Nem lett volna baj, ha néha beindítod, havonta, kéthavonta pár percre.
Az olajat cserélted évente? Vsz nem, de ha már ez van, akkor nyilván olaj, olajszűrő, üzemanyagszűrő csere. Az nem tud ártani, ha beindítás előtt kevéske olajat betöltesz a gyertyanyíláson, majd kézzel / gyújtás nélkül önindítóval / manuális váltónál ötödikben tologatva az autót körbeforgatod párszor a motort.
Sűrű két év volt, építgetni kellett a karriert... :-)
Megvan a derék 9000-es csataló, bár most épp egyáltalán nem használom. A napi kocsi egy BMW-lett a hobbi meg maradt a Honda.
A 9000 beindításán töprengek, hosszú kényszerállás után. A motor tekintetében bizonytalan vagyok, hogy mi a legjobb eljárás, gondoltam rá, hogy kikapom a gyertyákat és feltöltöm a hengert valami márkás olajjal, de lehet hogy van ennél kifinomultabb megoldás is. Te mit javasolnál?
1000-köszönet!!!!!! Sokat segítettél! Ezek szerint nem is annyira bonyolult,mint gondoltam,azt hittem szét kell szedni körülötte mindent. A vékony,sérülékeny műanyag keretre viszont úgy látom,vigyázni kell,lehet a videó készítőjének sem tört volna el,ha a hátsó részét feszíti ki először,mert ott úgy látom kisebbek a kis pöckök. Az első videónál 4:07-nél mikor lehúzza a fejet valami kihullik,az mi lehet vajon? De persze ez már csak szimpla részletkérdés, érdeklődés :)
Régen jártam már itt,a legutóbbi tippekért így utólag is köszönet,megoldódott a szőnyegproblémám 3 hét kellett hozzá :)
Most megint lenne egy pár dolog,amit így előre is megköszönnék a segítő szándékú fórumosoknak!
1., A jobbos tükröm leesett,elhagytam,így most az alatta lévő vékony műanyaglap van csak. Cserélni kellene,ahogyan látom mögötte egy merevítő acélrugóféle fogja közre,s azt nem tudom hogyan lehetne azt onnan leszedni,pattintani?
2., A váltófej és vele együtt a szoknya is eléggé elkopott,ki kellene cserélni! (Csak így zárójelben jegyzem meg,hogy a szervízben a szoknyára 50.000 E Ft -ot,a fejre pedig 28.000 E Ft-ot mondtak,elég húzós) Tehát a kérdésem lenne,hogyan lehet leszedni,lehúzni az egész komplexumot? Ha valaki esetleg cserélt már ilyet,örülnék ha megosztaná velem,mert nem tűnik egyszerű menetnek!
Mindig jót derülök ezeken a hozzászólásokon, ha Saab a téma. Még ha van is igazságtartalmuk, a nagy mellénnyel előadott vélemények mögött általában legfeljebb képeken látott Saab áll, mint valós tapasztalat.
Segítséget szeretnék kérni. Van egy 99'-es évjáratú 2.3t benzines Saabom, olyan gonddal, hogy nehezen indul hidegen. Általában csak ha gázt adok akkor indul be többnyire kicsit rángatva. Ha beindul minden jó rajta. Nem rángat, jó az alapjárat minden ok. Ha leállítom és újra indítom hibátlanul indul. Ha 10-20 percet várok és úgy indítom akkor megint hosszasan kell köszörülni mire elindul. Hibakód nincs.
Ha csak korom lerakódás van a gyűrűkön, vagy a gyűrűk állapotát akarod megmérni, akkor...
- Enged le az olajat, vedd le alulról kartel fedelet (takarítsd ki, ha már levetted), vedd ki a gyertyákat.
- állítsd be a főtengelyt olyan pozicióba, hogy mind a négy henger középen legyen.
- Tölts tisztított petróleumot (kerozint) a hengerekbe... és várj.
- ha a gyűrűk nem tömítenek, akkor átfolyik a petróleum és lecsöpög a kartellbe.
- ha kormosak a gyűrűk, akkor feloldja a kormot és leviszi a kartellbe.
- Ha alul kormos lé folyik, akkor ismét töltsd fel a hengereket és várj addig, míg nem folyik vagy már nem kormos lé folyik le. Kb. 2 nap mire így megtisztul, többször kell töltened petróleumot.
- összeszereled, feltöltöd olajjal és van esély, hogy jó lesz.
Nem biztos, hogy megoldja a problémádat, de kísérletnek jó, és nem kerül sokba.
-Egy legalább 20 km-es futam után a garázsban teríts pár órára papírt a motor alá. Tényleg nem folyik, nem csöpög?
-Ha tényleg megkajálja ezt az 1 liter/1000 km mennyiségű olajat a motor, akkor annak nyoma van.
-Motorolaj bejutás az égéstérbe a szelepszár szimmeringeken keresztül. 85e km mellett valószínűtlen, de nem kizárt. Indításkor jellemző füstpamacs, az utólsó megállás után volt ideje a dudó tetejére, vagy zárt szelepnél mögé csöpögni a felhígult olajnak.
-Motorolaj feljutás az égéstérbe az olajteknőből. Ilyen km. állásnál megintcsak nem valószínű, de nem kizárt. Okai: kopott dug.gyűrűk, kopott hengerfal, kopott gyűrűhorony miatti gyűrűbillegés ("olaj felpumpáló hatás"), lekokszosodott gyűrűk, az előírtnál "hígabb" motorolaj. Szürke füst, észre kell venni.
-PCV rendszer hibás, írtad ugyan, hogy OK.
-Olaj átszivárgás a turbóban a labirint-tömítések mellett. Alacsony fordulatszámon, kis terhelésnél, motorfék üzemben az alacsony sűrítőtéri nyomás miatt olaj átszivárgás következhet be, ami az égéstérbe kerül, és egészen durva kékes-szürkés füstködöt képes okozni.
-Olaj átszivárgás a hűtőkörbe. A hűtőfolyadékon lehetetlen nem észrevenni, emulzió, nő a mennyiség.
Hát nagyjából ennyi. VAN nyoma az ilyen mértékű olajzabálásnak. Az egy másik dolog, hogy nem veszed észre.
Saab 95 2.0t BioPower 2007 autóm falja az olajat, kb 1 liter ezer kilóméteren.
Jól ismerem a kocsit, ez a hatodik, de már nem tudom mit kezdjek vele.
Kapott teljesen új és eredeti turbót, PCV system hibátlan, zaj és füst nincs, menetteljesítménye rendben és összesen 85 ezer kilómétert futott. Mindezek ellenére eltűnik az olaj az autóból.
DI panel és gyertyák szintén újak, bár ennek sok köze nincs a dologhoz...
Valaki járt már az én cipőmben, esetleg ötlet valakitől?