Keresés

Részletes keresés

division by zero Creative Commons License 1999.09.11 0 0 617
Most jöttem a nyiregyházi kisvasúti napról:
marha jó, nagyon tetszik ez a vonal...
a szervezők már tapasztaltak, két Mk48-t raktak a különvonatra, mert egy nem bírná 60-nal az 5 kocsit, a társaság mindig késni szokott a visszaérkezéssel a vonathoz, de az IC-t el kell érni, ilyenkor jön a száguldás, 50-60 közti sebességgel, 15-ös lassújelnél is vagy 30-cal, kanyarokban csikorgó kerekek...
Az egyik srác a gépen utazott, oda szólt a vezér neki a kanyarban:
"-Nézd meg, meg van még az utolsó kocsi?
-Megvan.
-Akkor jó, mehetünk még gyorsabban..."
A nap külön vetélkedője: kóla kitöltés pohárba és ivás ezen a száguldó vonaton...
Kész felüdülés Balatonfenyves után, vajon ott mikor lesz át festve a kocsikon a 25 60-ra?
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.10 0 0 616
Asszem járt. A vonal 4 km hosszú volt, de a megszűntetés dátumát sajnos nem tudom.
nohab Creative Commons License 1999.09.10 0 0 615
Ugyan jócskán nem vagyok Gigantos, de az ucscó levelem két napja átment, Azóte se nem küldtem, se nem kaptam.

Jó hétvégét mindenkine. Én a változatosság gyönyörködtet elve alapján ezúttal kivételesen NoHABozni fogok :-).

Ákos

gyurmosz Creative Commons License 1999.09.10 0 0 614
Én kb. másfél éve a kelebiai vonalon láttam eredeti Bh kocsit, de sajna a részletekre már nem emlékszem. Ha már a Bhv-knál tartunk, a Kihajolni veszélyes (a cím nem biztos, a film Almamelléken játszódott) c. filmben egy olyan Bhv szerepelt, amelynek a kocsiszekrényén alul a By-kre jellemző hézag volt. Tudtommal ez csak a 499-esnél van így (szintén Fuggerth és ez az egyetlen nem behúzott végű Bhv), de ez a kocsi NEM A 499-ES VOLT!!! Tud róla valaki valamit?
division by zero Creative Commons License 1999.09.10 0 0 613
Milyen listáról van szó?
lazar Creative Commons License 1999.09.10 0 0 612
Offtopic:
Aki Gigantos is, kuldott mostanaban levelet a listara? Gyanusan nagy a csend
mar ket napja.

Armand
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.10 0 0 611
WRy büfékocsi a tavalyi menetrendi időszakban Mátészalkára is közlekedett gyorsvonattal (a 001-es, melyet egyébként a Fuggerth gyártja modellben is)!
division by zero Creative Commons License 1999.09.10 0 0 610
Amúgy Paksra is vonattal kéne menni, ki tudja meddig tehetjük még meg...
Úgy hallottam az a vonal is veszélyben van...
lazar Creative Commons License 1999.09.10 0 0 609
Na meg a palya is kriminalis, lassan eleri a 120a jelenlegi szinvonalat.
A 30 sokkal jobb allapotu, ugyanez elmondhato 40a 40 viszonylatban is, de
40a elfogadhatobb egy fokkal.

lazar Creative Commons License 1999.09.10 0 0 608
Duplavagany sarbogard es Retszilas kozott volt, es en ugy tudtam eddig, hogy van is. Amikor az elso NOHAB-os
kulonvonattal arra mentunk, akkor sasoltam is rendesen, de nem volt semmi.
Ezt mikor szedtek fel, tudrola valaki valamit?

Armand

Mikó Creative Commons License 1999.09.10 0 0 607
Akkor én most hazamegyek. Vasárnap reggel (Pesten vagy Pécsváradon) találkozunk.

Üdv

nohab Creative Commons License 1999.09.10 0 0 606
Feketebézseny (36-os vonal). Régen Fonyódról ide tolták le a naphosszat tárolt vonatokat. Mérgelődök is mindig, amikor erre megyek NoHABbal (8863/8864/8806), hogy minek állunk meg, de láss csodát: annyi idő után múlt vasárnap megvolt az első felszállóm! Az még külön szépe, amikor 9 kocsival kell mindenhol megállni a 36-on, ahol a legtöbb helyen jó, ha 5 kocsi elfér.

