Keresés

Részletes keresés

digium Creative Commons License 2015.10.22 0 0 81583

Padlófűtésbe nem kötünk visszatérőt, főleg nem az egész rendszerét egy fürdőszobába! Lehet erre célra kapni szabályozót, például oventrop unibox rtl.

Nekem van egy felesleges vadi új (giga törölközőszárító lett helyette), krómozott színben dobozában.

Előzmény: fittt (81579)
Kapocska Creative Commons License 2015.10.22 0 0 81582

Az,hogy a kazán vizét osztóra v. egy gerincre fűzött radiátorok veszik le

majdnem mindegy. A különbség a beszabályozásban van mert a két v. több radiátor közötti

csőszakasz(körön kivüli)  hidraulikai ellenállását is be kell kalkulálni. Az osztón ez a távolság

nyilván kisebb. Azt,hogy melyiket válasszátok, nagyban függ az aljzat készültségi

állapotától és a rászánt cső mennyiségtől,esztétikától.

Az alacsony hőmérsékletnek megfelelően van méretezve a radiátor?

Előzmény: fittt (81579)
forme Creative Commons License 2015.10.22 0 0 81581

Akkor csavarjam beljebb a visszatérők szelepeit? Vagy esetleg kiljebb?

Előzmény: Kapocska (81580)
Kapocska Creative Commons License 2015.10.22 0 0 81580

Nem.

Előzmény: forme (81574)
fittt Creative Commons License 2015.10.22 0 0 81579

sziasztok

köszönöm az eddigi segítségeket.

 

most már eldőlt a kazánkérdés - pro-kontra alapon - kombi kondenz, radiátorokkal, a fürdőszobai kazánhoz visszatérő cső a padlóban megtekergetve a fszobai komfort miatt

tegnap kint volt a gázos és azt mondta, hogy elég egy előremenő és abból ágaztatja le T-vel a radiátorokat.

Ez így jó megoldás?

Nem terheli jobban a kazán szivattyúját?

Nem csökken túlságosan az egyébként sem túl meleg előremenő víz hőfoka az utolsó radiátornál?

 

amit idáig láttam, mindenhol külön-külön körön voltak rákötve a radiátorok a kazánra

bananatree Creative Commons License 2015.10.22 0 0 81578

lehet, hogy megköveznek érte, mert félreértettem valamit, de nekem úgy tűnik, hogy ez "nagyjából" ugyanarra jó, mint 1 hőcserélő, vagyis van a két oldalán 1/akármennyi szivattyú, a kazán oldali forog, ha fűteni kell, a többi meg akkor dolgozik, ha az adott körön szükség van melegre.

Eddig ugyanaz az én koca szememben... Persze az lényeges különbség, hogy nincs elválasztva fizikailag a 2 oldal, tehát "ugyanaz" a víz kering mindenhol.

A truváj az, hogy nem kell olyan ügyesen méretezni, és tök mindegy hogy a 2. oldalon hány szivattyú mennyi hőt vesz el, a kazán dolgozhat a neki tetsző (avagy beállított) munkaponton, a külön termosztatikus szelepek+szivattyúk megoldják, hogy mindenhova annyi hő kerüljön, amennyi kell.

Egyszerű de nagyszerű.

Az én szememben.

Persze, aki most jött csöveket átmosni, aszerint nem annyira jó, mert 1 rendszer, és a kazán megkap "mindent" ami üledék-kosz-rozsda ott lehet.

De 12 éve megkapja, és még jó, tehát lehet, hogy az mégse annyira nagy baj.

 

Előzmény: Yager001 (81576)
Yager001 Creative Commons License 2015.10.22 0 0 81577

Most konkrétan azzal szívok, hogy a 9 db padlókör terv alapján történő kizárásával próbálom csökkenteni a feleslegesen fűtött körök számát. Hát persze, hogy nem úgy vannak a körök fizikailag az osztó gyűjtőre kötve ahogy a terven !!! :( 

 

MOst kizárom az egész vackot, várok amíg visszahűl majd este ha hazaérek elkezdem egyesével kinyitni és tapogatni, hogy vajon melyik helyiség melegszik! Jó buli lesz! 

