Tetszik ez a topic, örülök hogy rátaláltam. Visszaolvasgattam egy kicsit, de lehet, hogy nem eleget. Az lenne a kérdésem, hogy tudtok-e olyan site-ot, ahol a frissen nyert útépítési pályázatoknak utána lehet nézni.
Zala, ugyanis, szinte semmit sem nyert, csak egy-két kisebb útfelújítást (állítólag az volt az indok, hogy egy darabig még örüljünk az M7-nek). Az újságok, netes cikkek csak nagyon röviden és zagyván sorolják fel a tervezett szakaszokat, de egy közös pont mindegyikben van: a 76-os út Hévízt elkerülő szakaszának megépítése.
Nos, én nap mint nap járok a 76-os úton, és tanúsíthatom, hogy az már eddig is elkerülte Hévízt jó 10-20 kilométerrel! :D
Szóval akkor most mi van Hévízzel meg a 76-ossal?!
Ez az oldal nagyon jó, gratulálok hozzá, azt hiszem sűrűn fogom látogatni. Elképesztő az ahogy a híreket rendszerezed, jól lehet követni hogy éppen hol tart az M6 ügye.
Szép, most lettem csak igazán kíváncsi az M0 képeidre. Ha jól látom ez egy monolit szerkezet. Nagyon egyediek a mi gerendás hídjaink, sehol nem láttam ennyi előregyártott hidat autópályákon mint nálunk, de azért az M7 régi monolit felüljárói sokkal szebbek mint az előregyártott gerendákból készítettek.
Az összes hírforrás közül eddig Te vagy a leghihetőbb. Sehol nem olvastam eddig, hogy igen, eddig autóútban gondolkoztak, de a pályázat előtt meggondolták magukat, csak hol autóutat mondtak, hol autópályát mindenféle magyarázat nélkül.
Mondjuk ez a dolog az alagutakat és a hozzájuk tartozó nagy viaduktokat nem érinti, mert ott csak autóút keresztmetszet lesz 90-es táblákkal.
Az autóút azért lett volna cikis, mert Szekszárd - Pécs viszonylatban nem biztos, hogy megérné a több mint 20 km-es kerülő autóút sebességgel számolva.
A nyomvonallal szerintem nincs akkora gond mint Kőröshegynél, de Pécstől kissé messze csúszott...
2010-re nem tudom, hogy lesz kész, az alagutaknál állítólag kizárt, hogy mindkét cső kész legyen eddig.
"Nekem még az sem tiszta, hogy autópálya vagy autóút lesz."
Természetesen autópálya lesz az M6-M60-as!
Miért: - ha már ennyit elköltenek(fognak) rá,akkor legalább ap. legyen, ami biztonságosabb - 130 km/h, nem 110 km/h - ha Debrecenig, Nyíregyházáig ap. van, akkor Pécsig miért ne legyen - ha most nem épülne ki ap. szinten,akkor 10 éven belül úgy is megcsinálnák a forgalom miatt...
Ma nézegettem a google earth-on Budapestet. Mostanában frissítettek néhány szelvényt, mert az M31-M4 szakaszon jól látszak a földmunkák és az épülő hidak. Az M31 után már a régi szevények vannak, ott még semmi sem látszik. Egész szép méretes hidat építenek a vasút felett Pécelnél, ha jól méregettem 350 m hosszú lehet, ez már majdnem egy völgyhíd:)
nyilván az építőknek így qrva kényelmes, az a pár10000 autós meg aki szív miatta le van sz.rva...
az M5/M0+gyáli csp.-ban is meg tudták csinálni utólag a gyűjtőelosztókat forgalom alatt, ott helyben megoldva a terelést, lényegesen kisebb torlódást okozva...
Egy NIF-es haverommal beszéltem a múlt pénteken, aki az M60-al foglalkozik. Korábban egyértelműen autóútról volt szó, de a pályázat előtt döntöttek: autópálya lesz egészen Pécsig! A NIF-es haverom szerint az egész nyomvonalügy politikai blöff, sem idő, sem pedig pénz nincs újabb nyomvonalakat vizsgálni, különösen hogy előtte hat évig vizsgálták a nyomvolnalakat igazi szakemberek és nem politikusok.
A János cikkéből egyértelű az is hogy löszből nem lehet gazdaságosan építeni sem rézsűket, sem töltéseket, ezért kell kényszerből alagutakat és völgyhidakat építeni.
Szerintem a testnevelőtanár, meg közgazdász képesítésű politikusok (elnézést minden testnevelőtanártól és közgazdásztól aki nem politikus) számára ezeket a dolgokat nem egyszerű megérteni, szükséges egy újabb tanulmányt készíteni hogy megértsék hogy a lösz nem a lesz archaikus alakja...
