Na végre látok valami aktivitást tali ügyben!!Igen az M3-as elején van az új Gablini féle szalon.Ha jó mindenkinek ott legyünk!!!!Aki jön, jó lenne egy tipus,szin és rendszám adatot küldene mail-emre.Észre se vettem de lehet,hogy átvettem a szervező szerepét??? :o))) A 11 óra nem késő egy kicsit???Írjátok meg kinek hány óra lenne jó és kihozunk egy átlagot belőle.Valamelyik nap,ha arra járok kinézek magunknak ott valami parking félét gyülihelynek.Lehet,hogy még időtervet is csinálok.:O))))
Remek! Remek! Remek! 16-a kiváló időpont! A helyszín javaslatnak a Gablini is tökéletes (ez az új szalonaz M3 elején ugye?)
Semmi kifogás!
Várjuk a többi érdeklődőt is!
Már csak egy időpont javaslat kellene... Mondjuk 11 óra, hm???
Sziasztok!!!!Hogy telt a hosszú hétvége???Nem is baj,hogy nem volt tali ebben a sz*r időben.Nagyon jó ötlet 405GRX-től a jövő hét végi tali!!!Most már csak azt kell megbeszélni,hogy melyik nap és melyik kereskedőnél????Nekem a szombat lenne jó(16.-a),és mondjuk a GabliniM3.Igaz nekem messze van,mert a város másik végén lakom de ott van hely félrevonulni dumcsizni.Őtleteket várok!!!!Ne tünjetek eeeel!!!!Még van 10 nap a szervezésre!!!!
Magam Mondeo-s volnék, de komolyan gondolkodom a 406-oson. Amiért írok, az az, hogy 3 db 406-os használt oroszlán keresi új gazdáját, igen-igen jó áron (és az enyém egyik sem lehet, brühühü).
Szóval, ha valakit érdekel, akkor magánba írjon, a többit meg megbeszéljük.
Bocsi, hogy zavartam, még olvaslak benneteket. Éljen a 406!
Naná, ilyen idöben bün lett volna talizni:-)
Van egy hasonlóan fenomenális 5letem: Ha jól emléxem jövö héten , 16-17-én nyitott hétvégével ünneplödik a legújabb oroszlán érkezése. Mit szólnátok egy kihelyezett talihoz valamelyik kereskedönél? Engem nagyon izgat a 307-es, bár már láttam élöben is:-)))
Ki mit szól hozzá?
Nekem személy szerint jobb lenne valamikor késöbb, nem ezen a hétvégén, mert a kisoroszlán (205) feldobta a mancsait, elment belöle a villany :-( hétvégén nyomozom, mi lehet az oka... Ha mentek, jó szórakozást! Fényképezhetne is valaki.
Sziasztok!!!Hol legyen a tali????Olyan helyen kéne,ahol mindenkinek jó!!!Velence????Agárd????Nem lesz jó idő tehát pancsi kizárva,legalábbis nekem.Valami beülős,dumálós helyre kéne menni.Ötleteket!!!!!!
KariAti, Megnéztem és ugyan az a méret van benne mint a 2.0-es benzinesben(283 átm.;26 vastag).Érdekességképpen:a 406-osban nagyobb a hátsó átmérője mint az elsőé,ellentétben a 405-ösével ahol az első nagyobb.
Akármilyen tali is lesz én arra már nem Puggal fogok érkezni:-(((
Múlt 7végén bizományba került a szépségem egy ismerös kereskedönél...
Ne tudjátok meg milyen érzés volt utoljára menni vele, majd kiszállni belöle...részvétnyilvánitások jólesnének:-)
Most már csak abban reménykedem hogy gondos gazdira fog találni a lelkem.
Remélem nem néztek ki akkor se ha traktorral érkezek a talira:-)
GRX, a vigasztalhatatlan
Nézd meg légyszi, hogy a 97 2,1 TD SVDT-n milyen tárcsa van. Most voltam a szervízben, garanciálisan kicserélik nekem a kb 2000 km-t futott tárcsát. Rákérdeztem, hogy lehetne-e erősebbet rárakni, de azt mondták nem. Ezért érdekelne, te mit találsz.
Nem kell aggódni annak, akinek jó a fékje, nálunk a 6 autóból néggyel volt baj, kettőnek egyáltalán nem rakoncátlankodott a fékje. Természetesen garanciában kicserélték, és érdemes is, mivel a féktárcsa fékbetét csere (eredeti méret) csak rövid időre orvosolja a gondokat. A tali engem is érdekelne!
