" a tiszaföldvári téglagyár kisvasútját felszedték, és a vasútbarátok még csak egy sínszeget sem tudtam belőle megmenteni. "
Nem is biztos,hogy volt benne sínszög ! Egy sínszögért különben sem érdemes megmentést szervezni. Biztos nem tett meg a pályamester mindent azért,hogy megmaradjon a vasút!
Bizony bizony még Te is késve tudtad meg !
Ugye, kedves topiktársam !
Megérkezett a szakértői levél a somogyi leállított vasutvonalak ujjáépítési költségeiről nagyon szívesen elküldöm ! Finanszírozhatod is !
Megint nagyon sokat tettél a vasutakért ! Ezt hívják ugy " eső után köpönyeg "!
Tegnap egy bicajverseny keretében mentem egy Bakony összest. (BRM300)
Amit az iparvasutakból láttam: Balinkát nem használják. Dudarran van forgalom, a sínek fényesek, fénysorompó működik. Franciavágás jelzői érvénytelenítve a helyükön vannak. Teherforgalom van, a sínek állapotából ítélve. Ezt a vágányt kétszer kereszteztem, mindkét helyen a fénysorompó működik.
Zalahaláp felé is van forgalom a jelekből ítélve.
Papkeszi felé szintén.
Peremartonban viszont régen járhatott tehervasút, de a pálya itt is rendben van tartva.
Tegnap kaptam egy SMS-t, mely szerint a tiszaföldvári téglagyár kisvasútját felszedték, és a vasútbarátok még csak egy sínszeget sem tudtam belőle megmenteni. Igaz lehet ez?
Első és harmadik (ugyanazt a helyszínt ábrázoló) képen jól látom, hogy a vágány egy nagy gabonaraktár telep mellett vezetett el? Ilyenkor nem értem, miért nem lehetett a gabonaipar számára iparvágányként meghagyni. Ja, hogy jó ára van az ócskavasnak...
Hát bizony engem majdnem a guta ütött meg, amikor felébredtem és láttam, hogy világos van (reggel 7 óra, holott 4:32-kor már el a buszon kellett volna lennem). Még inkább, amikor körbenéztem a lehetőségeket (Volán menetrend), hogy azt az istenverte 100 km-t nincs semmi, amivel megtehetném szűk 4 óra alatt (11 órára kellett volna Fürgedre érnem ugyebár).
Ezek szerint a tegnapi és tegnapelőtti kevés (egyenként 5-6 óra) alvás után "kimerült az elem", és elaludtam... :-(
Ráadásul tamasi 48.-49. olvtársnak adósa maradtam egy CD-vel és két kéregjeggyel, valamint két IC-pótjegy árát kidobtam az ablakon. :-(
Az alsó szakaszról: szeretnék menni mindenképpen, mivel ott még nem jártam. Javaslom, hogy azt is állomásközönként (Tamási - Nagykónyi - Dalmand - Dombóvár) járjuk be.
Tudom, olvastam, megvan a könyvespolcon. Csak feltettem a kérdést. (Részben a miskolci Moldova könyv után)
Az sok kérdést felvet, hogy jó-e ha sok megmaradt a vasút miliőjéből. Sok állmás van (vagy volt a közelmúltig) ami őrzi/őrizte az 50-60-80 évvel ezelőtti hangulatot. Ami ez után következett, az akárhogy nézzük, sajnos nem a fejlődés útja. Ugyanis egy állomáson a jegykiadás megszüntetésének automatikusan az automata bevezetését kellett volna hoznia... ehelyett tudjuk mi van. Ez csak egy kiragadott példa, a sok közül. Méglehetne sorolni a hasonló dolgokat.