Az enyémről még ilyen információm sincs sajnos. Az előző tulaj volt elvileg a 2. tulaja a gépnek, osztrák volt az első tulaj. De mikor be lett hozva, szerintem nem lett műszakiztatva, de azért kíváncsi lennék rá pontosan.
A te nevedre szóló új forgalmit tényleg csak műszaki után műszaki érvényességet igazoló adatlap leadása és biztosítás kötés után állitják ki. Átíráskor rögtön kérd az ideiglenes kivonást ha eddig nem volt akkor is és és igy nem kell biztosítást sem kötni,csak 6 havonta meghosszabitatni az ideiglenes kivonást amíg a gép el nem készül műszakira,ha az ideiglenes kivonás mondjuk 3 dik hónapjában kész a gép elviszed műszakira és mehetsz az okmányirodába.
PL: Útvonalengedélyt eggyik hivatalban csak 3 egymást követő munkanapra vezető személyét meghatározva ha nem a tulaj meghatalmazás kell a tulajtól vagy a vezető nevére szóló adásvételi és honnan hova rá kell írni és egyszeri közlekedésre adnak ki.Máshol bármely egymást követő 3 napra bárki vezetheti az ország egész területén bárhova lehet vele menni a dátum szerinti 3 napon mert rendszámra adják a költség egyforma összeg mindkét helyen . Na akkor most melyik az igaz? Nem kell hozzá biztosítást kötni.
Az okmányirodákban kormányablakokban és egyéb hivatalokban dolgozók tudatlanságáról hozzáneméréséről regényt lehetne írni. Bezzeg ha a halandó hibázik levonják a béréből vagy kirugják. Velem is történt hasonló eset autó vásárlás során.Vettem új rendszám új forgalmis törzskönyvel rendelkező előző tulaj által ideiglenesen forgalomból fél évente rendszeresen 2300 ft-ért meghosszabitással rendelkező autót. Természetesen nem fiatal és javításra szorulót. Papirok adásvételivel elmegyek kormányhivatalba mondom tulajdonjog változást szeretnék rendezni. A hivatalnok hölgy rögtön kérdésekkel záporozott.Eredet vizsga,biztosítás,érvényes műszaki van-e.Eredetvizsga volt a többi nem,na akor nem irja át hangzott a válasz . Mondom neki én továbbra is kivontan szeretném tartani míg elkészül miért fizessek adót biztosítást. Azt mondja ezt így nem lehet majd ha lesz műszaki, de mondom 15 napon belül nem lesz műszaki képes állapotban akkor mi van miért nem vehetem a nevemre ahogy illik határidőn belül. Nem tudott megoldást. Segítettem neki elmondtam hogy 3 hónapja ugyanitt a kollégája vagy volt kollégája ugyan ilyen történetet simán megoldott kifizettem amit kell beirta a meglevő forgalmiba hogy én vagyok a tulaj meg a rendszerbe és továbbra is kivonta fél évre és kész. Jött a válasz hát akkor felhívja a kollégát mert ő most pont nincs hogy lehet -e. Igen lehetett persze, csakhát ő még nem régóta csinálja és ilyen esete még nem volt és kérte az elnézést. Ja még az elején azt is mondta vegye olyan autót aminek van műszakija ,persze mondtam had én döntsem el hogy mit veszek. A tudatlanságuk miatt könnyen rávágják ho gy NEM.
Akkor menj át egy másik okmányirodába. Átírják a nevedre nem tudom mennyiért,be is firkálnak a régi forgalmiba Téged. De a neved tényleg csak érvényes műszaki vizsga,és az ott kiadott adatlap után kerül az új forgalmi engedélybe.
Pont ma beszéllgettünk egy kicsit Hotibbal ilyesmiről.
Én pár hete próbáltam átiratni a 28-ast, nem jártam sikerrel, pedig a gép érvényes papírokkal rendelkezik. Azt mondták az okmányirodában, majd akkor írják át, amikor
lesz műszakija. Megkérdeztem, hogy ilyen esetben, amikor egy veterán gépnél akár évekig is eltarthat egy restaurálás, akkor a több éves adásvételit el fogják fogadni? Azt mondták igen, KIVÉVE ha pár év múlva nem ez a formanyomtatvány lesz az érvényes,
amire most megírtuk a szerződést. Ha nem lesz az, akkor majd az akkori érvényes nyomtatványra kell egy új szerződést írni.
