"Csak abból metrót akarnak csinálni, mert nekik az az érdekük és nem a közlekedési feltételeinket javítani." ez az...
mintha a metro-4-es topicban mondta volna valaki, hogy Demszky azt mondta, hogy ha kap pénzt a BKV-ra, abból is metrót épít...
Igy persze, hogy nem kap a BKV...
még egy kis OFF..
bagojj! nem akarok okoskodni, csak szerintem sok olyan dolog van amiben viszonylag olcsón lehetne sokat javítani azon, hogy az utas mennyi idő alat juthat el az egyik helyről a másikra, ilyen pl ez a 1 kocsi-2 kocsi kérdés...
Amúgy nem kéne egy közlekedéspolitika topicot is nyitni???
"A helyi tömegközlekedés biztosítása az adott önkormányzat feladata. Kész."
Pontosan így van. Ha az állam nem fogadja el a tarifaemelést (helyesen teszi) akkor az önkormányzatnak kell(ene) a BKV alá nyúlnia. És van miből. Csak abból metrót akarnak csinálni, mert nekik az az érdekük és nem a közlekedési feltételeinket javítani.
Nohab!
Jön valaki a Nohabmentő alapítványtól a hétfői találkozóra?
Azt hiszem sokmindenben tudok segíteni, de ez inkább személyes megbeszélést kíván. (nem akarom reklámcélra használni a topicot)
Üdv
Csabi
Volt valamikor a 80-as évek közepén is egy UV égési balhé, akkor egy felújításnál a kábelek szigetelése készült nem megfelelő anyagból, én utaztam is egy ilyen 67-esen, azon csak egy-két szikrafelhő lövelt ki, de azokban a napokban leégett egy 44-es...
Emlékszik valaki pontosabbra?
4. Na, ez igen erős csúsztatás!!! A kormány és a főváros morcos viszonyától lelassul, illetve halasztódik a 4-es metró megépülése, de ennél több nem történik a kérdésben. Nem ettől fog padlóra kerülni a BKV, ne beszélj már hülyeségeket, légy szíves. Különbenis, ez itt nem a Politika :)
De ha már itt tartunk, azért lenne egy gondolatom azoknak, akik most nagy hangon szidják az "állambácsit": Vajon, azon az alapon, hogy a főváros dolgait a Fővárosi Önkormányzat tudja képviselni és az ismeri, meg az tudja megváltani, stb., szóval ezen az alapon minden úgy helyes, ahogy ők azt elgondolják? És pl. kiváncsi lennék arra, ki mennyit tud arról ami a háttérben folyik, mondjuk egy metrómegálló kijelölésénél. Biztos vagyok benne, hogy nagyon keveset tudunk ezekről. Ötletem persze van, pl. hogyan lehet egy telket jó drágán eladni bevásárlóközpont céljából, egyfelől a metró mézesmadzagjával, másfelől viszont kedvezményekkel néhány érdekkörbe tartozó beszállító alkalmazásának fejében, stb. Mocskos dolgok ezek, és azt is feltételezem, hogy mindkét oldalról megy a nagy panamázás. Amit látunk belőle, az az, hogy most nem elvtársak vannak kormányon, és nem egészen úgy teszik a dolgukat, ahogy azt a fővárosi vezetés elképzelte.
A hozzaszolas szinte vegig a SzigDani altal emlitett temakhoz tortennek.
1. - MTB troli kasztnija megvan, de mivel utanfutonak hasznaltak ezert sulyos felujitasra szorul. Hasonloan a Pongrac telepen van egy IK 60-as kasztni is. Egyebkent nem kell csodalkozni azon, hogy rohad a ZIU-k kocsiszekrenye, hiszen sokkal regebben vannak Budapesten, mint akarmelyik ma kozlekedo busz. Ez a poen a troliban, hogy motorikusan meg mindig uzembentarthato, mikozben egy ugyanilyen koru busz motorikusan mar reg szetmenne.
