A MODELL KIT 1001-nél (Erkel utca) van új Sachsenmodelle 20-41-es B, 19-41-es A, 58-41-es Bc (fekvőhelyes), D, Db vagy egyéb poggyász (az eredeti D alváltozatai) és piros mérőkovsi is. Az A és a B 6-7 ezer körül van, a poggyász és a mérő viszont 20 ezer körüli. A múlt heti börzén láttam PIKO MÁV kocsit (régi festés) és Sachsenmodell MÁV hálót is. A CAF kocsikat hol lehet beszerezni?
Szevasztok'
Válaszok:
div. by zero
Nyugodtan támadhatsz.
Matiz
bagojj értesülései helyesek, valóban 20-47 300 és 92-47-es kocsik főjavításából keletkeztek az IC kocsik (10-67, 20-67)
Tárcsafék ügyben: a MÁV tulajdonú 10-67 20-67 és 88-67-es kocsik mind tárcsafékesek. A GySEV-nek szállított 10-43 és 20-43 középsorozatúaknál maradt a tuskós fék, illetve elmaradt néhány költségesebb módosítás (pl. homlokátjáróajtó csere).
Apropó: a kocsikon használt betűjelzések az ún. sorozatjelek a kocsik rendeltetésének, illetve felépítésének néhány paraméterét adják meg. A nagybetűk az ún. fősorozatjelek (pl. A-> 1. oszt; B-> 2. oszt; WL-> hálókocsi stb.) a kisbetűk a melléksorozatjelek ezek a fősorozaton belül néhány jellemző építési mód, vagy felszereltség meglétét mutatják (pl. x-> motormellékkocsi; p-> termes kocsi; m-> 24 m-nél hosszabb szekrényű kocsi stb)
A kocsik pontos besorolását a 12 jegyű kocsiszám 5-8 számjegye (aláhúzva)mutatja. Az említett Ap sorozathoz tartozik a 19-05; 10-67; ill. a 10-27-esek egy része. Ha a klnf. kocsik megkülönböztetésére se a sorozatjel, se a középsorozat nem elég, akkor a pályaszám első számjegye (9.) különbözteti meg a sorozatokat. (pl. Bmz 21-91 0-> GOSA; 21-91 1-> CAF; 21-91 3-> DVJ.
Div by zero
az általad keresett kocsitipus Bh 20-26.
Áprilisban láttam egy szép eredeti darabot (azt hiszem 003) Miskolc VF kocsijavító műhelyében. A kék éjszakai lámpák hiányoztak belőle, de ennek ellenére nagyon jól nézett ki. Az "új" Bhv-k 20-27 v. 20-07 ksor-ba tartoznak.
Üdv:
Csabi
Szepen halad a topic :-)))
En meg lemaradok a valaszokkal.
ZöPö
Emil megjott, kepeket jovo heten elkuldom postan.
Ismeretlenul is bizok egy vasutmaniasban :-)
Azert nem elobb, mert egy kis magyarazatot akarok szerkeszteni hozza es ahhoz ido kell.
A "Gozmozdonyok" cimu gyujtemenyem fenykepei egy iskolai kockas fuzetbe vannak beragasztva. (ez is tortenelem: a fuzet fogyasztoi ara 2FT 40filler - mit adnak ma ennyiert???)
A kepeket tobbnyire en keszitettem, amelyiket nem en, ott feltuntetem, a szerzot is, ha tudom.
Ugyancsak van egy "Dieselmozdonyok" es egy "Villanymozdonyok" meg egy "Kulfoldi mozdonyok" cimu kockas fuzetem. Ezeket majd kesobb kuldom, elobb lassuk mit tudsz (ha meg mas is tud segiteni: tudtok) kezdeni a gozosokkel.
werner1999-09-08 16:23:02
"Asszem szerencsés vagy hogy annyi gőzöst láthattál élőben."
