Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bakancs4 Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1238
Regadó fizetési kötelezettség a jármű nyilvántartásba vételekor (regisztrálásakor )keletkezik , ha behozol egy igazi autót , de nem veteted nyilvántartásba ("tyúkok ülnek rajta" a veteményeskertben), akkor nem kell fizetned sem , más kérdés , hogy nem is használhatod . A törvény szerint az smkp-t nem veszik nyilvántartásba sem , így a regadó fizetési joghelyzet sem áll elő . Valóban számítani kell ennek megváltozására , még mindig kevesebbet kell fizetni , mint gépkocsira , ami 470.000 Ft alapban , míg a mkp 500 ccm-ig 135.000 afölött 180.000 Ft , és ebből jön le valamennyi avultatás . Lehet , hogy kemény tízezrekbe fog kerülni nekem a Lombardini 500 fölötti 5 ccm-je , Aixamok előnyben . Persze érdekes kérdés , hogy ezek tkp. már forgalomba helyezett állománynak minősülnek szerintem . De ezt majd a tanulmányban akarom kifejteni.......................Ami a flexis csövet illeti a VW Polo füstcsöve nem aluminiumból van , az is valami korroacél , és tény , hogy sérülékeny .
Előzmény: WooDoo (1237)
WooDoo Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1237

Bakancs4: ha jól tudom a segédmotoros-kerékpárok után jelenleg nem kell ragadót fizetni, leginkább csak azért, mert "forgalmi engedélyre nem kötelezett". Ha most redszámozni fogják a mopedautókat mint négykerekű könnyű járműveket, azaz kiveszik a segédmotorok közül ezt a kategóriát, akkor van esély rá, hogy a regadót behajtsák rajtunk. Ha ez esetleg így történne, akkor nagyon nem lesz mindegy, hogy 50 ccm-is v. 500-as motor van a járgányban.

Előzmény: Bakancs4 (1233)
WooDoo Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1236

Vennem kellett ma egy új hűtőkompresszort, és láttam a szaküzletben flexibilis csöveket. Majdnem olyanok, mint az Ambra gyári flexicsöve, acél harmonika belső, beszőve rozsdamentes hálóval, csak a csatlakozók rézből vannak. Van 28-as átmérőjű, a hossza kb. 30 cm, és 6e Ft az ára. Sokkal drágább mint a Webasto kipufogócső, nem tudom starpabíróbb-e, de nem hiszem hogy 6x annyi ideig bírná. Sajnos az Ambrának annyira alacsony az építése, hogy gyakran felakad a kipufogócső, és szerintem azt nem nagyon bírja ki semmilyen flexibilis cső.

 

