Keresés

Részletes keresés

Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.24 0 0 1107
Ákos!
Ha meglesz az alapítvány, szólj mindenképpen. Adó szempontból kérdezem: a minősítés közhasznú vagy kiemelten közhasznú lesz?
Én saját részemről egy jelképes összegel mindenképpen beszállok.
Előzmény: nohab (1104)
ZöPö Creative Commons License 1999.09.24 0 0 1106
Ha kétkezi munkával tudok valamit segíteni 013 ügyben, akkor rám számíthatsz.
Előzmény: nohab (1104)
ZöPö Creative Commons License 1999.09.24 0 0 1105
Az utolsó mondatodról jutott eszembe, még '90-ben láttam Szegeden a nagyállomáson egy expressz vagont: az egyik forgóváz az egyik vágányon, a másik meg a szomszédon, a kocsi alatt meg a peron. A bakterok álltak körbe és veszettül szentségeltek. :-)) Szerencsére az egész még nagyon kint, a Hattyas sor felőli végen volt.
Előzmény: nohab (1090)
nohab Creative Commons License 1999.09.24 0 0 1104
Lazar!

Wernerre nem veszekszunk, csak utkoztetjuk a nezeteinket :-)

Peterr!

Tegnap 013 miatt voltam Saujhelyen, mukodokepes gepet belole csak iszonyatos munkaval es alkatreszhegyekkel lehetne csinalni, szerintem 004 és így fog nézni, mire lekerül. Ennek ellenére tervezzük 013 megvásárlását és legalább optikai helyrepofozását. A jövő héten szinte biztosan megalakul a NoHAB-alapítványunk, aminek a fő célja ugyan mindenképpen egy működő NoHAB lesz, de a 013 a kedvenc gépem és nem hagyhatom veszni. November előtt nem nyúlnak hozzá, a tervem az, hogy elhozzuk onnan és a 004-ről amit lehet (és kell) leszedünk, különös tekintettel egy merevítóre és két 0,5 m * 2 m nagyságú lemezdarabra, amit kivágtak az oldalából Tapolcán. A gép ideiglenes tárolása úgy tűnik megoldható, a pénz az, ami egyelőre szűk keresztmetszetnek tűnik. A gép ára Budapestre szállítással együtt kb. 800.000 Ft lenne, ez elég sok. Viszont van benne működőképes generátor (más nem nagyon...) A kaszni viszont az egyik legegyenesebb a NoHABok között, biztosan ismeritek azt, amikor ránéztek majdnem szemből egy NoHAB oldalára és a közepéig erősen emelkedik, onnan meg lejtenek a merevítő bordák.

004-gyel nem lehet semmit csinálni, max. az egyik orrát levágni, de azzal is iszonyú lakatosmunkák lenének. Rettenetes kifli van a kaszniban, jobbra is és lefelé is.

LG,

Zetor nem volt lent! Szergejek voltak: 167, 100, ???, Bobók: 010, 155? és egy Pupi is sajnos: 102.

013 külső rendbehozása megoldható, bár történt némi barbarizmus a géppel...

Ha tudtok valami céget, aki alapítványt szeretne támogatni :-) , szóljatok!!!!

Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.24 0 0 1103
Csak a 20 percenkénti 2 kocsihoz 1 vezető kell, a 10 percenkénti 1-1 kocsihoz duplaannyi... Költség...
Köszi az infót (4-6 vil + 70 troli)
Előzmény: division by zero (1100)
division by zero Creative Commons License 1999.09.24 0 0 1102
Hülye vagyok, látszik, hogy még hajnal van...
Szóval nem Oktogon, Király utcánál kell átszállni.
Előzmény: division by zero (1101)
division by zero Creative Commons License 1999.09.24 0 0 1101
4,6-os villamossal Oktogonig, onnan 70-es trolival ki a ligetbe...
Előzmény: Lehoczki Gabor (1097)
division by zero Creative Commons License 1999.09.24 0 0 1100
A villamosokat se nagyon csatolgatják, pedig egy időben volt olyan, hogy késő este már csak egy kocsi járt a körúton, amit meg a MUV-okal művelnek az kész szégyen: átalakításnál direkt vissza rakják a másik vezetőállást, hogy egyedül is tudjon járni, és erre mi van: egész héten párba járnak, max késő este lehet látni egy egykocsis 42-est, 52-esen talán csak vasárnap este lehet egykocsist látni.
Pedig az utasok jobban örülnének 10 percenként 1 kocsinak, mint 20 percenként 2-nek...
Előzmény: Törölt nick (1099)
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.24 0 0 1099
Gyanítom, hogy Lausanne-ban nem ilyen műszaki állapotban leledzenek buszok, vezetékek, stb. Svédeknél negyvennel át lehet zúzni a váltószerkezet alatt, hát nálunk nem. Sajnos, itt ha nagyon lerohad egy üzem, akkor azt bezárják, nem újítják fel. Abban az utolsó állapotban ez már logikus lépés, csak hát mégsem jó valahol az egész.
A pótkocsis megoldás érdekes. Azt is érdekes lenne megtudni, hogy miért hagyták abba itthon a pótkocsizást, mert a csuklósok megjelenése előtt még ez dívott errefelé is. Csak sejtem, hogy menettulajdonságok miatt lehetett, hát nem tudom. Egyébként az a véleményem, hogy nem lehet annyira rugalmasan követni a forgalom alakulását, hogy folyton fel- és lekapcsolgassák a pótkocsikat. Esetleg ha minden megállóban áll egy :)
Előzmény: Bölény (1077)
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.24 0 0 1098
Gyanítom, hogy Lausanne-ban nem ilyen műszaki állapotban leledzenek buszok, vezetékek, stb. Svédeknél negyvennel át lehet zúzni a váltószerkezet alatt, hát nálunk nem. Sajnos, itt ha nagyon lerohad egy üzem, akkor azt bezárják, nem újítják fel. Abban az utolsó állapotban ez már logikus lépés, csak hát mégsem jó valahol az egész.
A pótkocsis megoldás érdekes. Azt is érdekes lenne megtudni, hogy miért hagyták abba itthon a pótkocsizást, mert a csuklósok megjelenése előtt még ez dívott errefelé is. Csak sejtem, hogy menettulajdonságok miatt lehetett, hát nem tudom. Egyébként az a véleményem, hogy nem lehet annyira rugalmasan követni a forgalom alakulását, hogy folyton fel- és lekapcsolgassák a pótkocsikat. Esetleg ha minden megállóban áll egy :)
Előzmény: Bölény (1077)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.24 0 0 1097
Nekem volt szerencsém látni 004-et júliusban, SZVSZ (látjátok, milyen gyorsan reagálok az újdonságokra...) 013 alapjaiból könnyebben lehetne kiállítható mozdonyt csinálni, mint 004-ből.
Ákos (Nohab): ha voltál Sújhelyen, elvileg látnod kellett a 2033-as Zetort, nemrégen vitték (S.99.02.09). Azonban a szegedi fűtőháztól eltűnt a másik két nem használt, azonban még nem is selejtezett Zetor is (M31 2015 és 2038). Ezeket nem láttad Sújhelyen?

Más: mondjátok meg legyetek szívesek, hogy a Nyugatitól tömgközlekedéssel hogy lehet eljutni a Petőfi csarnokig. Köszi.

Előzmény: peterr (1094)
peterr Creative Commons License 1999.09.24 0 0 1096
Szereny velemenyem szerint:
SZVSZ=szereny velemenyem szerint=IMHO
(in English)
Előzmény: Lehoczki Gabor (1093)
Arthur Dent Creative Commons License 1999.09.24 0 0 1095
Bocsika, én is azt akartam írni!
De valahogy Keleti lett belőle. Valszeg az ellenség megtévesztése céljából...
Előzmény: Lehoczki Gabor (1063)
peterr Creative Commons License 1999.09.24 0 0 1094
Fiuk!

