Sokunk gyermekkorát idézik ezek a képek, melyeket sokan szívesen nézegetünk: milyen is volt akkor a vasút, amikor még komoly teherforgalom volt, a járműpark a jelenleginél sokkal színesebb és nagyobb darabszámú volt. Az Interneten - és a fórumokban is - szinte vadászni kell ezekre a képekre, ez a fórum az ilyan képek gyűjtóhelye lehet.
Szia, itt is valami félre értés/félre írás van. Te VT40.01-ről írsz, noha az elsősorban hkv kolléga által említett VT40.04-t írod!
Való igaz, hogy van itt egy kis keveredés.
1963 februárban állagba vesz a MÁV a CCCP-től két motorkocsit. Az egyik a 4001, másik 10 pályaszámú. Kettővel emelkedik a "termes motorkocsi" állag darabszáma.
1967 novemberében átszámoznak ABmot,374 pályaszámra egy motorkocsit, aminek a számát 4004-nek írják. A "termes motorkocsi" állag egyel csökken, az "ABmot" állag egyel növekszik.
Most akkor azt kellene kideríteni, mikor tévedtek az állag nyílvántartásban!
Eredetileg az I-es őrház mellé kimenő csonka végén egy homlokrámpa volt. Mellette volt a rakterületre bejáró út. 86 előtt még nem volt ott. Az autórámpa csak később került oda. (magasperon sem volt, pedig most van :-) ) Most nem vagyok teljesen biztos, de mintha a rakodó benyúlna az őrház helyére. Az meg 87 őszén még biztos ott volt... Keresek még adatokat, csak most már kész az ebéd ...
A kavarodás mindösszesen csak az volt, hogy a kép eredeti készítője, akitől a képet szereztem téves információt adott nekem, mert így írtal , hogy MÁV vagy GySEV motorkocsi, de inkább GySEV, és így kerülhetett sor az elírásra.
Szerintem ez egyértelműen Ganz motorkocsi. Valóban készültek kéttengelyes simmeringi járművek, de azok teteje elöl nem így volt legömbölyítve és ez a frigyláda-hűtő is jellegzetesen Ganz. Az osztrák motorkocsik fényszórói sem különállóak voltak. VT40-ese valóban volt a BBÖ-nek (később DR CivT 423 psz), de csak 1 db és az is másként nézett ki.
Másrész voltak Ganz-motorkocsik (pl. BCmot 354, BCymot 422), melyek csak 1952. 06. 21-én kerültek vissza a MÁV-hoz. Sajnos most épp nincs nálam Szécsey úr könyve, abban könnyen lehet, hogy szerepel ez a "VT 40.04" jelzésű motorkocsi...
Lehet benne valami... 1986 tavaszára már lebontották a raktárat, ami az 5. és a 6. vágány között volt. Lehet, hogy ekkor már elbontották a vágányt? Most azt kéne igazából kideríteni, hogy a vasúti hídtól északra levő közúti hidat mikor adták át (a háttérben látszik...)?
Igen, ez Siófok, nagykanizsai kijárat. Feltevésem szerint még az utolsó csillagos évekből (1988 nyara), az átépítés és a villamosítás előtt. Ezt arra alapozom, hogy a kép jobb oldalán látszik, hogy a 6. vágányt és kitérőjét már kiszedték.
Amennyiben lehetséges, a képet szeretném én is elkérni nagyobban.
VT40.04 = nem MÁV/GySEV BCmoit, hanem originál osztrák, Simmeringi gyártású motorkocsi. Az 1929 és 1945 között motorkocsik erősen hasonlítanak a magyar BCmot motorkocsikra.
A szovjet kézre került GySEV BCmot 13 már 1946.09.15.-vel visszatért a GySEV-hez. Mivel a többi GySEV jármű sem minősült zsákmánynak, nem hiszem, hogy ezen rajt hagyták volna önként és dalolva a zsákmányjelzést (a beszúrt fotódon az ablakok között). A BCmot 14 is zsákmányjeles volt, valamint a BCamot 5 is.
Itt valami nem stimmel. 1953-ban már nem volt T-jel (Trofej = zsákmányjel) a járműveken. Fejből hirtelenjében nem emlékszem a dátumra, de úgy rémlik az ún. moszkvai egyezmény (1948?) után adták vissza az oroszok a járgányokat. Amit meg a szovjet hadsereg használt, azokon meg ugyancsak nem volt zsákmányjelzés.
Mivel a dátum nem korrekt, ezért a másik két kijelentést (helyszín és GySEV eredet) is kétségbe vonom. Már csak azért is, mert a beszúrt képen nem bírok semmi féle számot, jelzés kiolvasni. Legyél szíves megadni, hogy mit tudsz leolvasni a nálad lévő képről.
Egyébként igen, volt szovjet kézen GySEV motorkocsi.