Szerintem is erről arról van szó, hogy az önkormányzat ezt csúnyán elszúrta, de jellemző az is, hogy a NIF meg nem gondolkodott helyettük, illetve ami még rosszabb gondolkodott, de esze ágában se volt tippet adni, hogy mi az, ami mindenképp jár, sőt kellene a falunak ilyenkor és ez elszomorító.
Még sokakban él az, hogy az állam és szervezetei szándékosan nem szúrnak ki az egyszerű emberekkel, mert hát még is csak azért vannak a mi pénzünkből, hogy nekünk jó legyen. Pedig gyakran épp fordítva van.
Épp' most olvastam. Megy a szokásos feszkókeltés, pedig egyszerűen csak balfasz votl az önkormányzat. Ha konkrét kérésekkel állnak elő _időben_, most nem kéne huhogni. Simán kérhettek volna liftes felüljárót is óriáskerékkel - most már tudjuk.
A jelen állapotban semmi értelme. Szolnok D-i elkerülő jóval az Abony elkerülő előtt készült el és akkor barmolták össze az útszámozásokat. Jelen állapot szerint a 40-es út Albertirsa NY-i csomóponttól Szolnok K-i csomópontig kellene tartson. Mivel addig párhuzamosan és egyenesen el lehet jönni mellékúton az újabban épített főút mellett. Azaz pontosítok : Szolnok belváros átépítése miatt a régi 4-es út egy részének átmenő részén már nem lehet kocsival áthajtani, a belvárosban kicsit tekeregni kell. Nov. 30-ra elkészül a teljes átépítés, körforgalmak, jelzőlámpák, egyebek, ha az időjárás engedi.
Sajnos az nincs meg. A Google bizonytalan időközönként újítja a fényképeit, ahogy a műholdas társaságtól be tudja szerezni. Kérdés, hogy Magyarországról mikor óhajtanak új képeket készíteni.
A rajzod jó, de én még egy körforgalmat is szükségesnek tartok, jobb esetben egy különszintű kereszteződést a 87-es út - Szombathely D-i elkerülő körút csomópontjában. Az jelenleg csak egy mezei szintbeni kereszteződés. Tekintve a jelenlegi 86-os kivezető, felüljárókkal, kanyarodósávokkal szépen megépített szakaszát, indokolt a felvetésem.
A megvalósíthatósági tanulmány egy unios hülyeség, a pályázathoz kell, hülyeség amugy kiviteli terv szintnél még a megvalósíthatóságot tanulmányozni. De uniós projektnél pl kötelező a CBA (költség-haszon elemzés is )
A tervek "szavatossága" pedig pont annyi amíg nem változik egy szabvány vagy egy Útügyi Műszaki Előírás. Tehát nagyon rövid.
Tehát a kettőnek (magvalhat. és kiv terv) nincs köze egymáshoz
OLvasom itt: http://www.nif.hu/hirek/79 a Győr-Moson-Sopron, Vas, Zala megye közútfejlesztési programját, és abban benne van a 86-os Szombathely-Egyházasrádóc szakasza.
A papírtérképre nézve nekem ez az egy vasúti felüljárós, és egyben mindent kikerülő szakasz tűnik logikusank. Ezt jelöltem be a googlén is pirossal. Ha jól olvasom a soványka információt, a tervezők is így képzelik el az utat.
Nézegettem volna goole-n az M3 új, nyíregyházi szakaszát. De se útvonalon, se satképen nincs rajta. :( Még a Nyíregyháza déli elkerülő sem. Pedig azon már tavasszal is mentem. Kár hogy ennyire nem frissítik felénk.
Jó a google, mert ma is tényleg így bemegy a városba a 32-es út.
Mikozben ott van a térképen egy vékony szürke vonal, ami összeköti rövidebben a 32-est önmagával a város szélén.
A tranuit biztos nem megy be a belvárosba, mert a Tisza-Hídon 7,5 t-ás korlátozás van.
Amúgy szépen megnövekszik majd a 40-es út. Ha elkészül az Üllő-Albertirsa 4-es autóút is, akkor Vecséstől végig Abony Keleti csp-ig egyhuzamban 40-es út lesz a régi 4-es. Ebből jelenleg csak Albertirsa Nyugati csp (405-4-40)-Abony Kelet csp között van így számozva. A Vecsés-Üllő régi út most még 400-as számmal fut.
hát, sok érdekes dolog van a listában, de nekem ez teccett a legjobban:
Lulla - Balatonendréd ök út
A Lulla-Balatonendréd 9.650 m hosszú összekötő út hálózati jelentőségű összekötő út lesz, hiszen nem csak a két község között teremti meg a kapcsolatot, hanem a térség legnagyobb települését, Tabot is összeköti a Balaton-parttal, valamint forgalmi kapcsolatot biztosít az M7-es autópályával A fejlesztésnek köszönhetően az eddig zsákfaluként* létező két településen, az áthaladó forgalomnak köszönhetően, gazdasági fellendülés várható.