2. UV eges: nem a huzalok elkopasa okozza a fo zarlatot. Egyebkent nagyjavitason (az UVk tortenetuk soran mar par ilyenen atestek) a teljes elektromos berendezes (huzalozas) ki van cserelve.
A fo problema a menet-fek henger: egy olyan rele, ami nagyon sok kisebb relet helyettesit; a motorok fekarmkorre kapcsolasat vegzi. (Az UV-n a fekezes ill. indulas elotti csattanas a kocsi kozepen a menet-fek henger atallasa). Ez elvileg csak arammentesen kapcsolhato, de ha rossz az erintkezes tulmelegedhet (100 A-eknel mar a minimalis kosz az erintkezon nagy melegedest okozhat - nem veletlenul keszultek ezustbol(!) a csatolovezetkek es a relek fejei), es ez az egesveszelyes. (A rossz erintkezest okozhatja kopas, tores, szikra miatti porkolodes) Egyes UV szeriakon van egy piros lampa kozepen, a keresztules folott: ez egy tuzjelzo, aminek a zsinorja a menet-fek henger mellett van elvezetve: ha eleg a zsinor kigyullad a lampa (es csonget a veszjelzo). Szoval mar regota tudjak, hogy ez az UV legtuzveszelyesebb helye.
A 3421 egyebkent le lett selejtezve.
3. BKV finanszirozas: mivel a fov. onkormanyzat es a kormanyzat kozott beszeloviszony nincs (! - ezt ugy kell erteni hogy BKV vagy 4-es metro ugyben _semmilyen_ egyeztetes nem volt) teljesen elvadult hangnemben megy a vita. Igen szomoru, hogy ez a politikai jellegu osszetuzes kovetkezmenyekent kerul padlora a ceg. Hogy ki a felelos ezert, azt ki-ki partallasara nezve biztosan megtalalja.
Talán nem kellene olyanokkal dobálózni, hogy plusz egy-két sofőrbe nem rokkan bele a BKV. Pontos számítás, és egész szép summák tudnak kijönni.
A helyi tömegközlekedés biztosítása az adott önkormányzat feladata. Kész.
Na jo, utolso mara. (elvileg)
Az UV-k a 70-es evekben egtek a gyenge vezetékek miatt. Most azért égnek, mert öregek a vezetékek és megbolygatják őket. A 3421-es lathato lesz remélhetőleg jelenlegi (nemrég még ott volt Szávában) állapotában a Gyuri honlapján, ha föl tudja tenni a képeket. (Amugy mindenki, aki kuld Neki dolgokat, vegye figyelembe, hgy Ő is dolgozó ember, és nem tud túl sűrűn foglalkozni a honlapjával.) Remélem a jövő héten már elkészül a saját honlapom is, valamint elkezdjük csinálni az mkkk.kma.bme.hu oldalt is, amely a Muegyetemi Kozossegi Kozlekedesi Klub mukodese. Egyelőre a szegedi és szentesi kirándulásunk képei vannak scanelve, (remélem Ákosnak már elküldtem a belőlük képzett katalógust, ha nem, akkor irj! Új NoHAB képek néhány héten belül várhatók.) még kell egy kis szöveg, meg miegymás is. A tervek szerint nagy mennyiségű fénykép tárolására lesz lehetőségünk, úgyhogy aki netes helyhiánnyal küzd, az szóljon! Nem tiltakozunk olyan "aprócska" leírások ellen sem, mint NZA villamosai, amelyek egyszerűen fantasztikusak!
Igen, neha megy 2MUV is, de a mindennapos a szolo. Tudod, hogy van ez: ami van azt adják ki. A MUV amugy is gyakran lerohad (meg jo, hogy eddig egy sem egett ki, mint a 3421-es, NZA: áthuzalozták a kocsikat?), így néha jobb párban járatni őket.
