Keresés

Részletes keresés

zsomi.vac Creative Commons License 2009.01.14 0 0 2106

Ez ránézésből egyszerűbbnek tűnik mint amire én gondoltam,de jobb látni mert pár részletet másként képzeltem.

 

Ebben a gyűrűben nincs áramlásrendező, csak a lerekesztés,és ez a gyári gyűrű.Egyenlőre ettől "félek" leginkább.Már ez is neházséget jelentett hogy a miszámolt lerekesztés felöletét kijelöljem a gyűrűn,és ez hol van az áramlásrendező szögéhez és azok helyzetének meghatározásához.

 

A ventifelfüggesztést viszont szerintem én kicsit túlgondoltam,mivel mindenhol egy 20x20as zártszelvény megy "T" alakban, és a gyűrű is bírja és a moci sem hajlítja össze az egészet.Most ezen a felfüggesztésen gondolkodom.

MedZ Creative Commons License 2009.01.14 0 0 2105
A kért kép az általam istenített gyűrűről:

Nézzétek meg milyen a lerekesztés aránya??????? Q messzi van az általános 30%-tól.
Ez a gyűrű egy 4 személyes légpárnáson van amiben 65 Le motor van, átmérő 840mm. A nagyobb 90-100Le motornál 90cm....
(ezt csak azoknak írtam akik úgy gondolják, hogy csak lóerőből lehet jó légpárnást csinálni.:)



továbbá itt egy link ahol végig van írva egy Viper építése, képekkel együtt.....

Amikor építettem az enyémet akkor ez volt a biblia:

http://www.speedjunky.net/html/viper_build_page_1.htm
zsomi.vac Creative Commons License 2009.01.14 0 0 2104
Miért várnék a ventire,hogy aztán még a tárcsára is várni kelljen?Ha valamit elrontanak és kell még 1 tárcsa akkor akár 1 hónapot is csúszhatok.A motor bent van és működik,a tengely is megvan,a venti felfogatása nem sok mindenen változtathat,és már volt is felszerelve ilyen venti erre a tengelyre.Én valahogy úgy tervezem ,hogy mire a venti itt lesz akkor már csak a felszereléssel kelljen foglalkozni, és a gyűrűvel.
.lajosba Creative Commons License 2009.01.13 0 0 2103
mia gond azzal a tengelyel VÁRDMEG A VENTIT csak utánna esztergályos!!!!
.lajosba Creative Commons License 2009.01.13 0 0 2102
sziasztok! ZSOMI a fölsö kerék átméröjét nem irtad meg. én a fogazott szij közötti távot (belsöket) mértem!!
zsomi.vac Creative Commons License 2009.01.13 0 0 2101

Medz

Ha kéznél van a kép a gyűrűről tedd fel légyszíves.Köszönöm

zsomi.vac Creative Commons License 2009.01.13 0 0 2100

Lasosbá

Az én főtengelyen lévő hajtókerekem 11 cm átmérőjű,45 fogat számoltam így emlékszem.Nekem a perem 12,5cm, de gondolom te nem azt mérted a tiéden.

zsomi.vac Creative Commons License 2009.01.13 0 0 2099

Akkor itt volna a tengely.Melyik felére megy a venti és melyikre a fogasszíjtárcsa?

 

 

Már majdnem elmentem az esztergályoshoz, de nem tudtam a tengely adatait.Holnap az első dolgom lesz hogy beadom legyártásra.

MedZ Creative Commons License 2009.01.13 0 0 2098
A grafikon



45 fokos a bal oldali görbe, végül is az 50 sem csúnya arra is meg lehet próbálni. A görbe közepén ahol van az a völgy az az 50 fokosnak mélyebb szokott lenni. De a lényeges munkapontok:

Toló munkapontok a 50 Pa körül van. (görbe vége majdnem)
45 fok: 23 köbm/s 47 Le igény
50 fok: 26 köbm/s 65 Le igény
persze ebből még le kell vonni a lerekesztést is. Illetve ez 2300 as fordulaton (110m/s) adat, viszont érdemes 130 kipörgetni. így a 65 Le is gondolom 75-80 Le felmegy... tehát nem biztos, hogy az alap motor kipörgeti. De egy próbát megér kb 1 óra a lapát átálítása.

