Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

S.s. Creative Commons License 2007.02.23 0 0 1371
Akkor most lehet egy utast szállítani a "kétkerekű segédmotoron"?
WooDoo Creative Commons License 2007.02.23 0 0 1370

Megkaptam a Kresz módosításának a legújabb tervezetét. Ez most a legújabb, ha a tárcák közötti egyeztetést sikerül időben lezárni, akkor április 1-től lép hatályba.

Sikerült beszélnem a GKM illetékesével, aki nagyon korrekt módon tájékoztatott a jelenlegi helyzetről. A korábbi tervezetben szereplő "könnyű személygépkocsi" kategóriát véglegesen elvetették, mert nem volt összeegyeztethető az EU-s műszaki előírásokkal.

A jelenlegi tervezetben ez szerepel:

 

(4) Az R.1. számú függeléke II. fejezetének r) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak]

 

r) Segédmotoros kerékpár:

ra) olyan kétkerekű jármű, amely 50 cm3-nél nem nagyobb hengerűratrtalmú belső égésű motorral van ellátva - elektromos meghajtás esetében a motor teljesítménye a 4 kW-ot nem haladhatja meg- és a tervezési sebessége a 45 km/óránál nem nagyobb,

 

rb) olyan háromkerekű jármű, amely

rba) 50 cm3.nél nem nagyobb hengerűrtartalmú szikragyújtású vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb belsőégésű motorral;

rbb) legfeljebb 4 kW teljesítményű elektromos motorral>

van ellátva és a tervezési sebessége a 45 km/óránál nem nagyobb.

 

rc) olyan négykerekű jármű, amelynek saját tömege - elektromos meghajtás esetén az akkumulátorok tömegét nem számítva- legfeljebb 350 kg és

rca) 50 cm3-nél nem nagyobb hengerűrtartalmú szikragyújtású vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb belső égésű motorral;

rcb) legfeljebb 4 kW teljesítményű elektromos motorral;

van ellátva és a tervezési sebessége a 45 km/óránál nem nagyobb.

 

Tehát győzött a józan ész a brumik maradnak segédmotorok. A jogosítvány kérdésében még vita van, de ezt a Kresz módosítás nem érinti, majd egy külön rendeletben fogják szabályozni a 4 kerekű segédmotorok vezetéséhez szükséges jogosítványt. Több tárca nem ért egyet azzal, hogy 14 éves kortól vezethessék ezeket a járműveket, most úgy néz ki, az M jogsi érvényes lesz, de magasabb életkort fognak előírni. Abban sincs egyetértés, hogy a lejárt orvosi alakalmasságú B-s jogosítvánnyal lehet-e majd a mopedautókat vezetni, mert az egészségügyi tárca ezzel nem ért egyet. Sok idő nincs a gondolkodásra, mert 4 éven belül az egész unió területén egységesíteni fogják a különböző járműkategóriákhoz szükséges vezetői engedélyeket, és az életkort.

 

A személyszállítást is szabályozzák:

 

(2) Az R.54.§-a (8) bekezdésének b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

 

[Az (1) és a (3) bekezdésben, a (4) bekezdés c) pontjában, valamint a (7) bekezdés b)-f) pontjaiban foglalt rendelkezéseket a segédmotoros kerékpárok közlakedésére is alkalmazni kell azzal, hogy

 

"b) a kétkerekű segédmotoros kerékpáron utast szállítani,"

 

Szóba került a CM jelzés is. A GKM szerint a CM jelzést be kell ütteni, írásban kell kérni a területi KF-nél, ha mégsem hajlandóak beütni, panaszt kell tenni a közig. hivatalnál. A tárcák közötti egyeztetés hamarosan lezárul, és reális esély van rá, hogy április 1-től életbe is lép a módosítás, ha lobbizni akarunk, akkor a jogosítvány kérdésében lehet még esetleg valami esélyünk.

 

A rendszám kérdésében még mindig nem született döntés, szerintem nem merik az okmányirodákra zúdítani a kb. 1/2 millió segédmotorost, de majd előbb utóbb erre is kitalálnak valamit.

