Keresés

Részletes keresés

division by zero Creative Commons License 1999.08.31 0 0 325
Nem, rendszergazda voltam ott.
division by zero Creative Commons License 1999.08.31 0 0 324
a síneknek elég különleges kereszt metszetük van, elég egyértelmű, hogy honnan származhat...

Az utcában még meg van, csak a ligeti rész tünt el.
Keskenynyomközű járműveket is gyártottak, egy másik kapunál még több nyomtáv jött ki.

Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.08.31 0 0 323
ELMÜ-nél dolgoztál? Villamosmérnök vagy? Én most is egy áramszolgáltatónál dolgozom. (Bocs, off...)
Bölény Creative Commons License 1999.08.31 0 0 322
Jopar eve hallottam egy MAV-nal dolgozo (karbantartassal foglalkozo) urgetol, hogy a kabeltolvajok igencsak jol tudjak, hogy melyik kabelbe erdemes belevagni, melyikbe nem. Azota direkt figyelem az ezzel kapcsolatos hiradasokat, hat talan egyszer hallottam, hogy valami balfacant megbafott a 25 kV. A tobbit nem... A dolgot tenyleg a femkereskedoknel lehetne megfogni, egyszeruen eredetigazolast kerni toluk. Es esetleg a vasuti kabeleket megjelolni olyan modon, amit nehez eltuntetni, pl. kulonleges atmerovel vagy keresztmetszettel gyartani oket, kulonleges osszetetellel.

A Ganz probapalyaval mi lett? A Vajda Peter utcaban egy fel eve meg lattam a haromsinu vaganyokat, az ahhoz tartozott, nem? Es a kisebbik nyomtav az mire volt?

division by zero Creative Commons License 1999.08.31 0 0 321
off: a rendőrségnek akkor is szolgálni és védenie kéne...

A Ganz próbapályáról nincs valakinek több infója? esetleg képe abból az időből amikor használták?

ZöPö Creative Commons License 1999.08.31 0 0 320
Na jó, de a rendőrség állami szerv, a MÁV pedig csak névleg "Á", valójában Rt.
division by zero Creative Commons License 1999.08.31 0 0 319
régi szép idők...

még egy kicsit off: a rendőrség is meg a MÁV is az államhoz tartozik, nem? az államnak miért nem érdeke megvédeni a vagyonát?

Arthur Dent Creative Commons License 1999.08.31 0 0 318
Mert nem áll érdekében... De ezt hagyjuk, ez egy más téma.

Tegnap kezembe került egy könyvecske, melye a Ganz-Mávag adott ki 1xx. évfordulója alkalmából. Torokszorító, hogy milyen szép motorvonatokat, mozdonyokat gyártott annakidején argentin, egyiptomi, lengyel, szovjet, jugoszláv, stb megrendelésre. Kár érte...

division by zero Creative Commons License 1999.08.31 0 0 317
szerintem is szinte lehetetlen megtalálni a tolvajokat, az orgazdáknál kéne megfogni a dolgot, ha nem tudják eladni, nem lopják el...

A rendőrség miért nem tudja úgyanazt megcsinálni mint a tévések?

division by zero Creative Commons License 1999.08.31 0 0 316
azt hiszem ugyanabban a műsorban sikerült nekik gond nélkül MÁV feliratú fénysorompó akkumlátort is eladni...

Ezek a bandák általában profi villanyszerelőkből állhatnak, tudják, hogy kell az árammal bánni...
Amikor ez Elműnél dolgoztam, ott is hallottam egy-két hajmeresztő lopási históriát...

Arthur Dent Creative Commons License 1999.08.31 0 0 315
Azért izgi lehet 25 ezer Voltos, feszültség alatti felsővezetéket lopni...

Egyébként igazad van, nem hiszem el, hogy nem lehetne a piti (vagy nem is olyan piti) fémorgazdákat megrendszbályozni. Azt több millió forintot, amit a MÁV ezen veszít, másra is lehetne fordítani.