Emelő munkapontok nálad kb 750 Pa körül van.
45 fok: 19m3/s ennek mondjuk a 30% (lerekesztés) 5,7 m3/s, 52 Le igény
50 fok: 22m3/s ennek a 25% 5,5m3/s, 67 Le igény

Ha a motor megpörgeti a 50fokot akkor arra kell nyilván tenni, (ez egy elméleti Le igény, gyakorlat nyilván eltérhet és ki tudja mennyi veszik el a hajtásra, és ki tudja mennyi a motor valós Le leadása, és ki tudja mennyi a valós motor és lapát forgató nyomatékai. :))) és így nyerünk tolóban 5%-ot.

Szóval megint mondom az elmélet csak arra jó, hogy nagyságrendekre belőjük, hogy mit is veszünk a finomhangolást csak a gyakorlat tudja eldönteni. De akkor sem 10000 variáció hanem ebben az esetbe 2.

Kellemest!
Előzmény: zsomi.vac (2096)
MedZ Creative Commons License 2009.01.13 0 0 2097
Szia!

Használhatsz sima gyantát, felül lehet, hogy azon is az van, csak az eredeti "fő" test lett epoxival. Bár lehet, hogyha maradt az epoxiból akkor a + csicsa réteg is epoxi.... erre már nem emlékszem, de ha felcsiszolod egy kicsit akkor tutti hozzáragad bármi is az.

A gyűrű ami a képen van az egy eredeti Viper gyűrű. Azt kell róla tudni, hogy talán ez az egyetlen olyan légpárnás gyűrű ami a legjobban figyelembe veszi a légáramlatokat és így az összes közül a leghatékonyabb.
- belső rész nem szűkül.
- külső gyűrű egy körbehajlított szárnyprofil
- lerekesztés követi a ventilátorból kijövő megcsavart levegőt, nem egyenes, így ha jól emlékszem az általános 30% helyet 20% körüli a lerekesztés. Azért ez nem kevés eltérés.

Előzmény: zsomi.vac (2095)
zsomi.vac Creative Commons License 2009.01.13 0 0 2096

Medz

Felraktál egy grafikont mint amit 2008.08.07/1921-án (azt hiszem jól emlékszem),itt épp az emelőventiről magyaráztál.Nem tudnál egy hasonlót feltenni az én leendő 900as ventimről 45fokos beállítási szögnél.Te ezten már biztosan túl vagy,de én is szertném tanulmányozni, hogy hogyan válltozik a hatásfoka a fordulat függvényében,légnyomás, és szállított levegő tekintetében.Megaztán kíváncsi lennék hogy 52foknál hogyan néz ki ez a grafikon.Nekem ez még teljesen új terület, de most értettem meg amit a nyáron próbáltál elmagyarázni.Hogy a kishajómon lévő ventifordulat emelés nem feltétlenül jár jobb emelési tulajdonságokkal.

zsomi.vac Creative Commons License 2009.01.12 0 0 2095

Medz

2 kérdeésem lenne (most épp)

1. Használhatok műgyantát a hajó elején lévő folt bedugaszolására? vagy ide is spéci epoxy kell?

2.

Ahogy ezt a képet nézem mintha szűkülne a gyűrű ahogy a végéhez közeledik.Ezt már több esetben is láttam,de nem tudom nem optikai csalódás épp ezen a hajón.Sajnos bármerre jártam bárhol is nézten nem egyértelmű a látott kép és videó ,mert mind rossz minőségű vagy épp nem nagyítható.

zsomi.vac Creative Commons License 2009.01.12 0 0 2094
A venti kifizetve, vagyis az utalási megbízást már kitöltöttem a bankban.Mivel a cibbanknak van kereskedelmi kapcsolata a Cseh bankrendszerrel, 1 héten belül ott a pénz.Ami kicsit bánt hogy a teljes utalási díjat én fizetem mert megánszemély vagyok.Mindegy a végeredmény a lényeg.Szerdán már lesz adatom hogy ez mennyibe is kerűlt, de mindenképp jobb ha az ember forintban vásárol mert a mai euró árfolyamok mellett 20000ft-t lehetett volna spórolni ha az árfolyam a augusztusi érték szerint lett volna. 
zsomi.vac Creative Commons License 2009.01.12 0 0 2093

Ez a 270m/s csak egy gondolta volt, és nem komoly.Pusztán azt próbáltam kicsit túlozva bemutatni , hogy a warnyesz mocival ment a gép ,ami többet forgott mint 4500 (a jelenlegi motor) talán még 7000ig is elment.Ha a felső tárcsa az volt ami jelenleg is, akkor majd 2x nagyobb kellett volna lennie a fordulatnak, de a szállított levegőmennyiségnek biztosan, és ezzel együtt a nyomásnak is.Lajosbá elmondása szerint a sárga venti volt akkor beépítve.

