Keresés

Részletes keresés

bubu88 Creative Commons License 2003.02.08 0 0 241
Az elmúlt pár órát azzal töltöttem hogy más pályából kiszedett mozdonyt illetve kocsit átalakítottam magyarosabbá, így a következők születtek: Taurus, Szili, Dacia, 1. ill. 2. osztályú InterCitiy kocsi, illetve egy ilyen gáz vagy mittomén mit szállító teherkocsi. Akit érdekel a dolog, szivesen elküldöm. Ide képet hogyan lehet beszúrni?
bubu
bubu88 Creative Commons License 2003.02.07 0 0 240
IST, most vettem észre, hoyg a pálya végét iszonyatosan elnyestem. Amikor a Szentlőric-beveztő signal után elkezd kanyarodni, elég érdekes lesz a kiépítése a páyának és ha nem mész elég gyorsan rajta akkor megáll és nem tudsz továbbmenni rajta. Kijavítom a hibát, elküldöm a csv-t emilben, légyszives a javítottat tedd fel a honlapodra!
bubu
V63_1668 Creative Commons License 2003.02.07 0 0 239
na...a vezetőállásról annyit,hogy nem V6 felujitást kapott:)) csak egykét dolgot átfestettem,kifinomitottam,talán észre sem vehető.

a handle.bmp azért nincs,mert nincs is meg:) ha megnézed,ki van zárójelezve a handle-rész,mert a handle bmp az az animált karok,kontroler,egyebek,ami ugye nincs,és nem is lesz,hacsak vki nem fotózza le a vezállást,a karok minden állapotát.Ugyanez vonatkozik a többi gépre is.

Ami meg a doorcls(és többek közt sok más hangot is) illeti,mivel nincs hanganyagom,valamit be kell tenni.MFAV gépet élőben nem láttam,azt sem tudom milyen hangja van,és mivel nem vagyok bp-i se fotózni,se megnézni nem tudom.Sajnos ez van.

IST,én ezt a b3d dolgot azért kérdeztem,mert egy idegen pályával kisérletezek,próbálok eztazt megváltoztatni,többek közt a kocsikat.egy brazil kusettből akartam By-t gyártani,nade az hosszabb mint az Ap,ezért bután néz ki megnyujtva.ha a b3d-jét módositom,akkor lenne jó.

Szal erről van szó

bubu88 Creative Commons License 2003.02.07 0 0 238
Letöltöttem az MFAV pályát és gépet is. A pályával kapcsolatos első észrevételek: több állomáson ott is várják a vonatot az emberek ahol már nincs peron és a falat bámulják. A másik pedig, hogy vannaka azok a csinos kis sebességkorlátozások. Pl. van egy 45-ös. Elmegyek mellette, felgyorsítok 45-re(egy dekával se többre), és kiírja (asszem már 30-nál is) hogy túlléptem a megengedett sebességet. A pályán asszem ennyi hibát találtam, egyébként télleg nagyon jó! A vonat: A vezetőálláson nem sok változást találtam. A panel.cfg-ben benne van a brakeinificator, és az is hogy a handle.bmp-t használja, csakhogy a handle-bmp file hiányzik. A másik az, én úgy vettem észre, hogy a doorcls.wav bitre ugyanaz, mint a Szili doorcls.wav file-ja, a vonat indulása előtt még sípol is, ez egy picit zavaró, egyébként ez is rendben van.
IST Creative Commons License 2003.02.07 0 0 237
OK, az mfav-ot már töltöm is le. Ma kipróbálom, reakció, vélemény a jövő hét elején!

A b3d objektumokat kézzel csinálom. Egy egyszerű wordpadban, vagy a Far Manager F4-es, Edit gombját használva. :-)
Maga az objektum létrehozása igen egyszerű, csak a textura ráhúzása nehéz. Példaként álljon itt egy szembelévő falfelület leírása, így néz ki egy b3d file:

[MeshBuilder]
Vertex 1, 0, 0
Vertex 1, 5, 0
Vertex 3, 5, 0
Vertex 3, 0, 0
Face 0, 1, 2, 3

[Texture]
Load fal.bmp
Coordinates 0, 0, 0
Coordinates 1, 1, 0
Coordinates 2, 1, 0
Coordinates 3, 0, 1

