Keresés

Részletes keresés

Serivor Creative Commons License 2007.10.11 0 0 7299
Szervusztok!

Tetszik ez a topic, örülök hogy rátaláltam. Visszaolvasgattam egy kicsit, de lehet, hogy nem eleget. Az lenne a kérdésem, hogy tudtok-e olyan site-ot, ahol a frissen nyert útépítési pályázatoknak utána lehet nézni.

Zala, ugyanis, szinte semmit sem nyert, csak egy-két kisebb útfelújítást (állítólag az volt az indok, hogy egy darabig még örüljünk az M7-nek). Az újságok, netes cikkek csak nagyon röviden és zagyván sorolják fel a tervezett szakaszokat, de egy közös pont mindegyikben van: a 76-os út Hévízt elkerülő szakaszának megépítése.

Nos, én nap mint nap járok a 76-os úton, és tanúsíthatom, hogy az már eddig is elkerülte Hévízt jó 10-20 kilométerrel! :D

Szóval akkor most mi van Hévízzel meg a 76-ossal?!

Előre is köszönet minden információért!

üdv:
Serivor
Rooger Preed Creative Commons License 2007.10.10 0 0 7298
Kőröshegyben igazad van.
M6 alagút-viadukt ügyileg nem vagyok biztos benne.
Előzmény: Törölt nick (7285)
BA123 Creative Commons License 2007.10.10 0 0 7297
Ez az oldal nagyon jó, gratulálok hozzá, azt hiszem sűrűn fogom látogatni.
Elképesztő az ahogy a híreket rendszerezed, jól lehet követni hogy éppen hol tart az M6 ügye.
Előzmény: Aladár46 (7292)
BA123 Creative Commons License 2007.10.10 0 0 7296
Szép, most lettem csak igazán kíváncsi az M0 képeidre.
Ha jól látom ez egy monolit szerkezet. Nagyon egyediek a mi gerendás hídjaink, sehol nem láttam ennyi előregyártott hidat autópályákon mint nálunk, de azért az M7 régi monolit felüljárói sokkal szebbek mint az előregyártott gerendákból készítettek.
Előzmény: Törölt nick (7293)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.10.10 0 0 7295

Az összes hírforrás közül eddig Te vagy a leghihetőbb. Sehol nem olvastam eddig, hogy igen, eddig autóútban gondolkoztak, de a pályázat előtt meggondolták magukat, csak hol autóutat mondtak, hol autópályát mindenféle magyarázat nélkül.

 

Mondjuk ez a dolog az alagutakat és a hozzájuk tartozó nagy viaduktokat nem érinti, mert ott csak autóút keresztmetszet lesz 90-es táblákkal.

 

Az autóút azért lett volna cikis, mert Szekszárd - Pécs viszonylatban nem biztos, hogy megérné a több mint 20 km-es kerülő autóút sebességgel számolva.

 

A nyomvonallal szerintem nincs akkora gond mint Kőröshegynél, de Pécstől kissé messze csúszott...

 

2010-re nem tudom, hogy lesz kész, az alagutaknál állítólag kizárt, hogy mindkét cső kész legyen eddig.

Előzmény: BA123 (7284)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.10 0 0 7294

- ha most nem épülne ki ap. szinten,akkor 10 éven belül úgy is megcsinálnák a forgalom miatt...

 

1. arra 20 év múlva sem lesz akkora forgalom...

2. ha mégis, akkor az M0-t alapulvéve nem biztos, hogy csipkednék magukat a bővítéssel...

Előzmény: Aladár46 (7292)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.10 0 0 7293

afenébe!

 

én a guglimepszet szoktam böngészni, az még nem frissült....

(pedig már mióta várom, hogy végre frisebb képeket rakjanak be....)

 

 

igen, kb. 350m hosszú..., íme:

Aladár46 Creative Commons License 2007.10.10 0 0 7292
"Nekem még az sem tiszta, hogy autópálya vagy autóút lesz."

Természetesen autópálya lesz az M6-M60-as!

