Keresés

Részletes keresés

RadiX Creative Commons License 2005.05.24 0 0 647
ma reggel a rádióban sorolták a forgalomkorlátozással járó útépítéseket, és a 4-es 60. kilométerénél (Ceglédbercel) négysávovítást emlegettek, csak nem folytatják azt a 4 kilométeres szakaszt?
Fricy Creative Commons License 2005.05.18 0 0 646

Elektronikus sztrádakassza

A tehergépkocsikra a főutakon is fizetni kellene

Akár 2008 előtt is bevezethetik a magyar autópályákon az elektronikus díjszedést - legalábbis ennek lehetőségét vizsgálja a gazdasági tárca. A jelenlegi matricás rendszer bevételei csak 2007-ig fedezik a sztrádák üzemeltetésének költségeit. Elhalni látszik a Pénzügyminisztérium útdíjterve, amely szerint a magyar utak használata után fizetniük kellett volna a külföldi autósoknak.

http://www.nol.hu/cikk_print/362641/

elemes2 Creative Commons License 2005.05.13 0 0 645
Hát, ha csak egy pilont csinálnak, az lehet akár 200 méter is :-)

Kb 20 mrd forintba kerül majd (80 mln EUR).

***

Apropó, a füzesabony-polgár szakasz kilométerenkénti 1.2 mrd árában benne volt a polgári tiszahíd.
Előzmény: elemes2 (642)
mestska Creative Commons License 2005.05.13 0 0 644

nagy lesz a már itt is emlegetett új belgrádi híd:

 

http://img138.exs.cx/img138/7813/12222092bp.jpg

 

vigyázz, nagy!

mestska Creative Commons License 2005.04.13 0 0 643

> Azt mondja meg nekem valaki, hogy az a nyomorult abonyi elkerülőt mikor szerencsétlenkedik össze???

A legujabb hatarido 2005.05.31

 

Hehe. Tavaly lektoráltam egy autóstérképet, és azt mondtam, irjanak rá 2005. VI.-t, addig biztosan átadják. Még a végén bejön.

Előzmény: RadiX (641)
elemes2 Creative Commons License 2005.04.13 0 0 642

Hmm. Na jó, egyezzünk ki döntetlenben :-)

 

És az M3 Tiszahíd polgárnál külön árcédulával készült vagy benne volt az M3 Füzesabony - Polgárkelet szakaszban...?

Előzmény: RadiX (639)
RadiX Creative Commons License 2005.04.12 0 0 641
> Azt mondja meg nekem valaki, hogy az a nyomorult abonyi elkerülőt mikor szerencsétlenkedik össze???

A legujabb hatarido 2005.05.31
Előzmény: mestska (585)
RadiX Creative Commons License 2005.04.12 0 0 640
A Vegyepszernek remelem hiszel ;-)

http://www.vegyepszer.hu/index.php3?page=news_show&id=17
...
A gyorsforgalmi út teljes hossza 29 km. Az útszakaszon 5 csomópont, 1 pihenőhelypár és 23 nagyobb méretű műtárgy épül, amelyek közül említést érdemel a Sajó folyó fölötti, valamint az ideiglenes végcsomópontban a 3. sz. főút fölötti híd.
A mostani átadást megelőzően az M3-as autópálya és Emőd között forgalomba helyezésre került 2002. decemberében az első 5,5 km-es szakasz, az M3 autópálya Füzesabony–Polgár közötti szakaszával együtt. 2003 novemberében pedig az Emőd és a 35. sz. főút közötti szakaszt adták át a forgalomnak egy 8,6 km hosszon
...
Előzmény: RadiX (639)
RadiX Creative Commons License 2005.04.12 0 0 639
De igen, a felsozsolcai csomopont elott nem sokkal. Nezz meg egy terkepet :).
Előzmény: elemes2 (638)
elemes2 Creative Commons License 2005.04.12 0 0 638
Sajó-híd? Miskolc/Felsőzsolcáig nem keresztezi a Sajót az M30.
Előzmény: RadiX (636)
RadiX Creative Commons License 2005.04.11 0 0 637
utijelentes a 4-es utrol:

az abonyi elkerulo kivitelezese a vegehez kozeledik, a szolnoki vegcsomopontnal a forgalom ideiglenes uttestre van terelve, valoszinuleg a csomopontot veglegesitik (a regi nyomvonal Abony felol Szolnok fele feluljaron keresztezi majd az uj abonyi elkerulo-szolnoki elkerulo nyomvonalat). az Abony-Cegled kozti vegcsomopont is alakul lassan.