Akos fuleset komolyan kellene venni!
Ha most, meg a vesztohelyre szallitas
elott sikerulne kicsikarni egy kis
haladekot, vagy igeretet talan
sikerulne megmenteni CSIKOS-t.
Vagy annyira serult az a fokeret, hogy
kiallitani sem lehetne meg kibelezve
sem? 013-aska mar szet is lett bontva,
vagy mentheto? Esetleg a ket
halalraiteltbol egy felholtat
feltamasztani? (juj de morbid)
Peterr

Előzmény: nohab (1090)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.24 0 0 1093
Sto eto takoje SZVSZ?
Előzmény: nohab (1090)
lazar Creative Commons License 1999.09.24 0 0 1092
Fiuk, Ako es Werner!

Minek veszekedni amikor verekedni is lehet!
:)))))))))))))

Armand

Előzmény: nohab (1090)
division by zero Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1091
Bh-s vonatszámok?
Előzmény: nohab (1090)
nohab Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1090
Werner! Magyarázok.

Én: Lehet, hogy a Szergejnek jól áll a szakadt
külsõ, de ezt a turistáknak nehéz lesz elmagyarázni,
a néhány M62-freak-et kivéve...

Te: Elég sokan vannak!

Én: Werner, én a turistákról beszéltem,
nem a vasútrajongókról.

Te: Amikor a saját véleményemet írom
akkor a többi 5996411 turista nem igazán érdekel.

Ebben nincs is hiba. De ha én elkezdem magyarázni, hogy
a sok turista miatt nem jó a szakadt Szergej, te megkontrázod
és a végén oda lyukadsz ki, hogy tulajdonképpen
leszarod a turistákat, akkor az egész beszólásnak
semmi értelme nem volt. Nem azt mondom, hogy a 6.000.000 turista
ott áll egész nap és lesi a vonatokat, de a vonatot
elég nehéz szem elõl elrejteni, és akkor leírom
még egyszer, hogy az 5.996.411 nem M62-fan turísta nem azt
fogja mondani, hogy "aha, õ a Szergej, de jó, hogy ilyen
szakadt, hiszen neki ez áll jól", hanem szörnyülködni
fog, hogy milyen ocsmány, ha addig meg nem fullad a 14. fokozattól,
és meglesz a véleménye a MÁV-ról és
egy kicsit az egész országról is. Amilyen röhejes
lenne egy 265-ös stílusú cicomás Szergej mondjuk
a diósgyõri kohóknál egy hatvankocsis szénvonattal,
annyira nevetséges, de inkább megbocsáthatatlan egy
221-es vagy 190-es nyáron a turistákkal tömött
Balatonon. Persze a ma futó személykocsik állapotához
sajnálatos módon sokkal jobban passzol, mint a 61020.

Én: De a 29-en az ország legszutykabb Szergejei jártak
a nyáron, pedig oda kellene valami 215-külsejû gép!

Te: Ne félj, jön az nemsokára, csak sajnos a NOHABok
HELYETT. Majd meglátjuk akkor is így szereted-e majd. :-)

Nyilván úgy értettem, hogy a szakadt Szergejek
helyett, ez a mondatszerkezetbõl és az elõzõ
mondatok értelmébõl is látszik. És nem
szeretem, sosem írtam, hogy szeretem, télen néha felüdülés
volt a sok Csörgõ között havi egy-két Szergejes
menet, de nyáron elegem lett belõlük. Sajnálom,
persze, hogy ilyen mértékben selejtezik õket, de a
sorozat jövõje biztos, míg a MÁV nyíltan
deklarálta anno, hogy a Szombathely-Fehérvár villanyítással
az M40-es és az M61-es sorozatnak gyakorlatilag vége! Õket
szeretem (és nem csak ezért: életem elsõ szakszának
vasúti élményeit - a Szergej mellett - õk jelentik,
de a Szergejnél mindig azt éreztem, hogy õ NoHAB "helyett"
jön, és ez máig megmaradt.).

