Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sabian Creative Commons License 2001.05.15 0 0 201
Csövi! Megy a traktor?

Így van ne haljon meg a topic!
Jelentem 3 hét alatt 2500 km és "csak" a motor alatti műanyag esett le :)))). A gép egyre jobban megy, kezdem összecsiszolni a motort, meg a szelepeket :)))

KariAti
Mondanál egy-két szót az alkatrészesről??? Hol, ki, mennyi???

306RG-nek, amit a barátomnak adtam el, elhalt a kipufogója. Mielőtt eladtam, a tartó bilicset állítólag megcsinálták Kovács-ék. De most a történet úgy néz ki, hogy mégsem és a saját logó, tehetetlen súlya törte el a kipufogót. Nekem meg persze lelkiismeretfurdalásom van...
Erre (hogy nem jól csinálták meg) jár valamilyen garancia. Mert amúgy 50 rugó lenne a csere meg a javítás.... Tapasztalat?

üdv:
sabian

KariAti Creative Commons License 2001.05.11 0 0 200
Csákó!

Tegnap voltam nagy szervizen! Vezérmü szett, vízpumpa, féktárcsa+betét, olaj, szürö, kormányszervó-csö lett cserélve. Nagyon húzós!!!

Futómü is ellenörizve lett, mert kicsit elhúz. Kiderült, hogy a beállítások jók, de az elözö tulajnál meg lett ütve a kocsi, igy elmászott benne valami, amit csak lézeres huzatópadon tudnak helyrehozni. Tud valaki egy céget akinél van ilyen?

Amúgy már többször voltam ebben a szervízben, és mindig ugyanahhoz a sráchoz viszem a verdát. Most elbeszélgettem vele egy kicsit, s kiderült, hogy maszekol is. Valamint mondott egy alkatrész boltot, amelyik közvetlenül a gyári beszállítóktól rendel cuccokat. Igy sokkal olcsóbban lehet majdnem mindenféléhez jutni. A szervíz ugyanis nem szabja meg, hogy honnan szerezd be az olajat, szüröt. A lényeg, hogy Pug szakszervízben végeztesd a munkát. Igy vezetheted a szervízkönyvet is, de az alkatrészekhez olcsóbban juthatsz hozzá.

Hát ennyi...

KariAti.

Előzmény: Hawaii (199)
Hawaii Creative Commons License 2001.05.11 0 0 199
Fijjuk,

Nehogymá' pont ez a topik haljon meg!!! Hol vagytok? Mindenki egyfolytában a super verdájában ül? :-)))

Csövi,
H.

sabian Creative Commons License 2001.05.03 0 0 198
Egyébként látszott, hogy nem egyedi esetről van szó. Már a telefonban lehetett hallani, hogy tudja mi lesz a történet vége. Szinte még be sem fejeztem, már mondták, hogy van alkatrész és cserélik garanciába.......

ez van
sabian

Előzmény: KariAti (197)
KariAti Creative Commons License 2001.05.03 0 0 197
Egy ismerosom szinten igy jart a kombi 406-javal.
Az raadasul autopalyan volt, 150-nel.

Vagy kihagytak, vagy kilazult a csavarja. Csere volt neki is.

Előzmény: sabian (196)
sabian Creative Commons License 2001.05.02 0 0 196
Csövi! Megy a traktor???

Egy kis történet
Hétvégén (ahogyan írtam is) lementünk Balatonra. Már átléptem az 1000. km-t, kicsit jobban nyomtam neki, de folyamatosan sosem pörgött 3600 felett a motor. Néha ha kellett, azért megléptem vele egy magasabb tartományt.
Szóval már leértünk az M7-röl, sőt már Füreden jártunk. Hallom, hogy valami (mikor az erős szél beszorul egy járatba) kerreg meg surrog. A motor tuti nem lehet! Lehet hogy defekt, mintha a laza gumi lifegne az aszfalton. Kiszállok: minden gumi ép. Benézek Lucifer alá, s látom, hogy a motort a földtől, sártól, kőtől védő műanyag lemez lóg és éri az aszfaltot.
Mondom: ez így nem jó!!! Egy csavarhúzó segítségével lekaptam a lifegő alkatrészt és mentünk tovább. A műanyagból elég szépen lesúrlódott egyébként egy darab a betonon.
Egyszerűen rosszul volt odafogatva a műanyag a csavarokkal és leesett. Szép dolog mondhatom!!!
Mi lesz a következő??? Kiesik a kerék???

