Keresés

Részletes keresés

Ricsi127 Creative Commons License 2023.09.27 0 2 30630

Amúgy a rossz emlékezetem miatt kérdezem, lesz erre Sopronban elég busz hogy vissza állítsák a régi menetrendet? Azt tudom hogy 2 db BN18-at elvittek a ritkítás után (KMG és LKN), meg talán szólókat is vittek(ebben nem vagyok biztos és nem akarok hülyeséget állítani)

Takszi55 Creative Commons License 2023.09.27 0 3 30629

Annak, hogy nem sok értelme van már a tartalék kocsikat üzemekhez kötni, megyei tartalékokként lehet az egyre fogyatkozó létszámú megmaradtakat tekinteni. Mindenki azt viszi, ami épp kiadható az adott telepen. A 673 pl. egyenlőre marad is Győrasszonyfán.

 

KPK-k majd akkor, ha sikerül őket normális állapotba hozni...16 éves, millió feletti futásteljesítményű, felújítást sosem látott kotla az összes.

Előzmény: Emnegyvenegymozdony (30628)
Emnegyvenegymozdony Creative Commons License 2023.09.27 0 2 30628

Minek köszönhető mostanában ez a viszonylag sok szokatlan tartalék járatás egyes helyeken? 

 

Ma: 17:20-as Győr - Dunaszentpál (7090) soproni KIT-124-gyel.

Múlt héten és hétfőn HSW-673 dél irányába tartott Győrből egész nap, holott az óvári tartalék.

JXZ-915, ami egyébként csornai tartalék, ma is és már múlt héten is kapuvári járatokon van, többek közt Sopron-Győr is ( 7071)

KIT-120, mely kapuvári tartalék dolgozott 3-4 napot a GZF-214 helyén (mely a GNX-334 helyére került be 'török zászlós busz') majd most megint visszatért Kapuvárra. 

 

----

 

A 4 db KPK-s Volvo mikorra várható a forgalomba? Az ősz selejt HZE-112-őn kívül minden helyközi 280/C80 aktívan közlekedik. Vagy végül mégis helyibe kerülnek ezek, kérdezem a CCZ-429 és 430 selejtezéséből kifolyólag.

Emnegyvenegymozdony Creative Commons License 2023.09.27 0 0 30627

Ugyanaz áll vissza, mint ami okt 22-ig volt érvényben tavaly, az asztal alól veszik elő azt a tervezetet. 

Nem védeni akarom őket félre ne értsd, ezt viszont tényleg mondták már akkor, mikor a módosítást bevezették, hogy amint tudják megy vissza minden a régi kerékvágásba. Pár helyi busznak a fordájába tettek tavaly helyközis fordákat, lásd az MRZ-374 kópháza/rákos, gondolom ezeket visszaalakítják úgy, ahogy volt a helyis ritkítások előtt, azt viszont hogy embert honnan szereznek a bővítéshez már komolyabb probléma. Győri sofőrök szemszögéből még kevésbé égető is, viszont Sopront nagyon sokan hagyják ott és vállalnak állást az osztrák buszos cégeknél.

Előzmény: matteo14 (30624)
Ricsi127 Creative Commons License 2023.09.27 0 0 30626

Nem azt vártam hogy ő jelentsen be valamit, csak, hogy legalább valami tájékoztatást adhatott volna hogy melyik intézkedés mikorra lesz visszavonva. Azt sem mondta meg a közvilágítás mikor lesz visszakapcsolva, vagy mikor nyílik meg újra a GYIK

Előzmény: trizs77 (30623)
cherry_picker Creative Commons License 2023.09.27 0 2 30625

A 10B és a 20Y létrehozása kényszermegoldás volt. A 10B azért kellett, mert abban az órában pont nem megy 3-as, az Erdei iskolához viszont meg kellett oldani az eljutást, ezért meghosszabbították egy megállóval a 10-est. A 20Y meg azért kellett, mert ugye a fél 8 ill. fél 9 körül induló 5A eltűnt a menetrendből, az igény azonban megmaradt az Ipar körútra való eljutásra, így a 20-ast meghosszabbították az Ipar körútig.

 

Ha viszont a korábbi vagy ahhoz nagyon hasonló menentrend tér vissza, akkor valószínűleg nem fog hiányozni a menetrendből sem az a 3-as, sem az a két 5A, így okafogyottá válna a 10B és a 20Y.

Előzmény: Ricsi127 (30621)
matteo14 Creative Commons License 2023.09.27 0 0 30624

Ha a jelenlegi teljesítményt bővítik mondjuk 50%-kal, még akkor sem lesz a város a régi menetrend közelében sem. És az 50%-os bővítés és költségei egy elég drasztikus szám egy városi politikusnak. Jó, ha a töredékét bevállalják...

