Ja, én nem szívatlak, csak most ez egy plexi nélküli Big volt?! Én komolyan kérdeztem! Veszed bazzeg! De ha nem akarsz plexisset én azt is megértem ám! És fel is tudom fogni, meg minden! De ha nincs plexid és kell, nem probléma, megveszem a gyárat ahol csinálják, nem szarozok bazzeg! Küldök neked majd egy kamionnal, elég lesz! Ha nem csak szólj, küldök még egy kamionnyit! Rendben bazzeg? Ha még ma elolvasod ezt, remélem jól lefáradsz, és k..jót fogsz aludni, miattam ugye? Holnap majd megköszönheted nekem! Különben meg szívesen máskoris! Alapból vagyok ilyen ... /okos, inteligens, stb../, de szerintem te ezt tudtad már idáig is! Na Ciao , and good night!
Na jó mielőtt kérnéd én már küldöm is az első kamionnyi plexit! Nem kell megköszönni bazzeg, mekkora ember vagyok bazzeg! Neked mindent! Remélem jól fog sikerülni a kamion, nyóc kerekű ám, ha már ennyi pénzt ráfordítottam erre a k.. plexi gyárra!
---------------- T-L_
I\\\\\\\ I_I___I
L_________I L___J Atti Trans
ooo oo oo o
Hali!Most kapcsolódtam be a dolgokba,a fém fékcsőnél leragadtam.Akinek ilyen portéka kell,szívesen segitek.2db fitting,kb70cm DASCH fékcső ,kábé5-6000 ft.Ha kell,legyártjuk magunknak.Megtudom szerezni remélem olcsóbban a boltinál.Ha van konkrét méret stb,megnézem pontosan mi mennyi.Aztán felszottyintjuk a helyére,valami jófajta fékolajjal.Csak szóljatok.Nekem volt ffémcső,a nyomáspont nem vándorolt soha.Kemény maradt mindíg.Hali:Gyuri
Szóval, úgy látom, a fékkel kapcsolatban megpezsdült az élet ezen a topicon. Úgy a jó, csak pezsegjen.. :o))) . Az első tárcsa és betét cserét februárban végeztem, mindkettő EBC, az árak: tárcsa 21700, betét 7100 kemény forint. Már összecsiszolódott a cucc, azonban nincs olyan jó, mint az eredeti, pedig a tárcsa már csúnyán homorúra volt kopva.Több fajta betétet lehet választani az EBC termékeiből, ezt azért ajánlották, mivel puha anyagú, kíméli a tárcsát, viszont hamarabbb kopik, hamarabb szétmegy, etc. Azt mondták ez kevlár alapú, a tipusszáma: 47KA. Szóval ha újra vennék, ( de lehet, hogy veszek, ha nagyon megharagít ) más minőségűt vennék. Ezzel sajna egyáltalán nem harapós, bár hirtelen, gyors mozdulatokra harap, finom fékezésre azonban olyan mint a tészta, puha, enervált, olyan, mintha levegős lenne. De nem az! Szóval ez a betét eléggé hurkalé, a tárcsával vsz. nincs gond. Olyan ez a cucc, mint az ára:ócsó! A gyári tárcsa, ha jól emlékszem 70-akárhány ezert kóstál. Ehhez kell mérni, úgy már kurv@ jól fog!:o))). A fém fémcsövet nem én raktam a gépre, így vettem a mocit, sajnos így nem tudok véleményt mondani, hogy mennyivel jobb, mint a normál gumicső. Egyébként ez az egész fékprobléma ott is látható, hogy a suzuki nem véletlenül növelte meg a tárcsa átmérőt '91-től, volt okuk rá.
Zalakarosra jó lett volna elmenni, de nálam azon a hétvégén behavazott , sok volt a tennivaló, sajnos így alakult. De ami késik, nem múlik, jövőre remélem fogunk még jókat együtt motorozni, megbeszélni az élet nagy dolgait egy- na jó, két - üveg sör mellett :o))). Nem vagyok nagy ivó, belém tényleg csak ennyi megy..... Szori :o))).