Magyarázat:
Ez egy egyszerű fal, amely az alap vágánytól 1 méterre kezdődik jobbra, 0 méter magasan, 0 méter távol a kezdőponttól (gyk: ahova beilleszted). A Vertex utáni első szám tehát azt mutatja, hogy az adott pont milyen messze van jobbra illetve balra a használt vágány tengelyétől, a második szám ugyanezt mutatja magasságban, a harmadik meg a beillesztési ponttól való távolságot. Mivel egy téglalapnak 4 "sarka" van, ezért kell megadni négy különböző pontnak a kordinátáit a Vertex-es sorokkal. Eddig tiszta nekem, meg utána gondolom a Face az a sarkok sorrendjét mutatja meg.
Még az is tiszta, hogy Load fal.bmp (figyelem! A progi asszem max 256 színű bmp-ket kezel!!!). Utána vannak a gondok, innentől szívok a textúrázással. Valaki elmondhatná nekem, hogy miket állítgatok a Coordinates-szel...
Szóval én valahogy így csinálgatom a dolgokat...

Taurus hangok:
Próbálj meg utazni valamelyik vezérállásban. Ha jár arra felétek kérdezd meg a vezért nem mehetnél-e vele egy darabon. Nekem már sikerült így leutaznom BpD-ről Szfvárra. :-)

Előzmény: V63_1668 (236)
V63_1668 Creative Commons License 2003.02.07 0 0 236
na,elvtársak!

az első ötéves terv beszámolója következik:-)))

MFAV kijavitva:

vezetőállás kozmetika
hang javitás

feltöltve,egyenlőre még nem linkelem be az oldalra,csak ide

www.tar.hu/rollingpower63/mfav.zip

M41-2302

Sikerült elkapnom a kicsikét Kaposváron,sőt! mi több,kedves testvérkéje,a 2301 is tiszteletét tette nálunk.Gyönyörűek voltak együtt,egymás mellett csörögtek:))) Ugyhogy pár nap és feldobom a remot Csőrikét is a 2119 mellé

Ma megyek fotózni,tervezek egy Szilcsó vezállást,illetve Taurust is,bár ez utóbbi nem biztos.Aki tud szolgálni hangokkal erről a nyamvadt taurusról,akkor megkezdem a gyártását.

ami pedig a 3d ojjektumokat illeti,kérdés vanik:

IST,te mivel gyártod a b3d-ket?

SZVSZ,a 3dsmaxb3d,ha megoldható,sokkal jbb lenne maxba dolgozni.Komplex,igényes ojjektumokat lehet létrehozni percek alatt.

nézegettem a b3d leirását,de lofaszt se értek belőle,hogy most mit is kell csinálni:))

szal ezek mennek
üdv
gigant

IST Creative Commons License 2003.02.07 0 0 235
MFAV pálya új verziója feltöltve.
ist.uw.hu
A BVE menüpont Letöltés részében van.
Figyelem! A gépet nem raktam hozzá, ez csak a pályát tartalmazza!
Kíváncsian várom a véleményeket!

A sellyei vonalat megkaptam. Hazaviszem, csinálok pár screenshot-ot, aztán felrakom az oldalamra mindenki nagy-nagy örömére. :-)

IST Creative Commons License 2003.02.07 0 0 234
Én egy BVE levlistára vagyok feliratkozva, ott néha mondanak érdekes dolgokat.
Egyébként próbáld meg a www.bve-routes.com-ot, hátha onnan elindulva több sikerrel jársz.

A strukture viewer arra jó, hogy ha ráhúzod a windowsban a b3d file-t, akkor megmutatja valószínűleg hogyan fog kinézni a programban. Nagyon-nagyon hasznos! Ja, és lehet benne forgatni is az objektumokat!

A vonat editort azt tényleg ne babráld. Nem éri meg, egész rendesen el lehet vele szúrni a gépeket.

Állomásépületet talán én is tudok neked csinálni, kezdek belejönni az objektumépítésbe. Egyedül azzal van a gondom, hogy nem tudom mi alapján húzza rá a textúrát a modellre. Amúgy borzasztó egyszerű az alapabb objektumok elkészítése. Tegnap sikeresen elkészítettem az mfav pályához pár objektumot. Vannak már a pályán "szembejövő" földalattik is! Ha minden igaz, pár percen-órán belül felkerül a honlapomra az anyag, tessék megnézni, letesztelni! Minden kritikát szívesen látok, hívjátok fel figyelmemet minden apróságra, amit még be kellene építeni a pályába.
Felhívom a figyelmet, hogy ez még mindig nem az általam elképzelt végső verzió, csak annak egy előzetes példánya!

