Nyílt topic azok részére, akik még nem nyertek bebocsájtást a hasonló nevű klub ajtaján. Ha valaki itt tanúbizonyságot tesz arról, hogy nem fikanick, tud normálisan fórumozni, azaz értelmes, építő hozzászólásokat tesz közzé, azzal már félig megváltotta a tagságiját a klubba...
A "zárt" topikba a felvételi kérelmeket innentől kezdve itt lehet elővezetni:
két éve kikerült az utasításból, illetve "übergangssignal" jelzővel illetik őket.
hivatalosan az öbb közforgalmú infrastruktúráján nincsenek már üzemben. vagyis félig, mert például linz hafen evs és es is alakjelző, de az meg anschlussbahn.
Szívesen. Most nézegetek egy tucat papírképet, téma Burgenlandbahn. Van pár fotó ami szerintem magyar területen készült és méghozzá Harkára tippelek.
Ugyanis kaptam nyáron egy VHS kazettát amikor a DDR-esek várták a határnyitást, ott láttam milyen volt pl. világító villanyoszlopok, határőrség "magaslese" Deutschkreutz felől nézve. De a fotókon szerintem az ellenoldal látható?!
Akkor legyen egy határhoz közeli burgenlandi példa: Oberwart Ott most kísérleti vegyes üzem van, ami egy modern pult és pár darab elektromos váltóállítás beépítése és a régi berendezés együttes kezelése.
Keresek információt arról, hogy az ÖBB-nél vannak-e még alakjelzők, és ha nem, meddig voltak üzemben. Próbáltam utánanézni a neten, de ilyen információt nem találtam. Köszi!
Igazából terepasztal építése végett lenne érdekes, hogy belefér-e az érába.
Ma kezembe került osztrák nyomtatott sajtó egyik példánya ahol a 2 oldalas cikkben részletesen kifejtettek mindent. Ami újdonság volt, hogy a 160 m peronokat 220 m-ra hosszabbítják meg, ezáltal az egy vonattal szállítható kapacitás megnövekedhet.
Ez a mágneses zavar nem egy mai eredetű jelenség, miután a svájci vasútnál folytatott tíz éves a vasút biztonságát javító munkafolyamat 1989-re végére elérte a célját.
Integra Signum egyik sajátossága, hogy akkumlátoros betáplálású erősen gerjesztett jeladó mágneseket szereltek fel a megálljra utaló jelfeladás biztos kiértékelésére. A korábban felszerelt állandóan sugárzó mágnes svájci hálózaton kívül erősen zavarni tudja a tengelyszámláló berendezéseket. Ezáltal az át nem épített gépek nemzetközi futási lehetőséget nem kaptak.
Ahol pedig átépítették mágnest és mögöttes rendszert, ott ki kell kapcsolni a svájci hálózatot elhagyva. Elektromágnessel ezt egy mozdulattal meg lehet tenni.
A kapcsolónak van egy továbbfejlesztett változata és funkciója is amit az egyik neves szekérgyártó szabadalmaztatott is
De ezek már mind történelmi dolgok mert 2017 év végére eltűntek a mágnesek és az egész svájci vonatbefolyásolás is átalakult bizonyos technikai értelembe véve
mi jártunk narancssárga bordás traxx-okkal passau/petrzalka-amstetten-ulmerfeld és vissza. semmi baj nem volt velük.
annál inkább az sbb 482-es gépeivel (ugyancsak ez a forda), ahol a svájci rendszert teljesen ki kellett lőni, mert esetenként vörösbe rakta az egész állomást vagy térközt. de nem az osztrák mágnest zavarta be, hanem a tengelyszámlálókat bolondította meg.
"Én még ilyenről nem hallottam, mi tud kiütni egy indukciós mágnest?"
"Az E változatot Németországban, Svájcban és Olaszországban engedélyezték, majd 2006 végén Szlovéniában is. Ausztriában a vonatbefolyásoló Integra berendezéshez történő illesztése még kidolgozás alatt van, mivel biztosítani kell, hogy ne legyen visszahatása az ott használatos vágányfoglaltságjelző rendszerükre." forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/DB_189_sorozat
Erre alapszik korábbi feltételezésem. Persze, most jöhet az ócsároló okoskodás, hogy hitelt adni a Wikire így meg úgy. Mivel azonban nincs szakmai rálátásom e témára, így se megerősíteni, se megcáfolni nem tudom. Csak rátámaszkodni ezen és hasonló információkra. S ezért örülök, ha kijavítanak. ;-)
"Most komolyan, neked nincs lehetőséged Európa összes mozdonyát megnézni, de szerinted másnak van?"
Konkrétan nem Téged kérdeztelek. Hanem azt, aki jár-kel erre-arra, figyel, s lát ezt-azt
Kivéve azokat, amelyek kiverik az osztrák biztbert. Legalábbis a 189-esek egyes altípusai ezen kritériumon hasalnak el. Ha jól emlékszem...
"Minden mozdony aminek az oldalán ott az A"
Minden kétállású gépen ott virít. A másik végen a B. Akkor például a Szili is közlekedhet Belgiumban?
Trollkodást félre téve. Elnézést kérek a Nagy Világtól, hogy nincs lehetőségem meglátogatni, s az összes típusú vonali villanygépet felkutatni. És megvizslatni, milyen országjelzések vannak az oldalán. Ezért kérem a fórumozók segítségét, hátha ök többet látnak, tudnak. Mert ilyen apróságról nehezen hiszem, hogy szolgáltatnak adatot világháló portáljai....
Összegezve az észrevételeimet: F4-esek közül csakis a sárga, illetve később fekete köntösben léphettek be Ausztria területére (most vonatkoztassunk el a határtól)? Se német, se svájci állami gép? Roppant mód kellemetlen... :-(
(Alkérdés: az SBB-nek volt saját és bérelt F4-ese is?)
TRAXX-okkal mi a helyzet Ausztriában? Milyen "állami" gépek járhatnak be?