Előzmény: Ricsi127 (30621)
trizs77 Creative Commons License 2023.09.27 0 1 30623

Mit vártál ?

 

Polgármester létére kész menetrendet mutat be forda jegyzékke?

 

Ez nem az Ő dolga.

 

Ő a várost, Sopront  vezeti nem a város közlekedési alosztályát (ha van Sopronnak ilyenje) vagy a megyei Volán menetrendszerkesztő csoportját.

Helyesen szólt.

Akinek dolga készít majd egy tervezetet.

Vagy többet.

Azt az önkormányzat elé terjesztik.

Ott megvitatják.

Egyiket jóváhagyják.

Majd kihírdetik.

Előzmény: Ricsi127 (30621)
Mr.Cross Creative Commons License 2023.09.27 0 8 30622

KZX-523 befejezte földi pályafutását  :(  Selejt...

Ricsi127 Creative Commons License 2023.09.27 0 0 30621

Tetszik hogy annyit tudni az egészről egyenlőre, hogy majd valamikor visszatér. Meg nincsenek pontosítások. Pl a ritkítás után bevezetett 10B és 20Y járatok maradnak? 

Előzmény: sosiforda (30620)
sosiforda Creative Commons License 2023.09.26 0 2 30620
Előzmény: Ricsi127 (30617)
f_k Creative Commons License 2023.09.26 0 7 30619

 

51 éve nyílt Sopronban a 11 es autóbuszvonal évközi menetrend módosítással...

Ricsi127 Creative Commons License 2023.09.26 0 0 30618

Igen, jól emlékszel

Előzmény: t04cdb (30616)
Ricsi127 Creative Commons License 2023.09.25 0 2 30617

Jó hírek! Három órája jelentette be a polgármester, hogy Sopronban hamarosan visszaáll a tavaly októberi menetrendcsonkítás előtti állapot (vagy valami ahhoz nagyon hasonló)

t04cdb Creative Commons License 2023.09.25 0 1 30616

Köszönöm mindkettőtöknek!

Az egykori FLR-es Nabi jól emlékszem, hogy Sopronban kezdte a pályafutását, és onnan került át ide?

LSU 106 Creative Commons License 2023.09.25 0 2 30615

Ikarus 412

1996-2023

3 db

 

NABI Excel

2002-2023

7 db

Előzmény: trizs77 (30614)
trizs77 Creative Commons License 2023.09.25 -1 1 30614

Nem rossz.

Sőt jó.

De nem kiváló.

 

Hiányzik róla két 7-9 másodperces képkocka.

 

Írd ki, hogy

IKARUS 412

 2002-2022

3 db

 

Ahol meg a NABI-k jönnek oda meg azt ,hogy

NABI 700

1999-2021

6 db

 

 

A számok most csak példák.

Valószínűleg nem helyesek.

De a jó adatokat írd ki.

Te az igazi darabszámot írd ki, igazi típusszámokkal.

Ez így belterjes.

De ha odaírod amit javasoltam, akkor nem csak a győrieknek lesz jó, hogy olyanok is megnézik aki nem Győriben élnek.

Sőt később majd olyanok is akik sose utaztak ilyen buszokkal.

 

Tegyünk habot is a torta tetejére.

Ha db számot angolul is kiírod, lesznek nemzetközi nézőid is az amúgy jó összeállításodnak.

 

Előzmény: t04cdb (30613)
t04cdb Creative Commons License 2023.09.24 0 3 30613

Néhány képkocka a Győrben utolsóként közlekedett Ikarus 412 és Nabi Excel buszokról. A régi kamera SD minősége ad egy kis retró hangulatot hozzá. :)

https://youtu.be/jfklePvC0fs?feature=shared

Ricsi127 Creative Commons License 2023.09.22 0 1 30612

Most ez kicsit off-topic lesz a most zajló beszélgetéstől, de a KHA-778 már megint meghalt? KZX-525-öt látom a fordáján, a KHA sofőrjével (Jézus)

trizs77 Creative Commons License 2023.09.21 0 0 30611

Igen.

Olyan színben érkeztek az első 200-as kocsik.

 

Kheki + vaj szín.

Előzmény: Jobbramagyar (30609)
trizs77 Creative Commons License 2023.09.21 0 3 30610

Abban az időben nem volt divat állami ügyeket sajtóban részletezni ha eltérő nézetek merültek fel.

Vagy legalább is a közlekedési felső vezetésben nem.