WooDoo Creative Commons License 2007.02.23 0 0 1369

A böszörményi végzés is használható, mert abban le van írva, hogy a KF állásfoglalása nem kötelező érvényű, mert nem jogszabály. Ez nagyon jó, mert igazoltatáskor a rendőrök így nem tudnak a KF állásfoglalásra hivatkozni. De a bírót ez különösebben nem érdekli, Ő tisztában van ezzel. Az eljárás megszüntetése meg azért történt, mert a feljelentésben nem volt tisztázva a jármű motorjának a hengerűrtartalma, de az én esetemben már rutinosabbak voltak a rendőrök.

Előzmény: Bakancs4 (1362)
Omegatd Creative Commons License 2007.02.23 0 0 1368
Most honnan jött ide a vámolás? Milyen vámolás?
Előzmény: Bakancs4 (1367)
Bakancs4 Creative Commons License 2007.02.23 0 0 1367
Valaha valaki összeolvasta-összefésülte ezeket a jogszabályokat ? És akkor még nem mentünk bele a lexebbe , a vámolás egészen más logikára (?) épülő rendszerébe...
Előzmény: Törölt nick (1366)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.23 0 0 1366
ugyancsak a 35/2000 -ből
"A járművek forgalomba helyezése és ideiglenes forgalomban tartása
38. § (1) A külön jogszabályban meghatározott járművel - kivéve a trolibuszt, villamost, kerékpárt, segédmotoros kerékpárt, állati erővel vont járművet, kézikocsit - közúti forgalomban akkor lehet részt venni, ha forgalomba helyezték, vagy ideiglenes forgalomban tartását engedélyezték."
a járművemet ezek alapján nem kivánom forgalomba helyeztetni sem.
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.23 0 0 1365
látom és értem a jel és jelzés közötti anomáliát, mert sz.tem ahol jelzés -t ir , jelnek, v.
jelölésnek kellene lennie.
nézzünk egy másik definiciót:
"35/2000. (XI. 30.) BM rendelet
a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról
A rendszámtábla és a regisztrációs matrica
45. § (1) A rendszámtábla olyan hatósági jelzés, mely a Hivatal tulajdonát képezi."