Miért:
- ha már ennyit elköltenek(fognak) rá,akkor legalább ap. legyen, ami biztonságosabb
- 130 km/h, nem 110 km/h
- ha Debrecenig, Nyíregyházáig ap. van, akkor Pécsig miért ne legyen
- ha most nem épülne ki ap. szinten,akkor 10 éven belül úgy is megcsinálnák a forgalom miatt...

További hasznos infók:
http://m6m60.extra.hu/



Előzmény: _roadrunner_ (7281)
BA123 Creative Commons License 2007.10.10 0 0 7291
Ma nézegettem a google earth-on Budapestet. Mostanában frissítettek néhány szelvényt, mert az M31-M4 szakaszon jól látszak a földmunkák és az épülő hidak. Az M31 után már a régi szevények vannak, ott még semmi sem látszik. Egész szép méretes hidat építenek a vasút felett Pécelnél, ha jól méregettem 350 m hosszú lehet, ez már majdnem egy völgyhíd:)
Előzmény: Törölt nick (7290)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.10 0 0 7290
igyexem... :-)
Előzmény: BA123 (7288)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.10 0 0 7289

ez az egész szilaspihenős terelés egy botrány.

nyilván az építőknek így qrva kényelmes, az a pár10000 autós meg aki szív miatta le van sz.rva...

 

az M5/M0+gyáli csp.-ban is meg tudták csinálni utólag a gyűjtőelosztókat forgalom alatt, ott helyben megoldva a terelést, lényegesen kisebb torlódást okozva...

Előzmény: chexum (7283)
BA123 Creative Commons License 2007.10.10 0 0 7288
Na, hát erről beszélek:)

Mikor lesznek fenn az M0 képek Laci?
Előzmény: Törölt nick (7287)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.10 0 0 7287
hápeddig én is azon a véleményen vútam, hogy jó lösz oda a bövágás is, minök az a flancos alagutt?
Előzmény: BA123 (7284)
ghosty9 Creative Commons License 2007.10.10 0 0 7286
"Vicces, hogy a Strabag a nem is oly régi botrányok után itthon még állami megrendelés közelébe kerülhet."

Ez melyik cegre nem igaz?
Előzmény: mzdude (7282)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.10 0 0 7285

- Elég vicces, hogy picinykét odébbtéve a pályát drága műtárgyakat lehet megspórolni? Vagy mi a csuda?

 

vicces, vagy nem, ez akkor is így van.

pl. köröshegynél egy baromi drága műtárgyat lehetett volna megspórolni a pálya picinykét odébbtevésével...

Előzmény: mzdude (7282)
BA123 Creative Commons License 2007.10.10 0 0 7284
Egy NIF-es haverommal beszéltem a múlt pénteken, aki az M60-al foglalkozik. Korábban egyértelműen autóútról volt szó, de a pályázat előtt döntöttek: autópálya lesz egészen Pécsig!
A NIF-es haverom szerint az egész nyomvonalügy politikai blöff, sem idő, sem pedig pénz nincs újabb nyomvonalakat vizsgálni, különösen hogy előtte hat évig vizsgálták a nyomvolnalakat igazi szakemberek és nem politikusok.

A János cikkéből egyértelű az is hogy löszből nem lehet gazdaságosan építeni sem rézsűket, sem töltéseket, ezért kell kényszerből alagutakat és völgyhidakat építeni.

Szerintem a testnevelőtanár, meg közgazdász képesítésű politikusok (elnézést minden testnevelőtanártól és közgazdásztól aki nem politikus) számára ezeket a dolgokat nem egyszerű megérteni, szükséges egy újabb tanulmányt készíteni hogy megértsék hogy a lösz nem a lesz archaikus alakja...
Előzmény: _roadrunner_ (7281)
chexum Creative Commons License 2007.10.10 0 0 7283
Ezekrõl írok már hónapok óta..

most az M3(Bp)->M0(lánykori néven:2B) iránnyal

Meg persze az M0->M3/NYH iránnyal is, nekik is körbe kell menni a Szilas pihenõn, vagy feljöhetnek korábban (pl. a Szentmihályi úton) ugyanerre a zavaros szakaszra, ahol fel se engedik õket, mert a külsõ sáv 20-70-nel megy megtömve, a többiek meg ugyanúgy 100-120-szal, ha nem akar valamelyik okos megállni a belsõ sávból tolakodni.

