Keresés

Részletes keresés

ROCOman Creative Commons License 2008.02.23 0 0 835
Elsősorban az az elsősorban. Nem az első sorban ül, ugye? :-)))
Előzmény: wrn30601 (831)
vasutTOM Creative Commons License 2008.02.23 0 0 834

Szia, itt is valami félre értés/félre írás van. Te VT40.01-ről írsz, noha az elsősorban hkv kolléga által említett VT40.04-t írod!

 

Való igaz, hogy van itt egy kis keveredés.

1963 februárban állagba vesz a MÁV a CCCP-től két motorkocsit. Az egyik a 4001, másik 10 pályaszámú. Kettővel emelkedik a "termes motorkocsi" állag darabszáma.

1967 novemberében átszámoznak ABmot,374 pályaszámra egy motorkocsit, aminek a számát 4004-nek írják. A "termes motorkocsi" állag egyel csökken, az "ABmot" állag egyel növekszik.

Most akkor azt kellene kideríteni, mikor tévedtek az állag nyílvántartásban!

 

Előzmény: wrn30601 (828)
bsasa Creative Commons License 2008.02.23 0 0 833

Pontosan!

 

A  menesztést végző fszt azonos azzal akit hibáztattak az 1979-es M62 kontra M40 balesetben.

Előzmény: siófok35 (138)
Gashpy Creative Commons License 2008.02.23 0 0 832
Eredetileg az I-es őrház mellé kimenő csonka végén egy homlokrámpa volt. Mellette volt a rakterületre bejáró út.
86 előtt még nem volt ott. Az autórámpa csak később került oda. (magasperon sem volt, pedig most van :-) ) Most nem vagyok teljesen biztos, de mintha a rakodó benyúlna az őrház helyére. Az meg 87 őszén még biztos ott volt...
Keresek még adatokat, csak most már kész az ebéd ...
Előzmény: Törölt nick (830)
wrn30601 Creative Commons License 2008.02.23 0 0 831
elsősorban = első sorban
Előzmény: wrn30601 (828)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.23 0 0 830
De vajon hol van a személyautós rampa? Szerintem abban az időben igencsak meg kellett volna lennie, ha még most is ott van...
Előzmény: Gashpy (810)
2M62U-0386 Creative Commons License 2008.02.23 0 0 829
El lehet kérni a képet nagy méretben?
Előzmény: Gulper (797)
wrn30601 Creative Commons License 2008.02.23 0 0 828
Szia, itt is valami félre értés/félre írás van. Te VT40.01-ről írsz, noha az elsősorban hkv kolléga által említett VT40.04-t írod!
Előzmény: vasutTOM (814)
Distván Creative Commons License 2008.02.22 0 0 827
Hírtelen először őrá gondoltam, mint VT40: ÖBB 5029.01
Előzmény: rm40 (826)
rm40 Creative Commons License 2008.02.22 0 0 826
Igen.
Előzmény: Distván (825)
Distván Creative Commons License 2008.02.22 0 0 825

Róla van szó ugye? DEF

Előzmény: rm40 (820)
hkv Creative Commons License 2008.02.22 0 0 824
A kavarodás mindösszesen csak az volt, hogy a kép eredeti készítője, akitől a képet szereztem téves információt adott nekem, mert így írtal , hogy MÁV vagy GySEV motorkocsi, de inkább GySEV, és így kerülhetett sor az elírásra.
hkv Creative Commons License 2008.02.22 0 0 823
Bocsi elírtam nem GySEV hanem MÁV motorkocsi van a képen.
Előzmény: wrn30601 (808)
SztAti Creative Commons License 2008.02.22 0 0 822
Előzmény: nepszeru beci (803)
Gashpy Creative Commons License 2008.02.22 0 0 821
Köszi, ide pl. még nem tévedtem.
Egyébként van nekem is erről az eseményről pár képem, majd előkeresem...
Előzmény: Gulper (819)
rm40 Creative Commons License 2008.02.22 0 0 820
Szerintem ez egyértelműen Ganz motorkocsi. Valóban készültek kéttengelyes simmeringi járművek, de azok teteje elöl nem így volt legömbölyítve és ez a frigyláda-hűtő is jellegzetesen Ganz. Az osztrák motorkocsik fényszórói sem különállóak voltak. VT40-ese valóban volt a BBÖ-nek (később DR CivT 423 psz), de csak 1 db és az is másként nézett ki.

Másrész voltak Ganz-motorkocsik (pl. BCmot 354, BCymot 422), melyek csak 1952. 06. 21-én kerültek vissza a MÁV-hoz. Sajnos most épp nincs nálam Szécsey úr könyve, abban könnyen lehet, hogy szerepel ez a "VT 40.04" jelzésű motorkocsi...
Előzmény: wrn30601 (809)
Gulper Creative Commons License 2008.02.22 0 0 819
"korlátlan mennyiségben érdekel"
szerintem itt is van Siófok:
125 éves a Buda-Kanizsa
Előzmény: Gashpy (817)
Gashpy Creative Commons License 2008.02.22 0 0 818
Lehet benne valami... 1986 tavaszára már lebontották a raktárat, ami az 5. és a 6. vágány között volt. Lehet, hogy ekkor már elbontották a vágányt?
Most azt kéne igazából kideríteni, hogy a vasúti hídtól északra levő közúti hidat mikor adták át (a háttérben látszik...)?
Előzmény: Gulper (815)
Gashpy Creative Commons License 2008.02.22 0 0 817
Illetve pár perccel később, 1-1,5m-rel jobbra :-D))))
Ugye mondanom sem kell, ezt is szeretném elkérni...