Ákos

Ákos

Mikó Creative Commons License 1999.09.10 0 0 605
Sajna nem. Írok egyet én is: Berkenye, 75-ös vonal (mintha Nógrádot lemásolnád).
Alagi major (71) régen állomás volt? Bizonyos térképeken úgy tűntetik fel. Kb egy éve jártam ott (biciklidefekt Veresegyházon, és vonattal jöttem haza), igen ramaty állapotban volt!
division by zero Creative Commons License 1999.09.10 0 0 604
Rákoscsaba, állomásépület, raktár még meg van.
Tudja valaki, hogy nézett ki régen?
Mikó Creative Commons License 1999.09.10 0 0 603
Apropó,
Hol lehet olyan térképet kapni, ami az állomásokon ki van függesztve, és megállapítható, hogy pl. Ököritófülpös állomás-e vagy megálló? Aktualizált változat kellene...
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.10 0 0 602
Miko felvetéséhez kapclódva összegyűjthetnénk azoknak a volt állomásoknak a nevét, ahol a váltókat (és a síneket) felszedték, azaz megállóhellyé minősítettk át őket.
Pl: Orosházi tanyák, Mórágy.
Még egy kérdés: Hidas állomásról van egy leágazó vágány Bonyhádra. Járt valaha erre szemlyvonat?
division by zero Creative Commons License 1999.09.10 0 0 601
Hát még ha az az egy vágány is szar...
Mikó Creative Commons License 1999.09.10 0 0 600
A fővonali késés fő oka a szimpla vágány. Nézzünk szét, mely vonalakon késnek állandóan sokat a vonatok: 30, 140, 40. Forgalmas fővonalak, 10-15 km-enként egy-egy állomással. Ha x vonat késik, a szembejövő is késni fog, annak a csatlakozója is, meg annak a...
Még olyan szuper forgalmas szakaszokon sincs ikervágány, mint Sárbogárd-Rétszilas, Pécs-Szentlőrinc, Szbattyán-Bszentgyörgy.
Miskolc az ikervágányon felé pl. csak akkor késik a gyors (max 10 percet), ha valamelyik csatlakozó szerelvény késik - Hatvanban Szolnok felől és Fabonyban Eger felől ez jellemző. Persze az ikervágány nem csodaszer, azért szervezni is tudni kellene. A 30a ugyanis kriminális.
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.10 0 0 599
Kellemes hétvégét mégegyszer, vasárnap találkozunk Pécsváradon!
division by zero Creative Commons License 1999.09.10 0 0 598
Egyébként a mi napfogyatkozásos különvonatunknak, aminek 70 volt engedélyezve, annak is kellett pár helyen lassítania...
division by zero Creative Commons License 1999.09.10 0 0 597
Az állomás nevét is kevés helyen szokták bemondani.
division by zero Creative Commons License 1999.09.10 0 0 596
tényleg, ott szoktak elnézést kérni, meg pontos késést mondani, már 10 éve is így volt...
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.10 0 0 595
Hát igen, a szegedi gyorsok és IC-k nem a pontosságukról híresek. Tegnap is lehetett valami zűr: az este 6 előtt néhány perccel érkező személy 7-kor érkezett, az IP Bcsbára este 7.05-kor ment, míg a pesti IC 19.15-kor indult, 18.25 helyett.
Viszont van Szegeden valami, amit eddig még más állomáson nem hallottam: ha egy vonat késve érkezik, a hangosbemondó a beérkezés után tájékoztatja az utasokat a tényleges késés mértékéről, és elnézést kér. Pl:
"Szeged állomás, Szeged állomás. Tájékoztatjuk Tisztelt Utasainkat, hogy a Budapest Nyugati pályaudvarról érkezett gyorsvonat 12 perc késéssel érkezett Szeged állomásra. A késésért szíves elnézésüket és megértésüket kérjük. Köszönjük!"
Mikó Creative Commons License 1999.09.10 0 0 594
Bo-hoz hasonló büfékocsi:

3 fülke volt abban a kocsiban, plussz a büfé. A Rákóczi-gyorson járt olyan Miskolc felé régebben, amikor még magyar kocsikkal járt a Rákóczi.

division by zero Creative Commons License 1999.09.10 0 0 593
Sátoraljaújhely környéke tele van leselejtezett, szétvágásra váró büfékocsikkal, láttam 97.11. havi fővizsgásat is köztük...
division by zero Creative Commons License 1999.09.10 0 0 592
Na igen, de te IC-vel mentél, ő meg gyorssal jár minden nap...
lazar Creative Commons License 1999.09.10 0 0 591
Na igen bufekocsi....
Amikor kezdtem egyetemre jarni, akkor
meg a 30-ason is voltak WRy-k a gyorsokon, manapsag aztan gyorson, csak Bcsaba meg Szombathely fele lehet talalni beloluk. Hat igen nem volt penz a felujitasra.
Scsabi!
Nem tudod hanyfele ilyen etkezo-bufe
van volt forgalomban mostanaban? Volt
egy olyan is, ami Bo -ra emlekeztetett
fele fulkes ,fele bufe, amikor indult
a Venezia eloszor (94-95 korul), akkor jart rajta ilyen.

Armand
Mikó Creative Commons License 1999.09.10 0 0 590
Legutóbb aug 10-én jártam arra a 7.20-as IC-vel. Nos, 9.42-re ért Szegedre (5 perc késés).
division by zero Creative Commons License 1999.09.10 0 0 589
A gyors most kb 2:45, de egy kecskeméti ismerősöm tapasztalata szerint minden nap van 30 perc késés minimum...
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.10 0 0 588
Az igaz, hogy a gyorsok akkor sokkal gyorsabbak voltak, mint ma és nem álltak meg minden fánál. A gyors menetideje 2.20-2.30 volt, míg az expressz (több megállással, mint a mai IC) 2 óra 17 perc alatt is megtette a távot (indulás 6.34 volt. érkezés 8.51). Persze, akkor még Szeged-Cegléd között végig 100-as volt a pálya (lehet, hogy néhol 110-es, nem tudom, ilyen kategória létezik-e), míg Cegléd-Bp. között 120-as.
Hosszú vonatot Szegeden ma is lehet látni: mint korábban írtam, nyáron hétvégén a reggeli 5.20-as 20 kocsival ment (8 Bp, 6 Tapolca, 6 Miskolc, a 20 kocsi néha 3 kerékpárszállítót is tartalmazott), de a szombat reggeli (Bp+Miskolc+Eger) most is 16-17 kocsival megy. (V43-mal)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!