Ha sikerül, akkor szerzek kölcsön egy függeszthető 500 kilós mérleget és ahogy enyhül az idő segítek Lajosbának lemérni a hajóját.Na akkor ugrik a majom a vízbe.

Aztán a szükséges beállításokról majd te fogod tályékoztatni.Hátha sikerül neki is működőképessé tenni a masinályát, és ha minden jól megy még akár baltech is elkészülhet a nyárra és csaphatunk 1 ujabb találkozót ahol már a működő légpárnásokat lehet kiélvezni.Néha ezt már karnyújtásnyira érzem.

Mzan Creative Commons License 2009.01.12 0 0 2092

Üdv mindenkinek az új esztendőben.

 

Zsomi.vac

Dicséret neked azért hogy beszámolsz a légpárnásod építéséről mert e a többieknek is okulására szolgál amit leirsz és rávilágít olyan dolgokra amiket talán nem kédeznek meg de igy leírva hozzáadódik az öszképhez (konkrétan az áttétel számításra utalnék)Az meg különösen értékelendő hogy fotókkal is ilusztrálod a témát.

Hát valóban úgytünik hogy csak négyen építetek de remélem és tudom hogy mindig több a halgató mint az aki előad.

Benéztem már sok egyéb topicba is, de azt állíthatom hogy ez a csapat értelmes, figyelmes, és fegyelmezett emberekből áll, csak az szól akinek van mondanivalója vagy kérdése, nem tének el a témától  és nem fikázzák le egymást. Aki itt van azt a légpárnás jármű érdekli.

Előzmény: zsomi.vac (2086)
MedZ Creative Commons License 2009.01.12 0 0 2091
Sziasztok!

270m/s biztos nem volt a ker. seb. a lapátnak mert ott már rég felrobban szvsz, illetve akkora erő kell hozzá a kipörgetéshez, hogy sem a wartburg sem a subaru moci nem bírta volna. (még együtt sem :)
110 a gyári határ
140 az ajánlott verseny határ mert 140-nél brutál hangos lesz a dolog
170 a versenyzők limitje.

zsomi, megkérdezem ma mi van ezzel a lapáttal aztán majd hívlak.
zsomi.vac Creative Commons License 2009.01.11 0 0 2090
140hez 21,192 kell bocs.De ez akkor és csak akkor ha az alsó tárcs átmérője 12cm
zsomi.vac Creative Commons License 2009.01.11 0 0 2089

Lajosbá.

Mint már mondtam köszönöm hogy szántál rám egy kis időt, a szívósorbekötésemet kompletten a nálad látottak szerint csináltam és minden működik + még 2 csövet le is szereltem a gépről.Ugyan én nem vagyok még komoly hozzáértő,de a rendelkezésre álló adatok alapján a következőkre jutottam.

a 130m/s ventisebesség eléréséhez 4500as fordulaton amit a te motorod csúcson tud 2365ös ventilátor fordulat szükséges ehhez ha az alsó tárcsa átmérője 12cm akkor fölülre kell 22,8cm,vagy a motorod fordulatszámát kéne 4800ig feltornázni és akkor ez az áttétel is jó,de mint mondtad ez nem sikerült sehogysem.Na ezzel viszont nem nagyon mész szerintem elöre mert ennek a hajónak nem csak max fordulaton kéne megemelkednie hanem már 1/2 fordulaton is.Tehát én arra gondolok hogy a varnyesz mocid kb 5000re forgatta a ventidet ami 270m/s lehetett és akkor azért ment a hajód mert itt már minden megvolt,de ezt ugye nem szabad etalonnak venni mert a gyártó csak 110m/s-t enged ehhez a ventihez.Én most csak ezt látom reális magyarázatnak, mivel ha nem is tökéletes a felső tárcsa mérete ,de csak 10%al kisebb mint a szükséges,azért ha ven erre felesleges pénzeszközöd meg lehet próbálni egy ekkora tárcsát.Esetleg még a 4500as fordulathoz lehet párosítani a 140m/s-t ekkor a venti 2547et pörög de ez már a versenyző kategória,ide 21,92 felső átmérőjű tárcsa kell,na ez már komolyabb áttétel csökkentés, kérdés hogy amoci kiforogna e ezzel az áttétellel 1050es ventivel 9 lapáttal.?????

