Keresés

Részletes keresés

UNicum Creative Commons License 2023.07.10 0 0 132753

Igen nagyon messze van. De mi ertelme?

Előzmény: szimizso1 (132751)
UNicum Creative Commons License 2023.07.10 0 0 132752

Lehettél volna ma a Dunán. Stoppolnom kellett, kifogyott a benzinem  200m-el a Türr alatt :-) elfelejtettem tankolni a rohanásban :-(

Előzmény: L_áma (132747)
szimizso1 Creative Commons License 2023.07.10 0 0 132751

Az megvan kilencven valahány centi a csiga, és a tat között.

Előzmény: UNicum (132750)
UNicum Creative Commons License 2023.07.10 0 0 132750

250 ló

 

Előzmény: L_áma (132747)
szimizso1 Creative Commons License 2023.07.10 0 0 132749

Ha érdekel, akkor az a vékony deszka, egy kb. 10mm-es kazánlemez. Öt lótól, szégyellném magam, ha elgörbülne.

A másik dolog, hogy a csónak teste menet közben, sok buborékot termel a hullámok miatt is. A közvetlenül felszerelt motor/csiga ezt a buborékos vizet szívja ki a test alól. Szerinted milyen hatásfoka lesz a hajtásnak? Ha távolabb kerül a propeller a testtől, valamennyire "kiszellőzik" a buborék a vízből, és jobb lesz a hatásfoka a hajtásnak. Legalább is ezt állítják a kitalálók, és ez elég logikusnak is mondható.

Előzmény: Törölt nick (132742)
feripapa4611 Creative Commons License 2023.07.10 0 0 132748

A motoromat úgy rántom be, hogy  szívató,berántógáz és rántás. De ha távkaros a motor- ráadásul csak egy kar van- akkor berántó gázt  csak úgy tudok adni ha előre vagy hátra menetben van. Vagy van valami amiről én nem tudok?

L_áma Creative Commons License 2023.07.10 0 0 132747

Most épp mindegy mi az. Látszik a szándék hogy a lehető legkisebb legyen a távolság a fenék és a motor között. 

Előzmény: lapar (132746)
lapar Creative Commons License 2023.07.10 0 0 132746

Emmán trimlap, csak nem állítható.

Vagy a csónak hosszának titkos növelése, de csak siklásban működik.

illetve nem, de az egy másik sztori, amire még nem kaptam választ. (Itt sem)

Előzmény: L_áma (132743)
lapar Creative Commons License 2023.07.10 0 0 132745

Nem tünik egy mérnöki munkának az egész kidolgozása, úgy, ahogy van.

Vagy mi vagyunk buták:-)

Előzmény: Törölt nick (132742)
L_áma Creative Commons License 2023.07.10 0 0 132744

Vagy csak nem tudjuk, milyen lenne rendesen a helyén. Lehet, bukik 20%-ot, csak senki nem tudja..... nem érdekli.

 

És nem írtam hogy szar, csak hogy nem tudjuk....  

Előzmény: UNicum (132737)
L_áma Creative Commons License 2023.07.10 0 0 132743

Én hézagos agyamban a motorteknőről valami olyan motoszkál, hogy az esetlegesen hátulról beverő viz ne az egész csónakot öntse el. De hogy ez honnét jön....... nem tudom.

 

A hátsó konzolról még:

 

Itt mifelénk...... lehet máshol is, ilyenre szokták csinálni a csónak seggét:

 

 

Azt mondták az öregek, azért hogy a csónak alól töretlenül szaladjon a víz a csigára. Minden centi számít! Kitzoli is leírta: Ha katamarán, akkor igaziból kéne rá a két motor. Ott forogjon a csiga, a testek alól kifutó vízben!

Namost, a félméterrel hátrébb lévő, konzolon lógó motornál mi van? Rágjuk 10 éve, de nem tudjuk sem lenyelni, sem kiköpni...... 

Előzmény: lapar (132738)
Törölt nick Creative Commons License 2023.07.10 0 0 132742

Nekem gyanús hogy nem a deszka tartja a motort, hanem motor satu tartja a deszkát:

Továbbá szerintem az alsó deszkán támaszkodik a motor menet közben, mert fent a zártszelvényen deszkával együtt csavarodhat:

Azt is gyanítom hogy terheléssel, ment közben, víz alatt húzza/tolja a vaskonzolt.

Tudok én is hülyeséget alkotni, de szerintem ő nyert! :)

De az is lehet hogy szárnyashajó lesz belőle! :)

Előzmény: baada (132741)
baada Creative Commons License 2023.07.10 0 0 132741

sztem azert van, mert ezzel a csizma hossz nem koti meg a tervezo kezet amikor a hajotest design-t faragja, foleg tengerre tervezett hajoknal jatszik, ott fontos a palankmagassag

Előzmény: lapar (132738)
baada Creative Commons License 2023.07.10 0 0 132740

az is, h. egy ot lovas motornak miert kell egy ekkora kazal vas (lehet vett egy szal zartszelvenyt aztan ne maradjon felesleg itt-ott belehegesztett meg )

Előzmény: lapar (132735)
lapar Creative Commons License 2023.07.10 0 0 132739

Nem is az volt a kérdés, hogy szar-e, hanem hogy megéri-e a + belefeccölt anyagot, munkát, ha egyszer alapból is lehetne tökéletes. Persze, ha nem az akkor "eszkábálni" kell, de nem ez az alap.