Előzmény: Yager001 (81576)
Yager001 Creative Commons License 2015.10.22 0 0 81576

Ez a hidrováltó nem azt csinálja, hogy lehetőséget biztosít egy újabb szivattyú beépítésére amit nem köthetünk sorosan a kazán beépített szivattyújához? 

"cirkók szivattyúja általában kis teljesítményű, így csak körülbelül öt radiátor számára képesek tömegáramot biztosítani. Ha viszont még egy szivattyút építünk a rendszerbe, az automatikusan változtatja a tömegáramot, így a távolabbi radiátorok is felfűthetők. Viszont ezt a plusz szivattyút sorban nem köthetjük rá a kazán vezetékére, ezért szükséges a hidrováltó alkalmazása, amely leválasztja a kazánt a hőleadó felülettől"

Előzmény: bananatree (81575)
bananatree Creative Commons License 2015.10.22 0 0 81575

nálunk hasonló volt a helyzet.

3 szint, összesen 19 padlófűtés kör (4-6-9 elosztásban), és csak padlófűtés van.

Minderre volt 1db szivattyú, függőleges tengellyel, és 0 termosztát. A kazán időprogramban, a visszatérő hőmérséklete alapján kapcsolgatott.

Most van szintenként 1 szivattyú, 3 rádiós termosztát, és nem hőcserélő, hanem hidrováltó (és őelőtte +1 szivattyú).

Ahogy utánaolvastam, ez azért előnyös, mert nagyjából bármilyet berakhatsz, nem annyira kritikus mint a hőcserélő méretezése.

Ez "tetszés szerint" minden "tömeg"-igényt ki tud elégíteni.

És egyelőre jónak látszik.

Ja, a szivattyúk előtt termosztatikus szelepek állítják be az előremenőt.

 

Előzmény: Yager001 (81569)
forme Creative Commons License 2015.10.22 0 0 81574

Ha kisebb mennyiséget keringet, a deltaT is csökkenni fog, nem? 

Előzmény: Kapocska (81556)
halaloszto Creative Commons License 2015.10.21 0 0 81573

jaja, az a korrekt. keverőszelep a kazántól jövő friss melegből meg a visszatérőből kever langyi előremenőt a padlónak.

Előzmény: Yager001 (81572)
Yager001 Creative Commons License 2015.10.21 0 0 81572

Én úgy értettem, hogy a padlóba nem csak a radiátor visszatérő megy. Természetesen a kazán előre menő is...A radiátor visszatérő csak besegít...

Előzmény: halaloszto (81571)
halaloszto Creative Commons License 2015.10.21 0 0 81571

nemnem. az a szokásos gányolás megoldás, hogy a padlóba hidegebb víz kell, akkor jó lesz oda a radiátorból kijövő. aztán megy a pofáraesés hogy így ugye a radiátort ha lezárod akkor a padlóba sem megy víz, ha meg a padlóba sok kell akkor a radiátor túlfűt. reméljük a tied nem ilyen.

 

ha a fsz. túl hideg a gyerekszoba meg pont jó, akkor egyszerűen túl keveset megy a kazánod. hiszen ugye szumma túl hideg vana házban. muszáj a kazánnak többet mennie. viszont ha többet megy, akkor túl meleg lesz fent, ezért kell ott csökkents.

 

Vajk

Előzmény: Yager001 (81568)
takacstamas Creative Commons License 2015.10.21 0 0 81570

Nálunk a radiátor visszatérője megy a padlóba, sok beállítással próbálkoztunk, (átengedtük a fenti radiátorokon, így melegebb víz ment le, és tovább ment a kazán) egy kicsit jobb lett, de sosem lett tökéletes. Mi is a fenti gyerekszobát temperáljuk egyébként.

Költség szempontból a radiátor beépítés volt a legjobb, és bátran mondhatom, egyelőre a hőérzet szempontból is...  :-)

Előzmény: Yager001 (81569)
Yager001 Creative Commons License 2015.10.21 0 0 81569

takacstamas...én is készülök variálni. De még nem tudom pontosan mit. Kaptam itt nagyon jó tanácsokat, várom a szakit aki rámondja az áment és megcsinálja. De a terv két szivattyú talán egy hőcserélő és két önálló termosztát.. 

