Egy 1993-as Opel Gsi 16v -vel rendelkezem. (c20xe, motronic 2.5)
Az alábbiakat szeretném művelni vele: - motorfúrás - főtengely köszörülés - kovácsolt dugók 10.5 vagy 12.5 kompresszióval - kovácsolt hajtókarok vagy a régi hajtókarok kis mértékű könnyítése, polírozása, súlyozása - lendkerék kis mértékű könnyítése - ARP csavarok a hajtókarhoz, fötengelyhez, hengerfejhez? - főtengely, lendkerék, kuplungszerkezet kiegyensúlyozása - olajszivattyú csere (állítólag a Z20let olajszivattyúját is fel lehet rá szerelni, 30%-al nagyobb a szállított mennyisége) - dugattyú hűtő olajfúvókák beépítése a főtengely nyugvócsapágyfészkekbe - hengerfej rendberakása (beömlők, kiömlők bővítése, polírozása, ha szükséges akkor szelepek, szelepvezetők, hidrotőkék cseréje) - a vezérműtengely maradna a gyári - szívócsövek illesztése a beömlőhöz, polírozása - powercap - állítható benzinnyomás szabályzó, esetleg nagyobb szállítási teljesítményű injektorfejek beépítése ha szükséges - MSD gyújtáserősítő, trafó, kábel (Magnecor, Crane, Nology?) - 2 csöves 60-as kipufogórendszer - és a végén mindezeket összelőni egy profi chiptuningal!
Mivel magam is autószerelő (igaz hogy nem gyakorlom a szakmám) vagyok, értek egy kicsit a témához, a tuning is régen érdekel, sok mindent olvastam már róla, az elmélettel tisztában vagyok, de azoktól várnék segítséget akik átestek már ilyen felújításon, vagy van tapasztalatuk ilyen tárgykörben. a kérdéseim a következők lennének:
- tud-e valaki olyan chiptuningos céget akik tényleg bele tudnak nyúlni a különböző jellegmezők (gyújtás, befecskendezés) rejtelmeibe, és többszöri teljesítménymérő próbálgatás után tényleg az autóhoz tudják illeszteni a vezérlő epromtartalmát, és nem csak egy adott cég fix programját írják be a vezérlőbe? A chiptuningal én gondban vagyok annyi mindent olvastam már róla, itt a fórumon is vitatkoztak eleget, de hogy a jellegmezők értékeit állította hozzáértően valaki, konkrétan még nem hallottam senkitől. Csak spéci motorvezérlőegységeknél láttam ilyesmit. Végül is a lényeg az lenne hogy a magasabb fordulat és a polírozás következtében beáramló többletlevegő mennyiség ne szegényítse el a keveréket, ne okozzon túlhevülést az égéstér körüli alkatrészekben. A gyári légtömegmérő tudja érzékelni ezt a többlet levegőmennyiséget, bele fér az érzékelési tartományába? Vagy elég ha csak nagyobb üzemanyagnyomást állítunk be? stb stb Ez a vezérlőegység/befecskendezés téma egy kicsit ködös még nekem... Valaki beavathatna ezekbe a részletekbe....
Kedves Törölt nick! Kizárólag azért írok, mert az elmúlt hónapok során több ügyfelünkben felmerült, hogy valamilyen közünk lehet S8quattro és a közted zajlott párbeszédhez.
A további félreértések elkerülése végett itt leszögezném, hogy az MMC Autochip hozzászólásai az index fórumon kizárólag "autochip" felhasználónévvel olvashatók.
Sem most, sem a jövőben nem kívánunk azonosulni az általad képviselt alpári hangvétellel. Név nélküli hozzászólásaidból csak annyi derült ki, hogy utálod a pestieket, de úgy gondolom hogy ez a te magánügyed és nem erre a fórumra tartozik. Amúgy az hogy valaki normális vagy nem, véleményem szerint nem lakóhelyfüggő.