Más. Mivel túramotorozás áll hozzám közel, felszereltem a kormányra egy kerékpár mérőórát( vezetékes, nem rádiós), aminek több hasznát is látom. Egyrészt tudom menet közben is , hogy hány óra van, ill. a napi számlálójával mérem például az aznap megtett kilométereket. A moci napi számlálóját tankoláskor nullázom, s mivel tudom, mennyit megy tartalékig, követni tudom jó közelítéssel a tank állapotát. A bicaj óráját még arra is használom, hogy az olajcserekor nullázom (elem kivéttel) az összkilométer számlálót, így a következő esedékes olajcserét sem kell fejbentartani, ide-oda irogatni fecnikre, stb.... . Ha nektek is vannak hasonló házi barkácsolásaitok, osszuk meg egymással, bármi jól jöhet !
A hétvégén meghalt az akksim, pont ilyen szép időben, hosszú hétvégén, azt hittem, megőrülök.... . Szóval, ámbörök! Tud valaki jó árú, tűrhető minőségűt valahol? Főleg pesti forgalmazót keresek, jövő héten szerdán rontom a jó pesti levegőt, és vennék, ha találnék. Nekem jó a savas, de ócsóér vennék én zárt(zselés) akksit is :o).
Már megint belemerültem az írásba, bocs mindenkitől. Atti, Hege, Octa, köszönöm kedves fogadtatásotokat! Csaó! fonti
Ha valakit érdekel, nekem semmi problémám a gyári fékkel, csak egy jó fékbetét kell és kész.Most Ferodó márkájú van elől, a legsportosabb vagy mi, igaz lassabb fékezésnél kegyetlenül csikorog, hátul passz még nem kellett cserélnem, meg nem is nagyon koptatom, általában az első fék elég. Abban viszont van valami igazság hogy az eredeti fékcsövek nem örök életre vannak csinálva, ezért a korosabb mocikba nem árt a csere, akkor meg tényleg a fémfékcsövek a tuti megoldás.
Ugyanaz az évjáratunk, úgy látom, még a magas ülés, dupla tank és sajnos a kis féktárcsa. Engem is nagyon érdekelnének a fém fékcsővel begyűjtött tapasztalataid, mert a tárcsát, betétet kell cserélni, ha már elkopott, de a fékcsóvet vajon megéri?
Amit az egyhengeresekről írtál, az nagyon szép :-). Bár van egy kis Guzzi-m is otthon, és az sem muzsikál csúnyán ...
Engem is ezek a dolgok fogtak meg: tavaly volt alkalmam kipróbálni egy endurót (történetesen egy Guzzi 750 NTX volt az illető), azóta endurót akartam venni. Volt a pakliban minden (leginkább olaszt szerettem volna, de sem a Cagiva Canyon sem a Cagiva Elephant nem sikerült - ez hosszú történek), az Africa Twin mint további alterbatíva drága volt, végül rábukkantam a Bigemre. A srác nagyon meg akart tőle szabadulni, tehát gyorsan megegyeztünk. Otthon kiderült, miért akarta mindenáron eladni: a benzinszivattyú csöve lecsúszott a karburátortorokról és valaki levezette a váz mellett mint valami túlfolyót. elég sokat szívatott a Dög, de végül csak rájöttem a tréfára (mert ugye Biget előte még nem szereltem). A lényeg, hogy azóta szépen muzsikál, olajat sem fogyaszt és lekopogom: még különösebb gond nem volt vele.
Nekem mindenesetre nagyon bejött, tényleg jó a motor és nagyon jó a futómű, lehet rá pakolni, kényelmes, jó a szélvédelem (a kis plexihez képest), terepen is elboldogul - egyszóval kell több?
Szeva Fonzi!