Az államnak ugyan nem feladata a városi közlekedést támogatni, de egyrészt lehetetlenné tennie sem kell, másrészt Budapest kiemelt fontosságú (amúgy a vidéki nagyobb központok is...), így hozzá kellene valamivel járulnia. Sajnos a Hofinak egy mondata elavult: mamár a semmit sem tudjuk beosztani. (Bocs, erős offtopic)
Hu, de sokat irtok! :)))
Bölény: merő véletlenségből utaztál már nyáron ZIU-n. Na és volt fűtés? Hát persze! Szóval a ZIU-n soxor nem kell tomoruljon a nep, inkabb meg lehet sulni. A futes ugyanis nem olyan, mint a radio (Ha nem tetszik, kikapcsolhato:))).
IK435: erre volt penz. Kaptak egy lavorral ugy mint tamogassuk az Ikarust, meg kell az a troli, stb., azért valamivel halkabbak es kellemesebbek, mint a 280-asok. Persze az is igaz, hogy ezekre az utakra nem illik a légrugó, de mindegy...
A múlkor (kb 3-4 hónapja) VASÁRNAP vártam 20 percet arra, hogy az egyik 2 kocsis MUV után jöjön a másik 2 kocsis MUV az 52-esen!!! A 42-es az szóló MUV volt, de a 30-as akkor épp 2 kocsis UV...
Urak! (Ha holgy is veletlenul lenne, akkor bocs:))) A BKV koltsegeinek 75%-at sajat forrasbol fedezi, palyaepiteseinek pedig az 50%-at. Az elobbi ertek Becsben 44%, pedig ott minden dragabb hozzank kepest. Az a problema, hogy a tisztesseges kozlekedeshez nem folyik bea főv. önkormányzathoz elég adó. Jó lenne az az 5,7% , amit adnak, mert másra is kell, csak az a csöpp mindenre kevés. Ezért is ciki, ha most elveszik az onkormanyzattól a penzt, mert akkor tenyleg csak a semmit tudja elosztani. (bocs az eros offtopicert, csak szemleltetni akartam a helyzet kozismert sulyossagat.) Szoval ha a BKV csak gazdasagi alapon mukodne, akkor a vonalak tobbsege megszunne, ha meg igeny szerint, akkor nem csak a Fovaros rokkanna bele... Ez most egy koztes allapot, suxx, de ez van, én sem élvezem.
Hat igen, en kisse kevesebbet vagyok a Neten, igy most sok dologra kell valaszoljak, amugy total offtopic:)))). Kezdem az elejen:
A koruton a Ganzokat is azert allitottak le, mert az ejszakai kozlekedest a kisebb gepjarmuforgalom miatt egszerubb buszokkal megoldani, igy a koruti villamos nem illene a kepbe. A MUV-okat is az ejszakai villamoshalozatra csinaltak azzal egyidoben, hogy azt halalra iteltek.
Nezzetek meg a 30-ast es az 52-est vasarnap, meg a 42-est hetvegen: szolo MUV van rajtuk. Amugy viszont a MUV ugyanugy suxx, mint a KCSV. Legalabb is a vezetok szerint...
Trolik: a 260-as kasznija megvan, meg van meg asszem MTB es IK60 is. NZA: mit mondott az a trolis uriember, naluk van az MTB?
Nezzetek el a Pongrac uti telep fele csucsidoben, lehet latni, hogyan rohadnak a regi gepek.
Rancajtos IK280-asok voltak meg musoron asszem (hogy miert nem tudok egyszerre tobb dolgot megjeleniteni?). 7 db. van meg, de ez mar nem csak azert 200-as palyaszamu csoport, mert betelt a 100-as, hanem mert a villanyberendezese megegyezik a 207-2xx (nem tudom, meddig tart:))) csuklosokkal. Csak a kaszni a rancajtos. Nezzetek meg a 205-ost, hogy folvitte az Isten a dolgat! BKV+ lett! Foto majd scaneltetik, meg feltetetik a honlapomra, ami remelem a jovo heten beindul.:))
Akos:
Koszi a tajekoztatot az alapitvany
allasat es a 013 ill. 004 remenyeit
illetoen. Erkolcsi ill. jelkepes anyagi
tamogatast en is fel tudok ajanlani.