Másnak volt ilyen tapasztalata a 406-al???

üdv:
sabian
Ui.: természetesen garanciában kicserélik (még jó hogy!!!)

sansalvador Creative Commons License 2001.04.26 0 0 195
Sabian, ha gondolod esetleg dobj egy mailt, hogy ott pontosan merre vagy található, én elképzelhető hogy járok arrafele és elautózok arra.:-)
Előzmény: sabian (193)
Grrrr Creative Commons License 2001.04.26 0 0 194
:(
Csak mértékkel iszogassál, hogy vasárnap is tudjál kocsikázni.

Egyébként megyünk a Pilisbe, ott gondolom haminyami, aztán tűnés haza. Gondolom. :)

Előzmény: sabian (193)
sabian Creative Commons License 2001.04.26 0 0 193
Jó reggelt!

Grrr
Tudtam, hogy rápacsálok az időpontra. 6-án reggel 10-kor még komoly másnapos álomban fogok forgolódni Békéscsaba egyik moteljában az esküvő után.... :(((( Sajnálom, de majd talán legközelebb. Egyébként mentek is valamerre, vagy csak ott helyben lesz egy kis eszme- és tapasztalatcsere?

Hawaii
A 306RG-t a kollégám/barátom vette meg. Így családban maradt, s akár nap mint nap láthatom még...

Sansalvador
No papír róla, de elég meggyőző voltam, hogy miért is kértem bézs belsőt.... Egyébként meg mindegy már, mert tényleg jól áll neki a szürke huzat...

Mit csináltok a hosszú hétvégén? Esetleg nem megy valaki a Balaton felé??? Úgy néz ki, hogy a legénybúcsú után a vasárnapot és a hétfőt Akalin töltjük Luciferrel. Ha van valaki arra, akkor lehetne rögtönözni egy kis tali félét, hm???

Egyre jobban megy az oroszlán...a traktorok meg csak úgy spuriznak el előle... :)))

Üdv:
sabian

sansalvador Creative Commons License 2001.04.25 0 0 192
Grat Sabi!:-)

Őrület ez a kárpit dolog. Feltételezem, hogy a rendelés oldaláról, azaz Magyarországról hibázták el. Egyébként van róla papirod, hogy világossal rendelted?

Viszont nem hiszed el amit most mondok. Amikor én tavaly csak úgy unatkozásból és minden vásárlási szándéktól mentesen bementem egy vidéki Pug kereskedésbe körülnézni, akkor ott láttam egy fekete 406-ost szürke belsővel, ami rögtön megtetszett és ott el is határoztam, hogy veszek egyet - holott eszem ágamban sem volt autót venni! Na summa-summárom elmentem az ismerősöm Pug kereskedésbe, megegyeztem velük és megrendeltem az autót. Kérdezték, hogy milyen belsővel rendeljék? Mondom erre, tulajdonképpen mindegy, bár láttam egy szép sötét szürkét és az tetszett. Erre mondja ő, hogy rendben akkor azt tanácsolja, hogy ne irjunk be semmit, hanem bizzuk a gyárra a dolgot. Rábólintottam.
Pár héttel utána azonban láttam egy világos belsejű 406-ost és kicsit úgy éreztem kár hogy nem mondtam a rendelésnél, hogy azt kérem. De mindegy gondoltam, mert szép a szürke belsővel is.

Erre mivel jön meg az autóm? Bézs besővel. Beszarás.:-) Hihetetlen, hogy veled, aki meg ezzel rendeli, pont a forditottja történik!:-)

Előzmény: sabian (189)
Hawaii Creative Commons License 2001.04.25 0 0 191
Csövi Sabian,

Gratulaaaaaa! :-))) Az üléskárpit miatt meg tényleg ne szomorkodj, azt hiszem nem is az a lényeg a kocsiban (meg a szürke nem is olyan kényes :-)) ), de azért nagyon nem szép Pug-éktól, hogy elrontották :-(((.

Szóval mit mondjak: egyszerűen csak irigyellek :-))) Mi lett/lesz a 306 RG-vel?

MetaCode,
Hát igen a németek... üzleti tárgyalásokból kifolyólag nekem is volt "tapasztalatom" velük.

Üdv,
H.

