Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 1999.08.17 0 0 51
Én a 424 -et Bivalyként ismertem, a Gorilla, Dromedár nevet az egyik szlovák gépre szokták mondani (350-es talán), az osztrák 1014-est Sziszinek hívják (a Keletibe jár, 4 áramszedős is van belőle). Érdekes, a V41-es és a V42-t is Leónak hívják, hasonlítanak is, ki tudja, mi a különbség?
Volt egyszer egy M63 is, a legnagyobb magyar dízel, azt dízel gigant néven emlegették. Az M63 fogóvázaira épültek a V63 első (001-007) darabjai is, a késöbbiek Krupp licenszűekre.
Törölt nick Creative Commons License 1999.08.17 0 0 50
Talált, MDmot-nak hívják. Természetesen róluk is sok kép van a Gigant Club oldalán.

Modellekről nagyjából: magyar vasútmodelleket a Fuggerth cég gyárt, ők az M41-Csörgő mozdony modelljét gyártják többféle színezésben (ebből a típusból került Görögországba és Tunéziába is), H0 Piko sínekhez illeszkedő váltókat is gyártanak, na meg a tipikus kék kocsikat és a vezérlőkocsit. A V43-Szili modelljét a Deák modellsport gyártja, naggggyyyon szép kivitelben. Az M62-Szergejt egykoron Piko, most Gützold néven lehet megvenni, vehetsz hozzá magyar festésű kasznit is. Nohabot szintén a Piko gyártott, elég ritkán lehet hozzájutni egy-egy megkíméltebb példányhoz. Ezekből a gépekből már majdnem a teljes magyar gépparkot össze lehet állítani. Csíkos gyorsvonati kocsikat is vehetsz (Dunakeszi, CAF, DWA Göerlitz), teherkocsikat is. Ha tovább akarsz menni, a hiányzó gépeket (pl. MDmot, BZmot, V63) magad is megépítheted egy meglévő modell alapjaira; karosszériát gyártanak (börzén szoktak árulni). Persze az itt leírtak H0 méretarányra vonatkoznak, nekem az van és az után szoktam járkálni. A készülő terepasztalomról van pár kép itt: http://www.extra.hu/csaba_t (lusta vagyok a linkeléshez) bár már elég régiek. Ja, ha valakit érdekel, van egy új csörgő eladó, dobozzal, fillérekért :-)

