Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

405GRX Creative Commons License 2001.06.28 0 0 365
Na jó, felmentelek:-)
Szerintem a bontottnak nagyon kicsi az esélye, és azt akkor még fényezni kell = nem egyszerü történet
Viszont ami nagyon jó, hogy legalább látja az ember a kocsi seggét parkoláskor.
1ébként milyen a gép?
Előzmény: Gyuszkó (364)
Gyuszkó Creative Commons License 2001.06.28 0 0 364
Hát az igazgság, hogy nem én voltam, de mostanában tényleg megszaporodtak felénk a légterelős 405-ök.... (egyébbként a 405-ök is).
Nekem is ilyen árat mondtak ezért is keresek még tovább, hátha beesik egy törött, bontott stb 405-ös amin van légterelő és azt sikerül elérhetőbb áron megszerezni.
Előzmény: 405GRX (362)
405GRX Creative Commons License 2001.06.28 0 0 363
Hallo emberek!
Most jutott eszembe: nem akar valamelyik guru szerkeszteni egy jó kis bannert a topiknak? Biztos van a kollégák között olyan aki se perc alatt tud fabrikálni egy szines-szagos-oroszlánosat!
(Sajna én lémer vagyok hozzá...)
Nehogymá' pont nekünk ne legyen!
405GRX Creative Commons License 2001.06.28 0 0 362
Vazze most már tudom hogy hova tünt a légterelöm!:-)
Az enyémen ugyanis volt csak tavaly egy hideg, ködös téli este után reggelre eltünt. Mindig is gyanitottam hogy egy másik 405 tulajnak kellett...
Gyuszkó nagyon gyanús vagy Te nekem :-)
A gáz csak az volt a müvelettel hogy ezeket 2-2 csavar fogja a csomagtartófedélhez, aminek a fele persze benne maradt, a másik felét meg magukkal vitték ezek a kib...tt patkányok. Ott persze lukas maradt a csomagtartófedél, és le kellett ragasztani hogy a dzsuva ne folyjon bele. Ráadásul olyan barbár módon tépték le hogy be is horpadt a fedél ahogy lerántották. Na én akkor kerestem rá másikat, de a gyárit se bontóban, se alkatrészboltban nem lehetett kapni, kereskedönél meg vmi horribilis árat kértek volna. A 405-ösre való Hella, ami pótféklámpás, kb. 40k volt akkor fényezés nélkül. Úgyhogy maradt a lakatolás és a fényezés, azóta spoiler nélkül maradt a lelkem (meg is látszik a köridökön:-))...)
Ja és ha esetleg installálsz rá légterelöt akkor ne felejtsd el utánállitani a rugókat a fedélen.
GRX, a légterelötlen
Előzmény: Gyuszkó (361)
Gyuszkó Creative Commons License 2001.06.27 0 0 361
Sabin!

Hát nekem ez a gondom, hogy az eredetiken van (lsd. apósén!), de pótlólagonsan eddig még nem sikerült találni. Gondoltam rá, hogy egy ködös estén...., de mégiscsak rokon?!

Mikor, és hol lesz a következő találkozó? A Gablinisről sajna lemaradtam (szégyen és gyalázat!!), de a következőről nem szeretnék.

Üdv Gyuszkó

Előzmény: sabian (360)
sabian Creative Commons License 2001.06.27 0 0 360
Gyuszkó!

Igen a 406 csomagtartó légterelőről van szó. Ezzel rendeltem meg az autót, s így 9 hét után végre rá is került... no comment, de végre rajta van.

Ha nem csalódok akkor Te leginkább a 405-re keresel légterelőt, nem?? 405SRI-nek van a kocsiján egy szép darab, ugyan ő külföldről hozta a gépet (és azt hiszem már rajta is volt) de lehet, hogy esetleg ő ebben (is) tud segíteni.

Üdv:
sabian

Ui.: remélem a következő talin megszemlélhetjük a géped!

Előzmény: Gyuszkó (359)
Gyuszkó Creative Commons License 2001.06.27 0 0 359
Szia Szabian!

Csak nem a csomagtartóra való légterelőről van szó?!
Mióta megvan az aranyos ilyet keresek rá, de eddig semmi eredmény (hacsak a NINCS!-et nem számítom). Akiket eddig megkérdeztem mind azt mondta, hogy bontóban próbáljak keresni, de ennek sincs semmi eredménye.

Tudsz segíteni?!

Üdv Gyuszkó

Előzmény: sabian (352)
Gyuszkó Creative Commons License 2001.06.27 0 0 358
Hi!