Idézet a 88-as sz. hozzászólásodból: "Olvasom a neten, hogy aszongya:.." A fentiekből az következik hogy tudsz írni olvasni, bár felmerültek kétségek miután a weboldalunkról szó szerint másoltál ki mondatokat. http://autochip.hu/jogi-kozlemeny
Azzal hogy névtelenül hőzöngesz a fórumon, senkinek semmilyen formában nem nyújtasz segítséget, és nem tartom valószínűnek hogy erre bárki kíváncsi lenne. Ennek a fórumnak nem ez a célja. S8quattro (akit nem ismerek és semmilyen kapcsolatban nem állok vele) szerintem túl sok energiát áldozott rád, azt hiszem már ő is úgy gondolja hogy fölöslegesen. Van akin lehet segíteni, van akin nem.
Erre meg csak annyit,te bunkó őstermelő seggfej vagy.Traktorokat szerelj,azokon van adagoló.És mostmár keress tényleg másik topikot.Kopj le,tűnj el,vagy ahogy fel tudja fogni az a mákszem a fejedben.Oldd meg,aludd ki magad,verd ki,keress egy tehenet,kecskét,vagy ami benéz hozzád reggel az ablakon,és dugd meg,stb...
Okostóbiás,csak hogy tudd.A keskeny sávú szonda működési tartománya simán bele esik egy benzines motor normál működési tartományába,azaz 0.8-1.1 között.Ha te ezen kivül programozol szivókat,amit felsoroltál,akkor az a te bajod.Amiket te csinálsz,azok bontó szökevények.Nem kimondott tuning alapok.Mindet meghagyom neked.Mind szivó kacat,örülni kéne,hogy még megy.Pont olyan,mint egy öregasszonyt gázálarcban hátizsákkal hegyre felfelé futtatni.Egészségedre.De senki nem kiváncsi eztán sem rád. És ha adagolós a nicked,akkor változtasd meg szélessávú szondásra.Vagy egt-re...
A paraszt te vagy itt a stílusoddal. Amúgy nem attól valaki egy ember , hogy pesti. Elmehetsz bárhová a 10 éves tudásoddal de a konkrét kérdésekre a mai napig nem adtál választ, helyette személyeskedsz. Ehhez értetek meg az átveréshez.
Még mindig keskenysávú gyári szondát nézel OBDII-n, ami nem jó semmire legalábbis pont tuningra nem. Márpedig a ügyfelek tuningot akarnak, nem zöldkártyát.
Tehát mivel mérsz valós gyújtást ? Mivel mérsz valódi keveréket ? Mivel mérsz kipufogógáz hőmérsékletet ?
Mert ha semmivel csak ámítasz, igazi tuningot nem csinálsz sőőőt adott esetben még rontasz is a teljesítményen.
Nem szoktam leállni ilyenekkel foglalkozni,aki idejön,beköp egy fikázós hsz-t,de ami sok,az sok.Hiába irok bármit.Én részemről régen befejeztem volna ezt a "csevegést",de egyszerűen hihetetlen számomra,hogy 10 éve foglalkozok ilyen dolgokkal,minél többet tudok az ecukról,annál több lehetőségem nyilik módositások terén,erre egy olyan,aki még azt sem tudja megkérdezni,amit tudni akar,mert göze nincs arról amiről beszél,az befikáz minden embert,aki ezzel foglalkozik,és még csodálkozik,hogy nem segitséget kap,hanem elküldöm,ahová való...Aztán tetézve,egy másik topicban meg csicska módon próbál olyan infókat szerezni,amit már rajta kivül az egész világ lerágotk... Ez kb olyan hozzáálás volt,mintha bemenne egy kocsmába,és elkezdene kiabálni,hogy a k...anyátokat köcsögök....És még a pestiek a bunkók.Annyit tudok erre mondani,nem attól paraszt valaki,hogy vidéki.
Most autót tuningoltok, vagy magatokat túráztatjátok? Nem veszitek észre,, hogy mennyire szánalmas ez a stílus? Ha vitatkoztok, azt miért nem lehet kulturált hangnemben? Teljesen mindegy, ki kezdte.