Meg persze az M0->M3/NYH iránnyal is, nekik is körbe kell menni a Szilas pihenõn, vagy feljöhetnek korábban (pl. a Szentmihályi úton) ugyanerre a zavaros szakaszra, ahol fel se engedik õket, mert a külsõ sáv 20-70-nel megy megtömve, a többiek meg ugyanúgy 100-120-szal, ha nem akar valamelyik okos megállni a belsõ sávból tolakodni.
Három hónapig csinálták mindezt, hogy egy héten belül újra még egy hónapig lezárják..
Tegnap próbáltam én is meglesni, mi van, de túl késõn mentem, és sötét volt :) Mindenesetre nekem a lóhere keleti 270 fokos szakasza (M3/NYH->M0/M5 irány) egy picit "satnyának" tûnt a töltésen a mellette lévõ 90 fokos sávból... Mondjuk A légifotón (ha már csak egy van az m0.hu-n :), nem ez látszik, és majdnem késznek is tûnik, szóval lehet, hogy vaksi vagyok...
Abszolút így van... Ez a sztori még a sokat emlegetett és máig le nem zárult M5-ösnél is botrányosabb.
Nekem még az sem tiszta, hogy autópálya vagy autóút lesz. János autópályát ír, korábban "gyorsutat", az animáció szerint viszont egyértelműen autóútról van szó és az M60 esetében eddig fel sem merült az autópálya lehetősége.
Szóval közel 80 km autóút minimum 200 milliárdért (2,5 mrd Ft/km) épülne, de az áttervezéssel kapcsolatos véletlen bonyodalmak miatt emelkedhet még ez és ott van még az üzemeltetésre kalkulált 66 milliárd is és az előkészítés eddigi több milliárdos költségei (tervezés, régészet, földvásárlások) ebben nincsenek is benne.
Tényekben most mondták, hogy a GKM tíz perccel ezelőtti közleménye szerint marad az alagutas nyomvonal...
kb. 1 hónapig a szilas pihenőn és a fóti csp-on keresztül jelölték ki a terelőútvonalat, aminek eredményeképp a pihenőhely lehajtója előtt legalább fél km-rel a leállósávban visszatorlódik a forgalom.
mivel sokan nem tudják, hogy miaf.sz van, így a külső sáv is elég jól leblokkolódik, tiszta káosz az egész.
1. mi a f.sé nem tudták előbb átadni a végleges 270°-os jobbkanyar csp.ágat a hozzá tartozó gyűjtőelosztóval, így a jelenlegi cs.ágról mindenféle idióta terelés nélkül arra lehetett volna terelni a forgalmat??
2. hamán mégsem így jártak el, akkor legalább a szilas pihenőben változtatták volna meg a forgalmi rendet, hogy a pihenőből a felüljáróra kanyarodóknak elsőbbsége legyen?? (mert a torlódást az itteni stoptábla igen alacson áteresztőképessége okozza)
a csömöri grand kanyon.... már majdnem teljes hosszban kész van, csak 2 akadály van még a nyomvonalban:
a csömöri utolsó mohikán, akinek elhordták a földet a telke körül, így most egy szirt tetején trónolhat, várván, hogy megkapja végre azt a rongyos 100misit az ő felbecsülhetetlen értékű kulipintyójáért...
a másik meg a csömöri segédhévvonal, ahonnan még a síneket sem szedték fel, pedig ide valami hídfélét kell majd szerkeszteni...
itt monnyuk nemtom ki hátráztatta a munka elkezdését?
ez pediglen a segédhévvonal túloldala, ahol az észak felé kanyarodó, szinte kész pálya látható.
A 3-M3 szakaszon a 3as útnál lévő közúti+hév felüljárók kivételével az összes felüljáró átadásra került, aforgalom már azokon halad...
a nagytarcsai csp. pest felöli körforgalmából hiányoltam a nyomvonal tervrajzokon szereplő útcsonkot, ami elvileg a KKK becsatlakozására fog szolgálni...
a péceli csp-ban viszont aluljárón keresztezi a helyi út a pályát, ez is át van adódva...
Na igen, a győri "kiserzsébet" hidat sokan elfelejtik. Pedig anno valamelyik szakirodalomban olvastam, hogy milyen kár, hogy csak ez a legnagyobb ferdekábeles híd Mo.-on, pedig mennyi jó hely lenne ilyen építésére.
Kíváncsi vagyok, meddig marad meg ez a híd.
Győr eladta Rába részvényeit, a befolyt összeget fejlesztésre szánják. Kérdés, hogy mire. Két Mosoni-duna híd is kellene, egy a "kisböske" hídnál (Révfalu és Sziget között), a másik pedig Likócs és Bácsa között (érdekes módon ezt favorizálták korábban...)
A pálya felől a kereszteződés után autóút tábla, a vasúti felüljárón aztán (ha jól emlékszem) 70-es korlátozás, uán ismét 110-el lehet menni egészen az 1-es úti csomópont előtti kanyarig.