Keresés

Részletes keresés

BTKmániás Creative Commons License 2007.10.27 0 0 7492

A túloldalt dolgozó kerekesszékesekkel nem kell törődni, mert kevesen vannak, nyugtat meg a beruházó.

 

No comment!

Előzmény: _roadrunner_ (7486)
felucca Creative Commons License 2007.10.27 0 0 7491
Minden elkerülő környéke lassan teljesen beépül.
Előzmény: Törölt nick (7490)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.27 0 0 7490

szerintem a mostani "út a városszélén" című mutatványt ne nevezzük elkerülőnek.

 

az egy sima városszéli út, tele körforgóval és egyéb szintbeli útelágazódással, meg ami lassan teljesen beépül...

 

nagyjából ez a helyzet veszprémnél is: ott is időszerű lenne a 8ast északi nyv-ra rakni...

Előzmény: felucca (7489)
felucca Creative Commons License 2007.10.27 0 0 7489
Az elkerülő elkerülője. Értem. Rendkívül gazdaságos megoldás.
Előzmény: Törölt nick (7485)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.10.27 0 0 7488

Szerintem is erről arról van szó, hogy az önkormányzat ezt csúnyán elszúrta, de jellemző az is, hogy a NIF meg nem gondolkodott helyettük, illetve ami még rosszabb gondolkodott, de esze ágában se volt tippet adni, hogy mi az, ami mindenképp jár, sőt kellene a falunak ilyenkor és ez elszomorító.

 

Még sokakban él az, hogy az állam és szervezetei szándékosan nem szúrnak ki az egyszerű emberekkel, mert hát még is csak azért vannak a mi pénzünkből, hogy nekünk jó legyen. Pedig gyakran épp fordítva van.

Előzmény: AcidMan (7487)
AcidMan Creative Commons License 2007.10.27 0 0 7487
Épp' most olvastam. Megy a szokásos feszkókeltés, pedig egyszerűen csak balfasz votl az önkormányzat. Ha konkrét kérésekkel állnak elő _időben_, most nem kéne huhogni.
Simán kérhettek volna liftes felüljárót is óriáskerékkel - most már tudjuk.
Előzmény: _roadrunner_ (7486)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.10.27 0 0 7486
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.27 0 0 7485

esetleg, hamán lúd, legyen kövér:

 

Előzmény: radio100jozsi (7479)
andras100 Creative Commons License 2007.10.26 0 0 7484
A jelen állapotban semmi értelme. Szolnok D-i elkerülő jóval az Abony elkerülő előtt készült el és akkor barmolták össze az útszámozásokat. Jelen állapot szerint a 40-es út Albertirsa NY-i csomóponttól Szolnok K-i csomópontig kellene tartson. Mivel addig párhuzamosan és egyenesen el lehet jönni mellékúton az újabban épített főút mellett. Azaz pontosítok : Szolnok belváros átépítése miatt a régi 4-es út egy részének átmenő részén már nem lehet kocsival áthajtani, a belvárosban kicsit tekeregni kell. Nov. 30-ra elkészül a teljes átépítés, körforgalmak, jelzőlámpák, egyebek, ha az időjárás engedi.
Előzmény: Törölt nick (7471)
andras100 Creative Commons License 2007.10.26 0 0 7483
Sajnos az nincs meg. A Google bizonytalan időközönként újítja a fényképeit, ahogy a műholdas társaságtól be tudja szerezni. Kérdés, hogy Magyarországról mikor óhajtanak új képeket készíteni.
Előzmény: BoGar (7478)
andras100 Creative Commons License 2007.10.26 0 0 7482
A rajzod jó, de én még egy körforgalmat is szükségesnek tartok, jobb esetben egy különszintű kereszteződést a 87-es út - Szombathely D-i elkerülő körút csomópontjában. Az jelenleg csak egy mezei szintbeni kereszteződés. Tekintve a jelenlegi 86-os kivezető, felüljárókkal, kanyarodósávokkal szépen megépített szakaszát,  indokolt a felvetésem.
Előzmény: radio100jozsi (7479)
strangerr Creative Commons License 2007.10.26 0 0 7481
A megvalósíthatósági tanulmány egy unios hülyeség, a pályázathoz kell, hülyeség amugy kiviteli terv szintnél még a megvalósíthatóságot tanulmányozni. De uniós projektnél pl kötelező a CBA (költség-haszon elemzés is )

A tervek "szavatossága" pedig pont annyi amíg nem változik egy szabvány vagy egy Útügyi Műszaki Előírás. Tehát nagyon rövid.

Tehát a kettőnek (magvalhat. és kiv terv) nincs köze egymáshoz
Előzmény: Törölt nick (7476)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.26 0 0 7480

...aztán ha az M4 végre M4 lesz, akkor lehet visszanevezni 4es-re...