Előzmény: takacstamas (81566)
Yager001 Creative Commons License 2015.10.21 0 0 81568

Meglátjuk. Lehet kicsit elzárok a radiátor körén ahogy javasoltad. Egyébként nem vágom,hogy a radiátor visszatérő merre megy. Szerintem nem megy vissza a padlóba. Sajnos. Pedig ha jól gondolom egyszerűbb lenne a padlónak és nem kéne annyit dolgoznia. 

 

 

Előzmény: halaloszto (81567)
halaloszto Creative Commons License 2015.10.21 0 0 81567

akkor fojtasz a gyerekszobai radiátoron. így tovább fog tartani neki azt a szobát visszafűteni, így tovább megy és melegebb lesz lent.

 

ugye nem olyan a rendszered hogy a fenti radiátorok visszatérője megy a padlóba?

Előzmény: Yager001 (81562)
takacstamas Creative Commons License 2015.10.21 0 0 81566

Évek óta pontosan ugyanezzel a problémával küzdünk, mindenféle ötletek voltak már, de egyik sem tűnt kielégítőnek.

(dupla szivattyú, külön körrel, termosztátos szelepek stb..)

Idén beépítettünk a nappaliba egy 120-as radiátort, egyelőre úgy néz ki, nagyon jó lesz (koppkoppkopp)

Előzmény: Yager001 (81562)
Kapocska Creative Commons License 2015.10.21 0 0 81565

Szerintem igen.

De lényegében attól függ, hogy mennyi a ház hőigénye és Te

mennyi időt szeretnél áthidalni.

Előzmény: banjani (81563)
Kriszton2 Creative Commons License 2015.10.21 0 0 81564

 

A fenti rajz szerint alakítanám át a a jelenlegi fűtési rendszerem (HMV nélkül, illetve hagyományos vegyes kazán)

Ezzel kapcsolatban lenne pár kérdésem:

 

-1. Ladomat vagy ESBE+visszacsapó szelep (lengőnyelves) kombináció a jobb, vagy megbízhatóbb?

   (Ladomatról azt hallottam sok a meghibásodás) Legfontosabb az lenne, hogy a gravitációs keringés megmaradjon bármi is történik. (Ladomat esetében az ilyenkor kinyíló szelep talán szűkebb mint egy pl egy nyelves visszacsapó átfolyó nyílásának keresztmetszete -tehát röviden: elég-e a gravitációhoz a Ladomat és minden esetben működik-e rajta az átfolyás?)

-2. A pufferemen lévő csonkok 6/4 collosak, de  2 collos csövek kellenének, a gravitációs keringéshez nem? (vagy a cső legyen 2 collos és szűkítő a puffernél?)

-3. Kazán-közép puffer-közép távolság 60 cm elegendő pl egy áramszünet esetén ahhoz, hogy minimális áramlás legyen? (és ne robbanás)

Kiegészítve egy, az előremenőre ültetett biztonsági hőcserélő (csőkígyós) beszerelésével.

-4. Itt a fórumon sokat vitatott puffer visszahülés kérdése. Ha a visszatérőn lévő lengőnyelves visszacsapó nem engedi a kazán felől a "hideg" vizet a puffer felé akkor elvileg nem hűl vissza a puffer ha nem ég a tűz. Jól gondolom?

-5. Fenti rajzon megkerülő ágként a gravitációs van feltüntetve, de nem jobb ha az egyenes, és a szivattyús ág kerüli meg?

-6. A kazán-puffer szivattyút füstgáz termosztáttal tervezem be- és kikapcsolni, hogy ha nincs tűz biztosan megálljon a szivattyú és ne hűtse a puffert. Néhányan azt mondják a füstgáz termosztátos kapcsoló nem megbízható. (?)

 

Előre is köszönöm a segítségeteket!

banjani Creative Commons License 2015.10.21 0 0 81563

Akkor ezek szerint az 1000-es puffer mondhatni kevés?? 

Előzmény: Kapocska (81560)
Yager001 Creative Commons License 2015.10.21 0 0 81562

szóval túl hideg volt a földszinten? -Igen :(

Előzmény: halaloszto (81561)
halaloszto Creative Commons License 2015.10.21 0 0 81561

a nyomáshoz nem tudok hozzászólni.