Volt a TV2-ön egyszer, hogy közlekedési táblát próbáltak meg eladni fémkereskedőnek és mind az öt helyen sikerült is szó nélkül...

division by zero Creative Commons License 1999.08.31 0 0 314
a MÁV-tól is lophatják a felsővezetéket, megfigyelhető, hogy a frissen villamosított veresegyházi vonalon felmászást gátló "kosarat" szereltek az oszlopokra...
division by zero Creative Commons License 1999.08.31 0 0 313
"Az óbudai vágányokat olyan 3-4 éve szedték fel..."
felszedték vagy ellopták? az utobbi nagy divat nálunk...
1-2 példa:
- Szob-Nagybörzsöny kisvasút középső szakasza
- Pálházi kisvasút tovabbi 3 km-e, és jó néhány szárnyvonala
- népligeti Ganz próbapálya
- valahol Ózd környékén történt, hogy kiment a mozdony egy iparvágányra, mire jött vissza, hiányzott pár méter vágány...
más országokban is divat ez, ime egy MTI hír:
"Elloptak két vasútvonalat
Prága, 1999. július 26. (MTI) - Észak-Csehországban ismeretlen tettesek elloptak két vasútvonalat.A lopásra akkor derült fény, amikor a Cseh Vasút vezetése úgy döntött, hogy a három éve leállított pályákon szeptembertől ismét felújítják a forgalmat. A vasúti sínek és más berendezések azonban már eltűntek, így a forgalom felújítása lehetetlen - közölte a hét végén a közszolgálati cseh televízió. A Litvínov és Horní Jiretín közötti öt kilométeres, valamint az Otvice és Dolní Rybník közötti hét kilométeres szakaszokon gazdasági okok miatt 1996-ban szüntették meg a közlekedést. Kvetoslava Korínková vasúti főellenőr szerint az elhagyott sínekkel és berendezésekkel senki sem törődött, így nem is csoda, hogy a két vonalon csak egy vasúti felüljáró maradt meg a berendezésekből. A tettes, vagy tettesek egyenlőre ismeretlenek. A károk becsült értéke megközelíti a százmillió koronát. Dalibor Zeleny, a Cseh Vasút vezérigazgatója azzal védekezik, hogy a társaságnak nincsenek lehetőségei őriztetni az elhagyott vonalakat. Korínková viszont azt állítja, hogy a vasútnak kötelessége őrködni a lényegében állami vagyon felett. Petr Stáhlavsky, a Cseh Vasút szóvivője beismerte, hogy az utóbbi években egyre gyakoribb a vasúti berendezések eltulajdonítása. A Litvínov melletti Louka állomáson - ahol az ideiglenesen használaton kívüli tehervagonok vannak félreállítva - például majdnem 200 vagonról minden mozdíthatót elloptak, s ezért a vagonok használhatatlanok. "Olyan eset is megtörtént, hogy több száz méternyi villanyvezetéket loptak el, holott abban áram volt" - nyilatkozta Stáhlavsky. +++ "

Vezetéket is lopnak bőven, pl ezért nem jár villamos a BNV-hez, HÉV Kerepesi úti összekötő vágánya, a Csömör - Kistarcsa közötti vágány, az Aquincum - Óbuda közötti vágány, áram alatt lévő tápkábelt loptak már a 41-esről is, emiatt Kamaraerdőn hosszabb ideig 500V alatti max. feszültség volt. A Kápolna utcai vágányról is loptak tápkábelt, de ezt pótolták.

Valamit kéne már csinálni a fémkereskedőkkel, türhetetlen, hogy piti haszonért hatalmas károkat okoznak, néha pedig halálos balesetet is, a tolvaj bandák.