Báj dö véj, végre megtekintettem a TAXI 2-t! Cool!!! És az a fehér csoda...!!!

Előzmény: sabian (189)
Grrrr Creative Commons License 2001.04.25 0 0 190
206 tali:
Május 6., Vasárnap, délelőtt 10 óra.
A Flóriánnal szemben elhelyezkedő parkolóban.
Gyertek sokan!
Előzmény: sabian (189)
sabian Creative Commons License 2001.04.25 0 0 189
Csöööööööööviiiiiiiiii!!! Megy a traktor????

Jelentem nem tűntem el. A Fekete Lyuk sem nyelt el, habár nagyon ragaszkodó. Otthon nyomtam az ágyat tegnap meg tegnapelőtt mintegy 38.5-ös lázzal. (szerelem lázában égek az oroszlán iránt)

Ma reggelig 780 km-t mutat az óra az autóban. Mint sejtettem elrontották az ülések színét és nem bézs autóban ülök, hanem szürke plüsben. Elfogadtam, hogy mindenki hibázhat (én is szoktam, egyébként meg nagyon jól áll neki ez is) és kitalálunk valamit kompenzálásul (pl egy króm kipufvéget, amolyan kis szolidat :))).

Lucifer egy álom autó! Mit autó! Gépjármű!!! Ami nincs benne: motorzaj és futóműzaj. A menetszél is csak 150-él kezd hangosodni. Efölé nem merészkedtem még, mert 4000 fölé nem nagyon akartam még pörgetni az autót. Minden példás rendben működik, prezícen. Határozott kapcsolásúak a kezelőszervek. A bajuszkapcsolók jelentem engem nem zavarnak (igaz tempomat nincs benne, tehát csak három bajuszka van).
A váltó, mint általában a Pug-nál kicsit karcos és nem társ a gyors kapcsolgatásban. Ugyan sokat nem is kell neki kapcsolgatni, mert 2-4000 között nagy jól érzi magát.
A könyöklő (a hírekkel szemben) nekem nagyon bejött. Épp a legjobb helyen van, és annak ellenére, hogy "hosszú" úton jár a váltó csuklóból lehet azt kapcsolni a könyöklőről.
A szervo egy álom, és meglepően fordulékonnyá teszi az autót. Lehet hogy csak érzékcsalódás, de mintha fordulékonyabb lenne a 306RG-nél.
Voltam vele Miskolcon (autópálya, autóút) és Aggteleken is (hegyi út). Pörgetés nélkül is 3000-es fordulat mellett nagyon kellemes autózás volt (Pug! Vezetni mindig élvezet).

Ahogy kihoztuk a szalonból azonnal elkezdett esni az eső, amely el sem állt vasárnap délig :(((. Szegény Lucifer úgy nézett kis mint egy kismalac (de elegáns kismalac) :))). Vasárnap délután az első napsugárt kézenfogva lemostuk az autót. Szép is volt, amíg a párom mögé nem osont és törölt rajta egyet-kettőt, hogy csillogjon. No ettől lett Lucifer szép csíkos... no comment.

Élmények:
kanyarodok Miskolcon a 3-ra közvetlen egy ezüst 406 mellé, oldalra pillantok, látom az ifjú hölgy is ezt teszi. Jött velünk egészen a Tescoig. Ott köszöntünk egymásnak egy jó nagyot miután kiszálltunk az autókból és mindenki ment a maga dolgára.
Csillaghegyen egy fekete jött szembe. Egy villantással jeleztem, hogy "a Tiéd is szép autó, legalább annyira mint az enyém...". A válasz egy integetés formájában azonnal érkezett... :)))
Nagyon érdekes az emberek lelkivilága. Mert ugyan nem mentem gyorsan, nem villogtam, nem indexeltem, hogy tessék vigyázni jövök..., de amikor meglátták a fekete nagy autót maguk mögött, mindenki tűzott ki a szélső sávba...
Ja és ami nagy lényeg: max 400 km kellett hozzá és teljesen hozzáidomultam az autóhoz, mert olyan kézre álló...

Imádom Lucifer!!!

206 tali
Nagyon jó ötlet! Ugyan 5-én Békéscsabára megyek esküvőre, de ha előtte belefér, akkor ott a helyem, remélem Ti is jöttök....

