Hali fiuk es lanyok is persze,
(vannak itt 1altalan lanyok?)
szombati tapasztalataim:
reggel:
Tiszaujvaros:
M44,124 itt szolgal, allomasi+ipartelepekre valo tolatas
Tiszaujvaros-Nyekladhaza kozott utaztam:
V43,1368+Bhv+Bdt
....sz. vonat, Tiszapalkonya-Miskolc kozt jar
Ezt a Bdt kocsit szeretem, a menetiranyra meroleges valaszfalakat mahagoni szinu farostlemezzel burkoltak, nem olyan egyseges vilagos szinu, mint a legtobb MAV kocsi, amin minden kosz latszik, amit /sze nem mosnak le.
V43,1368 eleg jo kinezetu, rajta felirat: EUROFIMA
(Mi az, hogy EUROFIMA???)
Nyekladhazan lattam:
Bzmot312+Bzx+Bzx
az Mezocsat-Nyekladhaza kozott kozlekedik,
kepzeljetek, a FUGGONYok is megvannak bennuk; ki mikor latott utoljara MAV kocsin FUGGONYt? En kb. 6-8 eve.
V43,1019 szenszallito teherrel indult a tiszapalkonyai eromube.
Nyekladhaza-Bp. Keleti kozott utaztam:
....sz. vonat, gep
Gigantosok figyelem!
V63,154 rajta tabla: dr. Verebely Laszlo
(ammeg kicsoda???)
Mezokovesd:
Az allomas mellett a 376,531 GOZOS van kiallitva, allapota eleg jo.
Hatvan:
Az allomas mellett a 442,xxx GOZOS van kiallitva, allapota eleg jo. A 442 volt egyik kedvecem!
M41,2106 Somoskoujfalu felol szemellyel eppen bejart.
Aszod:
Bp. felol szembe jott V43,1051
Rakos:
NOHAB figyu!
Lattam M61,017 -et. De reg lattam Nohabot, mifelenk villanygepek jarnak.
Lattam itt meg: M40,224 M41,2121 M43,1033 M47,1117 M47,xxx gepeket. (volt meg tobb mas diesel is, de nem tudtam mindet felirni)
Kobanya-felso - Keleti kozt lattam:
M62,265 -ot, tenyleg szep!
Keleti:
M44,082
V43,325(GYSEV, zold-sarga) V43,1028 V43,1152 V43,1350
V46,017 V46,021
V63,025
bejart: ÖBB 1014 015-0 (mennyivel jobb allapotu, mint a MAV gepek...)
delben, Nyugati:
V63,036
SR 350-014-7
este, Keleti:
V46,017+V43,1117 egyutt! betolt szemelykocsikat a 7. vaganyra;
V63,154 (ezzel jottem reggel) most roman kocsik ele fogva 5. vaganyon allt.
Volt meg: V43,1020 V43,2281 V46,006
utaztam Nyekre ...... sz. vonattal, gep: V43,1042
Rakos:
(017 Nohab mar nem volt ott)
Voltak:
M40,224 M41,2121 M43,1093 M43,1152 M47,1105 M47,1117
V43,1167 V43,1292
Nyekladhaza:
Bzmot399 Miskolc fele athaladt (ez InterPici-kent jar Miskolc-Tiszaujvaros kozott),
bejart V43,2376 EUROFIMA a Szeged felol erkezo sebesvonattal, majd a reggel latott Bzmot312 Mezocsat felol,
V43,1019 bent allt.
Nyekladhaza-Tiszaujvaros kozott utaztam:
a reggeli V43,1368+Bhv+Bdt -vel.
Ifjabb barataim, ha Hatvan es Mezokovesd fele jartok,
442 es 376 GOZOSOK-et ki ne hagyjatok, fenykepezot vigyetek.
Nem tudom ki allitotta, de megcafolom.
indok:
A hatvanas hetvenes evekben iskolaba a BHÉV szolgaltatasait vettuk igenybe.Szigetszentmiklosrol jartunk iskolaba altalaban "SEBESVONAT"-tal.
Ezeket mindig BoBo huzta, mert Tököltol drot nelkul ment. A vonat futest az aramszedon keresztul biztositotta. Ahogy emlekszem kellemesebb volt azokon a pxv kocsikon utazni mint a mostani "korszeru" MX/A tipusokon. Meg arra is emlekszem, hogy kozvetlenul a gep utan egy postakocsi is logot. Az most SE nagyallomas telepen rohad.
