Láttam Bh-t Miskolcon. Ózdra ment pénteken, vasárnap Tornanádaskára. De csak egy ilyen kocsi volt a szerelvényben.
Lillafüredi kisvasúton sokan utaztak szombaton. Óránként járt. Jó volt.
200-as psz. Tatra sárga-kék-zöld színekben pompázik (mint az új 400-as buszai az MVK-nak), nagyon állat.
Pókok: egész ürszelvényt átivelő hatalmas pókhálók közepén hatalmas, éhes pókok várták, hogy felfalhassák az arra tévedő vasútbarátokat...
Úgy látom bőven van hova túrázni menni...
Kaposvár-Szigetvár se rossz ötlet, én már egy jó darabot bejártam belőle, nagyon szép környék, szeretném az egészet bejárni. Ezt kétnaposra kéne tervezni, ha jól tudom az táv kb 53Km, egy almamelléki különvonatot se lenne rossz bele szervezni a programba...
"Felmerült bennem egy kérdés: ha az eredetileg MD szerelvényen (Ax+Bx+Btx) nem MD mozdony van, a fűtés a Btx vezérlőkocsiból működtethető-e? Kell-e erre külön ember ilyenkor. Télen többször előfordult, hogy M62 vagy M44 segélyezett MD-t a 135-ön, de nem tudom, hogy az utasok megfagytak-e? "
Elvileg működnie kéne a fűtésnek akkor is, ha nincs rajt az MD. Természetesen akkor azt a vezérlőkocsiból kell üzemeltetni. Én azt nem tudom, hogy motorvonati üzemben az MD-ről is lehet-e szabályozni, valszeg igen (ez lenne logikus, de hát a MÁVnál mi logikus?). Én MD-vel csak vezérlőkocsis vezetéssel szoktam utazni.
Lamer kérdés, de ha szeretnék venni egy nagy menetrendet, amiben minden vonal minden vonata benne van, egy sima mezei jegykiadónál van? Szeretnék egy térképet is, amin rajta vannak a vasútvonalak (az aug.11-ei kiránduláson volt az egyik srácnak egy hatalmas cool térképe). A régi menetrendhez adtak, a mostaniakhoz is adnak ilyesmit?
Tényleg bocs a lamer kérdésért :-)
Más: elkészült pár fényképem a kiskörei duzzasztó iparvágányáról, és az ott lévő hídről. Ha valakit érdekel, bescannelem és felteszem valahová.
Gratulálok a kirándulásotokhoz! Jó lett volna ott lenni, de....
Én a Nyíregyháza - Balsa vonal további részének maradékait keresgéltem egyszer. Az már valamikor a háború után megszűnt, de még mindig vannak nyomai! (hídmaradványok, töltés, stb. ) Azt is érdekes lenne végig guberálni! Ha jól emlékszem, a '94-es vasúti évkönyvben van hosszú írás erről a vonalcsoportról.
Kutatásaim és SZVSZ 129 különféle sorozatszám, de csak 126 típus, mert 11=175, 22=275 es 336(II)=351 es mindez ~90 év alatt. Rengeteg igazi MÉRNÖKI munka van benne.
(Az utolsó gőzöst 1959-ben gyártották.)
És ebből nekem csak 17-ről van saját fényképem:-(((((((
Ifjabb, de főleg idősb (vas)utasok: a listát kéretik kiegészíteni, vagy csökkenteni hites adatok alapján.
Bárkinek bármilyen gőzösről van fényképe, megdobhat vele, bármilyen formában, magánban is, előre is köszi.
P.
Ps. Dieselekről és villanyokról is van ám listám, érdekel valakit?
Meg nem biztos, de lehet, hogy szombaton felmegyek Pestre. A 381. sz. vonattal elmeletileg 9,22-kor erkezem a Keletibe, altalaban 10-15 percet kesni szokott. 12h-ig raerek, tervem szerint kimennek a PeCsa-beli kiallitasra. Ott lesz kozuletek valaki kb. negyed11 es 12 kozott?