a magyar nyelv nagyon szép, a "bikfa nyelvezet" meg ilyen.
Előzmény: Bakancs4 (1364)
Bakancs4 Creative Commons License 2007.02.23 0 0 1364
" A lét dadog , csak a törvény a tiszta beszéd ...' József Attila.. Hát lássuk az írást ..........................1988. évi Tv. A közúti közlekedésről 25. § E törvénynek a) a hatósági engedélyre, jelzésre, nyilvántartásba vételre és a hatósági vizsgálatokra vonatkozó rendelkezései a kerékpárokra, az állati erővel vont járművekre, a kézikocsikra és a lassú járművek külön jogszabályban meghatározott egyes fajtáira, b) a hatósági engedélyre, nyilvántartásba vételre és az időszakos vizsgálatra vonatkozó rendelkezései a segédmotoros kerékpárokra, c) a hatósági jelzésre, a típusvizsgálatra és típusbizonyítványra vonatkozó rendelkezései az egyedileg behozott, előállított (összeépített) vagy átalakított segédmotoros kerékpárokra, illetőleg a forgalomba helyezés előtti vizsgálatra vonatkozó rendelkezései az egyéb segédmotoros kerékpárokra NEM TERJED KI . Vhr. 18. § A segédmotoros kerékpár, a kerékpár, az állati erővel vont jármű, a kézikocsi, továbbá a forgalomba helyezés előtti vizsgálatra nem kötelezett lassú jármű rendeltetésszerű használatra való alkalmasságát a gyártó, illetőleg a kereskedelmi forgalmazó tanúsítja. .................5/ 1990 KÖHÉM SEGÉDMOTOROS KERÉKPÁRRA VONATKOZÓ EGYEDI MŰSZAKI VIZSGÁLAT Forgalomba helyezés előtti vizsgálat és közúti műszaki ellenőrzés 19. § (1) A típusbizonyítvány nélkül forgalomba helyezhető segédmotoros kerékpárt forgalomba helyezés előtti vizsgálat céljából a területi közlekedési felügyeletnél be kell mutatni. Ha a területi közlekedési felügyelet a forgalomba helyezés előtti vizsgálat alapján megállapítja, hogy a jármű a jogszabályban meghatározott műszaki feltételeknek megfelel, azonosítási jellel látja el. (2) A típusbizonyítvánnyal rendelkező segédmotoros kerékpárokat - a típusbizonyítvány alapján - a gyártónak vagy a forgalmazónak azonosítási jellel kell ellátnia. Az azonosítási jel hatósági jelzésként elfogadható. (3) A segédmotoros kerékpár azonosítási jele a jármű vázába beütött CM betű és a hajtómotor cm3-ben meghatározott hengerűrtartalmát jelző szám. E jelet csak a gyártó, forgalmazó illetőleg a területi közlekedési hatóság ütheti be. Segédmotoros kerékpár ilyen jelzés nélkül a közúton nem közlekedhet. (4) A forgalomba helyezés előtti vizsgálat során az MR. 114. §-ában foglalt rendelkezések megtartását kell ellenőrizni. ................6/1990 KÖHÉM A segédmotoros kerékpárra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek 114. § A kétkerekű segédmotoros kerékpárra az oldalkocsi nélküli motorkerékpárra vonatkozó, a három- és négykerekű segédmotoros kerékpárra pedig a motoros triciklire vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételeket kell a következő eltérésekkel alkalmazni: a) segédmotoros kerékpárhoz oldalkocsi nem csatolható, b) segédmotoros kerékpárra vonószerkezet nem szerelhető fel, c) segédmotoros kerékpárra a 29. § rendelkezései nem vonatkoznak, a segédmotoros kerékpár fékszerkezeteinek a 12. számú mellékletben meghatározott fékezési követelményeket kell kielégíteniük, d) a segédmotoros kerékpárra távolsági fényszóró felszerelése nem kötelező, e) a segédmotoros kerékpár tompított fényszórójára a 43. § (3) bekezdésének a megvilágításra vonatkozó rendelkezései nem vonatkoznak, de a tompított fényszórónak legalább 15 W teljesítményűnek kell lennie, f) a segédmotoros kerékpárra féklámpa felszerelése nem kötelező, g) a segédmotoros kerékpáron hangjelzésre kerékpárcsengő, vagy 75-112 dBA hangerejű jelzést adó más hangjelző berendezés alkalmazható,
Előzmény: Törölt nick (1360)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.22 0 0 1363
a KRESZ a jelenlegi állapotában egy " 0". a ránk vonatkozó része cáfolható a köhémekkel. sz.tem nem tárgyalási alap.
Előzmény: Bakancs4 (1359)
Bakancs4 Creative Commons License 2007.02.22 0 0 1362
Részben azért ragszkodom a Ligierhez , mert abban gyárilag benne van a CM 505 , és ez a hatályos rendeletek szerint ( 5/1990 KÖHÉM rendelet 19.§) hatósági jelzésnek minősül , mert a gyártó helyezte el benne . Vagyis hatósági jelzés nélküli közlekedést , ha megfeszülnek se lehet rámhúzni . Ha viszont lesz egyértelmű szabályozás –ez szerintem hozza magával smkp-k rendszámozását – akkor nem tudnak kibújni az akkor aktuális nyilvántartásba vétel alól . .................. Ami a pecsétet illeti nem izgatnám magam miatta , a bíró ha bizalmatlankodik megnézheti a szám alapján . Szóval ha jól értem akkor csak a mezőtúri határozatot tartod használhatónak ?
Előzmény: WooDoo (1356)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.22 0 0 1361
a hatósági jel nem tévesztendő össze a hatósági jelzéssel!!!!
a jel a 17 karakter, a jelzés a rendszám.
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.22 0 0 1360
CM jelzés abba a járműbe kell amelyiknek nincs tipusazonositó jele. ez a 17 karakteres
szám- betű kombinácio.ez mgasabb "rendű" a CM-nél. két azonositót nem kérhet senki
ua.-ra a járműre.
a köhém 5-s ben benne van, hogy tipusazonositó jel, hatósági jelként elfogadható.
Előzmény: xeniah (1358)
Bakancs4 Creative Commons License 2007.02.22 0 0 1359
Szeerintem egy ilyen ügyet két szakaszra kell bontani . Az egyik szitu az , hogy a jármű smkp vagy gépkocsi-e ? Mivel a KRESZ eleve kizárja a 15 kW és 550 kg alatti járműveket , ez + 5-6/1990-es KÖHÉm r. talán menni fog . Ezek után (talán bosszúból ) lehet , hogy feszegetni fogják : szabályosan vett-e részt a smkp a forgalomban . Akkor lehet foglalkozni a CM kérdésével ...
Előzmény: WooDoo (1356)
xeniah Creative Commons License 2007.02.22 0 0 1358
Sztem a KF-es állásfoglalás önmagában elég papír ahhoz, hogy nem akarják beütni a CM jelzést. Nyilván, ha ez az állásfoglalásuk, akkor nem lehet őket rávenni arra, hogy beüssék, esetleg csak bírósági végzéssel. De szerintem itt nem a CM-jelzést kérik, vagy igen?
Előzmény: WooDoo (1356)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.22 0 0 1357
kapcsold már be skype-odat
Előzmény: WooDoo (1356)
WooDoo Creative Commons License 2007.02.22 0 0 1356

