Ami még feltűnt ezen kívül, hogy kb. fél perces járatás után tűzforró a kipufogó. Ez normális, hogy ennyire gyorsan felmelegszik? Mi lesz, ha egy órát használom?
Sövényvágó ügyben ott tartok, hogy a MCCulloch csak kb. 2 méter hosszú, az nekem rövid lesz.
A Hermes tájékoztatása szerint az Oleo 240 HL hosszított típusa a hét végére már lesz a kereskedőknél, kb. 170eFt-os áron, így a Stihl HL95 és e között kell döntenem.
A Briggs topikban már jártam, de sajnos senki a füle botját sem mozdította, ezért megpróbálom feltenni itt a kérdésemet. Van egy 13hp b&s i/c motorom, ami ha elindítom,
nem jár egyenletesen. Hirtelen gázadásra durrog. A regulátor kar is oda-visszajár. Ha egyhelyben tartom a gázkart, akkor viszonylag szépen jár, bár kicsit akkor is ingadozik.
Tanácsotokat kérném: sövényvágót, hosszított szárút vennék magas bokrokhoz (főleg babér), amiknek már fásult szárai is vannak, 3m-es átlagmagasságban. Otthoni használat, kb 2-3 alkalom évente, 60 méter kb. a hossza a bokorsornak.
Elvileg 100-150 ezer ft között gondolkoztam, de úgy tűnik, ez kevés lesz.
Ezeket nézegettem, de nem tudok dönteni:
- oleo 240H
- oleo bc240D, + sövényvágó adapter, és szárhosszabbító. Itt nekem a bozótvágó alapgép felesleges lenne, és összesen az ár is már 200ezer
- Stihl kombigép, vagy a HL 95 (nem tudom, lehet-e még a tavaszi akciós áron szerezni)
- MCCulloch B26PS toolkit: itt semmi infóm nincs a teljes hosszáról
2 méter feletti javallott ugye? Mert az oleonak van a 240 H típusa is, de az is csak 2m körüli lehet, nálunk pedig a 240HL hosszított verziót nem látom sehol.
MCCulloch tapasztalatok??? Mert az csak 60eFt lenne, bár nem tudom, a kb. 2 méteres hossz elég lenne-e.
Megoldódott a fűnyíró indítás problémám. A "kulcs" a gyújtókábel ellenállás (szakadás) mérés volt, köszönöm a segítséget.
Pénteken elmentem gyújtókábel mesterhez, 500-ért kaptam tőle kábelt pipával, meg zsugorcsövet és tartalék sarut. A pipa fémházát ma lefeszítettem, gumipipát felhasítottam. Rámértem a gyújtókábel végsarujára és nem volt szakadás!!! Ezután savval lemarattam a csatlakozókat, de továbbra sem ment át a vellany a pipán keresztül. Kiderült, a műanyaggal egybeöntött pipaszerkezeten belül is van (ill. volt) érintkezés. Na ez ment tönkre. A műanyag öntvényház szétverése után derült ki, hogy belül 2 darabból van a pipa kanyar. A gyújtókábel vége egyébként alapból is a gyertyára csatlakoztatható, öntött/esztergált pipakanyar nélkül is, de csak egyenesen, ezért kicseréltem a gyári sarut a tartalékba kapott 90 fokos sarura, a vásárolt kábelről pedig áttettem a gumi szigetelő pipaharangot. Utána első rántásra indult az öreg briggs moci... Juhé!
Benzin frissen a benzínkútról,karbit szétszedtem koszt nem igen láttam benne szívócső,és a fúvókát kifujattam kompresszorral,ha a gumipumpával juttatok bele üzemanyagot 3-4 pumpálás után megy pár másodpercig aztán leáll.
Adott egy Briggs 3,5hp fűnyíró motor, elmondás szerint nyírás közben kifogyott a benzin , megtankolták azóta nem lehet elindítani. Szikra van,karburátor,légszűrő tisztítva,bembrán cserélve,ha teszek egy kis benzint a gyertyára elindul és ketyeg egy pár másodpercig utána le áll és az istenért nem indul el,gyertya száraz valószínű nem kap üzemanyagot, Tud valaki segíteni hogy mi lehet a gond?
A trafó és a gyújtógyertya pipa között lesz a hiba. Próbálj úgy mérni hogy a műszer egyik végét tedd a testre vegyél egy sima gombostűt és valahol szúrjál bele a gyújtókábelbe úgy hogy a közepébe menjen a tű hegye és ere a tűre tedd a műszer másik végét. Ha találsz egy olyan pontot ahol mérsz 4-5 kohm körüli értéket akkor ott vágd el a kábelt és egy autó motor alkatrész boltban vegyél gyújtókábelt és forraszd össze a kábelt, patex ragasztópisztollyal töltsed fel a forrasztásnál a két kábel közötti teret és a tetejére meg zsugorfóliát húzzál.
Nos megoldottam a Quantum gumicumis szivató falsolását. Tényleg a levegőszűrő ház deformálódott, nem is kicsit így a tömítést nem szorította rá rendesen a szivató csatornára. Alátétből faragtam egy gyűrűt, ez szinte körkörösen rászorítja a házat a karbira :-) főleg a problémás alsó részen.
Persze a belső furat itt még nincs kész, azt még ki kell bővítenem.
Különösebben nem akarok belekotyogni, de lehet ,még megszakítós a motorod, és egyszerűen "elkopott" a megszakítóhézag ! /A lendkerék alatt van, a fémházikóban !!
Igen a műszer egyik kábelét a testre a másik végét a gyertyáról lehúzott gyertyapipa belsejében levő fém részhez tedd ami a gyertya tetejével érintkezik normál üzemi körülmények között. Így a műszered méri a gyújtótekercs ellenállását és magát a gyújtókábelt ez kb 4-5 Kohm körül lesz ha jó mindkettő. Ha itt szakadást mutat a műszer akkor majd mondom tovább hogy esetleg hogy lehet megoldani a hibát.
Azért írtam mert ez a tünet amit leírtál pont erre illik rá. Ha a trafóból kijövő kábel valahol megszakad és lesz benne egy 1-2 miliméteres hézag azt a nagy fordulaton át tudja ugrani a szikra.
De ha csak megcáfolni akarod a tanácsainkat akkor én inkább kiszállok.