Üdv:
sabian
Ui.: bocsi ha kicsit hosszú voltam (még tudtam volna írni)

MetaCode Creative Commons License 2001.04.24 0 0 188
Hawaii: Én is..:-)) De két és fél évig éltem a németeknél, azt megtanultam hogy ne vitázzak velük, pláne nem német áruról..:-)))

Jelentem, Sabian eltűnt. Elnyelte egy Fekete Lyuk (és itt minddenki szabadon asszociálhat..:-))))

M.

Hawaii Creative Commons License 2001.04.24 0 0 187
MetaCode,
Végülis, igazad van, elég szép eredmény ez így is! :-))) Csak megmozdult az igazságérzetem, meg telhetetlen vagyok... :-)))
Előzmény: MetaCode (186)
MetaCode Creative Commons License 2001.04.24 0 0 186
Kedves Hawaii,

mint Sabi említette, NÉMET újságról van szó. Ami a hazai hozsannázása mellett a hagyományosan "jó" francia-német barátság jegyeit is magán viseli. Én spec azon csodálkoztam, hogy a 206 miért tudott ott nyerni. Mondjuk van is akkora durranás az a kis éxerdoboz, hogy lesöpörjön mindenkit..:-))

Sabian: Mi van csövi? Má mi meg is szűntünk?:-)))

M.

Előzmény: Hawaii (185)
Hawaii Creative Commons License 2001.04.24 0 0 185
Sansalvador,
Érdekes lista! De hogy a 406 "csak" 7. a kategóriájában, és az A4 az 1., hááááát... nem tudom hova rakták a szemüket...
A többivel körvonalakban(!) egyet tudnék érteni, bár én a 306-ot is előbbre rangsoroltam volna, ha nem is az első 3-ba. Illetve még a 406 coupe nálam no. 1. a kategóriájában.
Előzmény: sansalvador (181)
Hawaii Creative Commons License 2001.04.24 0 0 184
Sabian, hova tűntél?
Kíváncsian várjuk, sőt követeljük a beszámolót! :-))))) Talán még ki sem szálltál a járgányból? :-))) Net meg még nincs benne, mi? :-)))
BlackDiamond Creative Commons License 2001.04.23 0 0 183
Elrontottam a Web-címet
Helyesen: www.nexus.hu/plymo
BlackDiamond Creative Commons License 2001.04.23 0 0 182
Helló Mindenki!

Eladó egy fehér 97-es 406-os 1,6 benzines Peugeot.
További infó a www.nexusw.hu/plymo oldalon.
További kellemes csevegést.

sansalvador Creative Commons License 2001.04.22 0 0 181
Sziasztok!

A "kockafejű" Németországban a Motorpresse Stuttgart lapkiadó vállalat egyik kiadványa, az Autostassenverkher magazin az olvasói körében készitett egy felmérést, hogy szerintük melyek a legszebb autók 12 kategóriában. Mivel tudjuk, hogy Némethonban egyébként is nehéz dolguk van más nemzet autóinak, mivel a német BAUHAUS stilus elég nagy hatással van a dicső állampolgárokra és előnyben részesitenek, illetve szépnek minősitenek olyan autókat, amik vajmi kevés fantáziával lettek a tervezés folyamán megáldva (akárcsak tervezőik fantáziája:-) ), nos kiváncsi voltam, milyen helyezéseket értek el a Pugok. Ime a fontosabb eredmények német kategórizálás szerint innen:



A miniknél:

1. Seat Arosa 48,5%
2. VW Lupo 42,4%
3. Peugeot 106 23,5%

Kisautók:

1. Peugeot 206 43,9%
2. Opel Corsa 26,1%
3. VW Polo 25,6%

Alsó-közép:

1. Alfa Romeo 147 42,4%
2. Audi A3 24,4%
3. Seat León 21,7%
.
.
.
13. Peugeot 306 2.8%

Közép:

1. Audi A4 35,4%
2. Mercedes C-Klasse 34,0%
3. Alfa Romeo 156 28,9%
.
.
7. Peugeot 406 8,7%

Felső-közép:

1. BMW Fünfer 34,1%
2. Peugeot 607 30,4%
3. Audi A6 26,8%

Kombik:

1. Alfa Romeo Sportwagon 29,1%
2. Audi A6 Avant 20,0%
3. Volvo V70 18,4%
.
.
10. Peugeot 406 Break 8,3%

Egyterűek:

