Keresés

Részletes keresés

division by zero Creative Commons License 1999.08.17 0 0 38
Leó stimt, de V46 is új nekem a Dromedár
Gyuszi bá Creative Commons License 1999.08.16 0 0 37
Bocsi, elb@sztam. A V41 az Leó, a Dromedár a V46.
division by zero Creative Commons License 1999.08.16 0 0 36
M40 stimt, M43,M47 a Dácia
Dromedár? újabb név a gyüjteményben...
Gyuszi bá Creative Commons License 1999.08.16 0 0 35
Mint néhai vasutas, pár név még.
414 (gőzös) - Nurmi
M40 (?) - púpos
M44 - Bobo
M61 - Nohab (maradt ... )
V41 - Dromedár (ha igaz..)
M.... - Dacia (román tolatómozdony)

Nem a vontatásnál voltam, hanem a bizt. bernél. Ezek csak rám ragadtak.

division by zero Creative Commons License 1999.08.16 0 0 34
ZöPö, okvetlenül viszünk, ha az különvonatos hangulatot is ilyen jól el tudod kapni...
Chornell Creative Commons License 1999.08.16 0 0 33
Hali !!!

HÁt az europai vas. szerv. nagyon jó!

Muszály lesz elmennem Franciásországba vonatozni egyet!!!

Szegény Alsópiszlicsovánszki állomásfőnök behidalna, ha megállna egy TGV-s vagy ICE-s szerelvény MÁV os felirattal kékre meg sárgára festve!

Vonat rulez!
Chornell

division by zero Creative Commons License 1999.08.16 0 0 32
hát igen, én ezt a hangulatot föleg Rákosrendezőn szoktam érezni, pedig egy évtizede még micsoda nyüzsgés volt ott!
ZöPö Creative Commons License 1999.08.16 0 0 31
Vahren, Arthur Dent: köszönöm az elismerő szavakat! :-)

Igen, valóban nosztalgikus/melankolikusak a képek, szándékom szerint. Igazából hangulatokat szeretek fényképezni, és ha ráérez a közönség, akkor elégedett vagyok. Sajnos ma Magyarországon a vasúttal kapcsolatosan nekem ez a hangulat jön be.
Ha viszont szóltok, amikor ilyen khirrály vonatozás van, és egy hozzám hasonló kibic is felfér a szerelvényre, akkor azonnal jövök és csinálok konstruktív és pozitivista képeket is, jó? :-)

division by zero Creative Commons License 1999.08.16 0 1 30
a 2xxx Szilik nem újak, csak korszerűsítettek, mindenféle computeres kütyü is került bele...
és mostanában nem csak kék van belőlük: itt, a lap alján
division by zero Creative Commons License 1999.08.16 -1 1 29
Péter, a Gigant Club állaglistája alapján a 1214 Békéscsabához tartozik.
division by zero Creative Commons License 1999.08.16 -1 1 28
megpróbálok néhány hasznos linket ide csempészni...
V63 Gigant Club nem csak a Gigantokról, hanem szinte az összes magyar gépről lehet itt rengeteg képet és információt találni - Péter itt megtalálod a beceneveket is
Nohab oldal a neve mindent elárul...
Villamosok honlapja
Joó Feri vasutas honlapja Ő szervezte a az augusztus 11.-i, 12.-i különvonatokat, októberre is szervez egyet, többet itt:kirándulások
és ami kimaradt a felsorolásból, azt itt találod meg
és végül: Az európai vasúti szerver
Bölény Creative Commons License 1999.08.16 -1 1 27
Megtalaltam a magyar NoHAB-homepaget. Megdobbento. Le a kalappal a keszitoje elott.

http://www.nexus.hu/nohab/indexhu.html

Péter Creative Commons License 1999.08.16 -1 1 26
Még általánosban minden nap az állomáson keresztül ballagtunk haza a cimborámmal (vidéki kisváros), és egy noteszba felírogattuk a bentálló (vagy áthaladó) gépek sorszámát. Volt egy kedvencünk, az naponta 2-szer ment át: V43 1214. Nem tudjátok hol van most?

Ja, a poén: vagy 10 év múlva jött ki a TrainSpotting, ami nem erről szól, de a címe pont azt jelenti, amit mi csináltunk akkoriban.

Péter

Péter Creative Commons License 1999.08.16 -1 1 25
A kétezres sorozatszámú szilik újak, vagy csak le vannak festve a MÁV színeire? Szerintem nem valami szépek... Bár a régi egyszínű kék sem volt ollyan nagyon szép...

