Ebben igazad is van. Oda nem kerülhetne. Nem szabadna.
1., Illetve kerülhet ha koszos a légszűrő és párás a levegő. A nedves levegő kioldja a port, a motor meg elég erősen szív, hogy átszívja a párát is. Ez a szűkítőkön és a fúvókákon lecsapódik és tömít. 2., Akinek be van kötve a kartergáz visszavezetés, és van neki rendesen kartergáza, ez mellet onnan jövő gáz hordozza kis mértékben az olaj párát(vagy minek lehet nevezni), és kormot is, a korom pedig tömít.
Mivel a benya mind a kettőt oldja beviszi a karbi belsejébe és a lehető legszarabb helyen "engedi" el.
Lásd spotlégszűrők hogy bekoszolják a motort. Amíg be van olajozva addig fogja a port, hibátlan, amikor a motor kiszívta az olajat, kiszárad, akkor meg még a papírt is átszívja a motor.
Nekem 120as blokkomon volt egy ilyen szűrő. Olyan lyukacsos lett, hogy kis csavarhúzó feje is átfért volna ha nem kisebb a rács. Ezért használják 1-1 versenyre de nem utcán. Az elhasználódott sp.légszűrő a karbi belsejét feketévé varázsolta, de még a járatokból is fekete lötty jött ki mikor kifújattam.
"Mentességet adhatnak a tagállamok a kötelező, rendszeres műszaki vizsgáztatás alól a veteránautóknak, a diplomáciai testületek autóinak, a mezőgazdasági és erdészeti járműveknek és az olyan gépkocsiknak, amelyeket kizárólag kis szigeteken használnak."
A sebességmérő mutatójának az ugrálását mi okozza ? A probléma úgy kezdődött,hogy ledarálódott a műanyag fogaskerék,ami a km.számlálót hajtja. Raktam bele olyan tengelyt aminek fém fogaskereke van. Mindent óvatosan csináltam,ahol szükséges volt ott kapott tisztítást,néhány forgórész meg vékony műszerolaj réteget. Mindent úgy raktam össze,hogy semmi se legye se túl feszes, se túl laza. A meghajtó spirálba is juttattam egy kis kenőanyagot. Úgy 10 kilóméteren át jól is működött,aztán elkezdett kerregni,meg előjött ez mutató ugrálás, a napi számláló meg elkezdett össze-vissza számlálni.
Akkor kicsit tanulmányozd a jikov karbi működését, ha nem zavar a koszos légszűrő.
Alapjárati rendszer? Egyik csavar a levegőt, másik a benzin levegő keveréket álítja. Vagyis ott benzin lebegő keverék halad át. Ha a karbi belsejében nem haladna levegő akkor nem keverék állító csavar lenne, hanem benzin mennyiség állító csavar. Ez mellett sose dugulna el. Miután a széria benzinszűrő már megfog minden koszt.
Amúgy pedig féklevegő fúvóka működése?
Csak pár apróság ahol levegő halad a karbiban. Ha koszos a légszűrő, ezek tömődhetnek.
Ha ezektől nem tömődnének el a járatok, sose kellene szétszedni a karbit, mivel a benzin nem tömít hanem kimossa a karbit.
Elvileg a szűrőnek valamelyeset szűrnie kéne, de ha leveszed a tankot szerintem ki lehet pucolni.
Egyébként trutyi kerülhet még bele a tanksapkától vezető cső és a tank közötti összekötő gumicső szétmállásából is. Nagyon jól kitalált önmegsemmisítő az a gumicső. 25 év alatt épp annyira szétment, hogy takarosan folyt belőle a benzin a kipufogótól kb. fél méterre, persze hirtelen a semmiből pedig a cső kívülről nem nézett ki rosszul, belülről mállott szét.
Csak figyelemfelhívás, miatt írtam le. Ha menet közben mállik szét a cső téten valószínűleg nem fáztam volna és még egy kis tűzijáték is összejöhetett volna kis 'szerencsével'.
Megtörtént a karbi takarítás,most megint jó!Viszont egyértelműen a benzintartályból kerül bele a trutyi(finom rozsdapor).Van valakinek ötlete,tapasztalata,hogyan lehetne kipucolni a benzintartályt?
Köszi a segítséget! :) A pucoválást pont így csináltam egy éve,fecskendővel nyomtam a járatokba a brigéciolt,aztán kifújtam kompresszorral,az is van itthon.Jó is volt egész mostanáig.Egyszerűen nem értem,hol megy be a kosz,de a 3 szűrő ellenére is jött belőle némi nagyon finom rozsda legutóbb. :( Vagy lehet a légszűrős dolog,bár a légszűrőm 4 hónapos.Viszont a légszűrő lefogató csavarját sose merem nagyon meghúzni,mert 1 karbi fedelet már eltoltam így. :((
Köszi a tippet!Elég gáz,mert hiába a sok szűrő,a finom rozsda ezek szerint így is átjut.Először az átmeneti rendszer csatornái dugulnak el,azok a legkisebb keresztmetszetűek.Ha nagyon lassan lépsz rá a gázra,hopp,már le is fulladt.Innen elég egyszerű észrevenni.Remélem,nem is fogsz találkozni vele! :)
Szerintem a tisztításra egy kompresszor a legmegfelelőbb!!! (tapasztalat)
Nem kell jhozzá semmi kemikália. Mindedn furatot, fúvókát (esetleg azokat, és azok járatait kiszedett állapotban) jól megfújni kompival, és kész. (A gyorsítófúvóka alatti üveg golyóra vigyázz, mert nehéz megtalálni... :)
Nem értek egyet a levegőszűrős teóriával, hiszen a levegő nem dolgozhat bele az üzemanyag rendszerbe, az csak átesik a két torkon, és szívja magával a megfelelő lyukakból a nyálat...