V63!
Nem tudom, hogy hogyan lehet átrakni file-okat b3d-be. Nem is nagyon találkoztam ilyen leírással, de majd utánanézek.
Lenne egy kérésem hozzád:
Meg tudnád csinálni, hogy egy picit alacsonyabban legyen az MFAV fülkéje? A mostani verzióban már normális alagútméretek vannak, és picit túl magasról van a rálátás a pályára. Meg még egy digitális kilométerórának örülnék nagyon. Előre is köszönöm!

Előzmény: bubu88 (233)
bubu88 Creative Commons License 2003.02.06 0 0 233
Nincs ennek a BVE hivatalos oldalnak valami angolo vagy német vagy francia vagy olasz vagy spanyol vagy finn vagy latin vagy akármilyen értelmes nyelv csak nem japán oldala? Ott minden le van írva, vonat illetve route készítéséhez egyaránt. Persze japánul. Nincs valakinek valami ismerőse, aki tud japánul?? Ja, meg tudja mondani nekem valaki, hogy a BVE oficcial web site-ról letöltött Structure Wiewer mire jó, és hogy tudom értelmesen használni? Ja és a Track viewerben csak ilyen alulról tudom vizsgálni a pályát? És még valami. A Bve oldalon a make oldalon (ahonnan ezeket az editorokat meg mittomén miket lehet letölteni) van a structure viewer alatt egy ilyen:車両エディタ. Na ezt letöltöttem (treditor105.exe), de azt írja ki hogy hiányzik a vb6jp.dll. Ez a BVE train editor amit nem szabad használni, mert szétzúzza a train.dat-ot?
üdv:
bubu
bubu88 Creative Commons License 2003.02.06 0 0 232
Fényképet nem igazán tudok küldeni, mert nekem nincs fényképezőgépem. A szentlőrinciről van egy, amin az épp Sellyére induló Bzmot 192 lett volna a lényeg, csak a fényképész keze kicsit megcsúszott és inkább az épület van központban. A képet itt találhatod meg: http://mercurio.iet.unipi.it/pix/hu/diesel/dmu/Bzmot/red-yellow/misc/Bzmot-192.jpg. A tööbinél pedig egy szimpla sárga épület, háromszög tetővel, főldszinten középen zöld ajtóval, az emeleten az ablakok körül olyan díszítés, mint a szentlőrincin. Köszönöm szépen!

Előzmény: V63_1668 (231)
V63_1668 Creative Commons License 2003.02.06 0 0 231
Pontosan miféle épület kéne? egy fotót küldhetnél hogy mégis milyen fajta legyen.Más dolog:
a modelleket 3dsmaxban készitem,és meg kell találni a módját,hogy abból b3d file legyen.Ennek próbáljatok utánanézni,hogy lehet-e.Én egyszer láttam hogy irtak ilyesmiről,hogyan kell 3dsmax mesheket b3d-be átnyomni.1-2 nap alatt megcsinálom az épületeket,és vagy .max vagy .3ds formátumban tudom szervirozni,ahgy tetszik.

bubu88 Creative Commons License 2003.02.06 0 0 230
IST, elküldtem a pályát arra a címre, ami a honlapodon szerepelt. A pályával kapcsolatban tanácsokat, kritikát, és bármit szivesen fogadok.
üdv
bubu
IST Creative Commons License 2003.02.06 0 0 229
Küldd el mailben, felrakom a honlapomra. Úgyis terveztem már a BVE részében egy kis csinosítást.

Én éppen az mfav pályájával szorgoskodok. Próbálok hozzá minden apróságot csinálni, pontosan belőni a méreteit. Eddig a falakat, peront, ilyesmit majdnem mindent máshonnan szedtem, most próbálkozom az építéssel.
Addig sikeresen eljutottam, a belmagasság, szélesség, stb megfelel az eredetieknek. A Strecke Viewer progim (amivel meg lehet nézegetni az objektumokat) viszont sikeresen kiakadt, szóval most csak a BVE elindítása után tudom megnézni voltaképpen mit is csináltam...