Üdv köztünk, kár, hogy nem jöttél Zalakarosra. Sebaj, jövőre gyakran lehet majd látni kisebb-nagyobb csordákba verődött Bigeket. :-)
Írogass nyugodtan, valóban nem fárasztó, az tényleg Atti, főleg mikor illuminált állapotban írogat, de az is szórakoztató. ;-))) (Nehogy megsértődj Ice, csak vicceltem!)
És szép a mocid is, ha megnézted a zalakarosi képeket a lentebb említett linkeken, az enyém a kék-fehér első szériás csőrös, túraplexivel és fehér kézpajzzsal.
Írjál gyakrabban, engem különösen a fék érdekel, nekem is cserés a tárcsám, EBC ugye van a Motorradnál és fém csöveket akarok én is. Érdekelne, ez neked mennyibe "fájt", és hogy milyen a gyárihoz képest.
Üdv
Okta
Az ülés nekem nagyon perfect, régebben volt egy XT 600-asom, de amikor túrázgattam vele mindig a seggem adta meg leghamarabb magát /Na nem a seggbekukira gondolok, mert ugye a moci nehezen tudna ilyet csinálni velem!/, a biggel ilyen problémám még nem volt.
A mondat másképpen:
Az ülés nekem nagyon perfect, régebben volt egy XT 600-asom, de amikor túrázgattam vele mindig a seggem adta meg leghamarabb magát, na nem a seggbekukira gondolok, mert ugye a moci nehezen tudna ilyet csinálni velem, a biggel ilyen problémám még nem volt, megadta mindig amira vágytam, a nap végén egy jó seggbekukit!
Ugye így elég dúrván hangzik!Még jó hogy nem így írtam! De így gondoltam?!Na neeeem!Buzi enduros azért még nem vagyok, de még lehetek!He,he,he!
Szasz Fonti! Üdv itt, nekem is ugyanilyen Bigem van, csak pár apró eltérés van, de azaz igazság hogy én még pontosan két egyforma Biget nem láttam. A tapasztalaiddal és véleményeiddel egyetértek ill. jó volt őket olvasni! Én is 110km/h-val járok, szerintem is ez jó a mocinak.
Az ülés nekem nagyon perfect, régebben volt egy XT 600-asom, de amikor túrázgattam vele mindig a seggem adta meg leghamarabb magát /Na nem a seggbekukira gondolok, mert ugye a moci nehezen tudna ilyet csinálni velem!/, a biggel ilyen problémám még nem volt.
Az angol közmondás nagyon tuti, szerintem is ott a helye a honlapon! Írogass máskor is, egyáltalán nem voltál fárasztó, fárasztó csak én tudok lenni!
Ciao ! Atti
Aki meg még nem jelentkezett az jelentkezzen, mert nincs jobb annál, ha ilyen tapasztalatokat olvasgathat az emberfija, mint amiket Fonti is írt!