Elősször is kösz Mindenkinek az építő tanácsokat, megszívlelem azokat.
Itt a kért plusz infók sorba mindenkinek:

405GRX:
A szépséget 150e Km környékén vettem (ha lehet hinni a kmórának, illetve a szerelőnek akin keresztül vettem). A tulaja egy nyugdíjas emberke volt, aki arra használta, hogy Gyömrő és Dabas között furikázott vele úgy 7 éven keresztül.
jelenleg 210e Km van benne.
A hid felújított, van benne zsírzószem és minden 20e-nél zsíroztatom.
Hol található a "Grósz"?

San:
Az apósnak szintén 405GRD-je van utólag beszerelt klímával (szerintem egy kicsit gázos, mivel kapcsoláskor ugyancsak megtorpan az autó, és igen bűdös szaga van!), neki Monoron 65e Ft + munkadíj ellenében megcsinálták a hídcserét.
Az első tárcsák és betétek kb 30e ezelőtt voltak cserélve, a hátsó betétek kb. 15e-re.

sabian Creative Commons License 2001.06.27 0 0 357
Cs! MaT?!

padre
:((( Ez nem egy egyszerű darab..mi lehetett a gond? Talán anyaghiba? Előfordult ilyesmi már valaha?

Lucifer
Meséltem, hogy leesett a motor alatti elválasztó "műanyag panel". Mivel úgyis mentem a légterelőért gondoltam, hogy feltetetem a cuccost a motor alá. A régit ugye nem lehet feltenni, mert lesorjázta az aszfalt, amíg húztam magammal egy km-en át. Új kell rá! DE (itt jön a szép dolog) idézem: "külső 'alkatrészekre' a garancia nem szól"!!! Hoppá! Mindegy, hogy szerelési hiba volt és 3.000 km után kirázta belőle a csavarokat az M7... nem számít, egy a lényeg, hogy a garancia nem vonatkozik rá!! Nem arról van szó, hogy 5.000 Ft-ba fog kerülni! De mi az, hogy nem érvényes rá a gari??!!

Ez lehet, kedves kollégák? Ilyet meg lehet tenni? Hogy is van ez?

üdv:
sabian

padre666 Creative Commons License 2001.06.27 0 0 356
Szijasztok:((((((((

Kicsit meghalt a V6- os:(((

menet közben elszállt a bordás szij fele, szetvert mindent amit ért, minden olajos,
service közölte , hogy ijen szíj nincs MO-n mert ez a motor annyira kurrens.
Szal jobb esetben is min 2 hét....ha nem találnak még valamit.....(5000 km van benne!!)
Visszaültem egy 2 literes 406 osba ...de ég és fold a 2 kocsi
hiába az a 80 LE + az nem kevés

na most szenvedés van

sziasztok

sansalvador Creative Commons License 2001.06.27 0 0 355
A többieknek grat a találkához, sajnos ezidáig semmi időm nem volt, ezután több lesz. Ha legközelebb szerveztek egyet valszeg nagyobb eséllyel már részt is veszek rajta. Az enyémben már több, mint 10 ezer van és nagyon meg vagyok elégedve vele. Most érzem igazán, hogy milyen frankón megy. A másik amivel nagyon elégedett vagyok, az az ár-érték arány. Ilyen autót, ilyen felszereltséggel és kidolgozással nem adnak sehol ennyiért. Ráadásul nem tudok megállni olyan helyen, ahol ne nézné meg valaki állandóan. Ez most már kezd idegesiteni, holott örül neki a májam.:-)) Az elmult időszakban megnéztem pár márkát, de egy sem tudott elbűvőlni. A németek irreáliasn drágák, a japánok pedig sokszor kommerszek és jellegtelenek amellett, hogy a sokszor drága pénzért még egy rádiót sem raknak bele. Asszem nincs ami a márkától elcsábitana, sőt az asszonynak is most készülünk venni, maradunk a Pugnál.:-)
sansalvador Creative Commons License 2001.06.27 0 0 354
Üdv mindenkinek!