A pesti "papír" nem teljesen kóser, a pecsét pixeles. Gondolom nem az eredeti lett beszkennelve, hanem be lett gépelve, és a pecsétet valahogyan rámásolták.

 

Amit nehéz megmagyarázni, az a CM jelzés hiánya, mert a segédmotoroknak az a hatósági jelzése. Más kérdés hogy a KF a kérésünk ellenére sem volt hajlandó beütni, de erről semmilyen papír nincs. Bár az 5/1990-es Köhémben van egy olyan bekezdés, hogy az EU-s típusbizonyítvánnyal rendelkező járműveket a gyártó látja el azonosító jellel, ami hatósági jelzésként elfogadható, de a következó bekezdésben meg az van írva, hogy a CM jelzés nélkül Mo-n segédmotoros kerékpár nem közlekedhet. Szerintem az utakon közlekedő smkp-k 90%-ba nincs CM jelzés, pedig a kétkerekű motorokba beüti a KF 1700 Ft-ért.

 

Szerintem egyébként nem nálam van a bizonyítási kényszer, a rendőröknek kellene bebizonyítani, hogy a járgányom nem lehet segédmotor, de erre csak a KF állásfoglalása utal, az meg nem jogszabály. A rendeletekben sehol sincs megtiltva, hogy a segédmotoroknak nem lehet zárt utastere, és áttételes kormányműve.

Előzmény: Törölt nick (1353)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.22 0 0 1355
az az igazság, hogy még én is előtte vagyok egy lehetséges tárgyalásnak, még nem döntött a biró. szakvéleményt kért a megyei kf -től. tudom mit kap "szakértői véleményként", de emiatt őszintén szólva nem aggódom.érzek magamban annyit , hogy meg tudom védeni az álláspontomat. ez is - hatósági jelzés nélkül - ről szól.
Előzmény: xeniah (1354)
xeniah Creative Commons License 2007.02.22 0 0 1354
Hát abban, hogy nem segédmotor, és "hatósági jelzés" nélkül közlekedünk :)
Előzmény: Törölt nick (1353)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.22 0 0 1353
végülis mit kell kivédeni? miben látják a szabs. -t?
Előzmény: WooDoo (1350)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.22 0 0 1352
a honlapon 2 van, az általad felrakott, meg 1 pesti, Proba tette fel , + a böszörményi ,
ez 3, na jó 2.5.
Előzmény: WooDoo (1350)
xeniah Creative Commons License 2007.02.22 0 0 1351
A Bp-i szabálysértési eljárást megszüntető határozat nem segít? (ami fenn van a honlapon). Igaz, hogy ott maga a rendőrség vonta vissza a korábbi határozatot, nem a bíróság döntött így, de ez jelzésértékű lehet...
Előzmény: WooDoo (1350)
WooDoo Creative Commons License 2007.02.22 0 0 1350

Hétfőn be kell adnom a bíróságra a bizonyítási indítványomat. Jó lenne minél több kedvező bírósági végzést is beadni, eddig ugye van kettő, amiből a böszörményi esetben igazából a rendőrség pontatlansága miatt szüntették meg az eljárást. Ez nem túl sok, de nem érkezett több a"felhívásra".

