Udv Mindenkinek!
De joooo ez a topic!!!
Gyerekkorban igen vasutmanias voltam, meg persze mozdonyvezeto akartam lenni ugy 2 es 10 eves kor kozott, GOZOSon. Akkor meg abbol volt a tobb es nem nosztalgia miatt jartak. A Balatonra ilyenekkel mentunk: 302, 328, 424. Ritka kivetelkent ugy 1961-62 korul egyszer ket egybekapcsolt BoBo (zold, elol feher csikos!) vitte le a deli partra a gyorsot.
Akkoriban meg szigoruan tilos volt a vasut fotozasa, de azert kesobb 1965-67 kozott jo par ff kepet keszitettem. Pl.: 242, 275, 301, 324, 326, 327, 328, 333, 342, 375, 376, 411, 424, 442 es ezek mind mukodtek! (ennyit most csak ugy emlekezetbol, lehet, hogy tobb is van) Egyszer Hatvanban a yard elkapott a hatso kerites lukanal, de hosszas nyafogasra elengedett. Kepzeljetek mi lett volna, ha bevisz, anyam azt se tudta, hogy vonatozni mentem.
Megneztem a V63 Gigant honlapot tok jo, csak kicsit keves a GOZOS.
Nincs valakinek meg tobb kepe MAGYAR GOZOSokrol?
P.
Homályosítsatok fel, mi az a TYFON kürt? Lehet, hogy az, aminek hangját a lentebb említett Várkonyi Zolival magnóra vettük egy NOHABról?
(Arról .wav file-om van, azt használom Windows hibajelzésnek: vigyázz, jön a NOHAB)
Bizonyos háttérképek, pl. htm-2488.jpg, amelyek csak "kifakítva" vannak, élvezhetővé tehetők.
1. Jobb egérgombbal klikk a háttéren, "Save background as..."
2. Az elmentett képet nyisd meg a Photo Editorban. (Photoshop, etc.)
3. Image -> Auto Balance (vagy kézzel tedd helyre a színegyensúlyt)
az engedély azért nagy szó, mert az utolsó pillanatban még mindent kitaláltak a hivatalok, hogy ne legyen ott vasút.
az árvíz nem tett jót a hídaknak, de szerencsére nem olyan a helyzet mint Kemencén...
egyébként most agusztusban volt ott egy építőtábor.
Felek, hogy az epitesi engedely meg nagyon keves, most kellene a penz. Csak nehogy a 64-es vonal 34-es sinjeit kezdjek itt felhasznalni...
A tervek szerint mikor indulna be a forgalom? Egyaltalan Nagyborzsony es Nagyirtas kozott jar mar a vonat? Mikoval valamikor aprilis elejen jartunk arra, a palya elegge ramaty allapotban volt.
némi KBK hír: Júniusban meg lett az építési engedély a Nagybörzsönyi kisvasút ellopott Márianosztra-Nagyirtás szakaszának az újáépítésére, némi technikai adat:
34,5 kg/fm felépítmény, 1500 mm hosszú faaljak, sincsavaros lerögzítés
30 Km/h sebesség, 6,5 t tengelyterhelés
KBK: Wow, orulunk neki! Remelem nemsokara sok uj hirrel jelentkeznek! :-)
A scant holnap elintezem, elkuldom emilben. (Nem akarom feltenni, szerzoi jogok meg ilyesmik)
Valaki tud nekem segiteni, hogy mukodik a Petofi Csarnokban a bolhapiac? Allitolag ott is vannak modellek. Mikor/hol van, erdemes kimenni?
Föltámadt a KBK honlapja! Igaz még nem teljesen mert a képek linkjei egy nemlétező FTP könyvtárra mutatnak, de legalább újra lehet olvasni, sok érdekes dolog van ott...
Én is láttam a képet. Ha jól emlékszem a rajtalévő emberkék igencsak nézegették a Mukit. De hogy miért pont szerkocsi? A probléma csak az, hogy az újság valahogy eltűnt a lakásban.
A mai Metro ujsagban benne volt a "Metro-vonat". Ott szerkocsikent emlegettek, hogy a Metro ujsag egy eves szulinapjara festettek at es jarja a varost. Ha kell kep, bescannelem.