Először is Gyuszkónak:

A futóművet érdemes minden 20 ezer után átnézetni, a 405-ösöknél a stabilizátor szilentek kb ennyit birnak, utána kopognak. Jó esetben többet is mehetsz velük, nagyon út(minőség)függő.
A hátsó torziós futómű görgőscsapágyait általában (azt hiszem gyári előirás szerint is) 120 ezer után kell cserélni, ellenkező esetben a csapágy belemarhat a futófelületbe és ekkor tapasztalható amikor a hátsó kerekek oldalirányban "lötyögnek" (kézzel megmozdithatóak), illetve rossz esetben már "terpesztenek" a hátsó kerekek, akkor viszont már régen rossz. Sajnos a konstrukciójából eredendően ezeket a csapágyakat nem lehet zsirozni, ezért is használódnak el aránylag hamar, mivel a gyári zsirozás hamar elfogy belőlük. A sűrű rossz úton való használat pl földút, ill. a gyakori utánfutózás gyorsitja a folyamatot.
Okos szerelők a csapágyház falába fúrt és oda beépitett zsirozó fej segitségével, ami lehetővé teszi a folyamatos kenőanyag utánpótlást, jócskán meghosszabbithatják ill. meghosszabbitották a csapágyak élettartamát.
Ha a csapágyak nagyon belemarnak a futófelületbe, akkor csak a hid cseréje marad. Az viszont nem éppen olcsó mulatság. Szerintem manapság a gyári új is jó 200 k felett lehet. Ennek viszont nem kell bedőlni, élelmes emberek féláron tökéletes felújitott darabokat készitenek, ami egyenlő értékű a gyárival. Ezt már kb 10 éve kitalálták itt nálunk, nekem is akkortájban volt 405-ösöm, bár én még időben elkaptam a problémát és megúsztam a sima csapágycserével.

A fék: szabályoztasd le a tárcsákat, ha még nem túl elhasználtak és megoldódik a rázásod. A túl vékony betét is okozhat ilyet, de nem az a legjellemzőbb. A probléma, ami tipikus Peugeot fékgond (volt), hogy a féktárcsák hamar elkezdenek ütni, amit te rázásként tapasztalsz. Ezt leggyakrabban a hamar hősokkot kapni képes első tárcsák okozzák, főleg nyáron, de ha egy felhevült tárcsával belehajtasz egy nagyobb pocsolyába, akkor is meghullámosodhat a tárcsa. De akár okozhatja egy rosszul hőkezelt vagy esetleg a tárcsában lévő rejtett anyaghiba is, nekem volt hozzá szerencsém. Általában a leszabályoztatás és a fékbetétcsere tökéletesen megoldja a problémát. A legkényesebb ilyen szempontból az elől nem belső hűtésű féktárcsákkal felszerelt 405-ösök. Az erősebb tárcsák jobbak, de annál is előjön a hiba. Nálam mindkét 605-ösnél előfordult, pedig azok fékrendszere nagyságrendekkel jobb és erősebb a 405-énél. Sajnos ez Peugeot hiba, a kezdeti 406-os szériákban is előjött ez a gond hullámosodásra hajlamos első tárcsák.
Bizonyos nagyon sokat futott autóknál még a féknyereg "kopása" is okozhat ilyet a 405-ben, bár ez ritka.

Remélem segitettem.

San

Előzmény: Gyuszkó (350)
405GRX Creative Commons License 2001.06.26 0 0 353
Hali,
értem már a témát. Hja, azok az éles kanyarok a Dohány utcában tényleg nagy leszoritóeröt kivánnak...
A GRX még megvan...eddig nem nagyon hallottam felöle, majd rájuk csörgök hogy mi a halál f...a van. Vagy adják el, vagy valami más csatorna után nézek. Nem igaz hogy nem kell senkinek, ha másoknak ilyen lepusztult példányokat árulnak.
Traktort hagyjuk, hétvégén hosszabb vidéki túra lesz 4 emberrel, csomagokkal, kiváncsi vagyok hogy birja majd...lehet hogy rántotta lesz a tojásaimból mire hazaérek...
Előzmény: sabian (352)
sabian Creative Commons License 2001.06.26 0 0 352
Nem is azért vettem a légterelőt, hogy "csak" jól mutasson, hanem azért hogy valami leszorítsa az autót, mert nem akarok elszállni a Dohány utcában... :)))

Párom még nem látta légterelővel, de egy reményem van, ha beül vezetni, így legalább látni fogja, hol is van az autó vége

Júli 25-aug 10 között nem leszek, de előtte-utána állok rendelkezésetekre.

405GRX
Megszoktad már azt a traktort? És mi van GRX-el? Elvitték már, vagy szegény még ott árválkodik a kereskedésben?

Csak azt nem tudom, hol vannak a többiek (metacode, hawaii etc.)