rrr4r Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1235
Egy fél éve még nekem is voltak mopedautóim. Talán valaki még emlékszik rám:)
Ha a találkozó összejön, én is szívesen elmegyek. Bár most egy Lupo a második autóm, ami fogyasztásban hasonlóan jó, de az érzelmeim nem változtak a kicsikocsik iránt.
Bakancs4 Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1234
Helyesbítek : sújtanak
Előzmény: Bakancs4 (1233)
Bakancs4 Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1233
NEM LÁTOD ÉRTELMÉT A SZABÁLYOK MÓDOSÍTÁSÁNAK ?! Hát nincs is , a szabályaink EU-komformak és teljesen jók . Csak egy gond van , kis hazánkban nincsenek nyilvántartva a segédmotorkerékpárok -- amíg Komárok és Rigák alkották ezt a tábort ez talán nem is volt olyan nagy probléma . Most már viszont az , mert a kör kibővült , sok a visszaélés , köbcentivel , ezzel-azzal . Ráadásul ez a mopedautó is...Derék hivatalnokainknak be kéne látniuk , hogy nem tudtak a létezéséről , amikor azt a B. függeléket honosították , de egy bürokrata soha nem látja be a tévedését vagy tájékozatlanságát ( Értsd : alkalmatlanságát) . Állítólag 600.000 smkp van Magyarországon . Ha félmilliót nyilvánartásba is vennének , akkor 200 munkanapot számolva megyénként és naponta 150 darab jutna , aki látott már okmányirodát az tudja , hogy ez a halálukat jelentené . Állítólag lesz valami nyilvántartásba vétel , de 3 év alatt . Persze a magyarok úgyis az utolsó héten fogják vinni ... Szóval egyszerűbbnek tűnt a rendrakást a legkisebb létszámmal , a mopadautóval kezdeni . Az a képlet valóban tgk-szgk elhatárolást szolgálja a vámoláshoz . Mellesleg minden személyszállító járművet ( 9 fő alatt) regadóval súlytanak , go-kart-tól a golfautón át a gyorsabb tolókocsin át a terepjáróig . A motorkerékpár viszont a motorkerékpár díját fizeti , mégha 4 kerekű is . Olvasd csak el a regadó törvényt : személygépkocsi: a Kereskedelmi Vámtarifának az adózás rendjéről szóló törvényben (a továbbiakban: Art.) szereplő időpont szerinti állapota alapján a 8703 vámtarifaszám alá tartozó jármű, ide nem értve a mentőautót és az e törvény szerinti motorkerékpárt; motorkerékpár: a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet (továbbiakban: KRESZ) alapján motorkerékpárnak vagy segédmotoros kerékpárnak minősülő gépjármű, valamint az a személygépkocsiként forgalomba helyezett négykerekű gépjármű, amelynek saját tömege, valamint motorteljesítménye a KRESZ alapján motorkerékpárnak minősülő négykerekű gépjármű ismérveinek felel meg; Szóval nem is annyira a törvényekkel lenne baj , hanem az alkalmazóikkal . Elgondolkodtató , hogy egy pitiáner szövegértelmezés miatt bírói ítéletre kelljen várni .
Előzmény: Törölt nick (1232)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1232
sz.tem a képlet arra való, hogy mi NEM szgk.
felsorol több járrművet, ami ebbe VTSZ-be tartozik,de különbséget tesz közöttük.
mi személyszállitónak, és smkp-nak szeretnénk!
de hát ez igy is van leirva mindenhol.
semmi értelmét nem látom bármilyen jogszabály módositásának.
minden határozottan megfogalmazott és rögzitett.
bár találtam jogi ütközést , ez a lényeget nem befolyásolja.
Előzmény: WooDoo (1230)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1231
majd fognak kérdezni ne agodj!!
két "rinya " van a portán , 25 -ön felül , de a kétkereküeket simán megülik.
"atyai alapkövetelmény volt", addig nincs jogsi szgk -ra./azé meg van ,/
én igy neveltem őket. lehet ,hogy bennem van a hiba.

Előzmény: Omegatd (1221)
WooDoo Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1230

Ez a képlet akkor alkalmazandó, ha nem lehet eldönteni, hogy személy, vagy teherszállításra szolgál a jármű. Nekünk nehéz lenne bebizonyítani, hogy teherszállításra készült a járgányunk.

 

A regadó törvényt azért érzem veszélyesnek, mert ha majd nyilvántartásba kell vetetnünk a mopedautóinkat, akkor esetleg a valamelyik főokosnak eszébe juthat behajtani a regadót.

 

A csőből készült alváz szerintem a quadokra utalhat, azokra kell regadót fizetni?

Előzmény: Törölt nick (1228)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1229
oké ,oké !!
sok sikert kivánok hozzá!
légy 1 Brumi boldog tulaja, és vigyázz rá, de nagyon. ha már megdolgoztál érte
biztos értékelni fogod.
Előzmény: Tibi93 (1220)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1228



Nem tekintendő a személygépkocsi kategóriába tartozónak az gépkocsi, amely megfelel az alábbi feltételeknek:

P-(M+Nx68)>Nx68,

ahol:

P = a műszakilag megengedett össztömeg kg-ban,

M = a gépkocsi menetkész tömege

N = az ülések száma a vezetőülésen kívül.

no ebbe a képletbe helyettesitse be mindenki a magáét.
Előzmény: Törölt nick (1227)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1227
Woodoo.
a megszólitás szól Bakancsnak is ,mert v.mi oknál fogva az indexen nem járt le a várakozási időm.
a geometria oké, értem a lényegét.
v.mi azt sugallja, hogy a Brumi ettől lesz szgk. jellegü, a tervezet szerint.
ezt tartom a "paraszt vakitás" -nak, u.i. olyan "szakmai " .nem?
ha egyetértünk akkor a poláktól kezdve a merciig mind ilyen.

de hogy mégse legyen igy, van az NKH honlapján 1 kitétel, 1 egyenlőségi feltétel.

http://www.kff.hu/fofelugyelet/szakteruletek/jarmu/kovetelmeny/vamtarmeghat

/6/ Négykerekű motoros jármű csőből készült alvázzal, gépkocsi jellegű (azaz Ackerman-elven működő) kormányrendszerrel.

no most akkor milyen legyen??
mert szgk nem lehet , Ök mondják !! jól értem??
Előzmény: WooDoo (1224)
WooDoo Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1226

A VTSZ besorolásnál különítik el a járműveket a kormányzás módja szerint, de ez nem magyar találmány, egész európában egységes a szabályzás. Szerintem valamelyik KF-es vette ezt észre, és úgy gondolták, hogy erre hivatkozva keresztbe tudnak tenni a mopedautósoknak. De nekem úgy rémlik, a VTSZ-nek csak az adóztatásnál van jelentősége, a jármű kategóriába sorolásánál ez nem számít.

