Szakszerviz? A beépítő cég a hivatalos szerviz... Nem gondolom, hogy a külső érzékelővel lenne gond, az csak egy ntc, szerintem valami szoftver gondja lehet.
Huh, kapisgálom, de ennél kicsit bonyolultabb. 3 szintes családi ház sok radiátorral, de a radiátorok párhuzamosan vannak kötve (vagy legalábbis olyan nincs, hogy az egyik kijövője a másik bemenője lenne). Végül is olyan, mint a rajzon.
a két osztó között most van egy valamilyen motoros szelep. az milyen?
én asszem honeywell 4613 szelepmozgatóval csináltam, de le kellene ellenőrizni. ez 220 voltos, van rajta végálláskapcsoló és szimplán egy kapcsolóval (ami a termosztát) működtethető. kell hozzá persze szeleptest is.
Hahoj! Szabályoznom kellene a radiátorokon, hogy a hálószobai is teljesen meleg legyen (180 hosszú, elég nagy az ellenállása). Ha kizárom a többit a körön, akkor jó, de nyilván nem kizárni, csak valami kompromisszumot szeretnék. Ahol van elosztó szelepem, ott azzal csinálnám (bár csak a visszafolyón van szelep), ahol azonban nincs, ott a radiátoron bemenőn, a kifolyón, vagy mindkettőn szabályozzak? Függ-e ettől, hogy esetleg iszaposodna, vagy más gondot okozna? Ha mindkettőn zárjak (alul-fölül), akkor azonos állásban? THX,
kertes családi ház vízóra után (ház felé) pár centire levő elzárócsap cseréje kire tartozik? Nekem kell cseréltetnem és állni a költségeket vagy a Vízműveknek? Azt tudom hogy a vízóra hozzájuk tartozik, de erről nem találtam infót.
Üdv, a fűtési rendszerben autós fagyálló van+víz,most néztem meg a vizet, átlátszó és tiszta, DE 5 perc múlva kis tálkában film réteg alakul ki rajta és sűrűbb lesz, mint a must.Látott már ilyet valaki?Ez gondolom normális.
Egy Baxi Luna Duo Tec Compact 24-es kazánnal kapcsolatban kérdezek. Időjáráskövető szabályozása van, ami nem igazán áll a helyzet magaslatán, ha a külső hőmérséklet kb 10fok felett van, akkor előfordul, hogy elveszti a lángot, és a 128-as hibakóddal megáll. Ha hidegebb van, működik prímán. Most lett két éves és járt le a garanciája, eddig sikertelenül próbálkoztak vele a beépítő cég "szakemberei". Dúsabbra állították a keveréket, ionáram érzékelőhöz külön testelést vezettek, stb. Kérdeztem firmware frissítést is, de fogalmuk nem volt róla, hogy van-e ilyen, meg, hogy lehet csinálni. Már a jelleggörbét is "feljebb csavartam", hogy magasabb előremenő hőmérséklettel fűtsön a külső hőmérséklet függvényében, de így is kikapcsolgatja a lángot és keringeti csak a vizet, csak rövid időkre gyújt be. Új korától ilyen. Már azon gondolkodom, hogy a külső hőmérséklet érzékelő vezetékét egy sima tekerős, 10 fokra állított, az érzékelő mellett elhelyezett termosztáttal megszakítom és akkor tudok egy előre beállított előremenővel fűteni ezekben az esetekben. Persze ha az működik így és van értelme.
ugyanezt írtam. ha van a szelepnek végálláskapcsolója, akkor nem kellenek a relék. és érdemes egy kört kihagyni a szelepezésből, hogy legyen hova menjen a kazán utókeringtetése.
Üdv az Uraknak! Egy kazáncserével, illetve egy plusz radiátor beépítésével "megvariáltuk" a fűtési kört. (Egyébként nagyon hasonló Yager001 rendszeréhez, azzal a különbséggel, hogy nincs külön szivattyú a padlóhoz, ide betettünk egy radiátort a hőérzet javítására.)
