Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sabian Creative Commons License 2001.07.02 0 0 375
Cs? MaT?!

Olvastam a 206 találkáról, de sajna (:)))) akkor én már nyaralok Luciferrel, szóval az időpont pont nem jó.

Logó valóban kellene, de az elhatározáson túl én sem tudok többet segíteni... nincs egy ügyes kezű, technikai adottságokkal megáldott kollega a körünkben??

Sansalvador
esetleg ma reggel nem jártál a Szentendrei úton a fekete gyöngyszemmel, mert valami hasonlót láttam arra felé (HFR XXX), hm???

üdv:
sabian

Előzmény: Zoldalma (374)
Zoldalma Creative Commons License 2001.07.02 0 0 374
Üdv!
A 206-osoknál szervezödik valamiféle találka. Eddig júl. utolsó hétvégéje a lehetöség. Esetleg...?
Logo: kéne valami, sajna nekem itt bent, ahol netem van, és képet tudnék vadászni, képszerkesztöm nincs, otthon meg pont fordítva.

Z.

sansalvador Creative Commons License 2001.06.29 0 0 373
Sziasztok!

Hátsó légterelő ügyben szerintem érdemes egy országhatárral odébb körülnézni. Én az első 605-ösömre szintén rakattam, de nem itthon vettem meg, hanem Ausztriában egy mezei autósboltban a határ éppenhogy túloldalán. Ugyanazt hozattam meg, amit originálban a gyártól rendelnél, csakhogy mig akkoriban ezelőtt kb 7 évvel itthon 70-80 ezret mondtak rá, addig kint 20 ezerből megvolt és itthon 5 ezerből szinre fújták és felrakták. Némi különbség.

szabika Creative Commons License 2001.06.29 0 0 372
Köszi a választ, csak nem akartam szétszedni őket (ennélkül is van probléma - nem kell még csinálni) s búrán keresztül úgy láttam minha nem szabványos izzó lenne benne. S nem tudtam hogy nincs-e még eltérő foglalat valahol vagy más teljesítmény igény hogy jobban funkcionáljon.
Előzmény: capa (370)
Pugfan Creative Commons License 2001.06.29 0 0 371
Gyuszkó!
Nekem is vizesedett a csomagtartó hátul a lámpánál, de elöl, a lemezillesztés volt picsit szétválva, és a lemez vezette hátra a vizet! Javaslom a sziloplaszt helyett a fényezők által használt színhű és keményedő pasztát!
Előzmény: Gyuszkó (369)
capa Creative Commons License 2001.06.29 0 0 370
szabika!

A legegyszerűbb, legkommerszebb (H4-es) izzókészlet is jó bele, magyarán nincs semmi típustől függő különlegessége a világító- és jelzőberendezéseknek. Ezek gyakorlatilag minden típusnál, gyártmánynál szabványosak (tehát skoda izzókészlet jó egy opelbe is :-))) Árat sajna nem tudok mondani, mert már jó régen (több, mint 5 éve) vettünk újat.

Előzmény: szabika (368)
Gyuszkó Creative Commons License 2001.06.28 0 0 369
Hát a lámpákat csak tippelni tudom, kicsi. Nem gyáriak kerültek beszerelésre, hanem vmilyen bóti izé. (bocs PUG!)

Fél tubus szilikonpaszta van már a lámpa körül belülről, és egyébb lemezösszeszerelések mentén, de még ígyis szivárog valahol a lötty.

Egyébként megvásárlás előtt eszrevehető volt a gagyi lakatos munka, mivel a csomagtartó bal oldalán a lemezösszeillesztések imitt-amott nem voltak tökéletesek!(lehetett látni az utat!).

Lemez összenyomás szintjén orvosoltuk a problámét, de a többi olyan helyen van ahol a heggesztéstől levállik a festék és újra kellene fújatni a kocsi hátulját. Erre sajna még nem sikerült lét gyüjteni, illetve akkor már a légterelővel együtt lehetne fújni. (Az asszonyt igy tudnám rábeszélni a légterelőre!?!).

Előzmény: 405GRX (367)
szabika Creative Commons License 2001.06.28 0 0 368
Sziasztok. 405SRi
Most ugrott be, hogy izzókészletet is kell vennem.
Van valami trükk amit figyelembe kell venni és hol lehet kapni? S mennyi lehet az ára?
405GRX Creative Commons License 2001.06.28 0 0 367
Nagylámpás ez még vagy már kislámpás?
Azon gondolkodom, nincs-e valami tartósabb megoldás a rongyoknál a szivárgás csökkentésre.
Előzmény: Gyuszkó (366)
Gyuszkó Creative Commons License 2001.06.28 0 0 366
Egyébként szerintem király a gép, itt-ott az előzőtulaj miatt festékkopott, bal hátulját egy teherau álltal össze törten (PUG Sártkánynál javítva, azóta becsorog a jobb hátsó lámpánál az esővíz úgyhogy itt nedvszívú ruhák tömkelege Ősztől-Tavaszig).