regeszeti feltarasra utalo godrok jelentek meg a cegledi korforgalom es az abonyi elkerulo kezdete kozotti szakaszon, remelhetoleg itt is hamarosan megkezdodik a beigert negysavositas

a szolnoki elkeruloszakaszon ujra borzalmas katyuk vannak.
RadiX Creative Commons License 2005.03.29 0 0 636
En sem jartam meg Gorbehaza sem Letenye fele, de az elsoben talan benne lehet az M3-M35 szetvalasi csomopont, az M30-ban biztosan benne van a Sajo hid, az M7-ben esetleg Mura-hid? Az M70 szerintem csak autout, de valoszinuleg palyava bovitheto.
Előzmény: elemes2 (635)
elemes2 Creative Commons License 2005.03.29 0 0 635

A GKM közleménye szerint:

 

Ezek az M3-as Polgár-Görbeháza közötti 13, az M30-as Miskolcig való továbbépítésének 18,6, az M7-es Becsehely-Letenye, illetve az M70-es Letenye-Tornyiszentmiklós közötti összesen 8,7 kilométeres szakasz.

 

Görbeháza felé még nem voltam az autópályán, csak régebben a 35-ös úton, elég lapos környék, ritkás úthálózat. A Nyékládháza Miskolc szakaszt végigjártam, elég kevés műtárgy van, igazán komoly a felsőzsolcai csomópont (merthogy ott az autópálya megy felül). A letenyei szakaszokról csak halvány emlékeim vannak (négy éve jártunk arrafelé), nem tűnt nehéz terepnek, de ki tudja mit rejtett a felszín.

 

Az M3 füzesabony - Polgár szakaszán átlagosan alig több mint kilométerenként van valamilyen, vezetőülésből is feltűnően látszó műtárgy (felüljáró, aluljáró, állandó vízfolyás stb).

Előzmény: RadiX (634)
RadiX Creative Commons License 2005.03.29 0 0 634
Ez melyik 4 szakasz volt?

Mellesleg a hetvegen Balatonlellen voltam, es elvetodtem az ott epulo autopalyaszakaszhoz is, amennyi latszott belole az mar eleg kozel volt a kesz allapothoz, bar pl. az atereszeken meg nem volt aszfalt.

A vendegloben, ahol vacsoraztunk,a tulaj mar igencsak aggodott az autopalya megnyitasa utan eltuno atmeno forgalom miatt, ami a vengedlatoipart eltartja a szezonon kivul. Az etterem melletti McDonalds is valoszinuleg koltozni fog a palya melle.

Vegigkerekparoztunk a kijelolt balatoni kerekparos koruton Keszthelytol Siofokig, eleg sok nyaralon, villan van kinn Elado tabla.
Előzmény: elemes2 (632)
elemes2 Creative Commons License 2005.03.25 0 0 633
nem megy ez nekem ma... namégegyszer aztüzeni:

Előzmény: elemes2 (632)
elemes2 Creative Commons License 2005.03.25 0 0 632
Erre gondolok.

Egy múlt heti hír szerint 125 milliárdot fizet az állam tavaly átadott négy sztrádaszakaszért, összesen 40.3 km hosszúságban. Ez 3.1 mrd/km. Persze, az autópályát nem folyóméterben számolják, és a ráfordításoknak lehet csupán töredéke maga a pályatest, a tényleges költségekben a kisajátítás, a földmunkák (a balaton déli partjának itt-ott tőzeges talaján bizonyára költséges a szilárd alap), a műtárgyak, meg a segélyhívó telefonok is szerepelnek. De mégis, felüljárók vannak az M3-ason is, átlagosan alig több, mint egykilométerenként...

[image1]
elemes2 Creative Commons License 2005.03.25 0 0 631
Az elmúlt évek építőipari árindexe mennyire releváns az autópályák építési költségeinek mérlegelésekor...?