Talan igen, de a kor, mint tudjuk, nem erdem hanem allapot...
werner 1999-09-08 16:27:51
M40-nek kellene lennie, M46 valszeg nincs, majd otthon megnezem.
nohab 1999-09-08 22:26:47
A NOHAB lap is nagyon tetszik, szerintem is a legszebb az M61 :-))))
1-2 kepnek kellene lennie, otthon utana nezek.
division by zero 1999-09-08 20:55:54
Ismetlem Neked is es mindenkinek: a kepek kicsik, fekete-feherek es hat nem mindig elesek, NEM BAJ???
Csodat ne varjatok!
Remelem ZöPö, werner megoldjak valahogy.
Péter!
Én kb. 3 hete küldtem J.Imrének kb. 10 képet (szkennelve emailban)+ a hozzá tartozó infót, de még nem tette fel. Tudsz valamit, hogy hogy áll ennek a sorsa? Van köztük Szergej (M62 194,205, 187,) Nohab (M61 001,020), A25 es egyebek.
"ZöPö, Plebejus! ha szkenneltek, ne spóroljatok a felbontással! ilyen ritka régi képeknél nem baj, ha egy kicsit nagyobb lesz a fájl, megéri...
Gondolom Werner barátunk tud helyet biztositani nekik a Gigant Club szerverén..."
Köszönjük mindegyikőtöknek, igen, tudunk helyet biztosítani! Azért is jó lenne, mert már elég sokan ismerik a szervert de régi képekkel nemigen szolgálhatunk lévén néhány éve kezdtünk fotózni. Ne hagyjátok ki a villanygépek képeit sem! Emilben el tudjátok küldeni. Csupán arra kérlek benneteket, hogy a képek mellé írjatok egy kis szövegfilet, (készítő, helyszín, melyik viszonylat melyik vonat stb, megjegyzés ha fontos) amiből ki tudom tölteni a képleírást. Sajnos a képfeltöltés a sebességmeghatározó részfolyamat, ehhez sok idő kell.
A képméretekről annyit: ha lehet, ne legyenek 50-100 KB-nál nagyobbak. Egy ekkora kép elég részletgazdag ahhoz hogy az átlaginternetező az átlagmonitorával elég jónak lássa. Ő fontosabbnak tartja a szervergyorsaságot (mostanában a környékünkön hát nem túl gyors a világháló).
Ákos (nohab) viszont a legnagyobb M61 képeket is szívesen fogadja, ő azt szereti, ha minél részletgazdagabb! Persze a NOHABok megérdemlik ezt...
Utólagos engedelmeddel lemirroroztam az oldaladat a gépemre. A WinHTTrack ideális lenne neked is, ugyanis megtartja az oldalad struktúráját, azaz szerverenként külön, az eredeti könyvtárszerkezetet megtartva szedi le az anyagot, ráadásul az elrontott vagy nem működő linkekről is készít egy listát.
Az SWI-n már nincs korlátozás, szerintem rakd fel oda az egészet.
Leskelődj a lépcsőknél, közvetlen a padlószint alatt, ott vannak mindenféle táblák, hogy mikor és hol gyártották a kocsit. Nem tudom, hogy az újabban forgalomba állított IC kocsikra is igaz-e, de az első szériákat '73, '74-ben épített Rába kocsikból újították fel. Sőt, nem csak személy-, de talán poggyászkocsikból is. A lehúzható ablakú, tehát az első IC étkezőkocsikat bizonyosan poggyászkocsikból csinálták, úgy mondták.
Ebben én is benne lennék, csak szóljatok előtte egy héttel, hogy a világ végéről is felérjek. Különben szept. 27-30. között Pesten leszek, 4 album társaságában. Werner Péterrel már megbeszéltünk egy találkozót (nyugati pu. McDonalds)valamelyik este, de szerintem csatlakozhatnátok Ti is. Várom a javaslatokat! (Másik fényképnézési lehetőség vasárnap Pécsváradon, oda is viszem a képeket!)