Egyébként ha bárkinek van még siófoki képe, az engem (és valszeg siofoki35 kollegát is) korlátlan mennyiségben érdekel...
Előzmény: Gulper (813)
Gulper Creative Commons License 2008.02.22 0 0 815
Nem találom a nyilvántartásomat, de nagyon valószínű, hogy a siófoki képek Bátaszék elött készültek, az pedig 1987-es.
Előzmény: Gashpy (810)
vasutTOM Creative Commons License 2008.02.22 0 0 814

Nos a VT40.04-ről én az alábbiakat találtam:

 

A MÁV BCmot,374 pályaszámú motorkocsiját 1945-ban nyugatra hurcolták.

Ott átszámozták VT40.01 pályaszámra.

Később a megszálló szovjet csapatok lefoglalták. Trófeázták.

A motorkocsi a CCCP-től 1963 februárjában került vissza a MÁV állagába. 1967 novemberében visszaszámozták ABmot,374 pályaszámra.

1976 novemberében átminősítették üzemi kocsivá, új pályaszáma A166 lett.

 

Nos a háborús keveredések alkalmával elképzelhető a te variációd. Vagyis csere történt.

Előzmény: wrn30601 (809)
Gulper Creative Commons License 2008.02.22 0 0 813
Köszi a segítséget az azonosításban.
Ugyanakkor, ugyanott:

Gashpy Creative Commons License 2008.02.22 0 0 812
A nagyobbat én is egy nagyobb felbontású (min. 300 dpi vagy még nagyobb) szkennelményre értettem... ;-)
Előzmény: Gashpy (810)
Gulper Creative Commons License 2008.02.22 0 0 811
OK, de ne számítsatok nagy csodákra :-)
Előzmény: Gashpy (810)
Gashpy Creative Commons License 2008.02.22 0 0 810
Igen, ez Siófok, nagykanizsai kijárat.
Feltevésem szerint még az utolsó csillagos évekből (1988 nyara), az átépítés és a villamosítás előtt.
Ezt arra alapozom, hogy a kép jobb oldalán látszik, hogy a 6. vágányt és kitérőjét már kiszedték.

Amennyiben lehetséges, a képet szeretném én is elkérni nagyobban.
Előzmény: Gulper (797)
wrn30601 Creative Commons License 2008.02.22 0 0 809
VT40.04 = nem MÁV/GySEV BCmoit, hanem originál osztrák, Simmeringi gyártású motorkocsi. Az 1929 és 1945 között motorkocsik erősen hasonlítanak a magyar BCmot motorkocsikra.
Előzmény: hkv (794)
wrn30601 Creative Commons License 2008.02.22 0 0 808

A hozzászólásom a 2. képre vonatkozik.

A szovjet kézre került GySEV BCmot 13 már 1946.09.15.-vel visszatért a GySEV-hez. Mivel a többi GySEV jármű sem minősült zsákmánynak, nem hiszem, hogy ezen rajt hagyták volna önként és dalolva a zsákmányjelzést (a beszúrt fotódon az ablakok között). A BCmot 14 is zsákmányjeles volt, valamint a BCamot 5 is.

Előzmény: wrn30601 (806)
siófok35 Creative Commons License 2008.02.22 0 0 807
Az indexes méretnél negyobbat :-D
Előzmény: Gulper (805)
wrn30601 Creative Commons License 2008.02.22 0 0 806

Itt valami nem stimmel. 1953-ban már nem volt T-jel (Trofej = zsákmányjel) a járműveken. Fejből hirtelenjében nem emlékszem a dátumra, de úgy rémlik az ún. moszkvai egyezmény (1948?) után adták vissza az oroszok a járgányokat. Amit meg a szovjet hadsereg használt, azokon meg ugyancsak nem volt zsákmányjelzés.

Mivel a dátum nem korrekt, ezért a másik két kijelentést (helyszín és GySEV eredet) is kétségbe vonom. Már csak azért is, mert a beszúrt képen nem bírok semmi féle számot, jelzés kiolvasni. Legyél szíves megadni, hogy mit tudsz leolvasni a nálad lévő képről.

Egyébként igen, volt szovjet kézen GySEV motorkocsi.

Előzmény: hkv (794)
Gulper Creative Commons License 2008.02.22 0 0 805
Nem tudom mit értesz ez esetben nagy alatt, mert ez egy 9x13-as papírkép, kicsit megvágva.
Kárpótlásul egy Bátaszék 1987-ből:
Előzmény: siófok35 (804)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!