Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

the.big.cat Creative Commons License 2010.03.20 0 0 42145
Jól értem, hogy egy iylen gázos autóval majdnem oylan olcsón lehet eljárni, mint egy dízellel? :)
Előzmény: bargain (42141)
Krisz.19 Creative Commons License 2010.03.20 0 0 42144

 MINDEN ESETBEN VILLOGÁS VAN .. 10 -ESETBŐL 8 ESETBEN 2 AKKOR SEMMI JELZÉS...  a frontérzékelő alatt a vizhűtő előtti kis fekete dobozt érted? (nem mertem piszkálni)  a villogó jel 4 hosszú 8 rövid jelet pródukál mindíg mielőttt folyamatosra vált...  kódot hogy kell kiütni ?

 

legfrissebb: a fiam elvitte egy barátjához a kocsit ahol rátettek egy műszert ami az alábbi hibakódokat adta ki  B1871    és B1869         (kontakthiba valahol )   no de hol?

Előzmény: facsavaro (42140)
jezjazz Creative Commons License 2010.03.20 0 0 42143

Szia!

 

Köszönöm kérdésed, az OFF új gép úgy tűnik, nagyon bevált. Két nagy hátránya van: nem ötajtós és nem automata. A bal térgyem kezd kikészülni attól, hogy havonta 4000 km-en át rúgom a kuplungot.

Visszahúz a szívem a fórumra, mivel éveken át itt osztottuk egymásnak az eszet.

Neked hogy tetszik a volt Hatosom?

 

Előzmény: bargain (42142)
bargain Creative Commons License 2010.03.20 0 0 42142
Szia jezjazz!

Látom visszahúz a szíved a régi kocsid topicjába! :-)
Jól megy az új gép?
Elégedett vagy, vagy cseréljünk? :-)
Előzmény: jezjazz (42137)
bargain Creative Commons License 2010.03.20 0 0 42141
Szia drs!

Én 3 kocsit hajtottam gázzal, sorrendben:

Renault Megane kombi
Peugeot 307
Skoda Octavia Tour

mindegyikbe kb. 150 ezer km tettem, tehát összesen 450 ezer km gázüzemmel.
Tapasztalat:

Minden rendben volt.
Egyik kocsival sem volt soha semmi gond, hiba nélkül üzemeltek a rendszerek.
Fogyasztás: kb 1 literrel ettek többet mint benzinnel.
Menetteljesítmény:
Semmi különbséget nem vettem észre, akár benzinnel, akár gázzal mentem. Sem végsebességben, sem gyorsításra nem volt gyengébb egyik kocsi sem gázzal.
Tévhit, hogy a a gáz káros a motorra, sőt a pébé gáz sokkal tisztább még a benzintől is, így a motor élettartama megnő, a kipufogógáz pedig vízgőz, véded a környezetet.
Pébé gáz ára: Most is lehet itt Debrecenben 172 Ft/ liter-ért tankolni.
Amennyiben évente mész legalább 20.000 Km-t akkor már nagyon megéri beszereltetni.

Itt olvashatsz szakvéleményt az autógázról:

http://www.primagaz.hu/index.php?pid=31&sid=43&tid=79&cid=38






Előzmény: drs (42131)
facsavaro Creative Commons License 2010.03.20 0 0 42140
Visszakapcsolnék az eredeti probl.hoz.
Lufijel?
kérdések:
a lufijel minden esetben villogással indul, vagy már csak stabilan világít?
ha beültetsz valakit az anyóshelyre akkor is folyamatos?
ha így folyamatos akkor - megpróbáltad a frontérzékelőt kiiktatni ? és Újra indítani? kiütni a kódot?

Ha ezeket megcselekedted és még mindig jelez, akkor még a "Makarenkó-Ribakov" módszer van hátra.
Ha véletlen nem ismernéd akkor leírom.
+ Akkusaru le !!!!!
az anyósülésre két kemény pofon elhelyezése nagy erővel tenyérrel a segglapra ( por elhesseget ) . + Akkusaru hozzányomva a - akkusaruhoz, és visszarakás ! Kelet felé némi fohász elrebegése, és próba.
Vagy sikerül - vagy nem - kézgipszelés TB.re.

Előzmény: Krisz.19 (42139)
Krisz.19 Creative Commons License 2010.03.20 0 0 42139

Köszönöm mindenkinek levelemre a segító hozzászólást !

