Keresés

Részletes keresés

division by zero Creative Commons License 1999.08.17 0 0 44
én is, meg még Csöpinek...
Arthur Dent Creative Commons License 1999.08.17 0 0 43
A V46-ot én Szöcskének, vagy Hi-Fi toronynak ismertem...
nils Creative Commons License 1999.08.17 0 0 42
Köszi!
Ez az.
Egy kérdéssel kevesebb.
division by zero Creative Commons License 1999.08.17 0 0 41
division by zero Creative Commons License 1999.08.17 0 0 40
erre gondolsz? A Horvát Vasútak adóságának fejében van itt átmenetileg három horvát 1142-es gép.
nils Creative Commons License 1999.08.17 0 0 39
Sziasztok!
Újabban elég sűrűn látok a Pécs-Bp vonalon egy sárga-piros(?), teljesen idegen kinézetű mozdonyt. Először azt hittem, lengyel állampolgárságú, mivel akkoriban a Cracovia gyorsot húzta, de azóta már tehervonat előtt is láttam feltűnni, és egyátalán, túl gyakori.
Tudtok róla valamit? Ki ez, mi ez?
division by zero Creative Commons License 1999.08.17 0 0 38
Leó stimt, de V46 is új nekem a Dromedár
Gyuszi bá Creative Commons License 1999.08.16 0 0 37
Bocsi, elb@sztam. A V41 az Leó, a Dromedár a V46.
division by zero Creative Commons License 1999.08.16 0 0 36
M40 stimt, M43,M47 a Dácia
Dromedár? újabb név a gyüjteményben...
Gyuszi bá Creative Commons License 1999.08.16 0 0 35
Mint néhai vasutas, pár név még.
414 (gőzös) - Nurmi
M40 (?) - púpos
M44 - Bobo
M61 - Nohab (maradt ... )
V41 - Dromedár (ha igaz..)
M.... - Dacia (román tolatómozdony)

Nem a vontatásnál voltam, hanem a bizt. bernél. Ezek csak rám ragadtak.

division by zero Creative Commons License 1999.08.16 0 0 34
ZöPö, okvetlenül viszünk, ha az különvonatos hangulatot is ilyen jól el tudod kapni...
Chornell Creative Commons License 1999.08.16 0 0 33
Hali !!!

HÁt az europai vas. szerv. nagyon jó!

Muszály lesz elmennem Franciásországba vonatozni egyet!!!

Szegény Alsópiszlicsovánszki állomásfőnök behidalna, ha megállna egy TGV-s vagy ICE-s szerelvény MÁV os felirattal kékre meg sárgára festve!

Vonat rulez!
Chornell

division by zero Creative Commons License 1999.08.16 0 0 32
hát igen, én ezt a hangulatot föleg Rákosrendezőn szoktam érezni, pedig egy évtizede még micsoda nyüzsgés volt ott!
ZöPö Creative Commons License 1999.08.16 0 0 31
Vahren, Arthur Dent: köszönöm az elismerő szavakat! :-)

Igen, valóban nosztalgikus/melankolikusak a képek, szándékom szerint. Igazából hangulatokat szeretek fényképezni, és ha ráérez a közönség, akkor elégedett vagyok. Sajnos ma Magyarországon a vasúttal kapcsolatosan nekem ez a hangulat jön be.
Ha viszont szóltok, amikor ilyen khirrály vonatozás van, és egy hozzám hasonló kibic is felfér a szerelvényre, akkor azonnal jövök és csinálok konstruktív és pozitivista képeket is, jó? :-)