 

Lehetett szidni akár hetente hatszor a helyi sajtóban a helyi buszokat, azok vezetőit, a késéseket, járat kimaradásokat.

 

De az, hogy vállalati/társasági felső vezető nyilánosan kritizáljon más felső vezetőt, nos ez nem volt divat.

De pont akkor  megtörtént.

 

A 19-es VOLÁN műszaki igazgatója (főmérnöke) úgy nyilatkozott, hogy nagyon nincs megelégedve az új (drága) Ikarus-260-as helyi buszok minőségével.

S ez meg is jelent a Kisalföld című lapban.

Majd átvette a Népszabadság is és a Városi Közlekedés című (ezüst újság) szakmai lap is.

 

Lett ribillió.

Az IKARUS gyár felhorkant.

Helyre igazítást követelt.

Pressziót akartak gyakorolni a KPM közúti miniszterhelyettesére, az Autóközlekedési Főosztály vezetőjére és a Volán Tröszt Vezérigazgatójára, hogy tegyék helyre, fegyelmezzék meg a győri, megyei, volán főmérnököt.

 

Ők ellen álltak.

A főmérnök mellé álltak.

Bár volt olyan minisztériumi vezető (sajnos) aki tompítani igyekezett a győri főmérnök mondandóját.

Egy másik interjúban valami olyasmit mondott, hogy igen azt mondta, de biztosan kicsit máshogy gondolta, nem olyan roosz a helyzet.

De biza rossz volt.

 

Inkább hasznos volt/lett a győri főnök nyilvános megszólalása mindjárt az elején.

 

Jobbramagyar Creative Commons License 2023.09.21 0 0 30609

Rémlik győri fotó amin még nem sárga, hanem "Faros-színű" 200-asokat látni. Megpróbálom majd előkotorni. 

Előzmény: trizs77 (30604)
Emnegyvenegymozdony Creative Commons License 2023.09.21 0 3 30608

2021 második fele óta, IK egy db tartalék kocsi maradt csak (280-30M/2).

- a helyi járatú 260-as 2011-ben búcsúzott valóban. AFF-580 és társai. 

- a helyi 415-ös 2020-ban. EVL-es széria, egész pontosan az EVL-421 volt az utolsó. 

- a helyi EAG E94 2019-ben jelent meg /ex. győriek, majd 2021 közepén búcsúztatták az utolsókat. GFA/GSA rsz.

 

Itt mivel nincs Classic, nem úgy mint máshol sok helyen, ezért itt hamarabb ér véget a helyis vasak pályafutása.

 

Előzmény: miresz_ (30600)
VodkaTam Creative Commons License 2023.09.21 0 0 30607

Sejtettem, köszi az infót. 

Előzmény: Takszi55 (30606)
Takszi55 Creative Commons License 2023.09.21 0 2 30606

Hétvégén felejtős már a dolog, ami van, az csak munkanap van utcán.

Előzmény: VodkaTam (30603)
Komlósfecskés Creative Commons License 2023.09.21 0 4 30605

Az első 15 darab 260-as (GC 66-) 1974 januárjában elvileg mind győri lett. 

A harmadik adag 1975 végén érkezett, 15 260-as és 7 280-as, ezekből a korabeli újságcikk szerint 4 került Sopronba, a többi maradt Győrben.

A nagy kérdés, hogy a 1974 végén érkezett második eresztés 10+19 darabjából mennyi került Sopronba

Előzmény: trizs77 (30604)
trizs77 Creative Commons License 2023.09.21 0 2 30604

Győr-Sopron megyébe az első Ik-260-as buszok (helyi járatra) kb. 40 db, már1974-1975-ben megérkeztek.

 

Nem mind Győrbe.

 

 

Előzmény: miresz_ (30600)
VodkaTam Creative Commons License 2023.09.21 0 0 30603

Sziasztok!

 

Vasárnap megyek Győrbe, érdekelne, hogy mi a helyzet Ikarus fronton? Akad még belőlük helyijáraton? A délutáni órákban melyik vonalakon érdemes keresni?

rm40 Creative Commons License 2023.09.21 0 1 30602

> Az első Ikarus 260/280-as(ok?) 1985 - ben kezdték meg szolgálatukat a városban. 

 

Ez biztos, hogy elírás a cikkben, ennél korábbi a dátum.

Előzmény: miresz_ (30600)
trizs77 Creative Commons License 2023.09.21 0 1 30601

Nem ismerem Sopron autóbusz közlekedésének történetét, de kb. 1951-154 közötti datálom amikor az első IKARUS autóbusz a városban helyi járaton megjelenhetett.

 

Úgy kb. 70 éve.

Előzmény: Emnegyvenegymozdony (30598)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!