(vagy azután is marad 40es?)

Előzmény: radio100jozsi (7477)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.10.26 0 0 7479

OLvasom itt: http://www.nif.hu/hirek/79 a Győr-Moson-Sopron, Vas, Zala megye közútfejlesztési programját, és abban benne van a 86-os Szombathely-Egyházasrádóc szakasza.

 

A papírtérképre nézve nekem ez az egy vasúti felüljárós, és egyben mindent kikerülő szakasz tűnik logikusank. Ezt jelöltem be a googlén is pirossal. Ha jól olvasom a soványka információt, a tervezők is így képzelik el az utat.

 

 

BoGar Creative Commons License 2007.10.26 0 0 7478
Nézegettem volna goole-n az M3 új, nyíregyházi szakaszát. De se útvonalon, se satképen nincs rajta. :( Még a Nyíregyháza déli elkerülő sem. Pedig azon már tavasszal is mentem. Kár hogy ennyire nem frissítik felénk.
radio100jozsi Creative Commons License 2007.10.26 0 0 7477

Jó a google, mert ma is tényleg így bemegy a városba a 32-es út.

Mikozben ott van a térképen egy vékony szürke vonal, ami összeköti rövidebben a 32-est önmagával a város szélén.

 

A tranuit biztos nem megy be a belvárosba, mert a Tisza-Hídon 7,5 t-ás korlátozás van.

 

Amúgy szépen megnövekszik majd a 40-es út. Ha elkészül az Üllő-Albertirsa 4-es autóút is, akkor Vecséstől végig Abony Keleti csp-ig egyhuzamban 40-es út lesz a régi 4-es. Ebből jelenleg csak Albertirsa Nyugati csp (405-4-40)-Abony Kelet csp között van így számozva. A Vecsés-Üllő régi út most még 400-as számmal fut.

Előzmény: Törölt nick (7474)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.26 0 0 7476

hát, sok érdekes dolog van a listában, de nekem ez teccett a legjobban:

 

Lulla - Balatonendréd ök út

 

A Lulla-Balatonendréd 9.650 m hosszú összekötő út hálózati jelentőségű összekötő út lesz, hiszen nem csak a két község között teremti meg a kapcsolatot, hanem a térség legnagyobb települését, Tabot is összeköti a Balaton-parttal, valamint forgalmi kapcsolatot biztosít az M7-es autópályával  A fejlesztésnek köszönhetően az eddig zsákfaluként* létező két településen, az áthaladó forgalomnak köszönhetően, gazdasági fellendülés várható.

Az út Tab térsége gépjármű forgalmának mintegy 60%-át fogja bonyolítani, ezzel tehermentesíti a 65-ös* és a 6505 sz. utak forgalmát.

 

nevezett települések zsákfaluságának megszüntetése kétségkívül méltányolható törekvés, azonban ettől a mellékutacskától várni a 65ös FŐÚT! tehermentesítését... kissé vicces elképzelés...

 

továbbá a gazdasági fellendülés nem annyira az "áthaladó" forgalomtól várandó (ettől inkább szabadulni akarnak), hanem a célforgalomtól, ami a könnyebb elérhetőség okán némileg valóban növekedhet...

 

azt viszont érdekesnek tartom, hogy ezzel az egy szem összekötő utacskával is a balatonirányú kapcsolatot javítják, holott a 68-67-65-64 utak által felszabdalt somogyra épp a balatonnal párhuzamos utak erős hiánya a jellmező...

(gondolom azért, mert ebben az irányban sűrűn váltják egymást a dimbek meg a dombok...)

 

 

A meglévő kiviteli terv korszerűségi felülvizsgálatát és a kisajátítási tervet közbeszerzési eljárással fogjuk elkészíttetni.. Ezért a tervezésre vonatkozó közbeszerzés megindítása egy u.n. megvalósíthatósági tanulmány elkészülése után lehetséges.

na, ezt itt a végén meg a csúcs:

mennyi ezeknek a terveknek a szavtossági ideje, hogy máris felül kell vizsgálni a körszerűségüket?

(nemcsak itt, szinte mindegyik projektnél kell felülvizsgálat)

 

ha meg rövid, akkor nem is érdemes előre inni a medve bőrére.. kiviteli tervet készíteni, mert gyorsan megavasodik, és lehet újra meghatástanulmányozni...

Előzmény: AcidMan (7475)
AcidMan Creative Commons License 2007.10.26 0 0 7475
Felekrült a NIF honlapjára a Fejér, Veszprém, Komárom-Esztergom, Somogy megye közútfejlesztési programja is. Dátumokkal.
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.26 0 0 7474

Persze azt azért nem értem, hogy ezért miért kell a 32-est bevinni a belvároshoz, és miért nem a legszélén a Nyugati átkötő úton vezet ki.