Előzmény: UNicum (132737)
lapar Creative Commons License 2023.07.10 0 0 132738

Egy tény, nálunk nincs elerjedvedve a dolog, ergo értelmetlen akkor is, ha több száz lovat is kibír.

Valószinű, nálunk a többség össze tudja hangolni a motor , és a fartükör magasságát. (rendőrség kivétel :-))

Ha már itt vagyunk, az is lehet rágnivaló, miért van egyes csónakokon külön "motor teknő" hátul (inkább a nagyobbacskálon). És ha fontos, és jó, akkor miért nincs minden csónakon?

(Tudom, ha nagy az oldalmagasság, akkor ennek a teknőnek a tükörfala alacsonyabb, így beér a motor a vízbe)

Előzmény: L_áma (132736)
UNicum Creative Commons License 2023.07.10 0 0 132737

a vadiúj rendőrhajókon ilyenre van biggyesztve a 200 lovas Suzuki, olyan szar nem lehet :-)

Előzmény: L_áma (132736)
L_áma Creative Commons License 2023.07.10 0 0 132736

Szőrmók /mi van vele?/ egy évtizede emlegeti, hogy ez a megoldás. Ugyanakkor, a "máshogy sehogy nem jön össze" helyzetektől eltekintve nem terjedt el. Jellemzően magasseggű úszó csónakokon/hajókon fordul elő, ahol mindegy, csak belelógjon a vízbe.

 

Ha rövid a konzol, felbillenéskor lefejeli a csónakot. Ha nem fejeli, mert jó a magasság, nincs rá szükség. Ha hosszabb, kézikarral nem jó. Azt még senki nem tapasztalta, prezentálta, hogy hat a sikló üzemre a csizma, és a fartükör bő félméteres távolsága.

 

Hát kb ezt rágcsáljuk, és még nem jelent meg a tuti.

Előzmény: lapar (132735)
lapar Creative Commons License 2023.07.10 0 0 132735

Mit is? És miért is nem? (nem foglal bent helyet, nem kell tükröt faragni, miegymás)

Ha jól látom, ez a konzol, még csak nem is liftes, csak arra jó, hogy magas tükörre normál S motort lehessen tenni.

De hogy a csizma előtti vas minek, az még megérne egy kavicsrágást.

Előzmény: L_áma (132732)
lapar Creative Commons License 2023.07.10 0 0 132734

Ezt bűn alulra tenni. Olyan szép az erezete.

Nehogy lefesd!

Előzmény: Takyka! (132730)
szimizso1 Creative Commons License 2023.07.09 0 0 132733

Rágtuk már, de ez most nem az én művem/ötletem. Még az elkövetőt sem ismerem, tehát én mosom kezeimet! Csak ez volt az első csónak a kikötőből amit megláttam. Ez már jel! :-)

Előzmény: L_áma (132732)
L_áma Creative Commons License 2023.07.09 0 0 132732

Rágtuk már...... csak nem lettünk előrébb.

Előzmény: szimizso1 (132731)
szimizso1 Creative Commons License 2023.07.09 0 0 132731

Uraim!

A múlt hétvégén, a Tisza-tavon motor csónakáztunk. Poroszlóról indultunk, és a tavon levő két kilátót is megnéztük. Viszont a kikötőben erre lettem figyelmes.

 

Takyka! Creative Commons License 2023.07.09 0 1 132730

Sügi,

 

Kértép képet az épülő csónakom aljáról. Egyéb teendők miatt fel kellett  függesztenem az építést (és a csónakot), ez alkalomból gyorsan kattintottak kettő képet.

 

 

T.

L_áma Creative Commons License 2023.07.08 0 0 132729

:)

Előzmény: 409 (132728)
409 Creative Commons License 2023.07.08 0 0 132728

 

 Nem, nem, abból torlódás lenne még ott is. Mindenki visszatolatgatna, hogy biztosra menjen...... :P :)

 

Előzmény: lapar (132727)
lapar Creative Commons License 2023.07.08 0 0 132727

Az is döccen, nem mindegy? :-)

Előzmény: Béci 72 (132726)
Béci 72 Creative Commons License 2023.07.08 0 0 132726

Le lehetne fektetni 2-3 igazit is,így két legyet egy csapásra🙂

Előzmény: 409 (132725)
409 Creative Commons License 2023.07.08 0 0 132725

 

 Bizonyára a fekvőrendőrt csinálták. Mert ugye azt úgy kell, amikor kész az út, akkor felbontjuk....... ://

Előzmény: Béci 72 (132724)
Béci 72 Creative Commons License 2023.07.08 0 0 132724

Gondoltam,ez legalább egy hete volt,közvetlenül a főútnál

Előzmény: 409 (132723)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!