A tulaj jóindulatát növelve adott hozzá egy garnitúra hátsó lámpát tokkal vonóval!!!

A motor szépen muzsikál leszámítva a reggeli nehéz indulást (dupla izzítással pöc-röf).

Kívül-belül jól karbantartva (szerintem), az új gazdi által nagy becsben tartva....

Egy kicsit csorbít az öszképen, hogy utólagos ködlámpa lett felszerelve az eredeti ködlámpa helyére (a spoilerban gyárilag nem volt kiképezve a helye, saját magunknak kellet kialakítani!).

Alap Sony magnó 4x45W, eXplod hangszórókkal 120/180 elől/hátul.

stb. Miérdekel még?

Gyuszkó

Előzmény: 405GRX (365)
405GRX Creative Commons License 2001.06.28 0 0 365
Na jó, felmentelek:-)
Szerintem a bontottnak nagyon kicsi az esélye, és azt akkor még fényezni kell = nem egyszerü történet
Viszont ami nagyon jó, hogy legalább látja az ember a kocsi seggét parkoláskor.
1ébként milyen a gép?
Előzmény: Gyuszkó (364)
Gyuszkó Creative Commons License 2001.06.28 0 0 364
Hát az igazgság, hogy nem én voltam, de mostanában tényleg megszaporodtak felénk a légterelős 405-ök.... (egyébbként a 405-ök is).
Nekem is ilyen árat mondtak ezért is keresek még tovább, hátha beesik egy törött, bontott stb 405-ös amin van légterelő és azt sikerül elérhetőbb áron megszerezni.
Előzmény: 405GRX (362)
405GRX Creative Commons License 2001.06.28 0 0 363
Hallo emberek!
Most jutott eszembe: nem akar valamelyik guru szerkeszteni egy jó kis bannert a topiknak? Biztos van a kollégák között olyan aki se perc alatt tud fabrikálni egy szines-szagos-oroszlánosat!
(Sajna én lémer vagyok hozzá...)
Nehogymá' pont nekünk ne legyen!
405GRX Creative Commons License 2001.06.28 0 0 362
Vazze most már tudom hogy hova tünt a légterelöm!:-)
Az enyémen ugyanis volt csak tavaly egy hideg, ködös téli este után reggelre eltünt. Mindig is gyanitottam hogy egy másik 405 tulajnak kellett...
Gyuszkó nagyon gyanús vagy Te nekem :-)
A gáz csak az volt a müvelettel hogy ezeket 2-2 csavar fogja a csomagtartófedélhez, aminek a fele persze benne maradt, a másik felét meg magukkal vitték ezek a kib...tt patkányok. Ott persze lukas maradt a csomagtartófedél, és le kellett ragasztani hogy a dzsuva ne folyjon bele. Ráadásul olyan barbár módon tépték le hogy be is horpadt a fedél ahogy lerántották. Na én akkor kerestem rá másikat, de a gyárit se bontóban, se alkatrészboltban nem lehetett kapni, kereskedönél meg vmi horribilis árat kértek volna. A 405-ösre való Hella, ami pótféklámpás, kb. 40k volt akkor fényezés nélkül. Úgyhogy maradt a lakatolás és a fényezés, azóta spoiler nélkül maradt a lelkem (meg is látszik a köridökön:-))...)
Ja és ha esetleg installálsz rá légterelöt akkor ne felejtsd el utánállitani a rugókat a fedélen.
GRX, a légterelötlen
Előzmény: Gyuszkó (361)
Gyuszkó Creative Commons License 2001.06.27 0 0 361
Sabin!

Hát nekem ez a gondom, hogy az eredetiken van (lsd. apósén!), de pótlólagonsan eddig még nem sikerült találni. Gondoltam rá, hogy egy ködös estén...., de mégiscsak rokon?!

Mikor, és hol lesz a következő találkozó? A Gablinisről sajna lemaradtam (szégyen és gyalázat!!), de a következőről nem szeretnék.

Üdv Gyuszkó

Előzmény: sabian (360)
sabian Creative Commons License 2001.06.27 0 0 360
Gyuszkó!

Igen a 406 csomagtartó légterelőről van szó. Ezzel rendeltem meg az autót, s így 9 hét után végre rá is került... no comment, de végre rajta van.