gyurmosz Creative Commons License 1999.08.31 0 0 312
Figyelem!
A Felsőzsolca-Hidasnémeti vonal felújítása miatt a Rákóczi és a Cracovia vonatok a Szerencs-Hidasnémeti vonalon közlekednek. Ez tudtommal Bz-s vonal. Mindenesetre érdekes lesz, kiváncsi vagyok mi fogja húzni a vonatokat, ugyanis a térségben a Csörgők igen "elfoglaltak" és ez az elterelés 2 hónapig így lesz! Részletek a MÁV sajtószemlében.
division by zero Creative Commons License 1999.08.31 0 0 311
Kihajolni veszélyes
Meg van valakinek videón?
Úgy tudom akkor már egy éve szünetelt a forgalom, a filmesek kedvéért ment ott az utolsó vonat, úgy emlékszem 76-ban.
division by zero Creative Commons License 1999.08.31 0 0 310
Nem csak egy vasút épül a Zalában, épül a csömödéri-lenti kisvasutat összekötő szakasz is. Én június 26-án, a Csömödéri kasvasút napján jártam ott, direkt korábban indultunk néhányan (00:25-ös postavonattal), hogy bejárhassuk az épülő pálya nyomvonalát. Akkor már egy jó darabon (kb a vonal 25%) a síneket fektették. Ha valaki a 23-as vonalon utazik, Csömödér után láthatja is a pályát, egy darabig párhuzamos a nagyvasúttal. Volt olyan terv is, hogy közös, 3 sines rendszerben épüljön meg a párhuzamos szakasz, de a MÁV nem járult hozzá.
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.08.31 0 0 309
Van egy magyar jatekfilm, kb. a 70-es evek elejen keszulhetett, az egesz az Almamelleki vasutallomason jatszodik. Kb. 2-3 eve ment a TV-ben.
Bölény Creative Commons License 1999.08.31 0 0 308
Bagojj! Minden info johet a zalai - meg az egyeb - vasutepitesekrol/felujitasokrol/miegyebrol!

A ferihegyi meg a Kfold-Keleti vasutakra azert kerdeztem ra, mert azt irtad, hogy igen leterheltek ezek a vonalak. Ebbol en arra kovetkeztettem, hogy akkor hiaba is probalnak a helyzetet vasuttal megoldani, koll az a metro (a 3-as meghosszabitasa es a 4-es megepitese). Most akkor rosszul ertettem?

(Az egyeb "technikai" problemak, ugymint egyeztetes a MAV es a BKV kozott, nem erdekelnek, mert az politika.)

