Keresés

Részletes keresés

szsrobert Creative Commons License 2009.11.08 0 0 11753
Szeretnék látni egy helyes tervezésű, foghatást és mágnes-vasmag vonzást kiküszöbölő vasmagos generátort(kerékagygenerátort), amely terhelés nélkül, felpörgetve annyi ideig pörög, mint egy kerékpár első kereke.
Előzmény: Crapface (11746)
m joy Creative Commons License 2009.11.08 0 0 11752

Nekem is ez  vált be . Teljesen csendes  gépezet .

Előzmény: freex (11742)
erbe Creative Commons License 2009.11.08 0 0 11751
Kínai generátor: 4738 4745 Képek 4603
Előzmény: Robó1 (11740)
erbe Creative Commons License 2009.11.08 0 0 11750
Ami kimaradt:
"Akkor ez (sok réz + mágnes) lehet az oka annak, hogy a nekem elképesztően soknak tűnő 6000 dolláros áron kínálgatja a Honeywell?" > Elsősorban igen. ...
Előzmény: erbe (11749)
erbe Creative Commons License 2009.11.08 0 0 11749
Elsősorban igen. A Honeywell amúgy sem egy olcsójános. Az áramátalakító rendszere semmivel sem bonyolultabb, mint bármely más generátoré. Nem újdonság.
Előzmény: apaf3j (11748)
apaf3j Creative Commons License 2009.11.08 0 0 11748

Köszönöm a válaszokat.

 

Akkor ez (sok réz + mágnes) lehet az oka annak, hogy a nekem elképesztően soknak tűnő 6000 dolláros áron kínálgatja a Honeywell? Vagy mert a sok tekercs miatt bonyolult az áramátalakító rendszere? Vagy csak az újdonság miatt?

Előzmény: Crapface (11745)
erbe Creative Commons License 2009.11.08 0 0 11747
Sajátom nincsen, de többen korábban tettek fel képeket, beszámoltak a szerelési tapasztalataikról és kiókumláltuk a működési módját. Valahol a 4000-es hozzászólások táján.
Előzmény: Robó1 (11740)
Crapface Creative Commons License 2009.11.08 0 0 11746
A vasmagos/nem vasmagos dolog egy elég durva tévhit
Ami a sufniépítésű vasmagos generátoroknak a rákfenéje, és ami miatt ragadnak az az un. cogging. Ennek az oka a hibás tervezés és kivitelezés.
A generátorban a mágneses fluxusváltozás ami a feszültséget termeli. Ennek a változásnak a sebessége visszamérhető a tengelyen nyomaték formájában.
Ha egy tárcsagenerátornál a vasmag felülete nem sík, akkor csökken a cogging hatása. Ugyanígy csökkenthető a mágnesek egyenetlen elhelyezésével (nem azonos pólusszámú rotor és forgórész alkalmazásával), variálható légréssel, stb.
Egy jól megtervezett generátornak, üresjárásban, minimális nyomaték kell a tengelyének a forgatásához.
Előzmény: szsrobert (11744)
Crapface Creative Commons License 2009.11.08 0 0 11745
Ez egy sokpólusú generátor. A tekercsek a forgórész körüli gyűrűben vannak elhelyezve, a mágnesek a rotor külső felületére vannak ragasztva.
Mint ilyennek, az áttétel hiánya (mechanikai veszteségek kiküszöbölése), és alacsony elindulási és üzemi sebesség az előnye.
A hátránya, hogy fajlagosan nagy a tömege, nagy a réz és mágnesigénye. Otthoni kivitelezése macerás, mert sokat kell tekercselni és mágnest ragasztani, plusz a tekercsek vasát is problémás legyártani.
Legegyszerűbb sufnikókányolós kivitelezése a biciklikerék körbepakolva mágnesekkel.
Előzmény: apaf3j (11741)
szsrobert Creative Commons License 2009.11.08 0 0 11744
Ha vasmagos, nem indul el kis szélre, ha vasmag nélküli, keveset termel.
Én biciklikeréknek nézem.
Előzmény: apaf3j (11741)
tuutuu Creative Commons License 2009.11.08 0 0 11743

semmiféle extra igénybevételnek nem teszi ki az oszlopot és a pányvázást, mint a farokkal rendelkező hawt.