Három hónapig csinálták mindezt, hogy egy héten belül újra még egy hónapig lezárják..

Tegnap próbáltam én is meglesni, mi van, de túl késõn mentem, és sötét volt :) Mindenesetre nekem a lóhere keleti 270 fokos szakasza (M3/NYH->M0/M5 irány) egy picit "satnyának" tûnt a töltésen a mellette lévõ 90 fokos sávból... Mondjuk A légifotón (ha már csak egy van az m0.hu-n :), nem ez látszik, és majdnem késznek is tûnik, szóval lehet, hogy vaksi vagyok...

M6/M60 szörnyû...
mzdude Creative Commons License 2007.10.10 0 0 7282
Ehh.

- 2010-re el kéne készülnie, akkor lesz Pécs kulturális főváros. (OFF: Bár ahogy a dolgok haladnak, elkúrják az egészet, és nem lesz ott semmi.)

- Elég vicces, hogy picinykét odébbtéve a pályát drága műtárgyakat lehet megspórolni? Vagy mi a csuda?

- (OFF: Vicces, hogy a Strabag a nem is oly régi botrányok után itthon még állami megrendelés közelébe kerülhet.)
Előzmény: Törölt nick (7280)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.10.10 0 0 7281

Abszolút így van... Ez a sztori még a sokat emlegetett és máig le nem zárult M5-ösnél is botrányosabb.

Nekem még az sem tiszta, hogy autópálya vagy autóút lesz. János autópályát ír, korábban "gyorsutat", az animáció szerint viszont egyértelműen autóútról van szó és az M60 esetében eddig fel sem merült az autópálya lehetősége.

Szóval közel 80 km autóút minimum 200 milliárdért (2,5 mrd Ft/km) épülne, de az áttervezéssel kapcsolatos véletlen bonyodalmak miatt emelkedhet még ez és ott van még az üzemeltetésre kalkulált 66 milliárd is és az előkészítés eddigi több milliárdos költségei (tervezés, régészet, földvásárlások) ebben nincsenek is benne.

 

Tényekben most mondták, hogy a GKM tíz perccel ezelőtti közleménye szerint marad az alagutas nyomvonal...

Előzmény: Törölt nick (7280)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.10 0 0 7280

délen a helyzet fokozódik...

 

egy klasszikust a helyzethez adaptálva: "az a normális, ami nem normális"

Törölt nick Creative Commons License 2007.10.10 0 0 7279

juteszembe:

az ÉM0 híd felé menet volt szerencsétlenségem megtapasztalni az M0xM3 csp. átépítéshez kapcsolódó idióta forgalomelterelési hadműveletet:

 

most az M3(Bp)->M0(lánykori néven:2B) iránnyal basztak ki jó alaposan:

http://www.m0.hu/index_10100000.php

 

kb. 1 hónapig a szilas pihenőn és a fóti csp-on keresztül jelölték ki a terelőútvonalat, aminek eredményeképp a pihenőhely lehajtója előtt legalább fél km-rel a leállósávban visszatorlódik a forgalom.

mivel sokan nem tudják, hogy miaf.sz van, így a külső sáv is elég jól leblokkolódik, tiszta káosz az egész.

 

1. mi a f.sé nem tudták előbb átadni a végleges 270°-os jobbkanyar csp.ágat a hozzá tartozó gyűjtőelosztóval, így a jelenlegi cs.ágról mindenféle idióta terelés nélkül arra lehetett volna terelni a forgalmat??