Egészítsétek ki a következőket, mert én csak egy lama vagyok, és csak egy pár mozdony "pontos" nevét tudom:

V43 - szili
V63 - gigant
M41 - csörgő
M62 - Szergej

Péter

Arthur Dent Creative Commons License 1999.08.16 -1 1 24
Vahren!
Az új Bz még silányabb technikailag, mint elődje. Gyakran látom Esztergom felé, amint egy BoBo (M44) cincálja, mert lefeküdt az (Inter)Picy...
A BVmot részben bevált, csak nincs rá pénz. (Másra sincs...) A gond az volt vele, hogy Szeged felé szólóban kevés volt, kettő együtt belőle meg már sok és gazdaságtalan. Így Szegedre is már a nagy IC kocsik járnak, Szilivel (V43). Most Szolnok meg Miskolc felé járkálnak.
Üdv, Dent
Vahren Creative Commons License 1999.08.16 -1 1 23
Nem is hinnétek, de bizony van Magyarországon is olyan.
Sőt van magyar NOHAB honlap is. Egyébként a magyarok közül nekem is ez a típus a kedvencem.
Van egy magyar modellvasútgyártó, az csinál modelleket magyar vonatokról H0 méretben. Nem tudom a nevét.
De a külföldiek is csinálnak ilyen típusú mozdonyt, csak más színezéssel, bár lehet akad MÁV-os is. (pl.: a PIKO). A húgomra rájött a modellvasútozás, abból az időből van néhány TT kocsi és egy kicsi gőzmozdony. Egyébként ha a neten akartok katalógust nézegetni, akkor a következőket javaslom:
http://euro-trains.com itt több gyártó is van
http://www.roco.com
http://www.piko.de
Én letöltöttem a weblapjaikat.
Más. Az új Bz motorkocsiról (Inter-Piciként jár) mit tudtok? Jobb, mint az elődje vagy uolyan vacak?
És az új IC-ként közlekedő Vmot?

Vahren

Törölt nick Creative Commons License 1999.08.16 -1 1 22
NoHAB modellt akár TT, N és H0 méretarányban is vehetsz a börzén.
(Ja, a modell-börze szombat délelőttönként van Bp-en a Láng Művelődési házban, lehet cserélgetni, nézelődni, megéri.)
Törölt nick Creative Commons License 1999.08.16 -1 1 21
Nem csak angliában vannak ilyenek. Melyik mozdonyra vagy kíváncsi? :-)
cucu Creative Commons License 1999.08.16 -1 1 20
Helo.
Az első modellvasútam egy tokioi express volt. A mozdony két, szimmetrikus részből állt és piros volt az eleje orra. A kettő közé személykocsik voltak kapcsolhatóak, de azok nem voltak nekem akkoriban.
Különben nem volt forgózsámolyos és könnyű is volt, ezért könnyen kisiklott.
Aztán kaptam egy T334-es piros tolató dieselt. Lassan, de méltóságteljesen ment.
Aztán kibővültem egy V200-as diesellel. Ez már majdnem repült a 12 V-tól.
Ezután kaptam egy BR 81-es gőzöst. Ezt is kedveltem; mokány egy darab volt.

Késöbb vettem magamnak egy "krokodilt". (hosszú, zöld, áramszedős). Ez is döngetett rendesen.
Ezek TT-k voltak.
Sajnos NOHAB-ot eddig nem sikerült vennem/kapnom/szereznem.

tel-avivi ugynok Creative Commons License 1999.08.16 -1 1 19
Nekem is van egy jol kifejlett vonatmaniam, kb. azota, amiota az eszemet tudom. Eletem csucspontja az volt, amikor 3-4 eves koromban a Deliben egy joszandeku vezer felinvitalt a gozosre. Sotet volt, es a kazanbol vilagito tuzon kivul semmi mast nem lattam, de akkor is!

Egyszer a radioban hallottam, hogy Angliaban van vonatbuzi-klub, akik szamontartjak, hogy melyik mozdony merre jar eppen, mikor volt nagyjavitason stb. Kicsit bogarasnak mutattak be oket, bar szerintem van itt egy-ket ember, aki megerti oket... :-)

En jelenleg Izraelben elek, ahol igencsak alulfejlett a vasuti kozlekedes, de ha jok lesztek (ertsd: sok erdekes dolgot irtok, es fennmarad a topik), akkor elobb-utobb linkelek kepeket az itteni vonatokrol.