Ha nem csalódok akkor Te leginkább a 405-re keresel légterelőt, nem?? 405SRI-nek van a kocsiján egy szép darab, ugyan ő külföldről hozta a gépet (és azt hiszem már rajta is volt) de lehet, hogy esetleg ő ebben (is) tud segíteni.

Üdv:
sabian

Ui.: remélem a következő talin megszemlélhetjük a géped!

Előzmény: Gyuszkó (359)
Gyuszkó Creative Commons License 2001.06.27 0 0 359
Szia Szabian!

Csak nem a csomagtartóra való légterelőről van szó?!
Mióta megvan az aranyos ilyet keresek rá, de eddig semmi eredmény (hacsak a NINCS!-et nem számítom). Akiket eddig megkérdeztem mind azt mondta, hogy bontóban próbáljak keresni, de ennek sincs semmi eredménye.

Tudsz segíteni?!

Üdv Gyuszkó

Előzmény: sabian (352)
Gyuszkó Creative Commons License 2001.06.27 0 0 358
Hi!

Elősször is kösz Mindenkinek az építő tanácsokat, megszívlelem azokat.
Itt a kért plusz infók sorba mindenkinek:

405GRX:
A szépséget 150e Km környékén vettem (ha lehet hinni a kmórának, illetve a szerelőnek akin keresztül vettem). A tulaja egy nyugdíjas emberke volt, aki arra használta, hogy Gyömrő és Dabas között furikázott vele úgy 7 éven keresztül.
jelenleg 210e Km van benne.
A hid felújított, van benne zsírzószem és minden 20e-nél zsíroztatom.
Hol található a "Grósz"?

San:
Az apósnak szintén 405GRD-je van utólag beszerelt klímával (szerintem egy kicsit gázos, mivel kapcsoláskor ugyancsak megtorpan az autó, és igen bűdös szaga van!), neki Monoron 65e Ft + munkadíj ellenében megcsinálták a hídcserét.
Az első tárcsák és betétek kb 30e ezelőtt voltak cserélve, a hátsó betétek kb. 15e-re.

sabian Creative Commons License 2001.06.27 0 0 357
Cs! MaT?!

padre
:((( Ez nem egy egyszerű darab..mi lehetett a gond? Talán anyaghiba? Előfordult ilyesmi már valaha?

Lucifer
Meséltem, hogy leesett a motor alatti elválasztó "műanyag panel". Mivel úgyis mentem a légterelőért gondoltam, hogy feltetetem a cuccost a motor alá. A régit ugye nem lehet feltenni, mert lesorjázta az aszfalt, amíg húztam magammal egy km-en át. Új kell rá! DE (itt jön a szép dolog) idézem: "külső 'alkatrészekre' a garancia nem szól"!!! Hoppá! Mindegy, hogy szerelési hiba volt és 3.000 km után kirázta belőle a csavarokat az M7... nem számít, egy a lényeg, hogy a garancia nem vonatkozik rá!! Nem arról van szó, hogy 5.000 Ft-ba fog kerülni! De mi az, hogy nem érvényes rá a gari??!!

Ez lehet, kedves kollégák? Ilyet meg lehet tenni? Hogy is van ez?

üdv:
sabian

padre666 Creative Commons License 2001.06.27 0 0 356
Szijasztok:((((((((

Kicsit meghalt a V6- os:(((

menet közben elszállt a bordás szij fele, szetvert mindent amit ért, minden olajos,
service közölte , hogy ijen szíj nincs MO-n mert ez a motor annyira kurrens.
Szal jobb esetben is min 2 hét....ha nem találnak még valamit.....(5000 km van benne!!)
Visszaültem egy 2 literes 406 osba ...de ég és fold a 2 kocsi
hiába az a 80 LE + az nem kevés

na most szenvedés van

sziasztok

sansalvador Creative Commons License 2001.06.27 0 0 355
A többieknek grat a találkához, sajnos ezidáig semmi időm nem volt, ezután több lesz. Ha legközelebb szerveztek egyet valszeg nagyobb eséllyel már részt is veszek rajta. Az enyémben már több, mint 10 ezer van és nagyon meg vagyok elégedve vele. Most érzem igazán, hogy milyen frankón megy. A másik amivel nagyon elégedett vagyok, az az ár-érték arány. Ilyen autót, ilyen felszereltséggel és kidolgozással nem adnak sehol ennyiért. Ráadásul nem tudok megállni olyan helyen, ahol ne nézné meg valaki állandóan. Ez most már kezd idegesiteni, holott örül neki a májam.:-)) Az elmult időszakban megnéztem pár márkát, de egy sem tudott elbűvőlni. A németek irreáliasn drágák, a japánok pedig sokszor kommerszek és jellegtelenek amellett, hogy a sokszor drága pénzért még egy rádiót sem raknak bele. Asszem nincs ami a márkától elcsábitana, sőt az asszonynak is most készülünk venni, maradunk a Pugnál.:-)
sansalvador Creative Commons License 2001.06.27 0 0 354
Üdv mindenkinek!

