Sokunk gyermekkorát idézik ezek a képek, melyeket sokan szívesen nézegetünk: milyen is volt akkor a vasút, amikor még komoly teherforgalom volt, a járműpark a jelenleginél sokkal színesebb és nagyobb darabszámú volt. Az Interneten - és a fórumokban is - szinte vadászni kell ezekre a képekre, ez a fórum az ilyan képek gyűjtóhelye lehet.
Temesváron készült a kép, csak tévedésből került a Budapestiek közé. Nem tudom a szerelvény pontos tipusát, egy lehet a háború előtt vásárolt villamosok közül, átalakítva.
Segítségre van szüksékem. Először is "rólam" kéne egy kép úgy a 90-94 közötti időszakból. Másodszor az M62-056-ról egy 1968 után készült kép ha esetleg valakinek... Tudom-tudom nagy kérés. Örök hála kísérje azon vasútbarát minden lépését, aki segít nekem!
Bár 88 nyara után már nam sokat voltam otthon, (MN, aztán Egyetem), de ezt a berendezést nem túl sokat láttam működni. Talán még 89-91 között volt néhány kocsi, de ebben már nem érzem megam kompetensnek. Azóta meg ott van... Talán a 80-as évek TUI-expresszei ébresztették az igényt...
Igazad van! A háttérben éppen készítik az egykori gyerekrendelő tetejének átalakítását. (Ez zavart meg) Látszanak a hídról levezető kereszteződésnél levő ostorlámpák. És itt jobb oldalon a homlokrámpa, aminek a helyére épült a korábban emlegetett szgk-rakodó... Úgy tűnik, hogy a váltóállító központ már nem volt meg (bár a szerelvénytől nem látszik...), ezért lehet ott a bal oldalon az a hullámlemez kalyiba... (Ami szintén megzavart)
Úgy emlékszem, a fonyódi olsdali bejáratnál készült a kép, a jobb szélen a bejárati váltó csúcs is látható. De húsz év távlatából már nehéz pontos képet alkotni...
Az utolsót nehezen tudom behatárolni helyileg. 88-ban felfordulás volt már az átépítés miatt. Nekem gyanús, hogy ez már kint van az ipartelepen, Sióvölgy mh-nél. Lehet, hogy a pécsi vonatot oda küldték ki tárolásra a délutáni indulásig...?
Akkor még mindig Siófok. Az első kép már ismert lehet 2006-ból, a drehscheibe.de egyik témájában már előkerült. A mozdony állítólag a 376,640, de a homlokoldali psz-tábla hiányzik. A felvétel időpontja a 60-as években, de még 68 előtt. (Tényleg, miért nincs rajta tábla?) A háttérben álló ház előtt vezetett be a bejáróút. Valamikor a 70es évek első felében bonthatták le. (Ebben lakott nagymamám varrónője...) Ezen a részen áll kb most az autórámpa.
A második kép a már említett 125 éves évfordulón készült 1986 áprilisában (Kantó István barátom képe). A 424-gyel vontatott szerelvény indul KanizsáraKinagyítva (és az IMG- trükköt alkalmazva) az emberek között jól látható, hogy a csonkán egy fedett kocsi áll és nem látszik az autórakodó.
A 3. és 4. kép kb egy év különbséggel készült, nagyjából ugyanonnan. a 3. szintén 1986 áprilisa (Kantó István), a 4. 1987. augusztusa (Elnézést, de nem tudom kié.) A háttér a fontos a mozdonyok előtti részen. A ff képen még nem látszanak beavatkozás nyomai, míg a színesen jól látszik az új kerítés és egyéb építkezési nyomok.
Ezek alapján még mindig afelé hajlok, hogy a két korábbi kép 87-88-ban készülhetett. Azonban még tovább nyomozok...
Szia, itt is valami félre értés/félre írás van. Te VT40.01-ről írsz, noha az elsősorban hkv kolléga által említett VT40.04-t írod!
Való igaz, hogy van itt egy kis keveredés.
1963 februárban állagba vesz a MÁV a CCCP-től két motorkocsit. Az egyik a 4001, másik 10 pályaszámú. Kettővel emelkedik a "termes motorkocsi" állag darabszáma.
1967 novemberében átszámoznak ABmot,374 pályaszámra egy motorkocsit, aminek a számát 4004-nek írják. A "termes motorkocsi" állag egyel csökken, az "ABmot" állag egyel növekszik.
Most akkor azt kellene kideríteni, mikor tévedtek az állag nyílvántartásban!
Eredetileg az I-es őrház mellé kimenő csonka végén egy homlokrámpa volt. Mellette volt a rakterületre bejáró út. 86 előtt még nem volt ott. Az autórámpa csak később került oda. (magasperon sem volt, pedig most van :-) ) Most nem vagyok teljesen biztos, de mintha a rakodó benyúlna az őrház helyére. Az meg 87 őszén még biztos ott volt... Keresek még adatokat, csak most már kész az ebéd ...