1. Opel Zafira 26,7%
2. VW Sharan 25,3%
3. Renault Espace 24,2%
.
.
12. Peugeot 806 4,5%

Cabriók:

1. Ferrari 360 Modena Spider 21,5%
2. Peugeot 206 CC 15,3%
3. Mercedes SLK 14,4%
.
.
19. Peugeot 306

Kupék:

1. BMW M3 32,0%
2. Mercedes CL Coupé 31,6%
3. Mercedes CLK Coupé 28,8%
4. Peugeot 406 Coupé 24,7%

Na ennyi. Innen is látszik, hogy ahol a Peugeot már az új formatervvel alkotott autóival indul, ott meglepően jól szerepel (206, 206 CC, 607). A femérés egyébként leközli az egy-egy autóra pozitivan és negativan szavazók százalékos arányát is. A negativ szavazatokat kapó (Ablehnung) oldalon érdemes megnézni, hogy a Peugeot-kra lényegesen kevesebb negativ szavazat érkezett, mint a konkurenciára (pl a 406 esetében csak 0,9%). De pl érdekes az Audi A2-es is: 28,2% pozitiv és 26,3% negativ szavazat, igy jön ki az átlag 1,9%. Nagyon sok embernek nem tetszik, ami nem is csoda.:-))

sansalvador Creative Commons License 2001.04.22 0 0 180
Sabian!

Nos én is kiváncsian várom majd az első tapasztalataidat. Viszont van egy dolog, amiben még kiváncsibban várom majd az észrevételeidet, ez pedig a festés.
Az én feketém immár 4 hónapos és ami nem feltétlenül tetszik az sajnos a (metál)festés. Mindeddig minden Peugeot-mnak kiváló volt a fényezése, abban semmilyen kivetnivalót nem találtam, sőt egyértelműen kijelenthető, hogy kifejezetten kiváló minőségű és kiváló rétegvastagságú a felvitt festék illetve lakkréteg. A német autók bármelyekéhez is hasonlitottam, azok csak csókolomot köszönhettek a Pugnak, a feleségem 100-as Audi-jainak fényezése sem volt rossz, de nem érte el a francia szintjét. Pl még az első 605-ösömnek egyszer valaki egy parkolóban végighúzta a komplett bal oldalát, de hála a jó minőségű fényezésnek, nem kellett javittatnom, pedig faszán rányomta az a köcsög a szerszámát.

Nos az a festés ugyebár nem volt éppen környezetbarát, ezért a mostani autókat már az új környezetbarát vizbázisú festékekkel festik. A gondom tulajdonképpen azzal van, hogy amellett, hogy a fényezés valóban szép és igényes, a felvitt anyag sajnos szerintem vékony és nagyon sérülékeny. Már most is -4 hónap után- látni egy két felverődő kő helyét, ami sajnos apró fehér foltot hagyott maga után, szinte mindenütt: az elején, motorháztetőn, tükörházon, stb. Ez bosszantó. Tulajdonképpen ami a legjobban bosszant, az az amikor kifizeti az ember a 90 ezres metál felárat és megkapja a lakkmentes(!) csillogós fekete festést, amiben ugyan csillognak a metálra utaló kis ezüstös szemcsék, de sajnos a metálra éppen jellmező lakkréteg -a környezetvédelem miatt- sajnos lemaradt és igy nincs meg az a plusz védelem a festés felett, ami eddig megvolt minden metálos autón.:-( Tulajdonképpen az eddigi metál autóimon a lakk gyönyörűen megvédte a festést a felpattanó kövektől.

Éppen a napokban beszéltem egy ismerősömmel, aki mesélte, hogy a haverja a vadiúj (német)autóját a szalonból azonnal a fényzőműhelybe vitte és a vizbázisú gyári festésre azonnal egy lakkréteget fujatott. Azt mondja szebb lett, mint amikor kihozta a szalonból. Na szóval szép dolog ez a környezetvédelem, de amikor azt látom négy hónap után, hogy a kocsim hátulján a lámpák felett, pont a karosszéria csücskén a festés kezd szépen megmattulni (igaz csak nagyon közelről látszik), akkor egy kicsit szomorú vagyok. Mondjuk ehhez az is bejátszik, hogy az én autóm hetente legalább 2x de inkább 3x mosva van (kézzel), mert ugye a fekete szin baromi kényes és hamar koszolódik. A kézi (kimélő) mosás ellenére azonban a szép napsütésben is már látszanak a mosás okozta körkörös apró csikozások a karosszérián. El nem tudom képzelni, hogy mi lenne, ha csak gépi mosóba járnék vele...

