Keresés

Részletes keresés

gyoparOHs Creative Commons License 2019.10.24 0 3 37626

 Az első nap a dolgozóban...

 

  Meghozta a gyári homokot,  majd továbbvitte a lajtot Mezőhegyesre.

 

                                              

 

                                                   

      

      (fotó:  Kunos Zoltán  fb. )                                            

Fizolti Creative Commons License 2019.10.21 0 0 37625

Korábban egy bizt.berest ismerőst próbáltam kérdezgetni arról, hogy a Minden szempontból feleséleges Kecskemét-Máriaváros megálló-rakodóhelyen milyen akadálya lehet, illetve mennyi ideig tartana a fénysorompókat önmáködővé alakítani, hogy ne kelljen személyzet. Erre is valami elég hosszú idő jött ki megtérülésnek. 

Kevés É/N-es hely van, ahol valóban van időszakosan szolgálat. Itt meg megint arról van szó, hogy akkor úgy kéne átalakítani a berendezéseket, hogy nem biztos, hogy lesznek még érdemben használva. És akkor az ilyenekre jön reakciónak a teljes állomási infra bontása, vagy a biztosítóberendezés teljes leszerelése. 

Előzmény: looksharp (37621)
Komlósfecskés Creative Commons License 2019.10.20 0 1 37624

Lajosmizsén az első vágányt lezárva, a közforgalmú rakodóhelyet pedig teljesen felbontották.

 

Egyelőre a volt kocsijavító vágányokon rakodnak.

Előzmény: Magyar NaBA (37598)
-Smiley- Creative Commons License 2019.10.20 0 1 37623

90-es évek végén még láttam benn tehervonatokat a Hungasekt gyár területén

Előzmény: Törölt nick (37622)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.20 0 0 37622

152-es vonalon Agárdytelep megállóhelynél van egy pezsgőgyára vasút mellett  mindkét oldalt be is van kötve az iparvágány.

Mikor volt ezen utoljára forgalom? Most tuti nincs, mert egy konténer ház is van a vágányon.

looksharp Creative Commons License 2019.10.20 0 0 37621

Sok karbantartást igényel a vonóvezeték, a meghajtás, az úttest alatti csatorna (ahol van).

Más: Egy forgalmi szolgálattevő bére minden járulékkal és teherrel együtt évente kb. 3,5-4 millió forint, Tótkomlóson dolgozik 3 vagy 4 fő... Bár egyelőre a szolgálat marad, kérdés, utána át lehet-e úgy alakítani a berendezést, hogy együtt tudjon működni  egy éjszaka/nappal kapcsolós állomási berendezéssel.

 

Előzmény: -Smiley- (37618)
Lovrin Creative Commons License 2019.10.18 0 0 37620

Kavicságyazatú 42kg-os sínes 40-nel járható szakaszok amik miatt a tengelyterhelés is alacsonyabb.

Előzmény: Fizolti (37619)
Fizolti Creative Commons License 2019.10.18 0 0 37619

Mi a baj a pályával a 125-ös vonalon? 

 

Előzmény: -Smiley- (37618)
-Smiley- Creative Commons License 2019.10.18 0 1 37618

Na erre aztán van pénz. Ha a szolgálat marad akkor miért kell a hangulatos sorompót kicserélni?  Inkább emelt peront csinálnának, vagy tennék rendbe a pályát. :( 

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (37616)
Fizolti Creative Commons License 2019.10.17 0 0 37617

Köszönet. 

Van valami különösebb oka a sorompó cserélésének? 

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (37616)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2019.10.17 0 1 37616

Csak a sorompót cserélik le. A szolgálat marad.

Előzmény: Törölt nick (37613)
Fizolti Creative Commons License 2019.10.17 0 0 37615

A VPE-n a sorompó cseréjéről nem találtam infót, csak arról, hogy elvileg ki lett ott alakítva kerékpáros útátjáró is. 

Előzmény: Komlósfecskés (37612)
-Smiley- Creative Commons License 2019.10.16 0 1 37614

Nem tudom mibe kerül egy új fénysorompó telepítése (kb 20-30 millára tippelek) de ebből az összegből egy 10 évig simán lehetne biztosítani a szolgálatot.

 

Tuti ez a legfontosabb dolog ezen a vonalon? 

Előzmény: Törölt nick (37613)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.16 0 0 37613

Megszűnik a szolgálat? Akkor szokás a tekerős sorompót leszerelni egy vicinálison.

Előzmény: -Smiley- (37611)
Komlósfecskés Creative Commons License 2019.10.16 0 2 37612

Nem.

Előzmény: -Smiley- (37611)
-Smiley- Creative Commons License 2019.10.16 0 0 37611

Tótkomlóson új fénysorompót építenek. Mi célból? A régi csilingelő nem volt jó? 

Fizolti Creative Commons License 2019.10.15 0 0 37610

Egy helyen most is van hol félreállni. Mondhjuk ha kétórás ütem lenne, akkor nem lenne mi elől, mert ugyan az a szerelvény jönne visszafelé is.  Az órás ütemhez meg mindkettő állomás rossz helyen volt, illetve van. 

Random, ütemtől független vonatokhoz meg valószínűleg az összes állomás rossz helyen lenne. De még mindig nem világos az sem, mire lenne jó ezen a nem sűrűn lakott részen ilyen többszintű megállási rend. 

Előzmény: Törölt nick (37609)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.15 0 0 37609

igen ha minden rendben van,akkor elég lehet, de ha borul a bili, akkor még nagyobb késések, mert nem tudnak hol félreállni.