Törölt nick Creative Commons License 1999.08.17 0 0 49
Asszem Mdmot, de nem akarok hülyeséget írni.
A Bzmot-nak pedig megvan a "becsületes" neve, sőt, kettő is. A gyár nevéből fakadóan Studenkának is szokták nevezni, avagy Undorkának.
ZöPö Creative Commons License 1999.08.17 0 0 48
Amikor bejöttek a Bzmot-os szerelvények a Balaton-partra, mindenki Piroskának nevezte el őket. Nem mondanám, hogy tévedés lenne, mert arrafelé az a másik nemigen járt. (Asszem, az Szolnok felé közlekedett.) Piros az is, hát Piroska lett.
cucu Creative Commons License 1999.08.17 0 0 47
Kösz.
A Láng Művház a Váci úton van, ugye?
nils Creative Commons License 1999.08.17 0 0 46
Apám az Északi Járműjavítóban dolgozott egy ideig, ő is a Bzmot-t nevezi Piroskának.
Amelyik szerelvényt leírtad, annak talán Btmot (?) a neve.
Törölt nick Creative Commons License 1999.08.17 0 0 45
Halihuhu!
Ide nekem is be kell néznem! :)
Az "új" IC-szerelvények Eger felé járnak tudtommal. Miskolcra biztosan nem, mert oda is kevés lenne.
Az InterPicy szerelvényekről annyit tudok, hogy VOlvo buszmotorokat tettek beléjük. Azt viszont nem tudom, mi a különbség a régi "Undorka" kinézetet viszonylag megőrző IP példányok, és a kissé mogorvább kinézetű orral rendelkezők között. Utóbbiakat Debrecen felé láttam.
Ja, igen, leggyakoribb tévedések egyike, amikor a Bzmot-okat "Piroska" néven nevezik, holott azok a húnemtudommiaszáma szerelvények, amiken piros nagy kocsik vannak, az uccsó vezérlőállással, és semmihez sem hasonlítható mozdonnyal. Na mindegy, most jól elfelejtettem.
Nekem van egy régi MÁV-os festésű Nohab mozdonyom TT méretben. Létezik, bár jó pár éve már csak az új festéssel (hótt randa, nincsenek a csíkok) láttam boltokban. Kár érte.
V43-ra hallottam már nem egyszer a "Kocka" nevet is.
division by zero Creative Commons License 1999.08.17 0 0 44
én is, meg még Csöpinek...
Arthur Dent Creative Commons License 1999.08.17 0 0 43
A V46-ot én Szöcskének, vagy Hi-Fi toronynak ismertem...
nils Creative Commons License 1999.08.17 0 0 42
Köszi!
Ez az.
Egy kérdéssel kevesebb.
division by zero Creative Commons License 1999.08.17 0 0 41
division by zero Creative Commons License 1999.08.17 0 0 40
erre gondolsz? A Horvát Vasútak adóságának fejében van itt átmenetileg három horvát 1142-es gép.
nils Creative Commons License 1999.08.17 0 0 39
Sziasztok!
Újabban elég sűrűn látok a Pécs-Bp vonalon egy sárga-piros(?), teljesen idegen kinézetű mozdonyt. Először azt hittem, lengyel állampolgárságú, mivel akkoriban a Cracovia gyorsot húzta, de azóta már tehervonat előtt is láttam feltűnni, és egyátalán, túl gyakori.
Tudtok róla valamit? Ki ez, mi ez?
division by zero Creative Commons License 1999.08.17 0 0 38
Leó stimt, de V46 is új nekem a Dromedár
Gyuszi bá Creative Commons License 1999.08.16 0 0 37
Bocsi, elb@sztam. A V41 az Leó, a Dromedár a V46.
division by zero Creative Commons License 1999.08.16 0 0 36
M40 stimt, M43,M47 a Dácia
Dromedár? újabb név a gyüjteményben...
Gyuszi bá Creative Commons License 1999.08.16 0 0 35
Mint néhai vasutas, pár név még.
414 (gőzös) - Nurmi
M40 (?) - púpos
M44 - Bobo
M61 - Nohab (maradt ... )
V41 - Dromedár (ha igaz..)
M.... - Dacia (román tolatómozdony)

Nem a vontatásnál voltam, hanem a bizt. bernél. Ezek csak rám ragadtak.

division by zero Creative Commons License 1999.08.16 0 0 34
ZöPö, okvetlenül viszünk, ha az különvonatos hangulatot is ilyen jól el tudod kapni...
Chornell Creative Commons License 1999.08.16 0 0 33
Hali !!!

HÁt az europai vas. szerv. nagyon jó!

Muszály lesz elmennem Franciásországba vonatozni egyet!!!

Szegény Alsópiszlicsovánszki állomásfőnök behidalna, ha megállna egy TGV-s vagy ICE-s szerelvény MÁV os felirattal kékre meg sárgára festve!

Vonat rulez!
Chornell

division by zero Creative Commons License 1999.08.16 0 0 32
hát igen, én ezt a hangulatot föleg Rákosrendezőn szoktam érezni, pedig egy évtizede még micsoda nyüzsgés volt ott!
ZöPö Creative Commons License 1999.08.16 0 0 31
Vahren, Arthur Dent: köszönöm az elismerő szavakat! :-)

Igen, valóban nosztalgikus/melankolikusak a képek, szándékom szerint. Igazából hangulatokat szeretek fényképezni, és ha ráérez a közönség, akkor elégedett vagyok. Sajnos ma Magyarországon a vasúttal kapcsolatosan nekem ez a hangulat jön be.
Ha viszont szóltok, amikor ilyen khirrály vonatozás van, és egy hozzám hasonló kibic is felfér a szerelvényre, akkor azonnal jövök és csinálok konstruktív és pozitivista képeket is, jó? :-)