Szóval szép-szép, de szerintem gyenge, nagyon vigyázni kell vele, nehogy nekinyisd valaminek, mert azonnal meglátszik. Bezzeg korábban nem volt ilyen gondom, bárminek nekinyithattam az ajtót, meg se látszott rajta. Hasonló tapasztalatok?

Előzmény: sabian (177)
MetaCode Creative Commons License 2001.04.22 0 0 179
Hahó,

ez teljesen jó 5let! Legalább megnézhetnénk Sabi fekete oriját, meg a sok szép éxerdobozt is!

M.

12qper Creative Commons License 2001.04.20 0 0 178
Kedves nagytestvérek :)

szerveződik egy Pug 206-os találka, úgy kb május 5 vagy 6-ra, ha van kedvetek szívesen látunk Titeket is egy közös autókázás + kajálás...etc-re

jelenlegi minimális infó itt

qper

sabian Creative Commons License 2001.04.20 0 0 177
Kedves Topiclakók!

Ezúton kívánok kellemes hétvégét mindannyiótoknak! Az enyémnél kellemesebb úgyse nagyon lehet... :)))) gondolom érthető miért...
Még max 2 óra és tütütütüüüüü

Megígérem, hogy hétfőre minden befolyástól és szubjektivitástól mentes :)))) beszámolót készítek, hogy 1.8 117LE hogyan mozgatja szelíd üzemben a fekete köntöst.

Addig legyetek jók és ne feledjétek: "Csövi! Megy a traktor???"

üdv:
sabian

Hawaii Creative Commons License 2001.04.20 0 0 176
KariAti,
Köszi az infót, megnyugtattál.

Sabian,
Sok sikert, hétfőn várjuk az élménybeszámolót! :-)))

Jó hétvégét mindenkinek.

Előzmény: sabian (175)
sabian Creative Commons License 2001.04.20 0 0 175
Hawaii
Köszönet a kimerítő PTK részletért! Remélem nem lesz rá szükség....

Ma van a nagy nap, délután (ha meglettek a papírok) átvehetem az oroszlánt!!! No pezsgő, mert tiszta fejjel kell neki vágni az első teli tank elhasználásához. Irány Miskolc anyósékhoz, kis kirándulás Aggteleken, némi hegyi menet, országút meg autópálya. Kicsit oda-oda lépve neki, de nem tartva folyamatosan magasan a fordulatszámot. Jó fajta CD bekészítve, ugyan az odaúton inkább a motort hallgatom majd (már amennyi hallatszik belőle)...
Már nagyon várom, alig egy két óra lehet hátra....és minden másodperccel kevesebb....
sabian

KariAti Creative Commons License 2001.04.19 0 0 174
Kedves Hawaii!

A 206 volt az elsö dizel autóm. Mikor rendeltem, még nem volt kapható HDI-vel. Városban elég is lett volna a sima dizel, de rendszeresen járok vidékre is, és bizony elözésnél hiányzott a gyorsulás. (Ne feledd, elözöleg Mazda 626 2.0 volt.) Ez az egyik ok.

Másrészt az utasfülke szigetelése és a motor felfüggesztése nem elég komfortos a relative hangos és rezgö dizelhez. Ezért kb 1600-as fordulatig hangosan rezonált az utastér, kb 2500-tól pedig már a fordulattól volt nagy a motorzaj. Volt pár egyéb apróság is ami nem a motorral függ össze, de az talán elanyagolható. Föleg e két ok miatt cseréltem le. Bár a 406-osban sem HDI van ott nagyon jól megoldották a szigetelést (más kategória). És persze megy is rendesen.

Amikor váltottam, mérlegeltem a 206 HDI-s változatát is, de úgy érzem egy három éves 406-os full extrával többet nyújt (nekem), mint egy fullos 206-os újan. S árban kb ugyanaz.

Egyéb szempontból nagyon tetszett a 206-os. Nagyon jó futómüve van (nem véletlenül rally bajnok), és formailag is nagyon eltalált. A kanyarokban szerintem jobban fekszik, mint a passziv hkerekes 406. Ha az 1.9 helyett egyböl HDI-t rendeltem volna, akkor talán még most is az lenne.