Más: M40-re visszatérve: abban a szerencsés helyzetben volt részem, hogy 1999. aug. 9-én M40 113-at többször is láttam személyvonnattal közlekedni (Orosháza - Szeged - Bcsaba - Gyula - Szeged - Bcsaba), egy fotó Joó Feri honlapján látható.
Köszi, Nohab!
Az említett felvétel kb. '86-ban készült, a pályaszámot elfeledtem, és olyan alapon készült, hogy azon a gépen még van...
Beleszólt egy Szergej utasfigyelmeztető is.
pont erre a sok szerverre gondolok:
nekem itt TVneten elég gyorsan megy a dolog, ha a Webzipet neki engedem, 10 perc alatt megvan a lista mi nem stimmel...
Köszönöm szépen a felajánlást, remélem, egyszer tudok vele élni. A legnagyobb gond az, hogy az irtózatos mennyiségű kép miatt 6-7 különböző szerverre van szétdobálva a site, valamelyiket mindig karbantartják, akkor azt nem érem el, meg nehezen is látom át az egész dzsungelt. Igazából nem is a HTML-része a nehéz, hanem megkeresni a linkeket, mi hol van, ha nem jön be, miért nem, áttenni, letörölni, hivatkozásokat átírni... Szóval nehéz ügy, de nagyon köszönöm! A te képeid közül is vár néhány már jó ideje, de csak idő kérdése minden!
Röviden? Szarul. De gyűlnek a képek, digitalizálok ezerrel, csak kirobban belőlem valami előbb-utóbb. Az új hírek fent vannak, ehhez képest a változás annyi, hogy 019 mégsem fog menni olyan hamar és közben 001-nek volt egy H-keret cseréje.
UGYE NoHABos képeid is vannak???!!! Minden mennyiségben
izgatnak, egy szuszra, két szuszra, akárhogy, akármilyen
formában, akármikor!!!
1014
Homályosítsatok fel, mi az a TYFON kürt? Lehet,
hogy az, aminek hangját a lentebb említett Várkonyi
Zolival magnóra vettük egy NOHABról? (Arról .wav
file-om van, azt használom Windows hibajelzésnek: vigyázz,
jön a NOHAB)
A NoHABok jöttek eredetileg TYFON-kürtökkel mára
ezek, mint a gyári táblák és egyebek a NoHABokról,
már egytõl-egyig a szuvenírgyûjtõk birtokában
vannak. A MÁV szabványkürt nagyon hasonlít rá,
gyakorlatilag ez volt a minta.
Ha a Zolival vetted fel, az szinte biztosan Tizeske volt, neki a 80-as
évek közepén már nem TYFON kürtje
volt.
ha már a kocsiknál tartunk...
Keresek régi sorozatú Bh kocsit:
Ez abban különbözik a ma százával látható Bhv-ktől, hogy az ablakok még teljesen lehúzhatóak, az ajtó ablaka pedig nem 1 nagy üveg, ha nem két keskenyebb, "templomablak", a belseje is más.
Mellesleg az a +v betű nem ezeket a különbségeket jelöli, hanem az átmenő vezérlőkábel meglétét, csak ami Bh-t felújítottak, abba kábel is került, így már Bhv lett.
Állítolag Miskolchoz tartozik 6 ilyen kocsi, talán még másutt is van néhány...
Ezeket 1, max 2 éven belűl leselejtezik, úgyhogy sietnem kell, hogy még utazhassak ilyenen, és megörökitsem...
Szóval jó lenne, ha valaki konkrét vonatszámokat tudna mondani, amiben ilyen kocsi előfordul.
(lehet BDh is)
"Össze kellene jönnünk így mindahányan... "
Nem is rossz ötlet...
Kéne szerveznünk egy jó kis vonatozást, ahova mindenki elhozhatná az érdekes fényképeit...
