A pedálos motornál csalóka a kompresszió: mivel egy pedálfordulatra nagyon sokat forog a főtengely, kopott motornál is viszonylag nehéz lenyomni a pedált. Ezért kell dekompresszorral indítani - mert nagy kompresszió esetén alig-alig lehet berúgni nélküle.
Gyakori hibajelenség, hogy kivett gyertyánál szép a szikra, de beszerelve, nyomás alatt nem szikrázik. Kicsi, 0,5-0,4mm-es gyertyahézaggal és megszakítóhézaggal kell próbálkozni. Ha majd szépen jár a motor, nagyobbra lehet venni, ha kell (kis hézag esetén a dús keverék beköpheti a gyertyát).
Ha túlszívta magát a motor, akkor sem indul. Ajánlatos néha jól kiszellőztetni - kiszerelt gyertyával pedálozni párat.
Meg persze sok más oka lehet még, hogy nem indul. A szimeringek, például. A kipufogóval nem szokott gond lenni, de engem is viccelt már meg. Az is lehet, hogy a gyertya hibája, hogy eltűnik a szikra.
Épülget Szásenka. Amikor elhoztam, pöccre indult. Kitakarítottam a rend kedvéért a porlasztót. Sokat állt most nálam.
Hiába tekergetem, még csak nem is pöffen. Pedig kiszerelt gyertyával van szikra. Már annyit locsoltam be a karbin benzint, hogy a kirottyon csepeg le a tőcsavaroknál. Gyertyát tisztítom, féktisztítóval is, de semmi.
Köszönöm az információkat. Ezen k60-as porlasztó van, a felújító készlet meg k60b-s. A készletben lévőnél nagyobb fúvókát tettem végül bele, nincs rajta szám, nem tudom hanyas, de jónak tűnik. Még a szokásos hosszabb távú próbakör van hátra mindkét motornál, de napok óta esik az eső. Vasárnapra ígértem a motorok átadását - remélem, addigra eláll.
Udv katonka Balazs! K60nal meg nem volt dolgom,ill van itthon de szetszedve azt latom h nem egyformak k60b vel... amit vettem javito szettet a k60b hez abban 62 es fuvoka volt,es fel gaz utan fuladt... ki csereltem 70re azotta semmi gond!!! :-) de mar a Rigas Csabi mocija is 70sel megy!
Elv- és márkatársak! A k60-asban mekkora a fúvóka? A gyáriak szét vannak gyalázva, azokról nem tudom leolvasni, a felújító készletben lévőkre meg nincs ráírva.
Nagyon alapos felújítást kapott ez a nagykerekű. Én ilyesmibe ritkán fogok bele; hatalmas munka, rengeteg idő és rengeteg költség. S a végén meg sajnálom használni.
Az off-témákat itt nem vesszük szigorúan, főleg ha KGST SMKP témakörben marad. Nekem is van egy motorom, ami félig Babetta (félig meg Verhovina), meg egy másik, ami harmadrészt Babetta (meg Mustang meg Tomos).
Belinkeltél egy indavideót, s ott a feltöltőnél az állt, hogy Viliapu. Pár évvel ezelőtt a babetta fórumon emlegették ezt a nevet, pl. egy jawa stella felújításával kapcsolatban. Vagy tévednék?
Szóval. Amikor a membrános projektet csináltam, a henger beömlő nyílásán módosítottam egy kicsit: a perselyen az ablak most kb. akkora, mint az alumíniumon lévő nyílás (gyárilag ez utóbbi nagyobb, s ebbe jön a beömlő szűkítője). Mivel csak lefelé reszeltem, nem gondoltam, hogy a normál, nem-membrános működést befolyásolni fogja ez a max. 2mm. Pedig de, sőt annyira, hogy be sem indul.
Kicseréltem a tizenhatoson a hengert egy másikra és második rúgásra beindult. Persze kellett rajta finomítgatni. Az első indítgatásoknál mindig egy jól bevált k35-öst szerelek fel, s ha azzal jól indul és stabil az alapjárat, akkor cserélem le k60-asra. Ezzel most nehezebben indul, csak lezárt szívatóval és agyontöcskölve.
A kuplungkosarat is le kellett cserélni - egy gyári új ment rá, de ez is hibás volt (valószínűleg ugyanaz az éjszakás műszak gyártotta, mint a múltkori főtengelyt), picit más volt a fogak dőlésszöge, a kopásnyomokból egyértelműen kiderült, kicsit szorult a nagy fogaskeréknél és surrogó hangja volt. Szükség esetén használható, mert száz kilométer alatt jól összekopna, de most inkább lecseréltem másikra - nem az enyém a motor, csak talpraállításra van nálam, s átadáskor nem akarok magyarázkodni, hogy jó ez amúgy, csak surrog.
A villanyrendszert bekötöttem, a fékeket beállítottam. Még a gázbovdent kell megrövidíteni, mert lóg, aztán behangolni a motort és a tervek szerint a jövő hét végére el is készül mindkét motor.
Ma utolért a klasszikus Riga-érzés: Látszólag minden rendben van, de meg sem pöffen a tizenhatos. Majd holnap utánajárok. Mert olyan nincs, hogy egy Riga nem indul!
https://youtu.be/alrsq-WpWOE De jó visszanézni ezt a videót ...amikor rigákkal megtámadtuk Hajdúböszörményt és elfoglaltuk a Katonka család birtokát :)
Furcsák ezek a Riga tankok. Találkoztam több olyan Riga 4-es tankkal, amikben alig-alig volt rozsda. Valószínűnek tartom, hogy nem mindig sima biliacélt használtak a szovjet elvtársak. De persze azt is, mert lukacsosra korrodált Riga és főleg Verhovina tankhoz is volt szerencsém.
Gratulálok a géphez , lesz rajta mit csinálni , de azért látszik is hogy egy gazdás pld a festésén , a motorálvány nincs szét koptatva hajlítva ,szépen áll a lábán , nem kell alá deszkákat rakni ! , ....( erről jut eszembe , mostanában árultak olyanokatt hogy rá nézésre is egy le harcolt rakás szar az egész és nevetséges is meg felháborító hogy némelyik ugy irja hogy megkímélt ! sok motor a kupecek kezére kerül és oda irja hogy RETRÓ . amiről persze halvány fogalma sincs valójában mit jelent , és vagyonokat akar rajta keresni ebből szeretne meg gazdagodni . ahelyett hogy el menne inkább dolgozni !!! )
Meg van a hátsó lámpa is ami ritkaság ugy hogy nem reménytelen , nem tudom milyen szinten szeretnéd fel javítani és meg menteni a mult örökségét , de jó fel újítási alap kívánok hozzá néked sok sikert , és számithatol a Rigások segítségére is .