Előzmény: bubu88 (228)
bubu88 Creative Commons License 2003.02.05 0 0 228
Üdv! Kivettem 3 nap betegszabadságot, így most van sok időm dolgozni a pályával. Tegnap megtettem, hogy összeszedtem egy könyvtárba a route-hoz szükséges file-okat, így ha gondoljátok, akár fel is lehetne rakni valahová. Össz kb. 850 KB. Ja, és V63! Ha megoldható, kéne még egy kb. 3-4 emeletes állomásépület is! Köszönöm szépen!
bubu
GYöBa Creative Commons License 2003.02.04 0 0 227
A csapat összehozásában talán annyit említenék, hogy a külföldi pályák úgy tölthetők le (általában), hogy mellette leled meg az ott közlekedő mozdonyt is.
Ilyen alapon mondjuk egy Bp-io metróvonal járművekkel volna az igazi (biztosan kevesebb object van, mint mondjuk a nagykörúti villamos szimulációjában).
Előzmény: V63_1668 (223)
bubu88 Creative Commons License 2003.02.03 0 0 226
V63! Szükségem lenne a vonalamhoz pár állomásépületre. Nem kell túl cifrázni, lehet egy egyemeletes sárga MÁV állomásépület, egy ugyanaz, kétemeletesben, valamint egy olyan sárga esőbeálló féleség, amire (csak ha megoldható) az van írva hogy Kákics. Köszi szépen a segítséget!
bubu
bubu88 Creative Commons License 2003.02.02 0 0 225
Igen, volt szó róla. Sellye-Szentlőrinc vonal. És van is, csak az utóbbi időben nem igazán volt rá időm mindenféle elfoglaltságok miatt, pl. félévvégi hajtás a suliban, bátyám szalagavató ünnepélye, vizitúrás találkozó, stb. Most viszont újult erővel folytatom a munkát, kijavítom a mostani hibáit, összeszedem a szükséges file-okat és megpróbáljuk valahová felrakni, ok?
Előzmény: IST (218)
NetWorx Creative Commons License 2003.02.01 0 0 224
Sziasztok,

újra megjelentem. Idehaza épp zajlik a naaagy vasutassztrájk, gondolom, tudjátok, miért is. Elsősorban a Bz-k miatt.. szolidaritásból. Egyébként elég nagy kár, hogy a tar.hu kulfoldrol nem elérhető, szerintem orvosolni kellene. Megneztem a www.bve-train.de oldalt is, ám a jelzett mozdonyok (made in hungary) meg nincsenek fent. Ja, ugyanezen honlap foruman lehet olvasni vmit a BVE uj verziojarol.Bar ketsegeim vannak,h. a nemetek jobban tudnanak japanul,mint mi,am legyen...

V63_1668 Creative Commons License 2003.02.01 0 0 223
ja igen,Csörgő nap.Nem hagyhatom ki kedvenc dízelmozdonyom ünnepét,én készülök nagyon.most EL fogok menni ha törik ha szakad.Sajnos a decc2-ét jól elbasztam,bár azóta rendbejöttem,de akkoris sajnálom hogy legkedvencebb mozdonyom szülinapján nem lehettem ott.ezúttal megpróbálom nem összetörni magam,és egyben eljutni Fehérvérra:)))

Amugy ez milyen üne lesz.A Csőrikék szülinapja lesz,vagy mi? egyebet tudsz még mondani a dologról?

V63_1668 Creative Commons License 2003.02.01 0 0 222
ja és mégvalami,majd elfelejtem.Íme első próbálkozásom a 3D modellezésben,nevezetesen a (szerintem legalábbis)legszebb magyar dízelmozdony,az M63(Dízel Gigant) modellje.Kezdeti állapot,textura nélkül.
www.tar.hu/rollingpower63/gekko.jpg
V63_1668 Creative Commons License 2003.02.01 0 0 221
Hamár ott tartunk,mi kellene a bve-hez,bizony még jópár dolog eszembe jutott.

-Több hang-event lehetőség,azaz több eseményhez lehessen hangot rendelni,pl karok működtetéséhez a zörejeket,motor felpörgés/kitartás/fordulatszámleesés hangot.Aki próbálta a TrainMaster4-et(ami egy kegyetlen brutálisan szar game) annak része volt egy különleges adotsságával találkozni e programnak:

a fokozatváltások közt a motorfordulat esését/növekedését is szimulálja.Pl egy Nohabnál,csodálatos lenne hallgatni az EMD motor gyönyörű énekét,akinek volt benne része,sosem felejti el.Még olyanok is csodálják a hangját,akik nem is értenek a vasúthoz,és nem is érdekli őket! ilyenekkel kegyetlent lehetne dobni a játékon.