Először is Gyuszkónak:

A futóművet érdemes minden 20 ezer után átnézetni, a 405-ösöknél a stabilizátor szilentek kb ennyit birnak, utána kopognak. Jó esetben többet is mehetsz velük, nagyon út(minőség)függő.
A hátsó torziós futómű görgőscsapágyait általában (azt hiszem gyári előirás szerint is) 120 ezer után kell cserélni, ellenkező esetben a csapágy belemarhat a futófelületbe és ekkor tapasztalható amikor a hátsó kerekek oldalirányban "lötyögnek" (kézzel megmozdithatóak), illetve rossz esetben már "terpesztenek" a hátsó kerekek, akkor viszont már régen rossz. Sajnos a konstrukciójából eredendően ezeket a csapágyakat nem lehet zsirozni, ezért is használódnak el aránylag hamar, mivel a gyári zsirozás hamar elfogy belőlük. A sűrű rossz úton való használat pl földút, ill. a gyakori utánfutózás gyorsitja a folyamatot.
Okos szerelők a csapágyház falába fúrt és oda beépitett zsirozó fej segitségével, ami lehetővé teszi a folyamatos kenőanyag utánpótlást, jócskán meghosszabbithatják ill. meghosszabbitották a csapágyak élettartamát.
Ha a csapágyak nagyon belemarnak a futófelületbe, akkor csak a hid cseréje marad. Az viszont nem éppen olcsó mulatság. Szerintem manapság a gyári új is jó 200 k felett lehet. Ennek viszont nem kell bedőlni, élelmes emberek féláron tökéletes felújitott darabokat készitenek, ami egyenlő értékű a gyárival. Ezt már kb 10 éve kitalálták itt nálunk, nekem is akkortájban volt 405-ösöm, bár én még időben elkaptam a problémát és megúsztam a sima csapágycserével.

A fék: szabályoztasd le a tárcsákat, ha még nem túl elhasználtak és megoldódik a rázásod. A túl vékony betét is okozhat ilyet, de nem az a legjellemzőbb. A probléma, ami tipikus Peugeot fékgond (volt), hogy a féktárcsák hamar elkezdenek ütni, amit te rázásként tapasztalsz. Ezt leggyakrabban a hamar hősokkot kapni képes első tárcsák okozzák, főleg nyáron, de ha egy felhevült tárcsával belehajtasz egy nagyobb pocsolyába, akkor is meghullámosodhat a tárcsa. De akár okozhatja egy rosszul hőkezelt vagy esetleg a tárcsában lévő rejtett anyaghiba is, nekem volt hozzá szerencsém. Általában a leszabályoztatás és a fékbetétcsere tökéletesen megoldja a problémát. A legkényesebb ilyen szempontból az elől nem belső hűtésű féktárcsákkal felszerelt 405-ösök. Az erősebb tárcsák jobbak, de annál is előjön a hiba. Nálam mindkét 605-ösnél előfordult, pedig azok fékrendszere nagyságrendekkel jobb és erősebb a 405-énél. Sajnos ez Peugeot hiba, a kezdeti 406-os szériákban is előjött ez a gond hullámosodásra hajlamos első tárcsák.
Bizonyos nagyon sokat futott autóknál még a féknyereg "kopása" is okozhat ilyet a 405-ben, bár ez ritka.

Remélem segitettem.

San

Előzmény: Gyuszkó (350)
405GRX Creative Commons License 2001.06.26 0 0 353
Hali,
értem már a témát. Hja, azok az éles kanyarok a Dohány utcában tényleg nagy leszoritóeröt kivánnak...
A GRX még megvan...eddig nem nagyon hallottam felöle, majd rájuk csörgök hogy mi a halál f...a van. Vagy adják el, vagy valami más csatorna után nézek. Nem igaz hogy nem kell senkinek, ha másoknak ilyen lepusztult példányokat árulnak.
Traktort hagyjuk, hétvégén hosszabb vidéki túra lesz 4 emberrel, csomagokkal, kiváncsi vagyok hogy birja majd...lehet hogy rántotta lesz a tojásaimból mire hazaérek...
Előzmény: sabian (352)
sabian Creative Commons License 2001.06.26 0 0 352
Nem is azért vettem a légterelőt, hogy "csak" jól mutasson, hanem azért hogy valami leszorítsa az autót, mert nem akarok elszállni a Dohány utcában... :)))

Párom még nem látta légterelővel, de egy reményem van, ha beül vezetni, így legalább látni fogja, hol is van az autó vége

Júli 25-aug 10 között nem leszek, de előtte-utána állok rendelkezésetekre.