Asszem egy ilyen kozlekedesi rovatban nem tul offtopic, ha megkerdezem a bpestieket: taxin kivul mivel lehet a leggyorsabban eljutni a Keletibol a PeCsahoz?
ZöPö, ha veletlen ott tudnal lenni, akkor posta helyett kezben vinnem kepeimet.
P.
Kész vannak a képek, nem lett mindegyik túl jó (az árnyékban kézített képek szemcsések a 400-a film miatt), de pl. a Nagypalli utolsó menetrend (amit ablakon keresztül fényképeztem) tökéletes lett.
Sőt, még útitársunk is akadt, ha jól emlékszem, valahol Feked környékén, egy nő, egy férfi, egy kisgyerek és két kutya "személyében". Mit kereshettek ezek ott???
Izgalmas volt a lakosság reakciója:
Palotabozsokon amikot fotóztunk, két idő hölgynek rögtön felcsillant a szeme: "A vasúttól jöttek?"
Pécsváradon a kocsmában, amikor kiderült, hogy végig mentünk a pályán:"Akkor fel lesz építve a vasútunk!", majd mikor kiderült, hogy csak túrázni voltunk:"A francba a kirándulással, inkább a vasútat építenék!"
Kiderült, hogy valakik (talán a vasútasok" azt a rémhírt terjesztik, hogy már el is lopták a pályát...
Nagyon örültek az emberek a hírnek, hogy még minden meg van!
Armand! Végül is nem hoztam el a régi menetrendet, de ha meg tudod oldani, akkor arra szeretnélek kérni, hogy az összes, neked meglévő menetrenből (1996 előtt) másold ki légyszíves a 64-es vonalat és küldd el nekem (vagy 1999. szept. 27-30 között személyesen!)
Állomások:
Palotabozsok: váltók lezárva, a sínek vizsonylag tűrhető állapotban (nagy része gazzal nem benőve), az álomásépület alsó szintje lezárva (szolgálat megszűnt?), ablakok betörve stb.
Véménd: talán a legkulturáltabb hely, még a kút is működött. Az állomásépület funkcionál: alul kedd-csütörtök van szolgálat, felső szint lakás. A sínek türhető állapotban, gaz minimális, egy 4 tengelyű teherkocsi berakodásra várt.
Szebény: megállóhely gazzal közpesen benőve, sorompó áll, tekerőkar már nincs meg, kolomp szintén, az őrházban laknak.
Feked megállóhely: gazzal közepesen benőve, őrházban laknak.
Erdősmecske: a mélypont! A 4 vágány mindegykie gazzal (parlagfűvel) erősen benőve, szinte dzsungel, az állomásépület elhanyagolva, alul magtároló (!), felül lakás. Az 1. vágányon farakás.
Nagypall: kifejezetten kellemes helynek tűnik, bár a kút sajnos lezárva. Az őrházban valszeg laknak, bár nem voltak otthon. Az ablakban még kint van az 1996. december 1-jétő használatos menetrend, valamint az 1997. június 1-jei változásokra felhívó tájékoztató, amely szerint a "vonat elmaradása miatt a rendes busznál olcsób busszal lehet utazni".
Az 1995-ös talpfa közvetlenül feked előtt volt, a a töltésen, ahol jobbra-balra csodálatos panoráma volt, és egyáltalán nem volt benőve a pálya.
Szerintem viszont nem volt olyan szakasz (én legalább is nem láttam), ahol az egyik sínszál 34es, a másik 48-as lett volna. Valójában aról volt szó, hogy a két 34-es sínszál között hatalmas különbség volt kopotság tekintetében. Amikor Armanddal egymás mellett gyalogoltunk, bennem is többször felmerült ez a lehetőség, mindig meg is néztem a sínt, de mindkettő 34-es volt.
Láttál 95-ös talpfát? hol? mindenesetre nem túl sok lehetett belőle...
Nekem úgy tünt az évszámokból, hogy 1988-ig folyamatosan cserélgették a korhadó talpfákat, aztán szinte hozzá se nyúltak...
Izgalmas, hogy a legtöbb korhadt talpfát meg síntörést tartalmazó szakasz jó része még is használatban van Véméndig...