KariAti.

Előzmény: Hawaii (173)
Hawaii Creative Commons License 2001.04.19 0 0 173
Sziasztok.

Sabian,

Felelősséget nem vállalok, de a tanácsom (előre is bocs a hosszért):
Először is nézd meg, hogy papírod (szerződés, megrendelés stb.) van-e arról hogy bézs színt rendeltél. Ha van akkor zöld a lámpa: ha tényleg nem bézs, csapjál oltári nagy balhét, lobogtatva a papírt. Esélyük sem lesz: el kell ismerniük a hibát.

Ezután jogilag szerintem két eset lehetséges, abból kiindulva, hogy ez "szerződés hibás teljesítésének" minősül (Ptk 305§). A Ptk. 306§ szerint pedig:

306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult választása szerint kijavítást vagy megfelelő árleszállítást kérhet.
(2) Ha a szerződésben a dolgot fajta és mennyiség szerint határozták meg, hibás teljesítés esetén a jogosult kérheti a dolog kicserélését is, kivéve ha a hiba rövid idő alatt értékcsökkenés nélkül kijavítható, és a kijavítás a jogosult érdekeinek sérelme nélkül lehetséges. Ezt a szabályt kell alkalmazni akkor is, ha a termelői vagy kereskedelmi forgalomban az egyébként helyettesíthető dolgot elkülönítéssel vagy kiválasztással határozták meg.
(3) Ha a hibás teljesítés miatt a jogosultnak a teljesítéshez fűződő érdeke megszűnt – így különösen, ha a hiba nem javítható ki, a kötelezett a hiba kijavítását nem vállalja, vagy a hiba kijavítása rövid idő alatt értékcsökkenés és a jogosult érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges –, a jogosult elállhat a szerződéstől.
(4) A jogosult a hiba felfedezése után haladéktalanul köteles kifogását a kötelezettel közölni. A közlés késedelméből eredő kárért felelős.
(5) Hibás teljesítés esetén a jogosult az ellenszolgáltatás arányos részét a kijavításig vagy a kicserélésig visszatarthatja.
(6) Ha ez a jogosult érdekeinek sérelme nélkül lehetséges, a kötelezett a kijavítás vagy árleszállítás helyett a dolgot kicserélheti.

Tehát az (1) bekezdés szerint főszabályként
1. vagy helyrehozzák a hibát (ez ebben az esetben szerintem ésszerűen nem lehetséges),
2. vagy megfelelő mértékű árcsökkentést kell adniuk. Abból kiindulva, hogy milyen költséget jelentene a kárpítozás cseréje, ez az összeg szerintem akár több 100.000-es nagyságrendű kell, hogy legyen!

Mindenesetre a vonatkozó teljes Ptk. előírást (a fenti csak részlet!) ajánlom tanulmányozásra.

Azért remélem a fentiekre nem lesz szükség, és tényleg bézs a kárpit!!! Ismét bocs a hosszért!

Üdv,
H.

KariAti,
Ha nem vagyok indiszkrét, miért váltál meg a 206-tól? Nem volt jó?

Előzmény: sabian (171)
KariAti Creative Commons License 2001.04.19 0 0 172
Csövi Sabian!

Sajna nem az elejétöl enyém a verda, úgyhogy csak az utóbbi 13e km-röl tudnék bármit mondani. Elözöleg egy 1.9-es dizel 206-om volt. Hát ahhoz képest nagyon megy. Söt az azelötti 2.0-as benzines Mazdamat is üti szerintem. Nagyon könnyedén mozgatja a kasznit. Ez még nem annyira finom járású, mint a HDI. Ez abban nyilvánul meg, hogy 1400-as fordulat alatt van egy kis rezonancia. Addig elég lusta is. 1500-tól kezd magához térni. 2000-nél már nagyon tolja a gépet, de 2500-nél még egy löket van benne. Nedves aszfalton még harmadikban is kipörög! 3400-nél tovább már nem nagyon érdemes pörgetni, ott már erötlen. Fogyasztás belvárosban 7.1, országút/város felesben 6-6.2, Max 6.5 ha jobban meghajtom.

Kompenzációként, szerintem egy ingyen riasztót, vagy ingyen szervízt meg lehetne pendíteni. A 206-nál nekem a riasztóból sikerült alkudnom, mondván, hogy akkor máshol szereltetem be.

KariAti.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!