Bko kocsik eloszor Miskolcra es Debrecenbe jartak az IC-ken, aztan Nagykanizsa es Keszthely fele a gyorsokban, most meg a Zselic IC-ben is. Komfort kocsi Debrecenbe is ment az expresszeken. Akkoriban altalaban 16 kocsisko voltak az expresszek, de volt ugy, hogy 20 kocsival ment a Hajdu, persze Giganttal.
Idonkent Bh kocsi Keletibe is jon a miskolci gyorsokkal, a GySEV-en is vannak, azok is bejarnak a Keletibe.
Modositott (atepitett IC) kocsik: labat nem lehet feltamasztani, a dohanyfust atjon a nemdohanyzo reszbe.
M61 017-es nem 70-es, hanem 80-as.
MAV terkep van, tavaly keszult, tan 1500 Ft-ba kerul, Ulloi út elejen a terkep boltban (Kalvin ter mellett) biztosan kaphato.
V63 004 es 006 mar jart, aztan mindketto dog volt mult het kozepen.
Debrecenben is van buszablakos hazi csuklos villamos. A pestiek eleinte barna csikkal es zart vezetofulkevel kozlekedtek. Miskocon es Debrecenben nincs villamosvaganyi csatlakozas a MAV-hoz., ezert szallitanak oda trelerrel. A villamosoknak nem eleg eros az alvaza, igy csak zart szerelvenyben lehetne oket tovabbitani a nagyvasuton, ami dragabb. A Szegedre kerulteket atemeltek a vasúti kocsikrol a villamosvaganyra, amikor szallitottak oket.
A szloven kapcsolat is a Helsinki folyosokhoz tartozik. Ugyanugy el lehet rajta jutni Olaszorszagba, sot meg eggyel kevesebb a hataratlepesek szama is. Kelebianal ugy tudom, nem lesz 2-ik vagany. Felujitani is a Cegled-Kiskunfelegyhaza vonalat tervezik eloszor, mert a masikra nincs eleg penz.
1378 csak egy ideig lesz a Keletiben. O mar a 2-ik uzemkepes gep. Ha szukseg lesz ra, lecsereleik egy harmadikra.
Annak a mozdonynak a tisztes beceneve Iván volt. Ugyan a szovjeteknek készült sorozatba tartozott, mégis a HÉV-hez került. Használták is, mert volt vonatfűtője. Aztán Miskolcra vagy Ózdra került tolatni. Utána MÁVos lett, Szolnok "felújította" úgy, hogy szétszette és csinált helyette egy Bobót.
Annak a mozdonynak a vezérállása Bobós egy kicsit, egyébként szerintem kívülről elég sokban különböznek.
Adatok:
-motor: Ganz-MÁVAG 16 JV 17/24
-teljesítmény: 470kW
-max. seb.: 80km/h
-kerékátmérő: 1050mm.
-tömeg: 73,5t
-tengelyterhelés: 18,3t (138kN)
-hossz: 12794mm.
-erőátvitel: villamos
Egyébként szerintem jól néz ki, de nem igazán ismerem. Szerintem ez a Szovjetunióba szállított ún. Nagybobók egyetlen normálnyomközű példánya.
mázlid van, pont ma voltam Szentendrén jegyzetelni...
A BHÉV 1959-ben a Ganz-MÁVAG-tól 13 db egyiptomi exportra készült DHM 2 típusjeű mozdonyt vett, ezeket DL XII soraztként tartották nyilván, a múzeumban megtekinthető az L715 psz. Zetor képe...
1964-ben cserélték el ezeket különböző cégekkel - azt hiszem az augusztusi Pályaőrben van pontos lista - DVM 2, Bobo-kra, amit DL XVI sorozatként tartanak nyilván
Van ott egyérdekes kép a 741-es psz. gépről, ami Bobo de valahogy mégse, a szöveg szerint: DL XVII sorozatú (MÁVAG DVM 4-3 195 gysz./1960)
pl hátul a vezérálláson három ablak van nem négy,meg sok egyébb apróság...
ez milyen gép? tud valaki többet?
Most összezavarodtam, mert azt olvastam, hogy DHM2-es (Zetor?) volt. 1959-ben maradtak vissza exportból, de 5 év múlva megszabadultak tőlük.
Vagy az másik volt?
Én is ezért kételkedem. a Bz-n mindig is gondot jelentett a fűtés, nem hinném, hogy a klimát elbírná. De a kétvezetőállásos Bobo... Hogy férne el a Bobon két vezetőállás? De a Dacia teljesen egyértelmű volt. Valóban izgi.
izgin hangzik...
elsőként nem értettem, hogy miért nincs IP Bzx, de gondolom a klima miatt csak motorkocsi lehet...
ebbe a vezérlőbe a motorkocsiból jönne a szufla a klimához? és birna kettőt a motor?