Az út Tab térsége gépjármű forgalmának mintegy 60%-át fogja bonyolítani, ezzel tehermentesíti a 65-ös* és a 6505 sz. utak forgalmát.
nevezett települések zsákfaluságának megszüntetése kétségkívül méltányolható törekvés, azonban ettől a mellékutacskától várni a 65ös FŐÚT! tehermentesítését... kissé vicces elképzelés...
továbbá a gazdasági fellendülés nem annyira az "áthaladó" forgalomtól várandó (ettől inkább szabadulni akarnak), hanem a célforgalomtól, ami a könnyebb elérhetőség okán némileg valóban növekedhet...
azt viszont érdekesnek tartom, hogy ezzel az egy szem összekötő utacskával is a balatonirányú kapcsolatot javítják, holott a 68-67-65-64 utak által felszabdalt somogyra épp a balatonnal párhuzamos utak erős hiánya a jellmező...
(gondolom azért, mert ebben az irányban sűrűn váltják egymást a dimbek meg a dombok...)
A meglévő kiviteli terv korszerűségi felülvizsgálatát és a kisajátítási tervet közbeszerzési eljárással fogjuk elkészíttetni.. Ezért a tervezésre vonatkozó közbeszerzés megindítása egy u.n. megvalósíthatósági tanulmány elkészülése után lehetséges.
na, ezt itt a végén meg a csúcs:
mennyi ezeknek a terveknek a szavtossági ideje, hogy máris felül kell vizsgálni a körszerűségüket?
(nemcsak itt, szinte mindegyik projektnél kell felülvizsgálat)
ha meg rövid, akkor nem is érdemes előre inni a medve bőrére.. kiviteli tervet készíteni, mert gyorsan megavasodik, és lehet újra meghatástanulmányozni...
Persze azt azért nem értem, hogy ezért miért kell a 32-est bevinni a belvároshoz, és miért nem a legszélén a Nyugati átkötő úton vezet ki.
de, ott vezet ki, csak a gugli hibásan ábrázolja...
itt egy schematikusch útelágadozódás táblicsku:
amúgy szerintem a forgalom táblákkal irányítása, meg a számozás 2 külön dolog...
vagyis: attól, hogy hivatalosan a 32es bemegy a központba, és az ott lévő fiktív 0km-kőtől számozódik, attól még a tranzitforgalmat el lehet(ne) irányítani a városhatárban lévő utakon is.
emiatt nem kell(ene) azt kinevezni 32esnek.
(mellesleg a 32esről pest felé kanyarodók igen kevesen lehetnek, hisz sokkal rövidebb az újszász-abony mellékúton átvágni...
hameg a tranzitoló keletre megy (4es) vagy délre (442es), akkor inkább bemegy a központba (ha ismeri a járást), mert a "nyugati átkötőn" és a déli elkerülőn megkerülni a város elég nagy kerülő...
na, ezen pl. az északi vezetésű M4 fog sokat segíteni, mert egy "keleti átkötővel" kiegészítve minden irányból elkerülhetővé válik a város... (lásd: térkép)
én az alábbi ábrán jelölt módon számoznám az utakat:
(baloldalon a 4/40 átmenetileg a piros számmal számozódnának, majd az M4 átadásával helyet cserélnének...)
Oka az, hogy ne a belvároson, és a Tisza-hídon csatlakozzon be a 32-es út a 4-es útba. Ezért elterelték Pest felé, és Abonyni csp-ban csatlakozik a 32-es út a 4-esbe.
Persze azt azért nem értem, hogy ezért miért kell a 32-est bevinni a belvároshoz, és miért nem a legszélén a Nyugati átkötő úton vezet ki.
azért jobb ha megmarad egy ap.-tól független külön főút, ami a másik oldalról elkerüli a várost, különösen, hogy az ap. fizetős, így a forgalom egy része elkerüli...
(meg így kiadódik egy körgyűrű féleség is...)
gödöllő mellett is ott meg az M3, mégis nagy szüksége van a déli elkerülőre... (ami nagyon nem akar épülni... :-((
az persze más kérdés, hogy ha külön nyomvonalon megy a pálya, akkor ott pazarlás volt a főutat 2x2esíteni...
amúgy az M4 esetében a K és P nyv-változatok a Tsztmiklósi elkerülőt beleveszik az ap. nyv-ba...