Törölt nick Creative Commons License 1999.08.16 -1 1 18
Van egy 5letem, vasútmodellezőknek: menjünk börzére. Nekem van pár eladó cuccom, meg körül szeretnék nézni, ha van valakinek kedve, csatlakozhat!
Időpont: a legközelebbi börze.
Arthur Dent Creative Commons License 1999.08.16 0 1 17
ZöPö!
Király képek...
Szomorúak, az elmúlást jelzik...
További fotókat szeretettel látunk.
Korcs Creative Commons License 1999.08.15 -1 1 16
Gyakran utazok vonattal, de semmi érdekes nem történt velem. Talán csak annyi, hogy tizedikén több, mint egy órát késve érkeztem meg Balatoszemesre. Vajh miért voltak oly sokan?
Vahren Creative Commons License 1999.08.15 -1 1 15
Sziasztok!

Zöpö: jók a képeid. :-)
Amúgy én is szeretek vonaton utazni. Kiskoromban fogott meg először a vasút. Az egésznek van egy sajátos hangulata. Ezért is kezdtem el gyűjtögetni a modellvasutat (H0), csak sajna terepasztalom még nincs. Talán egyszer. Valakinek vannak már vasútmodellezésben tapasztalatai?

Az is élmény volt, amikor szombaton láttam, amikor egy régi 424-es begurul a Nyugatiba. Azt hiszem a Duna-kanyar nosztalgiavonat volt.

Amúgy mi a véleményetek a kocsik tisztaságáról? A régiek eszméletlen koszosak. Pedig takakrítják őket. Kérdés hogyan. Azt sem értem, hogy lehet a MÁV veszteséges, amikor monopolhelyzetben van? Szerintem ott sem törődnek a céggel a vezetők. Na jó ez csak kitérő volt.

Nem tudom miért, de régen, úttörőtáborban a tábor előtt elhúzó NOHAB típusú mozdonyt mi Egérnek hívtuk. De nem emlékszem miért. Az M41? pedig Szergejnek, mert nagyon színes elől.

Na jó most nem fárasztalak benneteket tovább.

Vahren

ZöPö Creative Commons License 1999.08.14 -1 1 14
Hogyne. Gondolom, az "elhagyott vágányok"-at kérdezed. :o) Egy részük a Duna Plaza mögött a Meder utcában, kettő vagy három pedig Pestszentimrén. Vannak még helyek a tarsolyomban, csak időm legyen rá...
division by zero Creative Commons License 1999.08.14 -1 1 13
és ha jól látom fotómániás is? és nem is rossz...
azt elárulnád hol készültek a képek?
ZöPö Creative Commons License 1999.08.14 -1 1 12
Jaj Istenem, ebből ki ne hagyjatok! VASÚTMÁNIÁS VAGYOK!!!

Néhány képem.

division by zero Creative Commons License 1999.08.14 -1 1 11
dalia egyetértek veled, sajnos nekem eddig max 4-5 órás út jött össze...
dalia Creative Commons License 1999.08.14 -1 1 10
vonat rulez!

Lehet, hogy ti nem pont erre gondoltatok, de én nagy távolságokat szeretek vonattal megtenni. (nagy táv = 800 km fölött)
Relaxes, teljesen kikapcsol, 8-10 órán keresztül lehet olvasni, átsétálni néha büfékocsiba egy kávéra, embereket megismerni, akik néha 3-4 óra alatt elöadják neked az eg´sz életüket, majd leszállnak vmelyik álomáson, és soha többet nem találkozol velük.
Ülni az ablak mellet, némán szívni egy száll cigarettát és nézni az elsuhanó fákat, hallgatni a vonatkattogást - ami egyébbként nagyon országspecifikus, kedvenc távom, a Budapest-Párizs Orient Express, kb. 16 óra, rádásul a vége ugye éjszakában, Merz-Páriza éjjel kettötöl reggel 8-ig, nagyon korrektek a francia vasutasok, sötét van a vonaton egész éjszaka, csak félórával Párizs elött kezdik felotani a villanyokat jegyellenörzés & Co. miatt. beérkezni hajnali Párizsba... jaj, nagyon jó, pályudvarokat külön imádom!!!
Szóval SZVSZ a vonat nem csak egy közlekedési eszköz, külön feelingje van, saját világa, ahova imádok bemenekülni egy kicsit.
vonat rulez.

Advanced Lamer Creative Commons License 1999.08.14 -1 1 9
Napfogyatkozasnezes utan Tapolcarol jottunk vissza, es ott az allomason lattunk kolbaszolni egy _gozmozdonyt_ ! Eddig azt hittem, hogy mar az utolso is muzeumban van, erre ez meg itt tologatott mindenfele kocsikat..
Nagyon dizajnos volt

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!