 

az egy termosztáttal viszont simán működhet. oda kell tenni, ahol gyors a változás, tehát a gyerekszobába. ha odatetted akkor mi volt a gond? mi az hogy a padlóval nem tud mit kezdeni? nem melegszik át a padló mire a gyerekszobában már ki is kapcsol  a termosztát? nem a padlónak kell melegnek lennie, hanem a szobáknak. szóval túl hideg volt a földszinten? 

Előzmény: Yager001 (81559)
Kapocska Creative Commons License 2015.10.21 0 0 81560

Azt mondják,hogy a gyakorlatban már bevált az 50 l puffer/kW

kazánteljesítmény.

A 200l-es tároló tovább csökkenti a pufi fűtésre fordítható részét.

Előzmény: banjani (81558)
Yager001 Creative Commons License 2015.10.21 0 1 81559

Az a legnagyobb gondom, hogy egyelőre 1 termosztát van a két szintes házban (alul csak padló_fent radiátor) A legfontosabb, hogy az emeleti gyerek szoba rendben legyen, a többi nem izgat. Ezért ha oda berakom a termosztátot akkor tartja is a beállított 21.5C-t. De a13m2-es szoba miatt ha bekapcsol a kazán akkor a padlóval nem tud mit kezdeni addig amíg működik. A padló kör jóval nehezebben melegszik fel mint egy kis szoba. Így a földszint le fog hűlni! Ha a földszinti nappaliba rakom a termosztátot akkor magas hőfokot kell beállítani, hogy kapcsoljon a kazán (most tökéletes 21.4C) és csak akkor kezdi el tolni a gyerek szobát is fent! Kicsit ördögi körnek tűnik így nekem és nem látom, hogy lehet rendesen beállítani. 

 

A másik érdekesség, hogy a nyomás eddig rendesen megmaradt. De okos fejjel úgy gondoltam, hogy pár padló és radiátoros kört kilövök, mert felesleges padlózni pl abban a helyiségben ahol a kazán van. De most meg azt vettem észre, hogy csökken a nyomás a rendszerben! Kezdem visszasírni a jó kis központi fűtést :) 

Előzmény: halaloszto (81547)
banjani Creative Commons License 2015.10.21 0 0 81558

Sziasztok!

 

Fűtésrendszer kialakításához várok javaslatokat, hozzászólásokat, észrevételeket stb...

 

Szóval, a közel jövőben egy olyan fűtésrendszer lesz megvalósítva, mely a következő fő elemekből áll:

  • Celsius PV 40 NA vegyes tüzelésű kazán
  • Reflex 1000L puffertartály
  • 200L HM tároló 2 csőkígyóval

Kérdésem az lenne, hogy kinek mi a véleménye ezekről? Esetleg tudtok ajánlani jobbat, vagy olcsóbbat ami ugyanezt tudja, vagy ez egy jó választás? A 200L HM tároló márkáját nem tudom de arra is várok tippeket.

 

Köszi,

Jani

 

morgen66 Creative Commons License 2015.10.21 0 0 81557

"kémény jól szelel, azzal nincs gond"

Akkor nem értem, megnézte a kéményes minden rendben talált,csak a készüléket kell lecserélni.

Vagy elő írták a kémény bélelését?

Kell egy  kéményseprői szakvélemény, hogy rálehet kötni az új vízmelegítőt a jelenlegi kéményre.

 

Előzmény: Mr. Teddy (81545)
Kapocska Creative Commons License 2015.10.21 0 0 81556

Nekem nincs Alpha2 szivattyúm,de én inkább emelnék a deltaT  értékén,

hogy kisebb mennyiséget keringtessen a szivattyú.

Nem tudom a rendszer szintbeli felépítését de ezeknek a keringetőknek

is szükségük van megfelelő szívóági nyomásra ami nem biztos,hogy meg van.

Előzmény: forme (81555)
forme Creative Commons License 2015.10.21 0 0 81555

Nem zörög, búg! Aztán az is lehet, hogy csak én gondolom hangosnak...

Előzmény: bananatree (81554)
bananatree Creative Commons License 2015.10.21 0 0 81554

dugulás, vízkő vagy valami szemét miatt, amitől nagy a szivattyú terhelése, hogy hozza azt a mennyiséget.

de nem tudom, hogy ettől zöröghet-e... csak tipp

:(

Előzmény: forme (81553)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!