Szlovén vasúti kapcsolatról (nem tudom, írtam-e már):
90%-ban új nyomvonalon fog haladni, mert a régi pálya 40-es volt, ez pedig 160-as lesz. Az, hogy mikor kezdik el érdemben, nem igazán tudott számomra, főleg, hogy korábbra ígérték az elkezdést. Első nekifutásra még nem lesz felsővezeték, de meghagyják a helyet neki, később megépítik azt is. Zalalövőn teljesen új állomást alakítanak ki, a mostanihoz képest kicsit nyugatabbra. Zalaegerszegnél is lesz egy új megálló, vagy állomás, mégpedig a zalalövői vonal elején, továbbá onnan megépül egy deltavágány Zalaszentiván irányában (tehát a Zalalövő, illetve Szlovénia felől jövő vonatok a mostani állomást elkerülhetik). Bobánál kell még megépíteni egy deltát, illetve korszerűsíteni, villamosítani az egész vonalat, akkor majd beszélhetünk igazi vasúti kapcsolatról. Ez a bobai delta amúgyis egy neuralgikus pont, elvégre Zalaegerszeg az egyetlen megyeszékhely, amit vonatfordítás nélkül csak nagy kerülővel lehet elérni Budapest felől.
Ezt is ide copy+paste:
"a Budapesti Varosvedo Egyesulet Ertesitojebol:
1999. szeptember 20-an unnepeljuk a Budapest Budafoki Helyierdeku Villamos
Vasut (BBVV) uzemszeru megindulasanak centenariumat. Az elsokent atadott
Szent Gellert ter - Budafok Haros MAV allomas kozotti szakasz hossza 7.8
km, megallohelyeinek szama pedig (Budapesten 7, Albetfalvan 4, Budafokon
10) osszesen 21 volt.
A jeles evfordulo alkalmabol a XXII. kerulet Varoshaz teren (a mai 47-es
villamos kulso vegallomasanal)
1999. szeptember 20-an (hetfo) du. 3 orakor
centenariumi emlekhely avatasara kerul sor.
Ugyanezen a napon a Budafok 1. postahivatal az evfordulora utalo alkalmi
belyegzot hasznal, mi pedig a vonal megnyitasakor mar forgalomba allitott
24-es szamu, A tipusu, Ganz gyartmanyu motorkocsit abrazolo kepes
levelezolapot jelentetunk meg korlatozott peldanyszamban. Az unnepsegre
minden erdeklodot szeretettel varunk.
Igen, a végállomason lesz. Mintha úgy láttam volna, hogy a Városvédő Egyesület meghívója már szerepelt itt, de az lehet, hogy a kozlekes levlistán volt rajta.
Most jöttem a kiállításról:
Kevesebb terepasztal van, mint szokott, nincs fotókiállítás, a meglévő asztalok között is sok gyenge van, de azért jó volt. Vettem egy kéttengelyes MÁV személykocsit (Sachsenmodelle) 4125 Forintért, van poggyászkocsi is, marha jó, megéri. Modern asztaloknál lehet lakásként használni, szuper. A peronkialakításra is ellestem egy tuti módszert. Szóval érdemes kimenni.
Pontosan hol is lesz az a kiállítás? Egyelőre kedd du. 4 óra nekem is jó. Ha valaki még jön és speciális kívánsága van (hozzak fotót mutogatni, ilyesmik), mailjen nyugodtam magánban is akár.
Egyébként 61019-et láttuk szombaton, szép szürke forgóvázai vannak és a sárgákat (hágcsó, kapaszkodók stb.) is újrafestették. Az már sajnos a tapolcai igénytelenséget jellemzi, hogy a mozdony egyéb részeit le sem mosták...
Megneztem (van a modellrol par kepem) 2139-es volt a szama. Bovebben HEV vezeto listatarsunk tudna rola meselni, most eppen nala "lakik" ha minden igaz.
Kedd delutan mi lesz a kiallitas-latogatassal? En mar biztos, hogy megyek, valszeg 4 korul erek oda.
Úgy néz ki, hogy ezen a hétvégén elmarad a 2121-es Csörgő meglátogatása, de a vasútmodellkiállításra kimegyek, majd megírom a beszámolót.
Villamososok figyelem!
Holnap Budafokon (a 47-es végállomásánál?) délután 3 órakor lesz a budafoki HÉV cenenáriumi ünnepsége!