 

de, ott vezet ki, csak a gugli hibásan ábrázolja...

 

itt egy schematikusch útelágadozódás táblicsku:

 

 

 

 

amúgy szerintem a forgalom táblákkal irányítása, meg a számozás 2 külön dolog...

 

vagyis: attól, hogy hivatalosan a 32es bemegy a központba, és az ott lévő fiktív 0km-kőtől számozódik, attól még a tranzitforgalmat el lehet(ne) irányítani a városhatárban lévő utakon is.

emiatt nem kell(ene) azt kinevezni 32esnek.

 

(mellesleg a 32esről pest felé kanyarodók igen kevesen lehetnek, hisz sokkal rövidebb az újszász-abony mellékúton átvágni...

 

hameg a tranzitoló keletre megy (4es) vagy délre (442es), akkor inkább bemegy a központba (ha ismeri a járást),  mert a "nyugati átkötőn" és a déli elkerülőn megkerülni a város elég nagy kerülő...

 

 

na, ezen pl. az északi vezetésű M4 fog sokat segíteni, mert egy "keleti átkötővel" kiegészítve minden irányból elkerülhetővé válik a város... (lásd: térkép)

 

én az alábbi ábrán jelölt módon számoznám az utakat:

(baloldalon a 4/40 átmenetileg a piros számmal számozódnának, majd az M4 átadásával helyet cserélnének...)

 

Előzmény: radio100jozsi (7473)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.10.26 0 0 7473

Oka az, hogy ne a belvároson, és a Tisza-hídon csatlakozzon be a 32-es út a 4-es útba. Ezért elterelték Pest felé, és Abonyni csp-ban csatlakozik a 32-es út a 4-esbe.

Persze azt azért nem értem, hogy ezért miért kell a 32-est bevinni a belvároshoz, és miért nem a legszélén a Nyugati átkötő úton vezet ki.

Előzmény: Törölt nick (7471)
kofy Creative Commons License 2007.10.26 0 0 7472

Szerintem:

-főút kellett, hogy maradjon (állami kezelés)

-4-essel kezdődő nem lehetett, mert a 4-es úttól északra van (vagyis 3-as kezdetű legyen)

-közel van a 32-es becsatlakozása

 

Ettől függetlenül lehetett volna pl. 324-es út (ami összeköti a 32-est a 4-essel)

 

 

Előzmény: Törölt nick (7471)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.26 0 0 7471

annak ugyan mi értelme vagyon, hogy az abony-szolnok közti 40es (régi 4es) szolnok felöli felét 32esnek nevezik?

Előzmény: radio100jozsi (7469)
BoGar Creative Commons License 2007.10.25 0 0 7470
Még nem kerestem. :D
Előzmény: Törölt nick (7467)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.10.25 0 0 7469
Előzmény: Fricy (7465)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.10.25 0 0 7468
http://kerekparosklub.org/files/FelDem-Csomor-ismerteto.doc

Hmm... Már megint értelmes emberek terveztek? :p
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.25 0 0 7467
bíztam benne, hogy link nélkül is megtalálod... :-)
Előzmény: BoGar (7466)
BoGar Creative Commons License 2007.10.25 0 0 7466
Köszi, linkre gondoltam volna. :D
Előzmény: Törölt nick (7458)
Fricy Creative Commons License 2007.10.25 0 0 7465
Akkor tévesen informáltak. :(
Köszi a pontosítást.
Előzmény: radio100jozsi (7462)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.25 0 0 7464

azért jobb ha megmarad egy ap.-tól független külön főút, ami a másik oldalról elkerüli a várost, különösen, hogy az ap. fizetős, így a forgalom egy része elkerüli...

(meg így kiadódik egy körgyűrű féleség is...)

 

gödöllő mellett is ott meg az M3, mégis nagy szüksége van a déli elkerülőre... (ami nagyon nem akar épülni... :-((

 

az persze más kérdés, hogy ha külön nyomvonalon megy a pálya, akkor ott pazarlás volt a főutat 2x2esíteni...

 

amúgy az M4 esetében a K és P nyv-változatok a Tsztmiklósi elkerülőt beleveszik az ap. nyv-ba...

Előzmény: ICYBOY (7460)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.25 0 0 7463

Szerintem a másfélszeres szorzó mint bánatpénz nem is annyira bőkezű.

 

ez elég relatív:

1részt ha valaki érzelmileg nagyon kötődik ahhoz az ingatlanhoz, akkor nem.

másrészt szerintem az emberek többsége habozás nélkül odaadná az ingatlanát a piaci ár 1,5-2xeséért...

(hacsak nem nagyon nyomott az ár, vagy nem spekulál jelentős értéknövekedésre)

Előzmény: Rooger Preed (7459)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!