Fricy Creative Commons License 2005.03.24 0 0 630

 A Vegyépszer építi az M6-os elejét

A Vegyépszer építheti meg az M6-os autópálya M0-ás és az érdi tetõ közti 11,4 kilométeres szakaszát. A lakott területen haladó, rendkívül költséges beruházás közbeszerzési eljárásának eredményét pénteken hirdetik ki.

Üdv: Fricy

mestska Creative Commons License 2005.03.12 0 0 629

Fehrman híd (Dánia és Németország között), látványterv:

 

http://www.mikaellykmadsen.dk/skyscrapercity/fehmarn3.jpg

Péter az állat Creative Commons License 2005.02.21 0 0 628
Akkor finomítok. Nekünk legalábbis tanították, úgy 20 éve.
Előzmény: elemes2 (626)
elemes2 Creative Commons License 2005.02.21 0 0 627
Vagy nem is fogják soha? A híd is kétsávos marad?

A szexárdi híd átadása után nem sokkal megjelent egy nagyon jó cikk az Élet és Tudományban a híd és az M9 adott szakaszának építéséről, az alkalmazott műszaki megoldásokról, és arról is, hogy miért nem építették meg legalább részben a másik félpálya hídját.
Előzmény: cyber.greg (619)
elemes2 Creative Commons License 2005.02.21 0 0 626
A szakmunkásoknak tanítják a szkinhatást...? lehet; viszont biztosan nem emlékeznek rá (két vellanyszerelő szagmunkáson is ellenőriztem, egy 35 és egy 65 évesen.)
Előzmény: Péter az állat (622)
Péter az állat Creative Commons License 2005.02.20 0 0 625
Hol lenne? Hát a tervekben! :-)
Előzmény: mestska (624)
mestska Creative Commons License 2005.02.20 0 0 624

hogy majdan, ha lesz rá igény, akkor mellé lehessen építeni a másik oldalt is, hasonlóan a Hárosi M0-híd esetében.

 

Na de ottan kérem van igény. Akkor hol a híd?

Előzmény: Fricy (623)
Fricy Creative Commons License 2005.02.20 0 0 623

Körforgalom csak a két végcsomópontnál van, így nem zavaró a dolog. Végig úgy építették meg a felüljárókat, hogy a másik pálya is megépülhessen majd. A jelenlegi gyérnek mondható forgalomhoz bőven elég ez. Bogyiszlónál is csak azért épült különszintű csomópont, mert a település önkormányzata csak így adott hozzájárulást az út megépítéséhez.

A hidat úgy építették meg, hogy majdan, ha lesz rá igény, akkor mellé lehessen építeni a másik oldalt is, hasonlóan a Hárosi M0-híd esetében.

Üdv: Fricy

Előzmény: cyber.greg (619)
Péter az állat Creative Commons License 2005.02.19 0 0 622
"(pl nem vezetik le a szkinhatás kepleteit, de ismerik a jelenseget es szamolnak vele, mig egy szakmunkas azt sem tudja mi fan terem)." Ez a példa pont rossz mert, hogy ezt speciel oktatják. :-)
Előzmény: elemes2 (565)
Péter az állat Creative Commons License 2005.02.19 0 0 621
Célszerűbb lenne olyan utidíjat szedni, hogy ne érje meg elkerülni.
Előzmény: v_peti (511)
Péter az állat Creative Commons License 2005.02.19 0 0 620
Újhartyánig.
Előzmény: mestska (505)
cyber.greg Creative Commons License 2005.02.19 0 0 619

Az M9-esen elég sok idegesítő dolog van megépültében, de hogy körforgalmat terveztek bele, ez így külön is. És hogy akarták volna autópályásítani?

Vagy nem is fogják soha? A híd is kétsávos marad?

Fájdalamas lett volna a 6-os úthoz is különszintű csomópontot építeni?

Előzmény: Fricy (611)
elemes2 Creative Commons License 2005.02.17 0 0 618
persze, nem azt mondtam, hogy bölcs dolog a 30 perces elérhetőséget berajzolni egy néhány km-es sehonnan sehová nem vezető szakasz köré, ebből a szempontból még a szexárdi híd is necces (bár egy dunahíd ami nem Budapesten van, már önmagában is fegyvertény), de előbb-utóbb folyamatos lesz az a pálya, és akkor már lesz gazdasági értéke a 30 perces elérhetőségnek.
Előzmény: attus germanicus (617)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!