Jó lenne ha az irányváltó kart is lehetne ábrázolni a vezálláson/panelen.

Jó lenne ha a vezetőállás,és egy egyéb ablakokon alpha channel lenne,a'la MSTS,mert ezzel frankón lehetne szimulálni a koszos ablakot pl.

Jó lenne ha ki tudna siklani a vonat.Nem lenne nagy dolog,mert a BVE nagyszerű adottsága,a ringatózás,és rugózás szimulációja itt kihasználható lenne.

Nem utolsósorban kéne nagyobb felbontás is mint a 640.pl 1024ben frankón nézne ki,fasza nagyfelbontású cabviewek,az órák,műszerek jól néznének ki,nem kéne a digi sebmérő.

végül pedig egy érdekes dolog,aminek igen örülnék,ezzel élethű mozgás terén(amiben a bve a legjobb most is),az lenne hogy NEM a táj ugrálna,ezzel szimulálva a rugózást,hanem a cab mozogna.Brutálisan lehetne szimulálni a Szilikék nikkelbolha-efektusát,azt a borzalmas fetrengést,amit ez a mozdony produkál.Ett eszembe jutott egy érdekes történet.hárman utaztunk a 1058as Szilikével UD-GF felé gépmenetben.Én a hátfalnál álltam,a vezér vezetett,és egy simerős mozdonyvezető meg az anyósülésen.Mentünk mint a barom,én tudtam hogy a 1058as Szilcsó borzalmasan fetreng a pályán,de a másik vezér nem.Aztán a fütőház előttegy rázós kitérőben szegény székestül felborult,majdnem kivitte a géptérajtót:)))

Szóval ami a BVE témát illeti,jó lenne előállni valamivel a japán elvtársnak,mert el fog veszni ez a nagyszerű kis game.Azt sem mondhatja,hogy pénzkérdés,mert jól fizetik ilyen sok letöltés után,talán időkérdés...nem tudom.mindenesetre az MSTS el fogja nyomni,amit én nem szeretnék.

Pályaügyben annyi,hogy nem tudom emnnyire bonyolult,de annyira nem lehet,mivel ezrével vannak jó kis pályák,sztem elviselhető...az idő már más dolog:) Ha valaki mégis belefog(IST,ez neked is szól) és szüksége lenne 3D objectekre,abban tudok segiteni.Egyszerübb objecteket meg tudok csinálni(ilyenek hogy:állomásépület,vezetékoszlop,egyéb apró cuccok,amikre szükség lehet).Fotóügyben meg kéne találni valakit,aki jól fotózik,és van némi ideje rá.Szóval érdemes lenne egy csapatot létrehozni ezügyben,mert szerintem megérné a fáradtságot.

vélemények?

V63_001

Fzolee Creative Commons License 2003.01.31 0 0 220
És akkor ezért álljak neki pályát szerkeszteni? :)
Előzmény: IST (219)
IST Creative Commons License 2003.01.31 0 0 219
Abszolút igaz. Néha baromira idegesítő, hogy már egy rakat időt várakoztam a megállóban, de nem enged tovább.
Amúgy a fejlesztői üzemmódban ez - mármint a manuálisan csukódó ajtók - benne van. Úgyhogy ha pályát szerkeszt valaki, könnyebben végig tudja csinálni. :-)
Előzmény: Fzolee (217)
IST Creative Commons License 2003.01.31 0 0 218
Lesz Székesfehérváron Csörgő nap, amikor is - remélhetőleg - szabadon lehet majd bóklászni. Ha gondolod, akkor csinálhatunk majd jópár fotót.

Egy rendes vasúti pálya tényleg kellene, de baromi nehéz megcsinálni. Vagyis inkább rengeteg idő. De azért jó volna, ha más is csinálgatna valamit. Minthogyha lett volna szó egy Sellye környéki pályáról...