division by zero Creative Commons License 1999.08.16 0 1 30
a 2xxx Szilik nem újak, csak korszerűsítettek, mindenféle computeres kütyü is került bele...
és mostanában nem csak kék van belőlük: itt, a lap alján
division by zero Creative Commons License 1999.08.16 -1 1 29
Péter, a Gigant Club állaglistája alapján a 1214 Békéscsabához tartozik.
division by zero Creative Commons License 1999.08.16 -1 1 28
megpróbálok néhány hasznos linket ide csempészni...
V63 Gigant Club nem csak a Gigantokról, hanem szinte az összes magyar gépről lehet itt rengeteg képet és információt találni - Péter itt megtalálod a beceneveket is
Nohab oldal a neve mindent elárul...
Villamosok honlapja
Joó Feri vasutas honlapja Ő szervezte a az augusztus 11.-i, 12.-i különvonatokat, októberre is szervez egyet, többet itt:kirándulások
és ami kimaradt a felsorolásból, azt itt találod meg
és végül: Az európai vasúti szerver
Bölény Creative Commons License 1999.08.16 -1 1 27
Megtalaltam a magyar NoHAB-homepaget. Megdobbento. Le a kalappal a keszitoje elott.

http://www.nexus.hu/nohab/indexhu.html

Péter Creative Commons License 1999.08.16 -1 1 26
Még általánosban minden nap az állomáson keresztül ballagtunk haza a cimborámmal (vidéki kisváros), és egy noteszba felírogattuk a bentálló (vagy áthaladó) gépek sorszámát. Volt egy kedvencünk, az naponta 2-szer ment át: V43 1214. Nem tudjátok hol van most?

Ja, a poén: vagy 10 év múlva jött ki a TrainSpotting, ami nem erről szól, de a címe pont azt jelenti, amit mi csináltunk akkoriban.

Péter

Péter Creative Commons License 1999.08.16 -1 1 25
A kétezres sorozatszámú szilik újak, vagy csak le vannak festve a MÁV színeire? Szerintem nem valami szépek... Bár a régi egyszínű kék sem volt ollyan nagyon szép...

Egészítsétek ki a következőket, mert én csak egy lama vagyok, és csak egy pár mozdony "pontos" nevét tudom:

V43 - szili
V63 - gigant
M41 - csörgő
M62 - Szergej

Péter

Arthur Dent Creative Commons License 1999.08.16 -1 1 24
Vahren!
Az új Bz még silányabb technikailag, mint elődje. Gyakran látom Esztergom felé, amint egy BoBo (M44) cincálja, mert lefeküdt az (Inter)Picy...
A BVmot részben bevált, csak nincs rá pénz. (Másra sincs...) A gond az volt vele, hogy Szeged felé szólóban kevés volt, kettő együtt belőle meg már sok és gazdaságtalan. Így Szegedre is már a nagy IC kocsik járnak, Szilivel (V43). Most Szolnok meg Miskolc felé járkálnak.
Üdv, Dent
Vahren Creative Commons License 1999.08.16 -1 1 23
Nem is hinnétek, de bizony van Magyarországon is olyan.
Sőt van magyar NOHAB honlap is. Egyébként a magyarok közül nekem is ez a típus a kedvencem.
Van egy magyar modellvasútgyártó, az csinál modelleket magyar vonatokról H0 méretben. Nem tudom a nevét.
De a külföldiek is csinálnak ilyen típusú mozdonyt, csak más színezéssel, bár lehet akad MÁV-os is. (pl.: a PIKO). A húgomra rájött a modellvasútozás, abból az időből van néhány TT kocsi és egy kicsi gőzmozdony. Egyébként ha a neten akartok katalógust nézegetni, akkor a következőket javaslom:
http://euro-trains.com itt több gyártó is van
http://www.roco.com
http://www.piko.de
Én letöltöttem a weblapjaikat.
Más. Az új Bz motorkocsiról (Inter-Piciként jár) mit tudtok? Jobb, mint az elődje vagy uolyan vacak?
És az új IC-ként közlekedő Vmot?