 

Ma kaptam egy "típusigazolást", amit B.F. adott ki 50e-ért, hát az semmit nem ér. Egy A4-es papírra leírta, hogy bevizsgálta a járművet, és az isten bizony nem nehezebb 350 kg-nál, a motorja is csak 4 kW teljesítményű, és a tervezési végsebessége 45 km/h, ezért a Köhém rendelet szerint segédmotornak számít. Aláírta, meg nyomott rá egy cégbélyegzőt. Ez a bíróság előtt semmit sem ér, de szerintem egy rendőr is simán lesz.rja. Ez még az 5e+áfáért árult közlönynél is durvább.

 

Szóval van 1,5 bírósági végzésem, meg a Köhém rendeletekből kimásolt paragrafusok, remélem elég lesz.

 

Kiderült, nem az én ügyem az első amit a Debreceni Városi Bíróságon tárgyaltak, abban az ügyben helybenhagyták a szabálysértési hatóság döntését, mert az "eljárás alá vont személy" elismerte a szabálysértést, csak a bírság mérséklését kérte a bíróságtól.

Törölt nick Creative Commons License 2007.02.22 0 0 1349
IRÁNY A HŰTŐSZEKRÉNY !!!! regisztrált Tagjaink száma 100 !! jubileum, pezsgő.
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.22 0 0 1348
TERMÉSZETESEN!! látogass el honlapunkra!!,http://mopedauto.try.hu/ ,
rövidesen fent lesz:
LDW 502, .....pdf ,LGW 523.......pdf
szerelési útmutatók,robbantott ábrák, komplett elektromos rajzok.
Előzmény: S.s. (1346)
WooDoo Creative Commons License 2007.02.22 0 0 1347

A gugli ezt dobta ki elsőre:

http://www.microcartuning.com/

 

Előzmény: S.s. (1346)
S.s. Creative Commons License 2007.02.22 0 0 1346

Tudtok olyan oldalakat, ahol foglalkoznak mopedautókkal?

pl: szerelési útmutató, képek, tuningoldal.

jó angol és magyar nyelvű ( sajnos máshogy nem tudok)

 

 

 

KÖSZIKE

S.s. Creative Commons License 2007.02.22 0 0 1345

HUH!

 

Nincs közel. Épp most vittem el szerelőhöz, úgyhogy megoldódott a dolog, de azért kössz!Bár még nem biztos, hogy minden perfekt lesz.

WooDoo Creative Commons License 2007.02.22 0 0 1344

hello szekeres 1984!

mennyire tuti az infó? A debreceni felügyeletnél dolgozik az ismerősöd?

Ez az április 1-i időpont biztos? Akkor elvileg a kormánynak már el kellett volna fogadni a Kresz módosítását, az meg azért furcsa, mert még állítólag lesz valami egyeztetés a civil szervezetekkel ez ügyben. Legalábbis bakancs4 erre gyúr néhány hete:)

Előzmény: Szekeres1984 (1331)
WooDoo Creative Commons License 2007.02.22 0 0 1343

Ha elhozod Debrecenbe megnézem:)

De szerelést nem vállalok! esetleg valami különleges feladat érdekelne, pl. karosszéria átépítés (kabiró v. buggy), de most nics erre időm.

Előzmény: S.s. (1342)
S.s. Creative Commons License 2007.02.22 0 0 1342

WooDoo!

 

Hol laksz? Ha lenne kedved és közel vagy, akkor megnézhetnéd az Eradot.

 

Vagy akárki segíthet, aki közel lakik Ócsához (Pest alatt).

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!