division by zero Creative Commons License 1999.08.31 0 0 307
lazar!
vannak régi menetrendeid? engem érdekelne a Kaposvár-Szigetvár vonal, az elmúlt hónapokban töbször jártam ott, jó pár km-t bejártam a nyomvonalból, kiváncsi lennék rá mi volt ott, akkor amikor még volt forgalom...
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.08.31 0 0 306
Masodik vagany "hult helye" latszik pl. Kaposvar utan is, Dombovar iranyaba: kiveheto, hogy hol zakatolt anno a vonat Szigetvar fele, hol fordult be a volgybe Cserenfa fele.
Nem tudom, megvan-a valamelyotoknek a Szekszardi dombsag-Gemenc turistaterkep. Rajta van egy regi vasut nyomvonala Bataszekrol Batara (nem a 64-es vonal!!!). Nos, en sokszor jarok Bataszek fele, teljesen kiveheto, hogy merre ment a vonat, a toltes nagyon jo allapotban megvan, szekerut van rajta. Ha valaki Baja felol erkezik az 55-os uton Bataszekre, akkor az alsonyeki vasuti atjaro utan kb. 100 m-rel az ut ismet egy toltesen vezet keresztul: ez volt a regi vasut. Tudtok-e valamit arrol, hogy itt mikor szuntettek meg a vasutat?
division by zero Creative Commons License 1999.08.31 0 0 305
hogy áll az ipolysági vasút ügye?
division by zero Creative Commons License 1999.08.31 0 0 304
Mi a helyzet pl Vácrátót és Aszód között? nekem úgy tünik ott is két vágány volt, látszanak a szélesebb hidak és néhol a zúzottkőágy talpfa nyomokkal...
division by zero Creative Commons License 1999.08.31 0 0 303
Ezt biztos mostanában szedték fel, fényjelzők állnak ott a semmi mellett, meg a gaz se nagyon nőtte be még...
Rédicsen van kitérő, 3 vágány van ott, van is fotóm arról ahogy a Bzmot körbejárja a 2 Bzx-t.
lazar Creative Commons License 1999.08.31 0 0 302
A kelebiai vonalon Kiskunlachazaig volt dupla vagany, de Trianon utan fel kellett szedni. ugyanez volt Nagykanizsa-Murakeresztur kozott is.
Törölt nick Creative Commons License 1999.08.31 0 0 301
Erre nem tudok válaszolni. Ahhoz motorvonatok is kellenének, meg kellene nézni, hogy mekkora forgalmat lehetséges optimálisan felvenni, ahhoz kell-e vonal és állomási bővítés, stb. Így most, ha minél gyorsabban akarunk valami vasutat odavinni, akkor a kiágaztatás tűnik jónak.
Ami pedig a Kelenföld-Keleti járatot illeti, az helyi forgalom, abban először meg kell állapodnia az államnak és a fővárosnak, aztán a MÁVnak és a BKVnak. (Helyi közlekedés biztosítása az önkormányzat feladata, helyközi az államé)
Törölt nick Creative Commons License 1999.08.31 0 0 300
Arról nem is beszélve, hogy ezt sem igazán újjáépítik, merthogy anno 40-es pálya volt, most meg 160-as lesz. Mások az ívek, gyakorlatilag 90%-ban új vonalvezetése lesz. Stratégiailag is jobb a Zalalövő-Hodos átmenet, ezért nem a rédicsit bizgerálják. Egyébként nagyon jópofa, ahogy Rédicsnél bejön a Studenka, vége a vágánynak, aztán kimegy. Utolsó kitérő valahol Lentinél van azon a vonalon.
Saújhelyi vonal kétvágányú volt? Ezt nem is tudtam. Kelebia felé megcsinálják a másodikat. Először megépítik azt, aztán a régit felújítják.
Ezekben is vannak prioritások. A kelebiai vonal a IV-es Helsinki korridor része, ezrét hamarabb fogják felújítani, mint mondjuk a rédicsit. A zalalövői szakasz pedig az V-ös helsinki korridor egy fontos szakasza, így azt is preferálják. Erről -ha van érdeklődés- később bővebben.
lazar Creative Commons License 1999.08.31 0 0 299
Ugy tudom a haboru utan a felszedett masodik vaganybol allitottak helyre az elso vaganyt,
sok helyen csinaltak ezt: 100, 120a, stb.
Ha mar masodik vagany: Retszilas Sarbogard
kozott volt masodik vagany? Mert valahol azt olvastam, hogy van is , csak amikor arra utaztam
nem volt sehol. Ezzel mi lett?
division by zero Creative Commons License 1999.08.31 0 0 298
Pontosan nem tudom, úgy tudom a 80-as évek elejéig használták a másik vágányt, majd azt hagyták rohadni, pár éve fel is szedték.
ZöPö igen látványos felvételeket készithetne ott semmibe vezető váltókról, meg magányos jelzőkről...
Bölény Creative Commons License 1999.08.31 0 0 297
Bagojj, nem mondanad el ezt a 4-es metros topikban is? Ott mar soxor elojott, hogy miert nem csinalnak a Deli osszekoton keresztul egy Kelenfold-Keleti jaratot. Azon is vitatkoztunk ott, hogy Ferihegyre a 3-as metrot kellene inkabb kivinni, vagy a cegledi (szolnoki?) vonalrol egy leagazast? Te ezt hogy latod?
gyurmosz Creative Commons License 1999.08.31 0 0 296
Gyanítom, hogy ez az I. világháború után történhetett meg, ugyanis e háború előtt rengeteg hadi vonalat építettek a térségben (Sátoraljaújhely volt a csomópont). Például egy személyvonatpár volt a Przemysl felé vezető vonal napi személyforgalma. Gondolom a háború után ezeken a vonalakon visszaesett a forgalom, esetleg meg is szűntek, a határmódosítással pedig tovább csökkent a sátoraljaújhelyi vonal forgalma.
Persze nem biztos, hogy ezért történt meg az egyvágányúsítás, ugyasnis az időpontját nem tudom, de szerintem ez lehetett az ok.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!