Vahren

Törölt nick Creative Commons License 1999.08.16 -1 1 22
NoHAB modellt akár TT, N és H0 méretarányban is vehetsz a börzén.
(Ja, a modell-börze szombat délelőttönként van Bp-en a Láng Művelődési házban, lehet cserélgetni, nézelődni, megéri.)
Törölt nick Creative Commons License 1999.08.16 -1 1 21
Nem csak angliában vannak ilyenek. Melyik mozdonyra vagy kíváncsi? :-)
cucu Creative Commons License 1999.08.16 -1 1 20
Helo.
Az első modellvasútam egy tokioi express volt. A mozdony két, szimmetrikus részből állt és piros volt az eleje orra. A kettő közé személykocsik voltak kapcsolhatóak, de azok nem voltak nekem akkoriban.
Különben nem volt forgózsámolyos és könnyű is volt, ezért könnyen kisiklott.
Aztán kaptam egy T334-es piros tolató dieselt. Lassan, de méltóságteljesen ment.
Aztán kibővültem egy V200-as diesellel. Ez már majdnem repült a 12 V-tól.
Ezután kaptam egy BR 81-es gőzöst. Ezt is kedveltem; mokány egy darab volt.

Késöbb vettem magamnak egy "krokodilt". (hosszú, zöld, áramszedős). Ez is döngetett rendesen.
Ezek TT-k voltak.
Sajnos NOHAB-ot eddig nem sikerült vennem/kapnom/szereznem.

tel-avivi ugynok Creative Commons License 1999.08.16 -1 1 19
Nekem is van egy jol kifejlett vonatmaniam, kb. azota, amiota az eszemet tudom. Eletem csucspontja az volt, amikor 3-4 eves koromban a Deliben egy joszandeku vezer felinvitalt a gozosre. Sotet volt, es a kazanbol vilagito tuzon kivul semmi mast nem lattam, de akkor is!

Egyszer a radioban hallottam, hogy Angliaban van vonatbuzi-klub, akik szamontartjak, hogy melyik mozdony merre jar eppen, mikor volt nagyjavitason stb. Kicsit bogarasnak mutattak be oket, bar szerintem van itt egy-ket ember, aki megerti oket... :-)

En jelenleg Izraelben elek, ahol igencsak alulfejlett a vasuti kozlekedes, de ha jok lesztek (ertsd: sok erdekes dolgot irtok, es fennmarad a topik), akkor elobb-utobb linkelek kepeket az itteni vonatokrol.

Törölt nick Creative Commons License 1999.08.16 -1 1 18
Van egy 5letem, vasútmodellezőknek: menjünk börzére. Nekem van pár eladó cuccom, meg körül szeretnék nézni, ha van valakinek kedve, csatlakozhat!
Időpont: a legközelebbi börze.
Arthur Dent Creative Commons License 1999.08.16 0 1 17
ZöPö!
Király képek...
Szomorúak, az elmúlást jelzik...
További fotókat szeretettel látunk.
Korcs Creative Commons License 1999.08.15 -1 1 16
Gyakran utazok vonattal, de semmi érdekes nem történt velem. Talán csak annyi, hogy tizedikén több, mint egy órát késve érkeztem meg Balatoszemesre. Vajh miért voltak oly sokan?
Vahren Creative Commons License 1999.08.15 -1 1 15
Sziasztok!

Zöpö: jók a képeid. :-)
Amúgy én is szeretek vonaton utazni. Kiskoromban fogott meg először a vasút. Az egésznek van egy sajátos hangulata. Ezért is kezdtem el gyűjtögetni a modellvasutat (H0), csak sajna terepasztalom még nincs. Talán egyszer. Valakinek vannak már vasútmodellezésben tapasztalatai?

Az is élmény volt, amikor szombaton láttam, amikor egy régi 424-es begurul a Nyugatiba. Azt hiszem a Duna-kanyar nosztalgiavonat volt.

Amúgy mi a véleményetek a kocsik tisztaságáról? A régiek eszméletlen koszosak. Pedig takakrítják őket. Kérdés hogyan. Azt sem értem, hogy lehet a MÁV veszteséges, amikor monopolhelyzetben van? Szerintem ott sem törődnek a céggel a vezetők. Na jó ez csak kitérő volt.