Ami a foltokat illeti, az ablaktízytítókban van olyan,a melyik állítja, hogy foltmentesen szárad. Érdemes lehet azzal megpróbálni?! Én egyébként kézi mosóban mostaom, és mindig hibátlanul itsztán kapom vissza. Ők ugyan pincében dolgoznak, de majd rákérdezek, van-e méág valami trükkk.
Talira jó lehet a Velencei tó is, ha gondoljátok!
A fék kérdésben utána néztem a dolgoknak.Az 1.8-asnak a féktárcsája 260mm átmérőjű és 24mm vastag.A 2.0-nek pedig 283mm az átmérője és 26mm vastag.A tengelycsonknál egyforma,tehát egymás között cserélhető persze nyereggel együtt.Ha valakinek más alkatrész adat kell szívesen segítek.TALI,TALI,TALI.Sok-sok PEGO-t akarok látni!!!!!
Sziasztok! Én még új vagyok itt, de látom itt sok a tapasztalt 406 tulaj. Úgy néz ki a hétvégén én is azzá válhatok ha megerősítitek a döntésem. A kiszemelt áldozat egy 406 break 1.9TD fekete, ABS, klima meg ami kell. 97 ben kezdte használni egy francia család, 80E km-t elgurultak vele, de nagyon megkimélték, nem törték össze, nem szállítottak vele trágyát. Egy itthoni kereskedő kinálná 3 guriga legvéső áron. Megéri??? Segítsetek ha tudtok.
szal a kocsikat föleg ha fekete csak es kizárolag napfénymentes , levegőhőmérsékletű helyen lehet mosni.Ellenkező esetben a forró karosszériára kicsapodik a vizben található szennyező anyag pl a clór!!!!!!!!!!. Igaz ez mindenképp kicsapódna , de ha le tudod törölni , és husebb helyen több az esély rá akkor nem láccik.
A sampon tulzásba vitelét sem ajánlom........ ha nem egetverően retkes akkor siman tiszta vizzel......
De előtte nagynyomással le kell veretni a port!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ez halálosan fontos!!!!
Az igy kezelt gépkocsi gazdája legnagyobb örömére több évig ujszerű külső állapotban marad!:)))))))
Sziasztok!!!! sabian Hol leszel a Balcsin??Lehet,hogy lemennék,ha jönne más is,persze csak akkor,ha nem csak a 406-os jó!! :O))) Még az is lehet,hogy tudok neked tanácsot adni 1pár dologban.Aki tudna jönni,jelenzkezzen!Még van időnk megszervezni,persze ha ti is akarjátok.
kis lélegzetvétel a melóban...talán egy kicsit lazább nap lesz ma...no öltöny...zsebesnadrág meg tornacipő...egy kicsit több net... :))))
Tali
Ugyan felvetettem, de nem igazán volt rá reakció, hogy esetleg ezen a hétvégén (vasárnap/hétfő) a Balatonnál találkozhatnánk, hátha jártok arra amúgy is, hm???
Autómosás
Tény: a fekete autó borzasztóan gyorsan koszolódik. Mi több már mosás után foltos... :(((
Heti átlag 2-3 alkalommal mosom le Lucifert a kertben gondosan, de még egyszer sem volt igazán tiszta. Mit lehet tenni, hogy ne maradjon pöttyös? Van-e valamilyen olyan jó sampon/vax, amely segíthet ezen a problémán? A szarvasbőrös törölgetés nem segít, mert mire letörölöm a felét, a másik fele már meg is száradt, RGO ott már úgyis foltos marad.
Előre is hálás köszönet a jó tanácsokért.
Tényleg lehetne már tisztázni ezt a féktárcsa-problémát? Honnan tudom, hogy nekem az erősebb vagy a gyengébb van-e fenn? Kérhetem-e azt hogy garanciában az erősebbre cseréljék ki? Mert ugye menni kell az autóval, de az sem árt, ha meg is áll.
OFF
Az első autóm egy 1200 S Lada (zsiguli) volt. Ott fordult elő permanensen, hogy a bal hátsó fék állandóan felragadt. Ennek következtében a bal hátulja egy-egy bukkanón bizony blokkolt. A hibát sosem tudták elhárítani és elég gáz volt, amikor 70-el a Szentendrei beállt a kocsi háta. Szóval azóta elég fontos téma nálam fék...