Előzmény: Fizolti (37607)
-Smiley- Creative Commons License 2019.10.15 0 0 37608

Én első körben csatolt uzsgyi/desiro méretű keresztezési lehetőségre gondolok. De talán lehet olyan menetrendet kitalálni hogy csak Szentesen vagy Orosházán keresztezzen (viszont ha jelentősen megkésik akkor nettó szívás van)

Előzmény: Törölt nick (37606)
Fizolti Creative Commons License 2019.10.15 -1 1 37607

"majd 30 km-es állomásközre nem lehet normális menetrendet csinálni egy vicinálison. "

 

Attól függ, hol: mennyi a teherforgalom, milyen sűrűn jkárnak a személyvonatok,  mekkora a menetidő a két állomás között, figyelembevéve az állomási időközt is, illetve milyen a zavarérzékenység. Csépáról pl. már lett vezetve, hogy mennyire nagy szükség volt rá, illetve mennyire nem ezen múlik, hogy mi lesz a vonallal. Jó pályával és kiszámítható személyforgalmú, kétórás ütemmel itt is működne a dolog középállomás nélkül 40 Km-en.  

Van olyan vonal itt is, ahol az elővárosi rész leghosszabb állomásköze 12 Km, de a pályaállapotok miatt azzal sem lehet értelmes módon sűríteni. 

 

A többit meg már sokszor leírtad. 

Előzmény: Törölt nick (37604)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.15 0 0 37606

Újvárosban volt rakodó, az asszem megvan ma is, csak használhatatlan, régen is az volt. Lehetne ott is mini mefi állomás, Bz-k tudnának ott keresztezni hosszabb vonatoknak, pedig meg kell tiltani.

Előzmény: -Smiley- (37605)
-Smiley- Creative Commons License 2019.10.15 0 0 37605

Régen volt talán Almáskerten is még egy vágány. Azt is elbontották?

Fábiánsebestyénben lényegében 1 átmenővágány maradt a 3-ból?  Mi szükség volt így tönkretenni?

Előzmény: Törölt nick (37604)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.15 0 1 37604

majd 30 km-es állomásközre nem lehet normális menetrendet csinálni egy vicinálison. A 13-as vonalat is így nyírték ki,  csak Kisbér és Veszpsrémvarsány maradt meg, ahol lehet keresztezni, meg Franciavágás, Környe-Kisbér, 30 km-es állomásközzel, Gádoros- Szentes között is 27 km-es lett, ami nagyon nagy, és a fábiáni állomás felszedésének semmi haszna nem volt egyébként sem, sőt drágább volt mint meghagyni a vágányokat, hogy ha mégis kellene, akkor meg lehessen nyitni újra.

Fizolti Creative Commons License 2019.10.14 0 2 37603

Ezt már nagyon sokszor leírtad, de attól még nem lesz autómatikusan igaz - mármint a kereszt része. 

És mi van akkor ha Újvárosra jönne ki a kereszt? Vagy Fábiánsebestyén és Szentes közé? stb. 

Koncpció kellene, ide, elsősorban olyan menetrend lenne jó, amiben van csatlakozás Szentesen és Orosházán is. Ehhez 50 perc alatt kéne lennie a menetidőnek a két állomás között - nem random gyorsíttt vonatok. 

Előzmény: Törölt nick (37602)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.14 0 4 37602

Nem kellett volna kinyírni Fábiánsebestyén állomást és akkor nem lenne probléma azzal, hogy nincs hol félreállni. Na meg a cukorrépát is lehetne ott rakodni,

Előzmény: Fizolti (37597)
Magyar NaBA Creative Commons License 2019.10.14 0 0 37601

Erről sajnos nem tudok semmit.

 

A régi rakodó sáros és gödrös volt, eső után állt rajta a víz, az évtizedes farakodás alatt levált kéreg- és fadarabok humusszá váltak a macskaköveken. Ugyanakkor a feladatát teljes értékűen el tudta látni. Ide erdészeti teherautók hordták a fát, azok pedig kint az erdőn ennél sokkal cudarabb viszonyok között is boldogulnak. 

 

Talán nem többet akarnak rakodni, hanem mást is. Valami olyat, amihez már nem jó a kátyútenger.

Előzmény: Lovrin (37600)
Lovrin Creative Commons License 2019.10.13 0 0 37600

Miért lett ez ilyen fontos? Talán komolyabb teherforgalom várható?

Előzmény: Magyar NaBA (37598)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.13 0 0 37599

"Természetesen teherautóval"

 

Gondolom az RCH drágán vállalta a szállítást, ha vállalta volna egyáltalán.

 

Ha lenne még MÁV Cargo akkor biztosan vasúton szállították volna.

Előzmény: Magyar NaBA (37598)
Magyar NaBA Creative Commons License 2019.10.13 0 0 37598

Lajosmizsén az első vágányt lezárva, a közforgalmú rakodóhelyet pedig teljesen felbontották. Újjáépítéséhez igen jelentős mennyiségű anyagot szállítottak a helyszínre.

 

Természetesen teherautóval.

 

Fizolti Creative Commons License 2019.10.13 0 1 37597

Most akkor a mindenhol megállós, vagy a gyorsított járat a kérdés? 

pl. a Szentes-Orosháza részen van akkora forgalom, hogy legyenek szinte sehol nem megállós vonatok, illetve mellettük buszok a kis forgalmú helyek kiszolgálására? Vonat plusszban nem nagyon lesz, amúgy meg a vasúton van az egész szakaszon 3 (Három: Csongrád, Szentes, Gádoros) olyan középállomás, ahol a vonatok tudnak egymással találkozni, e közben még mindig igazodni kéne valahogy a csatlakozásokhoz. A busznál kevesebb a kötöttség. Ettől függetlenül a 147-es Kiskunfélegyháza felőli végével is kellene valamit kezdeni, mielőtt a buszközlekedés kiszorítja a vasutat. 

Előzmény: -Smiley- (37596)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!