Egy jó ideje olvasgatom a topicot, itt az ideje, hogy a jelenlétemmel növeljem azok táborát, akik számára csupán egyetlen motor létezik, a NAGY Ő! A Tiszántúlon lakom, egy kis faluban, a Tisza-tó környékén. BIG-emet nemes egyszerűséggel csak Vörösbikának hívom, részben színe, részben állása miatt ( rám valahogyan ilyen benyomással van külső megjelenése). Egyébként '90-es , és igen jó állapotban van. Nem régen cseréltem rajta első féket -tárcsa+betét-,én EBC-t választottam ( Motorrad ). És fém fékcsöves, ezeket csak azért gondoltam megjegyezni, mivel látom, korábban volt már ez téma. A gumik Mitas-ok, és jók! Van még bukócső, központi állvány, és túraplexi. Mert ez a motor igazi túragép! Vsz. a legjobb egyhengeres túraendúró! Csak túrázásra használom, tőlem fényévekre van a terepezés! Súlya miatt vsz. nem igazán oda való, de jó tudni, hogy ha a szükség törvény bont ... szóval sosem lehet tudni. Azt tapasztaltam, hogy 100-110 körül érzi jól magát, főleg a 110 áll neki, onnan bármikor katapultál! Imádom a remegését, a nyomatékát, hogy mégis tud pörögni, hogy magasan ülve mindent látni az előttem lévő forgalomból, hogy egy nagyon jóindulatú motorral és futóművel lett "megáldva". Üléspozíciója olyan, hogy többszáz km után is rajta lehet maradni, nincsenek a lábaim összehajtogatva, és a szélvédelem is olyan, hogy tökéletesen véd a durva szélnyomástól, de azért érzem, ahogyan örvénylik körülöttem minden... tökéletes szélvédelem azért nem kell , az elválaszt a légtől:o))). Az ülés lehetne kényelmesebb, egészen pontosan szélesebb, de tökéletességre nem vágyom itt sem, és másban sem.Szóval bika egy gép, ha valakiknek, hát Nektek aztán nem kell mondanom, de azért jó érzés, hogy egy nyelvet beszélünk!És még valami!!!! Egy angol közmondás szerint: EGY MOTOR SOHASEM LEHET ELÉGGÉ EGYHENGERES, ÉS ELÉGGÉ NAGY ŰRTARTALMÚ! Nem ordítok, csak ez annyira igaz, hogy ki kellett emelnem. Ha egyszer-valamikor létrejön a saját honlap, ennek a mondásnak ott lenne a helye a főoldalon, hiszen a BIG-re ez nagyon áll, és csak a BIG-re! Huh, most látom csak, mennyit írtam, ha nem voltam fárasztó, még folytatom..:o))). Csaó! Fonti
Hétvégén lemostam a mocit, bazze, tényleg nem fekete gyárilag a hátsó kerekem! ;-)))
Most szép csili-vili, nem sajnáltam a brigéciolt...
Ja, és vasárnap mentem egy jót Ózdra. A 21-esen előzgettem a hétvégi autósokat, egészen adig, míg utól nem értem két tűzoltóautót. Gondoltam, csak nem illik már megelőzni a szirénázó tűzoltót, úgyhogy beálltam mögéjük, jól mutatott egy postáskabát a két villogó mögött...
Szijasztok BIGek!Hát lehet hogy öregszem,de én ezen a fotón nem látok BIGet...pedig Skalp Csőröse elég feltűnő jelenség!Hasonló sztorim nekem is volt a fakabátokkal,de idehaza,és csak arra kértek meg,hogy tépjek el előttük ahogyan a csövön kifér,különben másképp dijazzák záróvonal átlépésemet...!dr Biró Balázstól nincs mobilszámom,csak net cim!Leveléből én is azt olvasom ki,hogy szabadidő hiányában megválna a BIGjétől:irj neki Gyurikám!!!A www.qlobonet.hu/abmi-ra mérnem tudok rámenni hogy meglessem a fotókat?Biztos bennem van a hiba megin mint mindig,deazért segicssetek jó?!?!Te ICEAPO ugy vártalak egész héten,mivel még pár napig ilyen közel vagyunk egymáshoz...aszittem hallhatok egy kis BIG hangot...hogy áll a logo Skalp???Ha megvan a végleges forma,ide küldd el légyszi az "egyenpólók" miatt : greenlinealfa@freemail.hu !!!KösziAz én alkatrészeimnek még se hire se hamva,lehet hogy az idén már nem motorozok.Nagyon irigylem "Joe"-t(Takács József) és a "Professzort"(Hudák István) tunéziai turnéjuk miatt,20-án indulnak,és 28-án,/amikor én már javába Tirolba robogok dolgozni :-(( / érkeznek haza...Skalp "csapágyainkról" szóló leirása engem is meglepett,de örömmel veszem tudomásul,mert ez a ferdeszemüekre nem igazán jellemző!!!Motorozzatok még ha tehetitek ebben a pár napban,hétvégére már nem jósoltak sok jót...üdv. MINDENKINEK:DRobi