ON
A kedves kollégák, milyen gépjárműveken keresztül jutottak el a jelenlegi autóig???
Ez a féktárcsakérdés izgat engem. Mentem már 16k kilométert, ebből elég sokat száz fölött, még nem éreztem a reszketést, úgy áll meg, ahogy kell. Lehet, hogy a 2001-es szériára már az erősebbeket rakták fel?
Sabian:
Nekem is volt ijjen (alapjárat), úgy az első ezresben. Aztán mexűnt. A szervizben aszonták, hogy hát, elektromos gázpedál, meg ilyesmi, konkrétat semmit. Rádugták a szervizgépre, az meg nem kiabált, hogy gond lenne... Szal nem tom mitől volt..
M.
P.S. Tali? Mindenkinek mindig megígérem, oszt beleköp az Élet. De csináljunk, mindent megteszek..:-)
A helyzet az, hogy az 1.8 tárcsái egyszerűen alulméretezettek. A nagyobb terhelés hatására eldformálódik a tárcsa, ami abban jelentkezik, hogy nagyobb sebességről való (>100) enyhe fékezésnél beráz a kormány. Ez később csak rosszabbodik. féktárcsa és fékbetét csere segít 2-6000 km-re, de utáne visszatér a porbléma. A 2 literes féktárcsái és féknyergei nagyobbak, és bírják is a terhelést. egyébkáént nem vezetek különösebben állat módon, ez az autó nem arra való. Bár országúton azt is tudja! Csak egy kicsit gyengéncske ez a motor az ízlésemhez ...
a féktárcsákkal nekem is volt gondom, a legutóbbi szervíz alkalmával ki is lett cserélve. Csakhogy azóta megint érzek enyhe rázást. Kb 1500 km telt el a csere óta. Bár az autóm már nem garanciális, a beszerelt alkatrészekre vállalnak garanciát. Ezek szerint érdemes rákérdeznem, hogy milyen tárcsát raktak rá?
Tudom, tudom hallgatok mint xar a fűben..de sajna ez van: munka fullig!
Túl vagyunk 4 és fél hét alatt a 3000. kilométeren. Gond egy szál se. Néha ugyan egy kicsit kiakad az alapjárat a fordulatszámmérő szerint és alapjáraton 1500-at pörög. De egy kis gázzal vissza is áll.
Kedden/szerdán Tihanyban voltam egy konferencián és láttam sok sok tesót. Kis tesókat (206), gyönyörűeket. Meg egy 607-es nagy tesót, no meg vagy 7-8 406-ost. És volt közöttük egy olyan szép, mint Lucifer!!! Fekete, szürke belsővel. A könnyűfémből ítélve elegance lehetett. A kollégával tisztes távolból megméregettük, "hogy az is szép autó ám...." aztán huss el.
Sansali
"germany" felirat a lambdaszondán??? hát ez nem jó hír...vannak benne traktoralkatrészek????? :)))
Metacode
nem éreztem még, de feltételezem, hogy nagy kanyarsebességeknél fordul elő, no ilyet még igazán nem csináltam vele, amolyan komótos de tempós autózás van soron, kivéve ha valaki felhúzza az agyam, mert akkor bizony ráutaló magatartással közölni kell vele, hogy "bizony barátom az csak egy traktor, ez pedig egy autó, és ha versenyezni akarsz pl a Szentendrein, akkor a kis teknős bealázza a nyuszikát és míg Te gyorsulsz lámpától lámpáig, addig én kuplung vissza 3 technikával a lámpánál állva hagylak.... :))).
Kenguru
Milyenféle "másik" fék van a 2.0 gépeken mint az 1.8-ason, hogy azok nem rázznak be. Az enyém még nem rázott (szép is lenne 3000 km után), de a kopás után én is számíthatok erre vajon???
A TALI okés és már nagyon érik. Lassan össze kellene hozni, de én annyira nem vagyok szervező alkat, hogy csak na....ha értitek mire gondolok... De pl a hosszú hétvégén megint lent leszek Akalin és remélem jó idő is lesz...esetleg arrafelé egy talit összehozhatnánk, hátha van kedvetek egy kicsit pihizni (esetleg a családdal) a magyar tengernél, hm?