Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Amúgy a rossz emlékezetem miatt kérdezem, lesz erre Sopronban elég busz hogy vissza állítsák a régi menetrendet? Azt tudom hogy 2 db BN18-at elvittek a ritkítás után (KMG és LKN), meg talán szólókat is vittek(ebben nem vagyok biztos és nem akarok hülyeséget állítani)
Annak, hogy nem sok értelme van már a tartalék kocsikat üzemekhez kötni, megyei tartalékokként lehet az egyre fogyatkozó létszámú megmaradtakat tekinteni. Mindenki azt viszi, ami épp kiadható az adott telepen. A 673 pl. egyenlőre marad is Győrasszonyfán.
KPK-k majd akkor, ha sikerül őket normális állapotba hozni...16 éves, millió feletti futásteljesítményű, felújítást sosem látott kotla az összes.
Múlt héten és hétfőn HSW-673 dél irányába tartott Győrből egész nap, holott az óvári tartalék.
JXZ-915, ami egyébként csornai tartalék, ma is és már múlt héten is kapuvári járatokon van, többek közt Sopron-Győr is ( 7071)
KIT-120, mely kapuvári tartalék dolgozott 3-4 napot a GZF-214 helyén (mely a GNX-334 helyére került be 'török zászlós busz') majd most megint visszatért Kapuvárra.
----
A 4 db KPK-s Volvo mikorra várható a forgalomba? Az ősz selejt HZE-112-őn kívül minden helyközi 280/C80 aktívan közlekedik. Vagy végül mégis helyibe kerülnek ezek, kérdezem a CCZ-429 és 430 selejtezéséből kifolyólag.
Ugyanaz áll vissza, mint ami okt 22-ig volt érvényben tavaly, az asztal alól veszik elő azt a tervezetet.
Nem védeni akarom őket félre ne értsd, ezt viszont tényleg mondták már akkor, mikor a módosítást bevezették, hogy amint tudják megy vissza minden a régi kerékvágásba. Pár helyi busznak a fordájába tettek tavaly helyközis fordákat, lásd az MRZ-374 kópháza/rákos, gondolom ezeket visszaalakítják úgy, ahogy volt a helyis ritkítások előtt, azt viszont hogy embert honnan szereznek a bővítéshez már komolyabb probléma. Győri sofőrök szemszögéből még kevésbé égető is, viszont Sopront nagyon sokan hagyják ott és vállalnak állást az osztrák buszos cégeknél.
Nem azt vártam hogy ő jelentsen be valamit, csak, hogy legalább valami tájékoztatást adhatott volna hogy melyik intézkedés mikorra lesz visszavonva. Azt sem mondta meg a közvilágítás mikor lesz visszakapcsolva, vagy mikor nyílik meg újra a GYIK
A 10B és a 20Y létrehozása kényszermegoldás volt. A 10B azért kellett, mert abban az órában pont nem megy 3-as, az Erdei iskolához viszont meg kellett oldani az eljutást, ezért meghosszabbították egy megállóval a 10-est. A 20Y meg azért kellett, mert ugye a fél 8 ill. fél 9 körül induló 5A eltűnt a menetrendből, az igény azonban megmaradt az Ipar körútra való eljutásra, így a 20-ast meghosszabbították az Ipar körútig.
Ha viszont a korábbi vagy ahhoz nagyon hasonló menentrend tér vissza, akkor valószínűleg nem fog hiányozni a menetrendből sem az a 3-as, sem az a két 5A, így okafogyottá válna a 10B és a 20Y.
Ha a jelenlegi teljesítményt bővítik mondjuk 50%-kal, még akkor sem lesz a város a régi menetrend közelében sem. És az 50%-os bővítés és költségei egy elég drasztikus szám egy városi politikusnak. Jó, ha a töredékét bevállalják...
Tetszik hogy annyit tudni az egészről egyenlőre, hogy majd valamikor visszatér. Meg nincsenek pontosítások. Pl a ritkítás után bevezetett 10B és 20Y járatok maradnak?
Jó hírek! Három órája jelentette be a polgármester, hogy Sopronban hamarosan visszaáll a tavaly októberi menetrendcsonkítás előtti állapot (vagy valami ahhoz nagyon hasonló)
Abban az időben nem volt divat állami ügyeket sajtóban részletezni ha eltérő nézetek merültek fel.
Vagy legalább is a közlekedési felső vezetésben nem.
Lehetett szidni akár hetente hatszor a helyi sajtóban a helyi buszokat, azok vezetőit, a késéseket, járat kimaradásokat.
De az, hogy vállalati/társasági felső vezető nyilánosan kritizáljon más felső vezetőt, nos ez nem volt divat.
De pont akkor megtörtént.
A 19-es VOLÁN műszaki igazgatója (főmérnöke) úgy nyilatkozott, hogy nagyon nincs megelégedve az új (drága) Ikarus-260-as helyi buszok minőségével.
S ez meg is jelent a Kisalföld című lapban.
Majd átvette a Népszabadság is és a Városi Közlekedés című (ezüst újság) szakmai lap is.
Lett ribillió.
Az IKARUS gyár felhorkant.
Helyre igazítást követelt.
Pressziót akartak gyakorolni a KPM közúti miniszterhelyettesére, az Autóközlekedési Főosztály vezetőjére és a Volán Tröszt Vezérigazgatójára, hogy tegyék helyre, fegyelmezzék meg a győri, megyei, volán főmérnököt.
Ők ellen álltak.
A főmérnök mellé álltak.
Bár volt olyan minisztériumi vezető (sajnos) aki tompítani igyekezett a győri főmérnök mondandóját.
Egy másik interjúban valami olyasmit mondott, hogy igen azt mondta, de biztosan kicsit máshogy gondolta, nem olyan roosz a helyzet.
De biza rossz volt.
Inkább hasznos volt/lett a győri főnök nyilvános megszólalása mindjárt az elején.
Vasárnap megyek Győrbe, érdekelne, hogy mi a helyzet Ikarus fronton? Akad még belőlük helyijáraton? A délutáni órákban melyik vonalakon érdemes keresni?
Nem ismerem Sopron autóbusz közlekedésének történetét, de kb. 1951-154 közötti datálom amikor az első IKARUS autóbusz a városban helyi járaton megjelenhetett.