04.06 0 0 124
Jó reggelt evribodri,

Az én napom jól indult: munkába jövet a járda mellet parkolva megpillatottam egy makulátlanul tiszta, sötét metálzöld, beige belsős kf felnis csodát!!! Egyből radikálisan lelassítottam lépteimet, hogy minél tartósabban csodálhassam :-)))

Előzmény: stevie wonder (122)
405GRX Creative Commons License 2001.04.06 0 0 123
Kedves Mindenki!

Javaslom nevezzük ki MC-t a P406 párt főideológusának. Annyi alapigazságot kimondott ui. Pug és sufnituning témában hogy azt tényleg nem lehetett volna jobban körvonalazni. Totáligaz, oui!
A lenti "feltűnésmentes szépség" elv legjobb alátámasztása az a sötétmetál 607-es volt, ami ma reggel kanyarodott ki elém a Dózsa György útra. Látszott rajta a visszafogottság, semmi feltűnési viszketegség, mégis vonzotta a tekinteteket.
Azért 89-ben a bordó 405-öst is megcsodálták jópáran:-)...*sigh*

Előzmény: MetaCode (121)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!