Ez 3 plusz vezető lenne, ebbe még csak nem rokkana bele a BKV...
Persze az utasok igényeivel senki nem foglalkozik, de így leshetik mikor fognak az emberek leszokni az autózásról...
Amit mostanában emlegetnek, hogy jövőre akár 40%-al kevesebb járat lesz, ha nem kap állami támogatást, arról hallottatok? (valószínű, hogy nem kap utálja elégé egymást a kormány meg a főváros...)
Ezek őrültek, ebből még 40%-ot csökkenteni???? Még én is inkább veszek egy autót (anyagi okok miatt Trabi katergoriát...)! Aztán lesz nekik környezetvédelem...
Inkább vagy 200% növelés kéne, hogy elgondolkodjanak az emberek, hogy BKV-val is lehet közlekedni...
Eze a részen váltottak alá július 30-án V43 1225-nek. Hétfőn majd mutatom a képet: bár a vasutasok el akartak hajtani onnan, de azért sutyiban két kpet csináltam.
Ákos!
Ha meglesz az alapítvány, szólj mindenképpen. Adó szempontból kérdezem: a minősítés közhasznú vagy kiemelten közhasznú lesz?
Én saját részemről egy jelképes összegel mindenképpen beszállok.
Az utolsó mondatodról jutott eszembe, még '90-ben láttam Szegeden a nagyállomáson egy expressz vagont: az egyik forgóváz az egyik vágányon, a másik meg a szomszédon, a kocsi alatt meg a peron. A bakterok álltak körbe és veszettül szentségeltek. :-)) Szerencsére az egész még nagyon kint, a Hattyas sor felőli végen volt.
Wernerre nem veszekszunk, csak utkoztetjuk a nezeteinket :-)
Peterr!
Tegnap 013 miatt voltam Saujhelyen, mukodokepes gepet belole csak iszonyatos munkaval es alkatreszhegyekkel lehetne csinalni, szerintem 004 és így fog nézni, mire lekerül. Ennek ellenére tervezzük 013 megvásárlását és legalább optikai helyrepofozását. A jövő héten szinte biztosan megalakul a NoHAB-alapítványunk, aminek a fő célja ugyan mindenképpen egy működő NoHAB lesz, de a 013 a kedvenc gépem és nem hagyhatom veszni. November előtt nem nyúlnak hozzá, a tervem az, hogy elhozzuk onnan és a 004-ről amit lehet (és kell) leszedünk, különös tekintettel egy merevítóre és két 0,5 m * 2 m nagyságú lemezdarabra, amit kivágtak az oldalából Tapolcán. A gép ideiglenes tárolása úgy tűnik megoldható, a pénz az, ami egyelőre szűk keresztmetszetnek tűnik. A gép ára Budapestre szállítással együtt kb. 800.000 Ft lenne, ez elég sok. Viszont van benne működőképes generátor (más nem nagyon...) A kaszni viszont az egyik legegyenesebb a NoHABok között, biztosan ismeritek azt, amikor ránéztek majdnem szemből egy NoHAB oldalára és a közepéig erősen emelkedik, onnan meg lejtenek a merevítő bordák.
004-gyel nem lehet semmit csinálni, max. az egyik orrát levágni, de azzal is iszonyú lakatosmunkák lenének. Rettenetes kifli van a kaszniban, jobbra is és lefelé is.
LG,
Zetor nem volt lent! Szergejek voltak: 167, 100, ???, Bobók: 010, 155? és egy Pupi is sajnos: 102.
013 külső rendbehozása megoldható, bár történt némi barbarizmus a géppel...
Ha tudtok valami céget, aki alapítványt szeretne támogatni :-) , szóljatok!!!!