 

A gáztémához annyit tennék hozzá ,hogy bár szakértőnek nem tartom magam ,de még a hőskorban kipróbáltam ezt "CSINÁLD MAGAD "ALAPON .. magyarámn jugóból,vagy olaszból beszereztük (Cargas,lovató) a gázreduktort majd beszereltük az aktuális ladába ...primitiv módon hátul egy PB gázpalack bilinccsel rögzitve a csomagtartóban ... SZÖRNYŰ MÉG LEÍRNI IS ÍGY UTÓLAG  ,de fillérekért autóztunk .. a gk .t- kétféleképpen lehetett beállítani vagya minél olcsóbb üzemeltetés volt a fontos ekkor kisebblett a teljesítmény ,vagy normálisan ugyanazt a teljesítmény t nyújtotta a kocsi ,de ennek megasabb fogyasztással kellett fizetni    egy példa ha ugyanazt vártam el mint benzines üzemmódban akkor a megszokott 10 l  fogyasztás gázból 11,5-12 l lett ,de még mindíg lényegesen olcsóbb üzemeltetést tett lehetővé ,és a csomagtér egy részéről is le kellett mondani ...  az ólommentes benzint használó autók esetében nemigen okozott problémát a kenés hiánya (és ha igen akkor 20 év helyett 18 év élettartam nem oszt nem szoroz mert álltalában mielőtt probléma lehett volna ez az autó már egyébb okok miatt amortizálóott álltalában ez szóba sem került..)  ám a környezetet kímélte mert sokkal tisztább volt a kipufogott gáz

a hatótávolság  is lényegsen

megnő

a mostani szerkezetek már sokkal kifinomultabbak ,ahogy a gépkocsik is és mindkettő sokkal bonyolultabb is lett ennek következtében..

 véleményem szummázva : mindenképpen megéri a gázüzem ,ha az ember tényleg sokat használja    ám nem a legkorszerűbb felépítésű kocsikba a legjobb a hatásfoka,hanem  minél egyszerűbbekbe

hogy miért nem terjed jobban el? (mert az ellenérdekelt lobbik nemigen örülnének ,ha a te zsebedben marad az a pénz ami az övék is lehet....)

Krudimaria Creative Commons License 2010.03.19 0 0 42138
Semmi. Több autógyár gyárt/gyártott benzin-gáz üzemű szekereket. A hatvanas években én is évekig utaztam (gyerekként) ilyen Lancia modellben. Az sem volt szar autó. Azt hiszem, a Skoda is árul ilyen Octaviákat. Amit mondani szoktak: gyengébb hatásfok, esetleges kenési problémák. Egyik sem jelenti azt, hogy használhatatlan, vagy széthullik pillanatokon belül.
Ha valós alternatíva lenne, akkor bizonyára sokkal szélesebb körben elterjedt volna az utóbbi 50 évben. Egyébként sokat nem konyítok a gáz témához, nem is szakértőként írtam a hozzászólást.
Előzmény: jezjazz (42137)
jezjazz Creative Commons License 2010.03.19 0 0 42137

"Sokan azt mondják, hogy a motorra nem káros, a vezetési élményt nem befolyásolja. Legalább annyian (a nagyobbik baj az, hogy az autóhoz többet értők zömében ebben a csapatban vannak) ennek az ellenkezőjét állítják. "

 

És akkor mi van a gyárilag benzin-gázüzemű Subarukkal? Merthogy Subaruékat mégis "az autóhoz többet értők" közé sorolnám.

 

Előzmény: Krudimaria (42133)
gyökerek Creative Commons License 2010.03.19 0 0 42136
a kerekek elérhetősége:
06-20-56-99-035
:-)
gyökerek Creative Commons License 2010.03.19 0 0 42135


a mostani nyarat még biztonsággal kibírja!
Bp. 17. kerületben van az áru.
gyökerek Creative Commons License 2010.03.19 0 0 42134


a fent látható garnitúra apróbb felszini sérüléssel, de műszakilag tökéletes állapotban, falken 215/45 ZR17-es gumikkal eladó
Fix 80.000 ft csavarokkal együtt!!
Krudimaria Creative Commons License 2010.03.19 0 0 42133
„azt olvasom ki irásodból, hogy drága autó, nagy autó, miért akarok spórolni ezért az üzemanyagon. Az autót egy FORD FOCUS itthoni áráért vettem....”

Rosszul olvasod ki a felét, a másik stimmel. Pontosan úgy gondolom, hogy nagy autó, nagy fogyasztással. Mivel 5-6 évet éltem, tanítottam az U.S.A.-ban, az árakat ismerem. Ott valóban nem nagy kocsi, de a Tapsony és Böhönye , vagy akár a Budapest- Miskolc viszonylatban számomra igen.