Előzmény: V63_1668 (216)
Fzolee Creative Commons License 2003.01.31 0 0 217
Az oldalra nézésen kívül meg lehetne csinálni a manuális ajtóműködtetést,á la Mechanik, mert engem pl. rohadtul zavar, ha az miatt kések, mert az állomáson állok, és a gép kivárja a tartózkodási időt akkor is, ha én pont az indulási időre érek be.
Előzmény: V63_1668 (216)
V63_1668 Creative Commons License 2003.01.28 0 0 216
helló,elvtársak,mi ez a pangás?:)

én se nagyon jeleskedtem újabban,ez több oknak tudható be

a mozdonyok anyagra várnak,hogy végre lejuthassak UD-GF re fotózni vezetőállásokat,az összeset le kéne cserélni,ha animálni akarom a kebeket.
Aki esetleg tud fotózni,szivesen vennék némi segitséget ezügyben.GyöBa,köszönöm a véleményeket,általam is ismertek a felsorolt hibák,de mint azt leirtam,ezek még tesztmodellek.Idő kéne hogy rájöjjek a fékek használatára,azok implementálására,stb.Idő pedig nem nagyon van,pláne hogy mostanában 3dsmax is szinre lépett,az pedig elveszi jócskán az időmet:)

Hogy álltok a pályákkal? SZVSZ,érdemes lenne elkezdeni,lásd MSTS-hez már megszületett az első magyr pálya,a 70es vonal.Itt jut eszembe,a HFL csapatnak elég sok magyar vonatkozású pályaobjektuma van,letölthető.Szerintem ha levélben kéritek,megengedik a felhasználásukat.Apróságok,de élethűbbé teszik a pályát.

Aki esetleg tud vmit hogy az új BVE-nek van e valami ujdonsága,az szóljon,mert én nem sokmindent találtam:)SZVSZ,ez csupán egy ügyes húzás volt Mackoy mester részéről.Ő ugyanis a letöltések száma után nyereséges.betesz egy uj logot,kiadja mint uj verziót,és a bve fanok sáskaként lepik el a honlapját,hogy letöltsék a frissítést.Az mellékes,hogy nem sok mindent tartalmaz a régihez képest:)

Egyvalami lenne nagyon jó a gaméba,ez pedig az MSTS-hez hasonlóan az oldalra nézés lehetősége lenne.a külső nézet sztem annyira nem életbevágó,csak annyit érnénk el vele hogy 10xesére nőne a gáma mérete,és lassulna.Megaztán haegyszer szimulátor,akkor legyen az,és ne vmi arcade game.az igazi vezér se repül a vonata mellett,hogy gyönyörködjön benne:)

ezt fel kéne vetni Mackoynak,bár szerintem sz*rna rá nagy ívben ki mit akar:(

És mégvalami:Régebben szó volt egy bve domainról is,vagy saját honlapról,szerintem ez időszerű lenne,ha beindul a pályagyártás,és talán többen vállalkoznának arra,hogy szép magyar vasutunk bve-változatait készítsük.

És legvégül:Nemrég kaptam egy levelet,melyben az illető úr a hév szerelvényt szeretné hogy elkészítsem/elkészítsük.Sajnos hiába akartam válaszolni levelére,nem ment el a mail.Kérem hogy itt a topicon tárgyaljunk erről inkább.A dologban benne lennék,de mindennek az alapja a vezállásfotó,és némi hang,ami jellemző az adott járműre.Ezek birtokában már el lehet kezdeni a projektet.

Üdv.
V63_001

IST Creative Commons License 2003.01.16 0 0 215
Most kaptam a BVE levlistán:

Új file-t raktak fel a netre, ami tartalmazza a pályaépítéshez szükséges parancsokat, és azok leírását. Letöltéshez katt ide!

GYöBa Creative Commons License 2003.01.16 0 0 214
Úgy érzem, megvan.
Kör keresztmetszetű alagút viselkedik csak így, ha ködöt alkotsz bele (.fog paramétert és a hozzátartozó adatokat ki kell törölni a csv-ből).

Ezután kiválóan működik a pálya.

Előzmény: IST (213)
IST Creative Commons License 2003.01.15 0 0 213
Ilyennel még nem találkoztam, úgyhogy részemről passzolva a kérdés.
Előzmény: GYöBa (211)
IST Creative Commons License 2003.01.15 0 0 212
Én ebből a 2000-t nem értem. 2000 méterre van az alap síntől???
Előzmény: bubu88 (210)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!