Azt olvastam, hogy Szolnokon egy Bobot úgy építenek át, hogy két vezetőállása lesz! Lehet, hogy csak hülyén fogalmaztak, de ha így lesz... Lehet, hogy a remotorizációval együtt csinálják, amikoris Caterpillar motort kapnak.
Ugyanitt olvastam, hogy egy M47,2000-es Daciát is átalakítanak külsőleg.
Szintén innen: InterPici vezérlőkocsi.
Meg tudjátok ezeket a híreket erősíteni?
A fenykepezogeprol csak annyit, hogy (ez itt nem a reklam helye) iszonyu jo, nem hittem volna!!! De, sajnos, hetfon visszakerul a ceghez, talan meg elhozhatom egyszer. Az ikarus festese annyira rosszul sikerult, hogy inkabb csak a jobb oldalarol keszult kep :-)) Egyebkent rancajtos, meghozza 4 van neki belole. Megvan a cim, ahol majd veszek egy masikat, azt szebben fogom lefesteni. Az allomasrol meg holnap csinalok tobb kepet, a vonatok.jpg tetszik mindenkinek a legjobban. Szerintem egy hagyomanyos geppel nem sikerultek volna ezek a kozelkepek.
Klassz! különösen a vonatok.jpg tetszik...
130-asom nekem is van 2db TT-ben.
Az Ikarusznak a túl oldaláról is csinálhatnál képet, hogy az ajtók is látszódjanak.
Sikerult ratenni a mancsomat egy digitalis fenykepezogepre, felraktam par kepet a modelleimrol, egyenlore csak omlesztve, vagatlanul. Nem nagy szam, ha valakit erdekel, kattintson ide.
Akkor igazán sajnálom, hogy nem találkozhattam velük élőben:-(
Az M63,003-at elképzelhető, hogy valamikor működőképessé teszik? Csúcs lenne!
Más: Kedvet kaptam a Csörgőfrizírozásra, már meg is vettem az "alapanyagot", de összhasonlítva egy másikkal, kicsit jobbnak tűnt a festése, úgyhogy a ma vásárolt példány marad úgy, ahogy van, a másik-szintén elég új-pedig megkapja a 2150-es számot és tökéletesítgetem. Egyes vékonyabb műanyag részekhez tökéletes lesz a használt telefonkártya (álmomban sem gondoltam volna, hogy erre is jó, de a múltkor a börzén vetem egy telefonkártyából készült C50-est és meggyőzött), viszont vannak olyan helyek, ahova mást kell használnom. Ezért kérem, ha valaki tudja, hogy hol lehet beszerezni az alábbi dolgokat, írja meg:
-0,5 mm. x 0,5 mm. malomipari réz szitaszövet
-3 mm. átmérőjű réz cső
-0,5 mm. vastag trombita rézlemez
-0,4 mm. és 0,6 mm. rézhuzal
az átszámozgatásról is volt szó: itt egy idézet a KBK oldaláról...
"
Szintén a gyártáshoz, mozdonyépítéshez kapcsolódik, hogy a fejlesztési tilalmak idején nem volt szabad új mozdonyokat beszerezni, sőt, előfordult, hogy olyan selejtezési rendelettet kapott a kisvasút, miszerint az X típusú A-1 psz. mozdonyt kohóba kell állomásítani. Az érdekesség csak az, hogy volt a kisvasútnak egy sokkal rosszabb állapotú, öregebb, kisebb teljesítményű Y típusú mozdonya is. Erre tehát megtalálták a megfelelő kerülővágányutat : a selejtezést elrendelő igazgatóság kapott két levelet. Az első szerint a rendeletnek megfelelően selejtezték a X típusú, A-1 psz. mozdonyt. A második szerint az Y típusú B-2 psz. mozdony a kisvasút házi műhelyében átépítették X típusra, és a keveredések elkerülése végett átszámozták C-3 psz.-ra. Nem nehéz kitalálni, hogy az Y típusút selejtezték, és az eredeti X típusút festették át. Gyakorlati példára térve : például rendszeresen "építettek át" MD-2 -eseket C-50 -essé ..."
Tárhelyben majd később tudlak segíteni, ha majd a cégünk olyan helyre költözik ahol van "drót", akkor lesz saját szerverünk, amin a cég weblapja kb 10 Mb, szóval lesz még ott pár Gb-t szabadon...
De ezt még nem tudom pontosan mikor lesz, pedig nagyon várom már, akkor majd egész nap nézhetem, mi folyik itt a topicban...