Szerintem rajta van azon a "sima fék"...
Ha jól sejtem A,B vagy Ao, Bo-ból lett Ap,Bp IC kocsi.
Izgalmas, hogy igy két Ap van: 1 osztályú személyvonati kocsi is, meg ez az átépített IC kocsi is Ap jelű...
ZöPö, Plebejus! ha szkenneltek, ne spóroljatok a felbontással! ilyen ritka régi képeknél nem baj, ha egy kicsit nagyobb lesz a fájl, megéri...
Gondolom Werner barátunk tud helyet biztositani nekik a Gigant Club szerverén...
MAV vagonokat tudtommal a Sachsenmodelle gyart, Roco felsegjel alatt. Volt egy Roco katalogus nalam, abban volt mindenfele, a regi tipikus dunakeszi-i tuskofekestol a legujabb, bordas tetejuig. A Sziv utcai boltban lattam ilyet hasznaltan, de szerintem barhol beszerezhetoek ahol Roco van. A Piko is gyartotta, de meg nem sikerult belefutnom sehol. Egy haveromnak van 2, de semmi aron nem adja el :-)
Igaz az, hogy nemelyik MAV IC kocsit regebbi kocsikbol epitettek at? A forgovaz teljesen ugy nez ki mint a regi, csak leszedtek rola a sima fekeket..
Szevasztok!
Ma fedeztem fel a topicot, egy lélegzetre átfutottam. Néhány hozzzászólás:
div. by zero 08-31 21:02
A MÁV Keleti Gépészeti Főnökségén megvan a M. Kir. Államvasutak hivatalos lapjainak gyűjteménye 1900-ig. Ha Schanz állomásfőnök úr története még érdekes érdemes ott böngészni. Ha érdekel segítek.
Bölény 08-24 13:14
mindegyik 1435 mm, különbség csak a szerkesztési/rakszelvényben van (l még rak. szab)
BuboRec 08-23 23:12
A MÁV szignál kottáját a MÁV értesítő különszáma (arculatterv) közölte. Ha kell előbányászom és elküldöm. Az ettől eltérő dallam áltb. EC vonatot jelez, ui. arra vonatkozóan az EC üzletszabályzat rendelkezik.
div by zero 08-19 09:48
az átlós vonatokba bejáró román kocsikkal a CFR az adósságát törleszti a MÁV felé
Aug 18-i vitanap az Ikarus szekrényű sínbuszról:
A sínbusz szekrényszilárdsága nem felel meg az előírásoknak.
Péter 08-16 17:16
V43 2000 sorozat
legfőbb újdonságok:
gumirugós szekunder rugózás; mod. vezetőállás (fűtő-hűtő páramentesítő, vill. ablaktörlő, fóliázott ablakok); az elektromechanikus vezérlőelemek helyett új közp. járművezérlő (MVE-03)
Más,
alapvetően személykocsis vagyok, ezért módfelett érdekelnének a vmely nyári hozzászólásban említett MÁV felségjelű CAF; DWA; DVJ kocsik modelljei. Hol hozzáférhetők?
Üdv,
Csabi
"Megneztem a V63 Gigant honlapot tok jo, csak kicsit keves a GOZOS."
Ezer bocs, de "oly korban éltem én e földön..." még örülök, hogy a dízeleket úgy-ahogy láthattam-fotózhattam. Ők is kezdenek eltűnni, mint hajdanán a gőzik. Sajnos énnekem csak kölyökkoromban volt szerencsém Szentgotthárdon egy 424-essel tolatást megnézni (362...???). Asszem szerencsés vagy hogy annyi gőzöst láthattál élőben. Mert szerintem az ÉLŐ menet számít. Nem a nosztalgiamenet. Talán ezért van olyan kevés gőzösképünk.
"Nincs valakinek meg tobb kepe MAGYAR GOZOSokrol? "