Na, erre feltettem egy találós kérdést hivatalnokunknak. Kérdezem én, mivel az előző tulaj meglehetősen idős, és akkorra esetleg már nem élne, akkor kivel fogok én új szerződést írni? A következő választ kaptam:: Nem tudom. :-)))
Targoncába nem tudom,de a Warinsky K-406-osba levő négyhengeres az 12 V-os volt. Elégnek kell lenni,hisz ez egy Zetor licenc.Nekem is van egy üzemképtelen itthon.
lehet hogy 6 csavar fogja a hidraulika tömböt de teljesen más terhelések hatnak ott meg az az egész acél öntvény nem alu én még 50 kiló plusz súlyt se építenék rá nyugodt szívvel
Szeretnék a 28-asom elejére egy a képen látható hidraulikát csinálni. Kérdésem, az hogy ha csinálok rá egy ilyent és a blokk oldalára fel fogattom olalról a 6-6 csavarral akkor kb. mekkora az a súly amit teljes biztonsággal vihetek rajta.
Nem állandó használatra lenne, hanem amikor ki kell menni vetni a 4-5 zsák vetőmag szállításhoz, vagy hasonló dolgokra gondolok csak.
Szomorúan olvasom ezeket a sorokat. Attól tartok, hogy rám is vár majd előbb vagy utóbb, mert én is hasonló cipőben járok. Gépet újítom fel, de papírom az nem sok van róla. Se műszaki nem volt már rajt ősidők óta, se semmi.
Pont ezt beszélgettük egyik ismerősömmel, neki egy erősen veteránnak számító kocsija van, hogy ilyen korú gépeknél ha rajtam múlna én már nem kekeckednék ilyennel, hogy forgalmi, törzskönyv, stb. úgy is alig vannak az ilyenek használva, rendszerint kiállításokra viszik el őket, akkor nehogy már a mostani 2015-ös normáknak kelljen megfelelni már, ez akkora baromság, hogy még leírni is szégyen.
A rendszerből le lehet hívni, hogy soha nem volt forgalomba, ezért nem is találnak róla semmit, ezért a trükk nem működik sajnos!
A vicc tényleg az egészben 1 hónapja mást mondtak, mert másik fickó volt akivel beszéltem, de most kivárok és kitalálok valamit, max felhívom őket mégegyszer és kitudja, hátha jó emberrel beszélek majd.
Megosztok egy történetet, mely ma érte el nálam csúcspontját a Dutra rendszámozásával kapcsolatosan.
Megközelítőleg 1 hónapja megkerestem az NKH-t (valamikori KPM-et), hogy van egy traktorom ami egy Dutra UE28-as és szeretném leműszakiztatni, hozzáteszem soha nem volt forgalomba a gép.
Az ügyintézővel beszélve mondta mire lesz majd szükségem, jó akkor azt intézem addig is.
Kellett egy igazolás, hogy soha nem volt forgalomban a gép, meglett, 1250 Ft és némi papírmunka árán! Nem nagy dolog!
Mai nap folyamán felhívtam az illetékeseket egy másik ügyem miatt, és rákérdeztem arra is, hogy mit hogyan kellene bevinni meg hova, mely papírok kellenek a Dutra műszakiának elindításához, erre közli velem a fickó, hogy eddig leműszakiztatták az első forgalombahelyezéssel a traktorokat kortól függetlenül a tavalyi évig (2014), de van egy kis bökkenő, hogy a törvényben meg kellene felelni az EURO 3-as normának, de mondom neki, ne vicceljünk ez egy 50 éves gép.
Közli várjak 2-3 hetet, addigra lesz talán fejlemény a vizsgáztatással kapcsolatosan. Addig talán lesz rá megoldás, de eddig sem lehetett volna műszakiztatni soha forgalomban nem volt gépeket a fickó szerint a törvényben leírtak alapján.
Jelenleg itt tartok a cél előtt pár centire és pár apróság híján, egy teljesen rendberakott és felújított géppel, melyről a rendszám hiányzik és a műszaki vizsga.
Kérdem én, hogy miért fizetünk adót és miegymást, ha az ember fiával így kilehet babrálni?
Véleményeket szívesen elfogadok és tapasztalatokat.