Paksi muzeum: mint lejjebb irtam, felhivtam es mukodik, nyitva van; az ujsag valami dezinformaciot irt.....
Csepelen a papírgyárban volt/van egy kis zöld szertartályos gőzmozdony. A típusáról nem tudok mit mondani, mikor legutóbb láttam még nem voltam szakértő (kb 6-7 éve). A '90-es évek elején elég gyakran jött ki a szabadkikötői vontatóvágányig, de manapság már Bobók járnak be a papírgyárba is. A mozdony talán leginkább a Chinoin Ödönke nevű gőzösére hasonlít. Tud róla valaki valamit?
Valóban drótkerítés van, az út felé eső járműveket egész jól lehet látni.
Mikor két-három éve voltam ott, azért nem engedtek be mert állítólag a múzeumot akkor újították fel. Úgy látszik ez nem így történt...sajnos.
Én 15-én fogok arra járni, nem valószínű, hogy megállunk (az utitársak között tudtommal nincs más vasútmániás), de ha menetközben látok valami érdekeset, megírom.
Hmmm, van egy ilyen hely hogy www.paks.hu. Ott van egy telefonszám, amin fel lehet hívni a múzeumot. Ha felhívod, azt mondják hogy nyitva vannak, lehet menni nyugodtan.
A cikk javával egyetértek, de én tavaly meglátogattam a családommal, nem pedig évekkel ezelőtt! Ld. lentebb.
Aki megy a 6-oson szombaton (vasárnap), ott megy el mellette. Benéz?
Azert vannak benne hibak: azota mar kijavitottak, de egyi idoben az szerepelt az adatbazisban, hogy a nyari Fonyod - Kiskunfelegyhaza sebes visszautban csak Kaposvar Kozvagohidtol kozlekedik...
En ugy szoktam csinalni, hogy lekerem az ELVIRA ajalnalait, amit aztan leellenorzok a menetrendben. Persze ez sem tokeletes megoldas, mert kinek van energiaja az osszes potlek es modositas vegigvezetesere.
Olvastam az Elvirás cikket. Furcsa, hogy a szerző pont ezt kifogásolja. Elvira időoptimalizál, ez a "titka" a jelenségnek. Namármost, ha beírja valaki, hogy Keletiből akar menni, akkor oda fogja irányítani.
Sokkal nagyobb gond, hogy az adatbázis sz*r. Pl. Keszthelyre Budapestről rendszeresen átszállásos IC-ket meg gyorsvonatokat ír, holott azok közvetlen kocsikkal mennek. Továbbá vannak fantomvonatok, amik gyakorlatilag nem is léteznek. Pl. név nélküli expresszvonatok Zalaegerszegre, ráadásul Tapolcán keresztül. Egyik-másik vonat adatai ferde betűkkel szerepelnek, de hogy ennek mi a szerepe, azt sehol nem lehet megtudni. A díjszabás pedig nem működik.
Részlet a MÁV sajtószemléből:
1999.09.03 - Tolnai Népújság
A paksi Vasúti Múzeum
A paksi Vasúti Múzeum szomorú képet mutat. Közép-Európa egyetlen ilyen szabadtéri kiállítása jobb sorsot érdemelne. Az 1985-ben megnyitott múzeum hosszú évek óta nem fogad már vendégeket, a mozdonyok, vagonok, vasúti munkagépek lassan a rozsda martalékává válnak. A tulajdonosoknak - a MÁV- nak és a Közlekedési Múzeumnak - van egyéb gondja is, mint a múzeum fenntartása. Az évek során történtek kísérletek privatizációra bérbeadásra, sikertelenül. Talán mert a múzeumok üzemeltetése nem üzleti vállalkozás, sokkal inkább közfeladat.
Rákosrendezőn végeztek a dzsungel irtással, vagy egy tucat vágányt tisztítottak ki...
Érdekes módon a vágányokra vezető váltóknál csk a Nyugati felől írtottak, a másik oldalon maradt a dzsungel, és néhol még a talaj is fedi a vágányokat...
Egyébként most az M40 234 végzi a tolatásokat ott.
M40 206 hova lett? régebben mindig az volt ott...