Üdv:
sabian

Előzmény: 405GRX (351)
405GRX Creative Commons License 2001.06.26 0 0 351
Szia Gyuszkó,

Üdv és örülünk, hogy berontottál!:-)
Ja és persze gratula a géphez!
Egy-két paramétert még irhattál volna pl. mennyivel vetted, azaz hány km van benne összesen, javitották-e már a futómüvet, pl. hátsó hid stb.
Futómu szervizt nem nagyon tudok külön de pl. a korábban már emlitett Grósznál biztos korrekten megcsinálják. MAK nem biztos hogy a legjobb mert azoknál minden márka megfordul, a Pugosok meg adott esetben mindjárt megmondják mi a frankó.
Amit irtál, hogy ráz a fékezésnél, az lehet kopott fékbetét, de akár centirozás vagy más is. Az enyémnél a fékbetét csere megoldotta a problémát.
sabian:
Ez igen!
Még jobban préselödsz az úthoz mint eddig?
Asszony még nem féltékeny a szexi gépre?:-)
Mikor talizunk legközelebb?
Én augusztus elején megyek szabadságra, akkor egy hétig nem leszek, de elötte-utána hétvégeken nekem OK. Többiek?

Előzmény: Gyuszkó (350)
Gyuszkó Creative Commons License 2001.06.26 0 0 350
Helló Skacok!

405GRTD ala '92, tavaj februárban vettem, azóta kb 60 ezret mentem vele, mikor kell a futóművet átvizsgáltatni, ill. hol lenne érdemes ezt megcsináltatni Bp.-Gödöllő intervallumban gondolkodva (esetleg MAK???).
Illetve fékezéskor úgy viselkedik, mintha az ABS-sel lenne felszerelve (rázkódik), ami éppen kezd besz*rni. Mi lehet a gond?

Előre is kösz a válszt és bocs a berontásért.

Legyetek továbra is büszke Peugeotok.

Üdv Gyuszkó

sabian Creative Commons License 2001.06.26 0 0 349
Cs! MaT?

Megvan a légterelő :))) Nagyon szexi lett tőle Lucifer. Eddig is nagyon jól nézett ki, de most már.... szavakat sem találok :)))

Eddig feketét légterelővel nem láttam még, de állítom, hogy a legszebb.... na ne vegye ezt senki diszkriminációnak, mert ugye minden szentnek magafelé hajlik a keze...
üdv:
sabian

Ui.: Mikor és merre mentek nyaralni??

Zoldalma Creative Commons License 2001.06.26 0 0 348
Még valami eszembe jutott, ahogy a PSA topikban olvastam a reagálásokat: mivel a kocsi szabályozott katalizátorra számít, ezért ha nem kap a lambda-szondától jelet, akkor zavarba jön (pl. a családi OFF Opel Astrán ON a fogyasztás szökött az egekbe a lambda-szonda hibájánál).

Valaki keresett régebben felnit, mostanában találtam egy "wheel-wizard"-ot az auto-extreme.com-on. Többek közt 205,206,405,406 alá is fel lehet próbálni a felniket.

Z.

Előzmény: Zoldalma (347)
Zoldalma Creative Commons License 2001.06.26 0 0 347
Szabályozott katalizátor: lambda-szondás, jobb hatásfokkal semlegesíti a káros anyagokat. A pontos különbséget nem ismerem, de pl. az én '86-os autómban is szabályozott van. Az erre elöírt határértékeket egy nem szabályozott vszg. nem tudja teljesíteni. (Más kérdés, hogy kis hazánkban sok szabály és hivatalos irat, így a zöldkártya is megkerülhetö :-/

Z.