Nem tudom miért, de régen, úttörőtáborban a tábor előtt elhúzó NOHAB típusú mozdonyt mi Egérnek hívtuk. De nem emlékszem miért. Az M41? pedig Szergejnek, mert nagyon színes elől.

Na jó most nem fárasztalak benneteket tovább.

Vahren

ZöPö Creative Commons License 1999.08.14 -1 1 14
Hogyne. Gondolom, az "elhagyott vágányok"-at kérdezed. :o) Egy részük a Duna Plaza mögött a Meder utcában, kettő vagy három pedig Pestszentimrén. Vannak még helyek a tarsolyomban, csak időm legyen rá...
division by zero Creative Commons License 1999.08.14 -1 1 13
és ha jól látom fotómániás is? és nem is rossz...
azt elárulnád hol készültek a képek?
ZöPö Creative Commons License 1999.08.14 -1 1 12
Jaj Istenem, ebből ki ne hagyjatok! VASÚTMÁNIÁS VAGYOK!!!

Néhány képem.

division by zero Creative Commons License 1999.08.14 -1 1 11
dalia egyetértek veled, sajnos nekem eddig max 4-5 órás út jött össze...
dalia Creative Commons License 1999.08.14 -1 1 10
vonat rulez!

Lehet, hogy ti nem pont erre gondoltatok, de én nagy távolságokat szeretek vonattal megtenni. (nagy táv = 800 km fölött)
Relaxes, teljesen kikapcsol, 8-10 órán keresztül lehet olvasni, átsétálni néha büfékocsiba egy kávéra, embereket megismerni, akik néha 3-4 óra alatt elöadják neked az eg´sz életüket, majd leszállnak vmelyik álomáson, és soha többet nem találkozol velük.
Ülni az ablak mellet, némán szívni egy száll cigarettát és nézni az elsuhanó fákat, hallgatni a vonatkattogást - ami egyébbként nagyon országspecifikus, kedvenc távom, a Budapest-Párizs Orient Express, kb. 16 óra, rádásul a vége ugye éjszakában, Merz-Páriza éjjel kettötöl reggel 8-ig, nagyon korrektek a francia vasutasok, sötét van a vonaton egész éjszaka, csak félórával Párizs elött kezdik felotani a villanyokat jegyellenörzés & Co. miatt. beérkezni hajnali Párizsba... jaj, nagyon jó, pályudvarokat külön imádom!!!
Szóval SZVSZ a vonat nem csak egy közlekedési eszköz, külön feelingje van, saját világa, ahova imádok bemenekülni egy kicsit.
vonat rulez.

Advanced Lamer Creative Commons License 1999.08.14 -1 1 9
Napfogyatkozasnezes utan Tapolcarol jottunk vissza, es ott az allomason lattunk kolbaszolni egy _gozmozdonyt_ ! Eddig azt hittem, hogy mar az utolso is muzeumban van, erre ez meg itt tologatott mindenfele kocsikat..
Nagyon dizajnos volt
disp_ Creative Commons License 1999.08.14 -1 1 8
Na végre egy kedvemre való topic...annakidején vasútforgalmit végeztem. Ja és ki volt itt Úttörő/Gyermekvasutas? Na engem elég korán megcsapott a dolog...Van N-es terepasztalom is...de sajnos nincs rá elég időm csak porosodik a szekrény tetején.
division by zero Creative Commons License 1999.08.13 -1 1 7
ideje aludni, holnap Pálháza...
indulás: Keleti 6:05
division by zero Creative Commons License 1999.08.13 -1 1 6
Az abonyi pasast hallottátok?
"- Honnan jött ez a vonat?
- Pestről...
- Hogy a fenébe... Körbe?
- Igen, körbe..."
na erre már szóhoz se jutott...
division by zero Creative Commons License 1999.08.13 -1 1 5
Na végre nekünk is van már topicunk!