„Bár erre az autóra vágytam és meg is vettem, attól még szeretnék megtenni mindent, hogy minél környezettudatosabban közlekedjek vele.”

Ha nem haragszol, akkor ebbe is belekötnék egy pillanatra. Számomra ez pont úgy hangzik, mint amikor Schwartzenegger Hummerral megy a faölelgetőkkel történő megbeszélésre, vagy Al Gore helikopterrel röpköd igét hirdetni a környezet védelmében.

„És ha a gázositás hamar megtérül és az autó vezetési élménye nem lessz rosszabb, belevágnék.”

Ez az a rész, ahol nincs közös nevező. Sokan azt mondják, hogy a motorra nem káros, a vezetési élményt nem befolyásolja. Legalább annyian (a nagyobbik baj az, hogy az autóhoz többet értők zömében ebben a csapatban vannak) ennek az ellenkezőjét állítják. Azért én azt mindenesetre elgondolkodtatónak tartom, hogy miért mindig a magas üzemanyag árak idején kerül elő a kérdés (a 70es évek második felében ugyanilyen gázosító boom-ot éltünk át, ami érdekes módon gyorsan lecsengett).

„btw. a CX9 nem gigantikus. Kissebb egy Q7nel, ML, Land Rover, Land Cruiser. Azt gondolom a Q7 nem egy gigantikus auto, sem a Volvo XC90e. Utobbi pont akkor mint a CX9.”

Ez nagyon relatív. Ugyanis ennek én pont az ellenkezőjét gondolom, függetlenül attól, hogy az egyik 2 centivel kisebb vagy nagyobb a másiknál. Gondolom a korosztálybéli különbségek miatt is lehet, hogy engem az általad felsoroltak közül mindegyik rendkívül zavar pl. a mindennapos pesti forgalomban. Remélem, arról nem akarsz meggyőzni, hogy a Land Rovert annak idején arra találták ki, hogy szerda délután a Király utcai csúcsban araszoljon.
Egyébként én is környezettudatosnak próbálom tartani magam, de érzem, hogy egy nagy tuskó vagyok, amiért klímával, belső keringetéssel haladok a körúton, leszarva azokat akik ott laknak, vagy gyalogolnak, mondván, hogy az én egészségem, kényelmem, biztonságom mégiscsak fontosabb. Ha nem így lenne, akkor most egy Matiz volánját tekergetném. :-)

Összegezve: béke van, csak azt ne mondd, hogy azért vettél ilyen olcsó kisautót, mert környezettudatos vagy, a gázüzemre átállás pedig egy plusz gesztus a zöldek felé. :-)

(PS: továbbra sem pengeváltásnak szántam...)
Előzmény: drs (42131)
pampallini76 Creative Commons License 2010.03.19 0 0 42132
Egy kollégámnak igaz, hogy nem M6-a van(Chevrolet Lacetti), viszont kb 3-4 éve használja gázzal és nem vett észre semmi különbséget. Kb 1-1,5 L-el fogyaszt többet gázból, gondolom a 178 Ft-os árnál nem olyan vészes. Menettulajdonságok ugyanazok, ha kifogyott a gáz, azt csak abból tudja meg, hogy egy kis sípolás jelzi. Nem olyan mint régen, hogy fulladozik az autó.
Most írtam egy beszerelő cégnek, hogy mennyi lenne mindenestől.
Előzmény: the.big.cat (42129)
drs Creative Commons License 2010.03.19 0 0 42131
amugy azert batrokodtam erre rakerdezni, mert sok CX-9 tulajdonosrol tudok Nemetorszagban, akik atalakitattak az autoikat LPGre.
Előzmény: drs (42130)
drs Creative Commons License 2010.03.19 0 0 42130
pont ilyen kommentekre vagyok kivancsi, tapasztalatokra :-) Koszi!
Előzmény: the.big.cat (42129)
the.big.cat Creative Commons License 2010.03.19 0 0 42129
"Az autó vezetési élménye nem lesz rosszabb" Na itta bibi. Az lesz, vagy gázból sokkal többet fog fogyasztani, és már ugyanott is vagy.
Előzmény: drs (42125)
drs Creative Commons License 2010.03.19 0 0 42128
Utolso gondolat... konkretan nem azert gondolkodom a gazositasan, mert sok penzembe kerul a tankolasra... nem zavar... ha megterul, akkor miert ne csinaljam?
Előzmény: Krudimaria (42121)
drs Creative Commons License 2010.03.19 0 0 42127
meg valami... :-)
Előzmény: drs (42126)
drs Creative Commons License 2010.03.19 0 0 42126
csak nekem nem tetszett bármelyik más SUV, csak a CX9. Valószinüleg azért vettem... másrészt mutassál nekem egy Gigantikus Diesel SUV-ot, ami 12 Millio HUF alatt van es még tetszik is nekem. Szerintem nincs...