405GRX
Megszoktad már azt a traktort? És mi van GRX-el? Elvitték már, vagy szegény még ott árválkodik a kereskedésben?

Csak azt nem tudom, hol vannak a többiek (metacode, hawaii etc.)

Üdv:
sabian

Előzmény: 405GRX (351)
405GRX Creative Commons License 2001.06.26 0 0 351
Szia Gyuszkó,

Üdv és örülünk, hogy berontottál!:-)
Ja és persze gratula a géphez!
Egy-két paramétert még irhattál volna pl. mennyivel vetted, azaz hány km van benne összesen, javitották-e már a futómüvet, pl. hátsó hid stb.
Futómu szervizt nem nagyon tudok külön de pl. a korábban már emlitett Grósznál biztos korrekten megcsinálják. MAK nem biztos hogy a legjobb mert azoknál minden márka megfordul, a Pugosok meg adott esetben mindjárt megmondják mi a frankó.
Amit irtál, hogy ráz a fékezésnél, az lehet kopott fékbetét, de akár centirozás vagy más is. Az enyémnél a fékbetét csere megoldotta a problémát.
sabian:
Ez igen!
Még jobban préselödsz az úthoz mint eddig?
Asszony még nem féltékeny a szexi gépre?:-)
Mikor talizunk legközelebb?
Én augusztus elején megyek szabadságra, akkor egy hétig nem leszek, de elötte-utána hétvégeken nekem OK. Többiek?

Előzmény: Gyuszkó (350)
Gyuszkó Creative Commons License 2001.06.26 0 0 350
Helló Skacok!

405GRTD ala '92, tavaj februárban vettem, azóta kb 60 ezret mentem vele, mikor kell a futóművet átvizsgáltatni, ill. hol lenne érdemes ezt megcsináltatni Bp.-Gödöllő intervallumban gondolkodva (esetleg MAK???).
Illetve fékezéskor úgy viselkedik, mintha az ABS-sel lenne felszerelve (rázkódik), ami éppen kezd besz*rni. Mi lehet a gond?

Előre is kösz a válszt és bocs a berontásért.

Legyetek továbra is büszke Peugeotok.

Üdv Gyuszkó

sabian Creative Commons License 2001.06.26 0 0 349
Cs! MaT?

Megvan a légterelő :))) Nagyon szexi lett tőle Lucifer. Eddig is nagyon jól nézett ki, de most már.... szavakat sem találok :)))

Eddig feketét légterelővel nem láttam még, de állítom, hogy a legszebb.... na ne vegye ezt senki diszkriminációnak, mert ugye minden szentnek magafelé hajlik a keze...
üdv:
sabian

Ui.: Mikor és merre mentek nyaralni??

Zoldalma Creative Commons License 2001.06.26 0 0 348
Még valami eszembe jutott, ahogy a PSA topikban olvastam a reagálásokat: mivel a kocsi szabályozott katalizátorra számít, ezért ha nem kap a lambda-szondától jelet, akkor zavarba jön (pl. a családi OFF Opel Astrán ON a fogyasztás szökött az egekbe a lambda-szonda hibájánál).

Valaki keresett régebben felnit, mostanában találtam egy "wheel-wizard"-ot az auto-extreme.com-on. Többek közt 205,206,405,406 alá is fel lehet próbálni a felniket.

Z.

Előzmény: Zoldalma (347)
Zoldalma Creative Commons License 2001.06.26 0 0 347
Szabályozott katalizátor: lambda-szondás, jobb hatásfokkal semlegesíti a káros anyagokat. A pontos különbséget nem ismerem, de pl. az én '86-os autómban is szabályozott van. Az erre elöírt határértékeket egy nem szabályozott vszg. nem tudja teljesíteni. (Más kérdés, hogy kis hazánkban sok szabály és hivatalos irat, így a zöldkártya is megkerülhetö :-/

Z.

Előzmény: szabika (344)
405SRi Creative Commons License 2001.06.25 0 0 346
Sziasztok Pugosok!!!!!
szabika!!
Küldök mailt atel.számommal,ha gondolod,hívj fel.
sabian!!
Neked is megy a mail a számommal,a hét végére remélem minden elintéződik.
A többieknek pedig jó pugozást!!!!!!!!
üdv:405SRi

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!