Kecskeméten jobb lett volna egy kicsit elöbb megállni fotózni, az elött a hülye kerités elött...
Nekem is lesz jó pár képem, a Gigant Club meg a mercurio biztos kap belőlük...
12.-n mért nem jött senki? Tök jót vonatoztunk egy Púpossal...
Nyolcan voltunk, ebből 5: Joó Feri és a négy angol.
Reggel Rákoson láttunk egy tripla V43 gép menetet, egy 2xxx + egy 1xxx (a pontos számot, amikor előhívták a képeimet...) + a csúnyán törött 1246. A V43 1246 volt az újfehértói gép? mi arra tippeltünk...

Vahren Creative Commons License 1999.08.13 -1 1 4
Sziasztok!

Ha mar vasut, erdekel valakit a vasutmodellezes?

Vahren

Törölt nick Creative Commons License 1999.08.13 -1 1 3
Itt vagyok, itt vagyok.
Kinek van terepasztala? Én most építgetem, a lagújabb mániám a Car System - állati jó!
A különvonatról lesz két tekercsnyi fotó (pl. a NoHAB belseje, M31 Röszkén tárva-nyitva), valami közös helyre fel kellene tenni mindenki képeit.
Kecskeméten a deltában mindenki a Bobót fotózta, pedig szerintem az M28 érdekesebb volt (én spec. azt). A vezér elmondása szerint 1927-ben épült, MAN motoros, 120 LE-s mindössze! A Bobó vezérei mondták, hogy tulajdonképpen nem bírt volna a vonattal, úgyhogy ők is besegítettek indulásnál, fékezésnél meg pláne (nem is volt rákötve a levegőrendszere).
Arthur Dent Creative Commons License 1999.08.13 -1 1 2
A vonat bizony jó dolog! Főleg ha különvonat, és jó sok sör van rajta!
A napfogyatkozásnéző különvonaton ugyanis 10 láda sör állt rendelkezésre a kedves utazóközönség részére...
Az aug. 11-i különvonat fő címszavakban:
Indulás Józsefvárosból 6.47-kor, M61 017-tel. Irány Újszász. (1. üveg sör)Itt fotómegállás a deltában, miattunk kialakuló kilométeres kocsisor az átjáróban, miattunk megállásra és késésre kényszerített IC. (2. üveg sör)
Szeged: m31 Zetor küzdelme a két kocsival és a NOHAB-bal. Rendkívüli látvány.(3. üveg sör)
Napfogyatkozás Röszkén.... (4-5-6. üveg sör) Közben isteni finom, embertelen mennyiségű bográcsgulyás a pályavendéglőben...
Őrült fotósok a közúti felüljárón, alant pöfögő vonat fotózása ezerrel... (7. üveg sör)
Vissza Szegedre, irány Kecskemét...
Városföldön M44-es csere. (8. üveg sör)
Fűnyírás a kecskeméti deltában. Kecskemét alsón 4 üveg sörért elcseréljük - idegiglenesen - a mozdonyunkat egy M28-asra. (9-10. üveg sör) Rulez...
Innentől cammogás Lajozsmizsén, Dabason, Ócsán keresztül Bp-re. (11-12-13-14. üveg sör) De laaaaassú ez a vonat...
Érkezés 20.51-kor Zuglóba...

Szerintem ez az út fenékig tejfel volt...

Zaxxon Creative Commons License 1999.08.13 -1 1 1
A vonat jó dolog.

De nem fenékig tejfel!

Arthur Dent Creative Commons License 1999.08.13 -1 1 0
M61 001
Arthur Dent Creative Commons License 1999.08.13 -1 2 topiknyitó
Division by zero és Matiz kolléga segítségével egész szép vasutaskolónia alakult ki a Hol leszel augusztus 11-én topicban... IMHO kialakítok egy vasúttal foglalkozó topicot. Vasútbarátok ide!!! Friss híreket, élményeket várunk!
Mi meg beszámolunk a legutóbbi túráról... Meg miegymás....
Szóval: AKIKET A MOZDONY FÜSTJE MEGCSAPOTT...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!