És a végére egy javaslat a clubotokhoz: SZVSZ nagyon
rossz újítás, hogy a fotó készítõje
mellett csak annyi áll, hogy (c)gigant club. Az egész 20-as
túrátokból semmit nem lehet kihámozni (egy
benneteket nem ismerõ szemével nézve), hogy ki, kivel,
melyiket ki, kinek az utolsója, miért? Én rájövök,
hogy Borkóval ketten voltatok és a képek többsége
az övé, de rajtam kívül ezt még kb. 10-en
találják ki. Légyszives írjátok mögé
legalább zárójelben az elkövetõt, ha pedig
nem akarjátok, akkor az egyes szám elsõ személyû
mondatokat hagyjátok ki, mert marha zavaró, hogy a club megreggelizett,
aztán csinált egy fényképet, aztán a
clubot majdnem elütötte a vonat meg hasonlók...Maradjatok
személyek, légyszi!

üdv.Ákos

Ja, ma voltam Saújhelyen, a celli Szergejek megérkeztek.
Most teherkocsikat bontanak, utána a Szergejek jönnek és
állítólag jövõ héten 61004
is megérkezik :-((( . Miskolcon és környékén
találkoztam összesen 5 Bh kocsival.A hidasnémeti személy
62206 és két kocsi volt, semmi egyéb rendkívüli.
Ja, talán annyi, hogy Hatvanban kisiklott egy négytengelyes
nyitott teherkocsi aláváltás következtében.

division by zero Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1089
Izgi, nekem bejött az összes tömörkényi, most néztem meg...
Előzmény: gyurmosz (1088)
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1088
Nem néztem meg az összes képet, de pl. a tömörkényi halvasútnál volt ami nem jött be.
Előzmény: division by zero (1087)
division by zero Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1087
Mi nincs még meg?
Előzmény: gyurmosz (1086)
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1086
Sajnos még nem az összes.
Előzmény: division by zero (1084)
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1085
Iagzatok van, tényleg normál nyomtávú volt, nem tudom miért emlékeztem úgy, hogy keskeny.
Előzmény: scsabi (1079)
division by zero Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1084
KBK honlapra visszatértek a képek!
division by zero Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1083
Topic saved...
division by zero Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1082
azt nem tudom, hogy akkor felhasználták-e, de szoktak középen kettévágott talpfákat felhasználni kisvasútaknál, pl a most épülő Csömödér-Lenti vonal is ilyenekre épül.
Előzmény: scsabi (1079)
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1081
Azóta meglett a 25 fő, de sajnos túl későn. Javasoltam, hogy próbálja meg 1-2 héttel későbbre halasztani a túrát, ha akkor is leszünk annyian, akkor semmi gond.
Előzmény: division by zero (1053)
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1080
Ha minden jól megy, talán én is el tudok menni. Főleg dízel képeim vannak, de természetesen viszek mást is ha sikerül elmennem.
Előzmény: division by zero (1055)
scsabi Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1079
Bocs, megint egy napokkal ezelőtti válasz...
Cegléd-Hantháza
1978. február 28-án adták le a forgalmat, utána a felépítményi anyagokat társadalmi munkában felbontották és a Verőcemaros-Királyrét vonal felújításához használták fel. (azt nem tudom, hogy az eredetileg 1435-ös nyomtávú pálya keresztaljait felhasználták-e a 760 mm-es vonal felújításához).
Üdv:
Csabi
Előzmény: lupi (997)
NZA Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1078
Legsurito-stat. atalakito - a 435-os trolikrol ezeket az infokat a troli egyik fonoke meselte el.
Mindenesetre pl. a Ganz csuklos stat. atalakitoja elegge meretes: emlekeim szerint egy kb. 1 m x 0.5 m x 0.5 m-es doboz.

Egyebkent a 435T bizonyos szempontbol nem jo, mas szempontbol jo - elozoleg csak a hibakat emlitettem. A haromfazisu aszinkron motorjaival (illetve a szaggatos berendezesevel) a legmodernebb jarmu Bp-en, es nincsenek olyan problemak vele mint a KCSV-7-essel. Ebbol a szempontbol jo kocsi. Az Ikarusz szekreny a problemas: torik, a hatsoja nem kormanyzodik es rossz a sulyeloszlas.

Előzmény: Bölény (1077)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!