A Metró-Mukik Fradiban, a 7141 is ott van (no meg sok szep gyongyszem:))), a 7130-ast tavaly ilyenkor fenykepeztem le, Bf. felé tartott. Állítólag az összes Muki a Fradiban települ.
Tudtommal 3 féle motorral készült:
-a forgóvázas
-a középső, de nem a Bühler
-a jelenlegi Bühler.
Az első változatnak is 2139 volt a száma? Hol lehet manapság ilyet szerezni (felkeltetted az érdeklődésem iránta :-))?
Lenne egy kérdésem a terepasztalépítéssel kapcsolatban:
valami szuper peronkialakítási módszert keresek, mert amiket én ismerek elég primitívek és éppen ezért nem illenek a környezetbe. Tudtok ajánlani valamit?
division by zero megj. Reakcio: Muki palyaszamok: 7033, 7038, 7039, 7040, 7045, 7061. Egyelore. Hogepbol lattam a 7130 es 7141 gepeket. Kepek majd, vagy a villamos. budapest.hu-n, vagy a mkkk.kma.bme.hu cimen.
Szintén OFF
Ezekkel nem lehet beszélni! Csak tudnám, hogy mi az élvezet abban, hogy valamit elcsúfítanak? Ha nekik ez művészet, tegyenek ki egy vásznat és csinálják arra. Ne azt mocskolják be, ami másnak kedves és szép.
OFF
Mivel ezek a festegető skacok azt állítják, hogy nekik ez "önkifejezés", a graffiti-topicban felvetettem, hogy én majd elkapom őket és szép színesre kitetoválom az arcukat, mert nekem meg az lesz az önkifejezés. Erre megkaptam, hogy holmi firkálásért én megkínoznám a gyerekeket és szégyelljem magam. Arra a kérdésre, hogy akkor mikor is mehetek az illető frissen festett kerítését és családi házát graffitival díszíteni önkifejezésileg, nos erre már nem kaptam választ. No comment.
Amikor én voltam, nem volt. Viszont a jövő héten valszeg kimegyek, megnézem.
Az én első Csörgőmodellem 1993-ból való, középmotoros. Pont tegnap tisztítgattam ki, már csak a motorral kéne valamit csinálni, mert nagy sebességnél kicsit lelassul és érdekes hangokat hallat... Biztos hogy a motor csinálja, kipróbáltam. Mit lehet ezzel csinálni?
Más: Elszörnyedve tapasztaltam, hogy valami agyatlan bolhazsák összefirkálta kedvenc Csörgőmet. Az agyatlan bolhazsák azt "írta" rá, hogy "Til". Ezeknek már semmi sem szent?
Van valakinek valami ötlete, hogy mit lehet ezekkel az embernek nem nevezhető alakokkal csinálni?
A másik: Mennyibe kerülhet egy Csörgőn 2 négyzetmétert újjáfesteni?
Bocs ha off voltam, de most betelt a pohár!
Szerintem elmentel mellette. Amikor kint voltam utoljara, az M63-as kasznit arulo srac mellett arultak palyaszamot is, amit ra kell "vakarni" a modellre.
Nekem egyebkent ket Csorgo modellem volt: az elsonel a motor az egyik forgovazban volt, ket tengelyt hajtott, "zabalta" a fogaskerekeket es veszesen gyenge volt. Akkoriban meg lehetett kulon motoros forgovazat venni :-) talan nem veletlenul :-) Raadasul a szine is inkabb volt sarga, mint narancssarga. A masodik mar sokkal jobb volt, ez az altalad ismertetett kozepmotoros kivitel volt.
A kaszni hossza megegyezik a 130-al, szerintem a forgóváz is jó erre a célra.
É majdnem vettem is, de előbb szerezni akarok matricás pályaszámot.
M41,2101-ről és 2121-ről MINDEN infót várok!!!
OK, kaszni van, forgovaz alapokat is adnak hozza (eppen igy aruljak a Leoket is). Csak azt nem tudom, milyen forgovaz kell ala. Netan a PIKO BR130-as passzol? Arulnak Gigant kasznikat is, az ala tuti ezeket teszik, egy kicsit meg emlekeztet is a forgovaz a Kruppra (eltolt rugok, fektartalyok).
Nekem peldaul nem kell bemutatni a helyzetet, a nyaron volt fel oram az eszaki parton, leultem Nohabot varni erre jott a 190-es. Azert lefenykepeztem, nem mindennapi latvanyt nyujtott.... :-)