Hé paraszt,tudod melyik út vezet budára?Na azt is kerüld el,nehogy szédülj a betonon. Akkor választ adok a bugyuta kérdésedre,hogy mi alapján és hogy,nehogy hülyén halj meg.Ha soknak találom elveszek belőle,ha kevésnek hozzáadok.
Csak el ne párologj mert már olyan sokat fényezted magad. Ritka egy fellengzős beképzelt majom vagy mondhatom. Tipikus "énvagyokazokostehülyevagy" pesti stílusú ma szarta a spanyolviaszt hozzáállás. Mindig is utáltam a pestiekben ezt a pökhendi lenéző magatartást. Az anyátokat is eladnátok 10 forintért ha lehetne. Mindig tapsolok mikor felhozzák a vidéki bevetési zsarukat és szarrá verik a pesti csürhét az utcán. Addig tart a nagy arc nem tovább.
Sötét vagy.És ott is tapogatózol.Mikor a taknyoddal etted a zsiros kenyeret a homokozóban a pajtásaiddal,nekem akkor több müszerem volt,és tapasztalatom meg még több.Te meg ha mindenhol bizonytalan és hülye kérdéseket teszel fel,legalább elárulod,hogy egy ostoba vagy az egészhez.NE FÁRASSZ LÉGYSZIVES!!!!
Nos akkor mit mérsz mielőtt tuningolsz ? Nézed a keveréket ? Ha igen mivel ? Mivel nézed a gyújtást ? Honnan tudod mikor kezd el kopogni a motor ? Hol méred az EGT-t ????? Turbós motornál különösen fontos az EGT mérése. Na ? MAP-ot mivel mérsz ?
Nem tudsz válaszolni ? Akkor minek vagy itt ?
Becsapsz mindenkit. Látom nem túl sok az érdeklődőd.
Egyébként a nagyobb műszergyártók akik a Greddy-t, VEMS-et, Apexit, Linkecu-t vagy Unichipet csinálják az említett dolgokat mérik.
Ismered ezt az oldalt ? Mert ez alap: http://www.zeitronix.com/order/order.htm#EGT
Egy normál,hétköznapi chiptuningtól semmi károsodás nem várható,a fogyasztás csökkenhet,de ez vezetési stilustól is függ.Amennyiben egész nap állsz a gázon,úgy biztos hogy nem fog kevesebbet fogyasztani,ellenben normál használatnál csökkenni fog.Az autómata váltók,ha nem multitronic,akkor jól birják,ha nincs ész nélkül alacsony fordulaton hirtelen nagy nyomaték ráengedve.
Sziasztok!!! Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy van egy 2.5 v6 skoda superb-em automata váltóval, szeretném chippeltetni és hogy milyen tapasztalaitok vannak az automata váltós autók chippeléséről,a fogyasztás csökken-e, kárososdik-e a váltó, stb? Légyszives válaszoljatok ha van rá mód!!! köszönöm
Az,hogy nem definiálható kérdést teszel fel.Mennyire kék az ég?És milyen hosszú? Ha erre tudsz tökéletes kimerítő választ adni,akkor én is fogok a tiedre válaszolni.De addig sajnos nem.
Miért létezne szerinted szélessávú szonda?Hogy neked adhassanak el egy darabot?Ember!2010 van! 2000 környékétől minden autóban az van.Nem a múzeum szökevényekben,autókban.Mielőtt engem akarnál vizsgáztatni,tanuld meg hogyan működik egy kopogás érzékelő,milyen értékeket ad vissza,mi a szabályozás menete,stb.A fülhallgatódat add vissza a doktor bácsinak,úgysem tudod mit akarsz vele hallani,vagy hallgasd vele a sziv verésedet.Örülök neki,hogy neked egy motor működése az egt-ből.és az afr-ből áll.Nagyon okosat próbáltál kérdezni,de tudod van az a mondás is,vannak okosak,akik hülyéskednek,és vannak hülyék akik okoskodnak. Te biztosan nem az első csoporthoz tartozol,mielőtt erre is visszakérdeznél. Milyen kérdés ez,hogy mit állitasz,és mihez képest?Te ezt most tényleg ilyen egyszerűnek találod?Irigyellek...