Előzmény: Bakancs4 (1225)
Bakancs4 Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1225
A KRESz módosítási tervezet nem közvetlenül az Ackermann-elvet emlegeti , hanem az áttételes kormányszerkezetet , bár az lényegében ugyanaz . A dolog érdekessége , hogy a KRESZ nem ismerte SOHA ezt az elhatárolási módot , lásd a tanulmányt a honlapon . A tanulmányról annyit : hamarosan felrakatom a reá kapott választ is . Az áttételes kormányzással a vámosok foglalkoztak , nekik számított , illetve a műszaki életben lehetett -- van jelentősége . Szerintem a dolog onnan ered , hogy az öreg R75-ös , háborús BMW oldalkocsis motorkerékpár önsúlya 400 kg . Mivel ennél monstumabb motorkerékpárt nem ismertek , ezért ide tették a 3 kerekű motorkerékpár felső súlyhatárát . Aztán kezdtek felhízni a motoros háromkerekűek (Piaggio APE és a többiek) erre a súlyra , és akkor zavar támadt . A jog ugyan egyértelmű volt , mert csak súllyal és a kerek számával (3) foglalkozott a gépkocsi és motorkerékpár elhatároásánál , de valami tahó ezt nem tudta megemészteni -- talán a vámon agyalt a jóember , vagy valami falusi jogosítványszerző tanfolymon oktatott -- és kitalálta az áttételes kormányművet , mint határvonalat . Ezt mindenki elhitte , még ma is ha beszélek kicsit idősebb emberekkel , akkor erre hivatkoznak . A dolog pikantériája az , hogy most sem a KRESz , sem a 5-6/1990-es Köhém B. függelékei (amelyek EU-s fordítások) nem ismerik és nem ismerték soha . Erre itt , a semmiből előrántja valami idióta . Ez annyit jelent , hogy a trájkok maradnának motorkerékpárok , de a Piaggio APE már kettéválna ; van olyan típusa amelyik mindkét kormányváltozatban készül , egyébként az utolsó csavarig (súly , teljesítmény , sebesség , borulékonyság etc.) egyezik . Az egyik "könnyű személygépkocsi " lenne , a másik motorkerékpár , és közben mindkettő egy háromnegyed tonnás teherautó.... Ha ez a KRESZ módosítás tervet ebben a formában megvalósul , akkor nálunk olyan járműkategóriák lesznek olyan paraméterek alapján , amely sehol Európában nincsenek .
Előzmény: Törölt nick (1217)
WooDoo Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1224

kicsit nem értem:)

Az Ackermann geometriára vagy kíváncsi?

Az Ackermann elv szempontjából mindegy, hogy kormányművel (pl. fogasléc), vagy szarvkormánnyal (mint a quadoknál) végzik a segédirányító rudak mozgatását.