mivel a leg utolsó szűrési pont a karbi fedelében van, érdemes megnézni, hogy a kis szűrő rendben van-e, esetleg az úszó kivétele után a tűszelepet is kivéve a kompresszort ismét bevetni.
Először szedd szét darabokra, és mosd át nitrohigítóval. Aztán fújasd ki ha van kompresszorod. Ez fontosabb. Próbáltam ecetes forrásban lévő vízzel, rozsdamaróval, egyszer sem lett tisztább, mint mikor simán nitróval kimosom. Szebb lesz ugyan de nem tisztább. Miután belül amúgy is a benzin folyamatosan mossa, kívül meg max a szépség határozza meg mivel mosd le.
Ha nincs kompresszorod akkor hosszú vékony szívószál(vagy WD40, szilikonspray pálcikája) és fújsz a száddal izomból bele a lyukakba. Fárasztó és sok fújkálás szédülés okoz.
Esetleg 1mm-es injekciós tű és nagyméretű fecskendő és feltöltöd nitróval és spriccolsz erőből a lyukakba.
Síkolás tükör nélkül javallott, mert a tükör törik és 7 év szerencsétlenség. Bútorlapra leteszed a csiszolópapírt és rá a karbit. Nyilván tökéletesen üres karbi esetén. Majd húzogatod a papíron a karbit.(És ne mást mert az nem jó)
Nem kell túl finom papír, én meg szoktam húzni 80assal, és mikor eltúnt a görbeség, 100as egy két trolás és , majd 600assal szintén.
Össze szereléskor szárazon semmiképpen. Motor vagy műszerolajjal rakom össze a tengelyeket.
Én egyedileg gyártott alátét lemezt használok, így nem görbül a talp, de a régi karbikat mind így javítottam fel.
ja és ha van plusz szűrő és tiszták a széria szűrők, akkor vagy a légszűrőd poros, vagy a szűrő után falsot szív és így port is. Ha "zárt a rendszer, nem tud eltömődni sehol a karbi ha a légszűrő nem túl poros, vagy rendszeresen cserélve van.
A talpgörbülésre csak annyit, hogy házilag nem érdemes kínlódni vele, hacsak nem tudsz síkban reszelni. Jobb megoldás ha síkköszörűn áttolják, vagy ha netalán van leppasztalod akkor is is jó (síkasztal). Ilyen dugulással még sose találkoztam hátistennek, így nem tudok segíteni.
Másodjára készülök kipucolni a jó kis Jikov 32 SEDR-t,és ehhez kérnék tanácsot.Tavaly elment az alapjárat,ill. eltömődtek az átmeneti rendszer csatornái,egy tisztítás tökéletes eredményt hozott,de most ugyan az a hibajelenség.Pedig van egy utólagos papírszűrőm is a benzincsövön,és a karbi szűrője,valamint a szűrő a vízzsákban is jók!A kérdés az lenne,hogy házilag mivel a legjobb kipucolni?Én Brigéciolt használtam,de várom a javaslatokat.Hallottam még a KROMOFÁG nevű szert,illetve azt is,hogy a műfogsor tisztító tablettás víz is beválik,bár ez elég furán hangzik.Illetve picit már görbe a talp,bár még nem szív falsot,de szeretném helyre rántani.Házilag érdemes kis egyenetlenséget mondjuk tükörlapon finom smirglivel javítani?Előre is köszi a válaszokat!
Jah,és van egy jól működő export műszertáblám eladó(amiben egy üveg alatt van az összes óra,és benne vannak az extra visszajelzők,úgymint szivató,biztonsági öv,kézifék)
Ok, kösz. Azt véletlenül nem tudod, hogy akkor mik ezek a nyugvócsapágy 46, 76, 86? A keleti autóalkatrész honlapján ezek vannak, nekem nem derül ki, hogy melyik az alapméretes, vagy egyáltalán mi hova tartozik. Mindhármat skoda 120l nyugvócsapágyként hirdetik garnitúrában.
Nem tudná nekem megmondani valaki, hogy a skoda 120l főtengelycsapágy alapmérete mennyi? Van olyan, hogy nyugvócsapágy 46, 76, 86 milyet kell venni bele, ha alapméretes? (Hajtókarcsapágynál legalább rendesen leírják, hogy van alapméret és milyen túlméretes darabok vannak.)