 

Azért az oszlop mögötti turbulens áramlásba kerülő lapátok minden fordulatnál meg vannak rángatva. Esélyes a fáradásos törés, hacsak nincsen erősen túlméretezve.

 

Nem tudom, jó-e ez, azonkívül garantáltan hangosabb, mintha elöl vannak a lapátok (pont infrahang-tartományban).

 

Azonkívül hogyan lehet kifordítani a szélből?

Előzmény: freex (11742)
freex Creative Commons License 2009.11.08 0 0 11742
A szeles haverom tegnap járt nálam, kicsit beszélgettünk. Azt mondja, az eddigi legjobban bevált konstrukciója a teljesen farok nélküli, azaz az oszlop mögött járó vízszintes tengelyű gép. A szelet folyamatosan követi, tehát mindig a max. energiát szedi ki belőle, semmiféle extra igénybevételnek nem teszi ki az oszlopot és a pányvázást, mint a farokkal rendelkező hawt.
Igaz mechanikus viharvédelmet elég körülményes kialakítani, de asszem ő azt is megoldotta.
Előzmény: Barret02 (11738)
apaf3j Creative Commons License 2009.11.07 0 0 11741

Sziasztok!

 

Nem tudom, volt-e már szó erről a szélkerék-típusról:

 

 

 

 

 

Ennek számos előnyét látom (nyilván vannak hátrányai is), főként a rendkívül egyszerű mechanikát (a kerék az egyetlen mozgó alkatrész). Viszont az elektromossághoz kevéssé értek, ezért arra lennék kíváncsi, hogy szerintetek milyen megoldással termeli az áramot? Amennyire ki tudom venni és el tudom képzelni, a rotor külső peremén mágnesek vannak, és ezek mozognak nagy sebességgel valamiféle tekercsekben vagy tekercsek előtt. Na ezeknek a tekercseknek a kialakítására lennék kíváncsi. 

Robó1 Creative Commons License 2009.11.07 0 0 11740

Akkor neked konkrét tapasztalataid vannak?

Mert engem jobban meggyőznél mint egy kínai fordítás.

Előzmény: erbe (11736)
Inoxy Creative Commons License 2009.11.07 0 0 11739
A 4-es lemez elég, csak borda kellett a csavarok közé.
Előzmény: Barret02 (11737)
Barret02 Creative Commons License 2009.11.07 0 0 11738
Ugyanolyan rossz megoldás a rövid kar kis lapáttal!
De amit mondtál,hogy csak akkor álljon szélbe ha termelni is tud,az jó ötlet:)
Megfigyeltem már én is,hogy a "jó szél" általában mindig ugyanabból az irányból jön. P
Előzmény: freex (11732)
Barret02 Creative Commons License 2009.11.07 0 0 11737
Az egész lapátot az a 4-es lemez tartotta???
Nekem a 190 cm átmérőjű kerekemen a belső lemez 12 mm vastag,és kívül még egy 3mm.es lemez van ugyanúgy felszerelve :D Ha ráállok,sem görbül 1 milit sem :)
Előzmény: Inoxy (11734)
erbe Creative Commons License 2009.11.07 0 0 11736
Elég széles tartományban használható, mint ahogy gondolom, ez is. Lehet, hogy a névleges feszültség és az optimum 36 voltnál van.
Előzmény: 3921 (11735)
3921 Creative Commons License 2009.11.07 0 0 11735
(nem 36 V-os volt a permanentes?)
Előzmény: erbe (11733)
Inoxy Creative Commons License 2009.11.06 0 0 11734

Szia nem biztos.

 

Nem a kérdéseid stílusa miatt nem válaszoltam. Egyszerűen elfelejtettem. Ne haragudj. Most viszont megteszem.

 

A lemez 4mm vastag volt. 120 mm hosszan volt alátámasztva a lapát. 4 db M8-as kapupántcsavarral volt rögzítve. A probléma a 4mm vastag lemez volt. Erősebb kellett volna.