Eddig a belsőszelepes, H csatlakozós radiátorok torlói "nyitva" voltak, így lassabban melegedtek át, melegebb víz jutott a padlóba. Most az a helyzet állt elő, hogy túl meleg lett a padlófűtés, és hűvösebb -az egyébként termosztáttal szabályzott- felső szint.
Aki annó beszabályozta így, már nem elérhető, az lenne a kérdésem, milyen állásba tekerjem ezeket, hogy ne csak a radiátor egyik fele legyen meleg, illetve mi lehetett az alapbeállítás?
a) a fenti radiátoros szobák gyorsabban hűlnek mint a lenti padlósak. tehát mindenütt 22 fokról indulva fent egy óra alatt 21-re esik, de 20perc alatt visszafűti. közben lent a nagy tehetetlenség miatt szinte semmi nem történik. tehát a termosztát jó helyen van fent, a padlót nem kell olyan sűrűn tolni mint a radiátort, ha ugyanolyan sűrűn van, az teljesen ok.
ha eközben lent túl hideg van, akkor fojtani kell a radiátoros részen. ha van olyan szelep amivel az egész radiátoros részen egybe tudsz, akkor azzal. kipróbálni a golyóscsappal is lehet, de ha évekre féligzárt állásban hagyon kikopik és nem lehet elzárni teljesen. ha nincs ilyen, akkor az osztón minden körön egy kicsit zárni kell egyformán.
b) ha teljes független vezérlést akarsz, akkor két szelep kell, nem egy. nem elég ha a padlófűtés kizárja a radiátort, a radiátor is ki kell zárja a padlót. a szelepeket a termosztátok nyitják, a kazánt a szelepek nyitott állású végálláskapcsolói parallel kötve indítják. ideális esetben a fürdőszobát egyik szelep sem zárja, annak nem árt ja mindkét termosztátra fűtve van, és a kazánnak is van hova utánkeringtetnie. ebben az esetben a padló szivatttúdnak sem kell éjjelnappal mennie. 20W az havi 600Ft.
Maradok a 81230hozzászólásban lévő képnél és azt mondom, hogy sikerült bekötni a kazánba a termosztátot. Így már a rádiós kütyü segítségével kapcsolni tudom a kazánt. Jelenleg teszt időszak alatt az emeleti radiátoros szobák egyikébe raktam. Az ottani hőmérséklet függvényében kapcsolja a kazánt.
Ekkor elkészül a 60-70 fokos előre menő amit tol a radiátorokba amik a teljesen nyitott radiátor szelepeken keresztül fűtik az emeleti helyiségeket. DE a földszint padló fűtést semmi nem vezérli. A kazán ki-be kapcsol a fenti termosztát vezérlésének köszönhetően. A padlóba annyi meleg víz megy amit a folyamatosan működő szivattyú bedolgoz a rendszerbe.
Magyarul a kazán fűt a termosztát miatt a szivattyú meg keringeti be a vizet a padlóba. De ha jól gondolom a kazán leáll ha megvan fent a kívánt hőfok és ekkor a padlóba ki tudja mennyi meleg jutott! Jól gondolom?
Ha vennék egy másik termosztátot amit a padlós nappaliba raknék és a padló keringetőt vezérelném vele illetve a szelepet ami a padló és a radiátoros kör között van akkor elérném azt, hogy a hőfok ha leesik a beállított alá akkor indítaná a termosztát a szivattyút ami a hűvös vizet kezdené forgatni és nyitná a szelepet ami a radiátoros visszatérő ágban van! DE a kazánt nem kapcsolná!
Elindulna késleltetve a kazán szerintetek mert a padló fűtés elkezdte "lopni" meleg vizet a rendszerből és a fenti radiátorok ezért gyorsabban lehűlnek, azaz a fenti kazánt kapcsol termoszát indítaná a rendszert..?
Ha igen akkor mennyivel később érzékelné, hogy csökken a fenti hőmérséklet mert lent elindult a szivattyú és mozgatja a vizet?