Előzmény: szabika (344)
405SRi Creative Commons License 2001.06.25 0 0 346
Sziasztok Pugosok!!!!!
szabika!!
Küldök mailt atel.számommal,ha gondolod,hívj fel.
sabian!!
Neked is megy a mail a számommal,a hét végére remélem minden elintéződik.
A többieknek pedig jó pugozást!!!!!!!!
üdv:405SRi
capa Creative Commons License 2001.06.25 0 0 345
Az összetéveszthetőséggel kapcsolatban...
Fél évvel ezelőtt egy képes autó hirdetési újságban állandóan új 206-t hirdettek egy láthatóan gyári képpel. Jól emlékszem rá, mert engem zavart, hogy nagyon hasonlított rá, de mégsem volt az igazi. Akkor még híre-hamva sem volt a 307-nek itthon, úgyhogy csak mostanában jöttem rá látva a 307-t, hogy véletlenül erről készült fotó került be a 206-é helyett. Szóval szerintem kis felbontásban, kis méretben és fekete-fehérben hasonlítanak egymásra :-)))
Előzmény: Zoldalma (342)
szabika Creative Commons License 2001.06.25 0 0 344
Mennyibe kerülnek?
1.Vezérműszíj csere és beállítás.
2.Olajcsere
3.Olajszűrő
4.Ékszíj
5.Sebességváltó szimmering csere.
6.Váltóműolaj
7.Benzinszűrő
8.Benzincső csere a motornál.
9.Bal hátsó csapágy csere
10.Hűtő hibakeresés és javítás
(Van egy folyadék ami a hűtő szivárgást gátolja, s nállam a ház fűtőrendszernél bevált, erről mi a véleményetek, mennyire alkalmazható s nem okoz-e problémát.)
11.Katalizátor s betétel (van állítólag 27000 Ft-ért nem szabályozott s 70000 Ft-ért szabályozott - mi a lényegi különbség?)
12.Mennyibe kerül egy általános elektromos hibakeresés és kontakus javítás?
13.Mennyibe kerül egy futómű beállítás?
405GRX Creative Commons License 2001.06.25 0 0 343
Látom felébredtek a topiklakók...helyes:-)
Én is csatlakoztam volna a kollegákhoz ami a tippeket illeti...de látom már elkéstem.
Szvsz nem sok hasonlóság van a 206-os meg a 307-es között...amiket meg a 307-es topikba irtak egyesek az szerintem helyenként nagy marhaság. Mindegy.
OFF
Qrvára felidegesitettem magam a pólón már megint a hétvégén. Nem baj majd a VB-n!
ON
Zöldalma, honnan jön a nyekergés? Teleszkóp?
Előzmény: Zoldalma (342)
Zoldalma Creative Commons License 2001.06.25 0 0 342
Tippek helyesek :-). A lényeg az, hogy a két újabb típussal ezt már nem lehet eljátszani, elölröl nézve is markánsan eltérnek.

Z.
Ui: észrevettétek a 306-oson a megfordított ablaktörlöt? Hiába, mire nem kell figyelni jobboldali közlekedésnél :-)

12qper Creative Commons License 2001.06.25 0 0 341
nekem is ez volt a tippem, aztán megerősített jobb gomb a képen és tulajdonságok menüpont :)
Előzmény: sabian (340)
sabian Creative Commons License 2001.06.25 0 0 340
RHV 602 a 106-os JB 8551 a 306-os szerintem....
sabian
Előzmény: Zoldalma (339)
Zoldalma Creative Commons License 2001.06.25 0 0 339
Még valami, ami már régebb óta foglalkoztat. A 307 kapcsán sokan mondták, hogy "hát ez egy 206-os felfújva". Szerintem viszont nem hasonlítanak jobban, mint kellene, söt, az elözö generációhoz képest még jobban is különböznek. Találós kérdés: az alábbiak közül melyik a 106-os és melyik a 306-os? :-)
sabian Creative Commons License 2001.06.25 0 0 338
Csövi! Megy a traktor?

A pólóval is foglalkoztam, de sokkal inkább a Peugeottal.... Most volt egy versenytárgyalás, amin résztvettünk a Peugeotért, reggel volt a prezentáció, ami jól sikerült nagyon.
Moat talán lesz egy kis idő pihizni, netezni stb. :)))

Szabika
Remélem, hogy azért nem költöttél túl sokat az autóra, mert ahogyan látom lesz még munka vele bőven...

Lucifer
Túl vagyunk az 5.000 km-en :)) Holnap pedig felkerül rá a légterelő, végre... Már alig várom!

Egyébként néztétek a pólót? Vélemény???

405SRI
Mi van az engedéllyel? Nem nagyon jött a mail, hogy szerezz egy hűséges kuncsaftot....

Üdv:
sabian

Zoldalma Creative Commons License 2001.06.25 0 0 337
Jelentem, megvagyok... Így elosztófedél és rotor csere után vidám az élet, csak az a nyikorgás ne jönne a bal oldalról huppanókon.
Tényleg úgy látszik, mindenki elporzott nyaralni:
405GRX Creative Commons License 2001.06.25 0 0 336
Csövi Mindenkinek!
Hova a fészkes fenébe tüntetek? Mindenki szabadságon van, vagy a pólóval foglalkozott az utóbbi idöben?
Vagy esetleg az oroszlánokat hajtjátok?
Szabika:
Igazán sajnálom hogy ilyen beteges példányt fogtál ki. Ez a benzintank történet nekem nagyon új. Azért remélem megjavulnak a hibák. Ha mégse akkor gondolkozz el egy GRX cserén, én tudok egy szép példányt:-)))

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!