btw. a CX9 nem gigantikus. Kissebb egy Q7nel, ML, Land Rover, Land Cruiser. Azt gondolom a Q7 nem egy gigantikus auto, sem a Volvo XC90e. Utobbi pont akkor mint a CX9.

udv
drs
Előzmény: Krudimaria (42121)
drs Creative Commons License 2010.03.19 0 0 42125
Szia,

igen, felmerülhet a kérdés.

Nos, attól még, hogy CX9et vettem, mert erre az autóra vágytam, miért ne spórolhatnék az üzemanyagon? Az, hogy CX9em van, nem jelenti azt, hogy szeretnék rendszeresen 15-16 liternyi üzemanyagot fogyasztani százon.

Bár erre az autóra vágytam és meg is vettem, attól még szeretnék megtenni mindent, hogy minél környezettudatosabban közlekedjek vele. És ha a gázositás hamar megtérül és az autó vezetési élménye nem lessz rosszabb, belevágnék.

nem tudom érthető voltam e?

azt olvasom ki irásodból, hogy drága autó, nagy autó, miért akarok spórolni ezért az üzemanyagon. Az autót egy FORD FOCUS itthoni áráért vettem....

:-)

üdv
drs
Előzmény: Krudimaria (42120)
Qukucs Creative Commons License 2010.03.19 0 0 42124
Amíg nem a tiedet viszik addig jó a statisztika.
Ha reggelre nincs meg a jármű, akkor a te esetedben a lopási arány pont 100%.

xedos 6 eltűnésről, konkrétan 2 tudok.

Látom megoldódott az emelő kérdése...
Másvalakinek netán? .-))
Előzmény: jezjazz (42123)
jezjazz Creative Commons License 2010.03.19 0 0 42123

Ellopott Hatosról hallott már valaki?

Vagy két éve olvastam egy lopási statisztikát és a középkategóriában a Hatos volt a legutolsó.

Persze a riasztó elvileg a kocsiban lévő értékeket is védi, nem lebeszélni akarlak róla, csak eszembe jutott...

Előzmény: pampallini76 (42097)
jezjazz Creative Commons License 2010.03.19 0 0 42122
Na így tedd fel a kérdést! Tudod, egyszerű vidéki fiú vagyok...:)))
Előzmény: facsavaro (42109)
Krudimaria Creative Commons License 2010.03.19 0 0 42121
Bármelyik gigantikus diesel SUV gazdaságosabb lett volna.
Előzmény: Krudimaria (42120)
Krudimaria Creative Commons License 2010.03.19 0 0 42120
Már ne is haragudj, nem kekeckedni akarok, és nem is bunkóságból kérdezem, hanem tényleg kíváncsi lennék, hogy miért vettél CX-9-et (az U.S.A.-ból), ha az üzemanyagon akarsz spórolni.
Előzmény: drs (42090)
pampallini76 Creative Commons License 2010.03.18 0 0 42119
A 2711-es hsz-ben írta ZELLER, hogy ő megcsinálta, viszont az e-mail címe nem publikus és 2008 július óta nem írt semmit:(
Előzmény: drs (42090)
cistron Creative Commons License 2010.03.18 0 0 42118
igen, a tompított H1, refit még nem cseréltem, szerintem az is H1 :)
Előzmény: bpetya111 (42116)
Krudimaria Creative Commons License 2010.03.18 0 0 42117
Megbocsátunk :-)
A refit tudom biztosra, hogy H1 volt, mert azt többször cserélgettem. A tompítottra azért emlékszem haloványabban, mert azt rögtön átalakítottam xenonra, utána pedig hozzá sem nyúltam többször. H1 rémlik ott is, aztán megnéztem a neten, ahol azt írják, hogy tompított H7, távfény H1.
Előzmény: bpetya111 (42116)
bpetya111 Creative Commons License 2010.03.18 0 0 42116

Sziasztok Urak!

 

Bocsi hogy beleszólok, de H1-es a tompított. Ez a legelső szériás 6-os (2002-es) nekem is volt olyan, legalább 5-6 alkalommal cseréltem ilyen izzót, ebben biztos vagyok. A reflektor talán H7-es, a ködlámpa talán H3-as.

 

bp

Előzmény: Krudimaria (42098)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!