division by zero Creative Commons License 1999.08.16 0 1 30
a 2xxx Szilik nem újak, csak korszerűsítettek, mindenféle computeres kütyü is került bele...
és mostanában nem csak kék van belőlük: itt, a lap alján
division by zero Creative Commons License 1999.08.16 -1 1 29
Péter, a Gigant Club állaglistája alapján a 1214 Békéscsabához tartozik.
division by zero Creative Commons License 1999.08.16 -1 1 28
megpróbálok néhány hasznos linket ide csempészni...
V63 Gigant Club nem csak a Gigantokról, hanem szinte az összes magyar gépről lehet itt rengeteg képet és információt találni - Péter itt megtalálod a beceneveket is
Nohab oldal a neve mindent elárul...
Villamosok honlapja
Joó Feri vasutas honlapja Ő szervezte a az augusztus 11.-i, 12.-i különvonatokat, októberre is szervez egyet, többet itt:kirándulások
és ami kimaradt a felsorolásból, azt itt találod meg
és végül: Az európai vasúti szerver
Bölény Creative Commons License 1999.08.16 -1 1 27
Megtalaltam a magyar NoHAB-homepaget. Megdobbento. Le a kalappal a keszitoje elott.

http://www.nexus.hu/nohab/indexhu.html

Péter Creative Commons License 1999.08.16 -1 1 26
Még általánosban minden nap az állomáson keresztül ballagtunk haza a cimborámmal (vidéki kisváros), és egy noteszba felírogattuk a bentálló (vagy áthaladó) gépek sorszámát. Volt egy kedvencünk, az naponta 2-szer ment át: V43 1214. Nem tudjátok hol van most?

Ja, a poén: vagy 10 év múlva jött ki a TrainSpotting, ami nem erről szól, de a címe pont azt jelenti, amit mi csináltunk akkoriban.

Péter

Péter Creative Commons License 1999.08.16 -1 1 25
A kétezres sorozatszámú szilik újak, vagy csak le vannak festve a MÁV színeire? Szerintem nem valami szépek... Bár a régi egyszínű kék sem volt ollyan nagyon szép...

Egészítsétek ki a következőket, mert én csak egy lama vagyok, és csak egy pár mozdony "pontos" nevét tudom:

V43 - szili
V63 - gigant
M41 - csörgő
M62 - Szergej

Péter

Arthur Dent Creative Commons License 1999.08.16 -1 1 24
Vahren!
Az új Bz még silányabb technikailag, mint elődje. Gyakran látom Esztergom felé, amint egy BoBo (M44) cincálja, mert lefeküdt az (Inter)Picy...
A BVmot részben bevált, csak nincs rá pénz. (Másra sincs...) A gond az volt vele, hogy Szeged felé szólóban kevés volt, kettő együtt belőle meg már sok és gazdaságtalan. Így Szegedre is már a nagy IC kocsik járnak, Szilivel (V43). Most Szolnok meg Miskolc felé járkálnak.
Üdv, Dent
Vahren Creative Commons License 1999.08.16 -1 1 23
Nem is hinnétek, de bizony van Magyarországon is olyan.
Sőt van magyar NOHAB honlap is. Egyébként a magyarok közül nekem is ez a típus a kedvencem.
Van egy magyar modellvasútgyártó, az csinál modelleket magyar vonatokról H0 méretben. Nem tudom a nevét.
De a külföldiek is csinálnak ilyen típusú mozdonyt, csak más színezéssel, bár lehet akad MÁV-os is. (pl.: a PIKO). A húgomra rájött a modellvasútozás, abból az időből van néhány TT kocsi és egy kicsi gőzmozdony. Egyébként ha a neten akartok katalógust nézegetni, akkor a következőket javaslom:
http://euro-trains.com itt több gyártó is van
http://www.roco.com
http://www.piko.de
Én letöltöttem a weblapjaikat.
Más. Az új Bz motorkocsiról (Inter-Piciként jár) mit tudtok? Jobb, mint az elődje vagy uolyan vacak?
És az új IC-ként közlekedő Vmot?

Vahren

Törölt nick Creative Commons License 1999.08.16 -1 1 22
NoHAB modellt akár TT, N és H0 méretarányban is vehetsz a börzén.
(Ja, a modell-börze szombat délelőttönként van Bp-en a Láng Művelődési házban, lehet cserélgetni, nézelődni, megéri.)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!