Előzmény: nem biztos (11718)
erbe Creative Commons License 2009.11.06 0 0 11733
Gyakorlatilag a korábban már permanentes forrásból tárgyalt kínai generátor nagyobbik testvére. Az 24 V/500W, ez 48 V/1000W. Kialakítás majdnem egyforma, valószinűleg a belseje is hasonló, árban meg illik az elődjéhez. Egyetlen eltérés az oldalon található csapnivaló fordítás-ferdítés. Bence egykor komoly adatlapot mellékelt hozzá.
Előzmény: Robó1 (11725)
freex Creative Commons License 2009.11.06 0 0 11732
Ezzel kicsit vitatkoznék.
Ugyanis ha hosszú a kar és nagy a lapát, a legkisebb szélirány változásra is elkezd tekeregni a gép, ami erősebb szélben magasabb fordulaton komoly gondokat okozhat. A pörgettyűhatásnak köszönhetően nagy erőhatásnak teszi ki a vízszintes csapágyazást, emellett ha csőtorony van, abban is veszélyes lengéseket kelthet. Tehát szerintem érdemes akkora farkat csinálni neki, hogy megbízhatóan álljon szélbe, de a szél tekergéseit jól ki tudja kompenzálni védve ezzel a mechanikát. Az a jó méretezés, ha akkora szélben áll megbízhatóan irányba, amelynek van olyan energiatartalma, ahol már képes termelni vagy legalábbis nem sokkal van alatta. Csak azért irányba állítani, hogy hadd pörögjön "1W-os" szélben is, mert jól néz ki, felesleges mechanikai elhasználódást eredményez.
Amúgy a szeles haverom szerint a jó gép farka csak arra való, hogy irányba állítsa a gépet amíg felpörög, utána már elvileg farok nélkül is tartania kell az irányt, amíg elegendő szél fúj.
Előzmény: Barret02 (11723)
Robó1 Creative Commons License 2009.11.06 0 0 11731

Remélem azért nem lesz kudarcod!

Előzmény: zsolt one (11729)
Robó1 Creative Commons License 2009.11.06 0 0 11730

Ezen az oldalon találtam amikor azt elektromos brigámhoz kerestem motort.

http://gasboards.com/

Előzmény: zsolt one (11729)
zsolt one Creative Commons License 2009.11.06 0 0 11729

Köszi Robó1!

 

És hol lehet ezt (GBWG10.48) megvásárolni?

Ha nem lesz teljes kudarc a mostani szerkentyű, tehát ha sikeres lesz a teszt, akkor jövőre építenék egy, a mostaninál egyszerűbb, kisebb ellenállású szélgépet.

Abba meg tutira az általad ajánlott generátort tenném egy kis ellenállású gyorsítóművel....

Előzmény: Robó1 (11725)
Robó1 Creative Commons License 2009.11.06 0 0 11728

Ez ám a generátor .

 

 

Direct drive Neodímium alapú 3,5 MW.

Robó1 Creative Commons License 2009.11.06 0 0 11727
Robó1 Creative Commons License 2009.11.06 0 0 11726
egy kicsit lemaradt
Robó1 Creative Commons License 2009.11.06 0 0 11725
(GBWG10.48)Áramfejlesztő generátor, 48V/1000W Áramfejlesztő berendezés, 1000W leadott teljesítménnyel 210 fordulat/perc esetén.

Ez az áramfejlesztő egy - tipikusan levegővel meghajtott - generátor fejlett, bronzkefe nélküli felépítésű, kis tömegű-és ellenállású szélturbinaagy.






Ára: 74,100.00 HUF +áfa

Tudom nem a lgolcsóbb , de az otthonilag legyártott generátorok nagyon sok munkával járnak és a sok leírásból kiderül hogy teljesítményben nem sokat tudnak.

Nembeszélve a mágnesekre 50-100 ezret kell költeni és még ott van a többi anyag.

A belinkelt generátorról viszont jó lenne tudni valóban tudja-e a megadott paramétereket.

Én sajna jövőre tudom csak elkezdeni megépíteni a szélgépemet, de addig is gyüjtöm a hozád hasonló lelkes építők tapasztalatait.

Előzmény: zsolt one (11721)
Barret02 Creative Commons License 2009.11.06 0 0 11724
Ha elég 4-5 watt,akkor egy léptetőmotor is tud adni annyi teljesítményt egyenirányítás után is! És elég neki pár százas fordulat hozzá.
Előzmény: zsolt one (11721)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!