 

2. hamán mégsem így jártak el, akkor legalább a szilas pihenőben változtatták volna meg a forgalmi rendet, hogy a pihenőből a felüljáróra kanyarodóknak elsőbbsége legyen?? (mert a torlódást az itteni stoptábla igen alacson áteresztőképessége okozza)

Előzmény: Törölt nick (7275)
Atza Creative Commons License 2007.10.09 0 0 7278
Csak mer az Exit Listsen különszintnek van jelölve, azért érdeklődtem
Előzmény: Asteriksz (7276)
Atza Creative Commons License 2007.10.09 0 0 7277
Előzmény: Asteriksz (7276)
Asteriksz Creative Commons License 2007.10.09 0 0 7276
61-67 : körforgalom.

idén íródik ki a Kaposfüred elkerülő (67), jövőre megépül(het), utána ismét kérdezz.

Előzmény: Atza (7268)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.08 0 0 7275

na, végre lejárt a száműzetés, megjöttem...

...a hétvégi terepbejárásról.

 

íme egy kis előzetes:

 

a csömöri grand kanyon....
már majdnem teljes hosszban kész van, csak 2 akadály van még a nyomvonalban:


a csömöri utolsó mohikán, akinek elhordták a földet a telke körül, így most egy szirt tetején trónolhat, várván, hogy megkapja végre azt a rongyos 100misit az ő felbecsülhetetlen értékű kulipintyójáért...

 

 

a másik meg a csömöri segédhévvonal, ahonnan még a síneket sem szedték fel, pedig ide valami hídfélét kell majd szerkeszteni...

itt monnyuk nemtom ki hátráztatta a munka elkezdését?


 

ez pediglen a segédhévvonal túloldala, ahol az észak felé kanyarodó, szinte kész pálya látható.

 

A 3-M3 szakaszon a 3as útnál lévő közúti+hév felüljárók kivételével az összes felüljáró átadásra került, aforgalom már azokon halad...

 

a nagytarcsai csp. pest felöli körforgalmából hiányoltam a nyomvonal tervrajzokon szereplő útcsonkot, ami elvileg a KKK becsatlakozására fog szolgálni...

 

a péceli csp-ban viszont aluljárón keresztezi a helyi út a pályát, ez is át van adódva...

További fotók a (majd) a weboldalamon...

kofy Creative Commons License 2007.10.08 0 0 7274

Na igen, a győri "kiserzsébet" hidat sokan elfelejtik. Pedig anno valamelyik szakirodalomban olvastam, hogy milyen kár, hogy csak ez a legnagyobb ferdekábeles híd Mo.-on, pedig mennyi jó hely lenne ilyen építésére.

Kíváncsi vagyok, meddig marad meg ez a híd.

Győr eladta Rába részvényeit, a befolyt összeget fejlesztésre szánják. Kérdés, hogy mire. Két Mosoni-duna híd is kellene, egy a "kisböske" hídnál (Révfalu és Sziget között), a másik pedig Likócs és Bácsa között (érdekes módon ezt favorizálták korábban...)

Előzmény: mestska (7272)
erminavet Creative Commons License 2007.10.08 0 0 7273

Bocsánat az önreklámért, de hátha valaki még nem tudja, hogy van egy blogom.

ti

mestska Creative Commons License 2007.10.07 0 0 7272
az M0 híd cikk címsorból:

Az első magyarországi híd, amit ferde kábeles technológiával építenek, és az első, amely egy sziget felett is átível

és győri, ferdekábeles Vásárhelyi híd?

és az Árpád híd, ami átível az Óbudai-sziget felett pl?

...
kofy Creative Commons License 2007.10.07 0 0 7271
uán=utána
Előzmény: kofy (7270)
kofy Creative Commons License 2007.10.07 0 0 7270

19-es út (M19)

 

Az M1-en helyesen M19-ként van feltüntetve

A pálya felől a kereszteződés után autóút tábla, a vasúti felüljárón aztán (ha jól emlékszem) 70-es korlátozás, uán ismét 110-el lehet menni egészen az 1-es úti csomópont előtti kanyarig.

 

Tehát a kitáblázás itt helyes.

Előzmény: Atza (7268)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!