Előzmény: Törölt nick (1217)
Omegatd Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1223
Hát nemtudom. 5-600 forintért jó sokat kell melózni errefelé...
Előzmény: Tibi93 (1220)
Omegatd Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1222
Akkor miért állítod, hogy tudsz vezetni?
Előzmény: Tibi93 (1219)
Omegatd Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1221
Látom egykorúak lehetünk. Bár a nagylányom 18, a kicsi meg 6, de ilyeneket nem nagyon kérdeznek. Igaz a nagy a héten kezdett el vezetni. Ver is a víz rendesen, mert 1 hónap múlva meglesz a jogsija, melyik dögöt adjam a segge alá. Bár nagy valószínűséggel legalább fél évig csak úgy tapogat volánt, hogy vagy az asszony, vagy én mellette ülünk...
Előzmény: Törölt nick (1216)
Tibi93 Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1220
Ferdeszemü hogy tudd a szüleim nem alám raknak egy ilyet hanem ennyi mondtak
kapok egy robogót
és ha ismerősnél eleget tok melózni akkor veek magamnak
amugy az se biztos ha össze gyűlik a megfelelő összeg akkor megengedik hogy megvegyem.
Tibi93 Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1219
Engem ne hasónlíts magadhoz Omegatd mert én nem vagyok annyi idős mint te
és nem vezettem még százezreket
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1218
bocs a véleményedre vagyok vevő .
ez lemaradt.
Előzmény: Törölt nick (1217)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1217
WOODOO!!
szó van az "Ackerman-elv" -ről a KRESZ módositásban.
nem sok-mindent találtam.
megkérem poba777-t tegye f el, ha nem IGAZ ,töröljük.
Előzmény: WooDoo (1214)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1216
Omega!!
türelem, 14-15 évesen ne várj el sokat Tőle. vedd ugy, hogy a Te gyereked kérdez.
végül is ezt vállaltuk , hogy segitünk azoknak akik ezt kérik.
Előzmény: Omegatd (1213)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1215
Tibi93!!
ha jól látom 15 éves vagy/leszel/ ,nagyon szép kor, nyiladoznak a "rügyeid"!
szeretnél felvágni a haveroknak, csajoknak.
lehet , hogy a SZüleid megengedhetik maguknak, hogy a SEGGED alá tegyenek egy
Brumit, a nagy B nem véletlen! tiszteletet érdemel!!!
ez nem egy "liba kergető " riga , komar .....stb.
igaz, hogy segédmotor, de EHEZ AGYILAG FEL KELL NŐNI !!!
magyarul, örülj ,hogy azt a lukas seggedet beleteheted egy ilyenbe,
továbbá:
a felelösség mint olyan , a Szüleidnek KELL !!!!!!!!!!!! állni.
érdd be azzal amit kapsz.
ha ettől többet szeretnél, TANULJ, TANULJ, TANULJ.!!!!
Föleg nyelveket!
Elnézést kérek a Szülőktől!!!!!

Előzmény: Omegatd (1213)
WooDoo Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1214

Óvatosan fujkáljátok a csapágyat, a szíjra és a tárcsákra ne kerüljön WD40. A szórófejhez adnak egy vékony piros csövet, azt használjátok, és nem kell sokat fújni.

 

Nálunk elég sok eső esett tegnap, nagy tócsákban állt a víz az úton. A variátor nem nagyon szereti a vizet, a sarat meg különösen nem, ezért egy burkolatot szoktam faricskálni, hogy védjem a szíjat meg a tárcsákat a felcsapódó víztől. Az Aixamomban még nincs ilyen burkolat, viszont felszereltem a motor alá a fekete gumiszerű anyagból készült védőlemezt, és elég jól tudtam a vizes úton is menni. Sokszor úgy beterítette a járgányt a víz, hogy semmit sem láttam, de mégsem állt meg a csúszkáló szíj miatt. Sok mopedautóban nincs ilyen védőlemez, de érdemes csinálni pl. habosított pvc lemezből, a szíj és a tárcsák is lassabban kopnak, meg nem áll meg a kocsi minden pocsolya után.

Előzmény: brumilány (1211)
Omegatd Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1213
Mellébeszélsz, meg egyfolytában ellentmondasz magadnak! Tudsz vezetni? Mit apucit, meg anyucit az orránál fogva? Hány százezret vezettél le, hogy tudsz vezetni?
Előzmény: Tibi93 (1212)
Tibi93 Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1212
Nekem ez nem fontos csak kérdeztem hogy lehet-e tunningolni.
Amugy vezetni tok
De szerintem akik itt a topicon írna azok közül nem tom mennyijen szeretnénk ezt legalizálni, pl.: én igen
mert nem épp motoron akarok meghalni
brumilány Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1211
Igen, azt el is felejtettem reggel írni, hogy a meghajtószíjba nekünk is egy nútot csiszolt. Ez akkor derült ki amikor levettük! Köszi a tippet, akkor kenegetjük a csapágyat, hátha még elmegy egy darabig. brumilány
WooDoo Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1210

http://www.sfp-pieces-vsp.fr

Rengeteg pótalkatrészt lehet találni szinte minden tipushoz ezen az oldalon. Ha valaki tud franciául, kérhetne egy árlistát!

Omegatd Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1209
14 éves kor után, már büntethető is vagy. Különben elég gáz, hogy rossz irányból közelíted meg a kérdést. Előbb meg kellene tanulni vezetni és utána száguldozni 70-80-nal. Többen elmondták, hogy mehet annyit a kocsi, de 50 felett nem igazán biztonságos. Pont a hozzád hasonlók miatt nehéz ezt a folyamatot is végigvinni. Itt a topiclakók a mopedautók legalizálásáért küzdenek, neked pedig az a legfontosabb, hogy 80-nal száguldozhass...
Előzmény: Tibi93 (1203)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!