Erről csak a Zoli tudna pontos adatokat mondani.Az én csekély tudáspalántáimat is az ő tanításából,és hozzáértéséből csíráztatom

zsomi.vac Creative Commons License 2009.01.11 0 0 2088
Az új tömítésekkel összeszerelt motort elindítva nem lehetett tökéletesen egyenletes alapjáratot beállítani kicsit néha megingott az alapjárat és a moci is csak 1800 körül vette rendese a gázt,ráadásul néha mintha a 4es henger kihagyna. Gondoltam egy kompressziómérésből nem lehet baj.1es henger 13 bár,3es henger 13bár,2as henger 12,5bár,4es henger 6,5bár.Na ez szíven ütött.Következett a veszteségmérés ami a hengerfejre utaló hibát sejtetett, ezért levettem a hengerfejet,és elvittem felujítattni.A 4es henger szelepei berágódtak és a szelepvezetők is kopottak voltak.Persze,nem volt olcsó és az új tömítés is pénzbe került,de itt most csak az volt a lényeg hogy kiderüljön kell e a motort generáloznivagy csak a hengerfej volt rossz.Összeszerelés után a 4es henger kompressiója is szépen feljött11re ami azért még elmarad a többitől de már nem káros.Így indítás után már jobb volt a helyzet de az 1es3as henger nagyobb szívóerejéből adódóam az alapjárat csak 1200 körül lett egyenletes,de ez már elfogadható mivel a venti úgyis kívánja majd a magasabb alapjhárati fordulatot és innen a motor is jobban harap.Hát így állok most.Az elektromosd rendszer még tervezés alatt van, de 17ig az is készen lesz.A venti megrendelése már folyamatban van,ha minden jól megy mire a venti megjön már minden más készen lesz és csak a gyűrűt kell rögzítenet.   
zsomi.vac Creative Commons License 2009.01.11 0 0 2087

 

Motor a halyén, de a bal hengersor nem indul el, csak úgy 3000 körül de akkor is csak pruszköl és mindtha a kipufogóban robbanna a keverék.Így le kellett mondanom a 115Le-s motorról, mert a dolog a karbitisztítás után sem válltozott,és nagyon macerás lett volna egy szinkrontengyely felépítése a motorra.Ráadásul az volna a nagy terv hogy a lehető legkevesebb, de precít munkával működőképessé tegyem a masinát, és ha ez már megvan akkor lehet egyesével a részegységeken mégy javítani esetleg könnyíteni.Tehát az egyszerűség és a siker reményíében jött a következő lépés.

Ez az "új"üzemanyagellátórendszer került felépítésre, ami elég nehezen sikerült, mert ha az ember légpárnást épít akkor mintha 2xvagy inkább 4x gyorsabban megy az idő,éshiába csak 6 csavar ezt felszerelni és ennyi a 2 karbit leszedni ez mégis 5 órába tellt.Az indítás után hirtelen tengersok probléma lépett fel.A karbi túlfolyt,de annyira hogy feltöltötte az egész szívócsonkot, álló motornál  kb 1 perc alatt, és a motor orrán száján fehéren füstölt.A frissen felszerelt karbisort újra levenni, új tömítésgarnitúra a karbihoz,és a szívosorhoz, ez újabb 5 óra.Így végződött a második nap.

zsomi.vac Creative Commons License 2009.01.11 0 0 2086

Tudom hogy összesen 4en vagyunk akik ezt a fórumot nézegetik, de arra gondoltam az utókor számára itt is dokumentálom a légpárnáshajóval történő tevékenységemet, aztán hátha egyszer mejd eljön az a nemzedék aki komolyabban veszi a légpárnásokat és épít, vagy szerez és használ ilyen járműveket.

 

alap test

 

Ezt kell motorizálnom.A motor egy Subaru EA-81 motorkódú 1.8-as boxer.A motor beépítőkeretét szélesítés után lehetett beépíteni  

beépítés elött

 

 

 

 

Ezek voltak az első nap eseményei

.lajosba Creative Commons License 2008.12.25 0 0 2085
köszönjük a jo kivánságokat, viszont kivánok kellemes és boldog ünnepeket, ha nem találkoznánk boldog ujjévet kivánok
!!!!!!!!!
zsomi.vac Creative Commons License 2008.12.24 0 0 2084
Boldog Karácsonyt Kívánok.
baltech Creative Commons License 2008.12.24 0 0 2083
Boldog, békés karácsonyt kívánok mindenkinek!
MedZ Creative Commons License 2008.12.18 0 0 2082
nekem tetszik :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Előzmény: baltech (2081)
baltech Creative Commons License 2008.12.18 0 0 2081
MedZ Creative Commons License 2008.12.16 0 0 2080
huuuszaskörzetaztánkilencötvenötharmincháromhuszonhárom.....
Előzmény: zsomi.vac (2079)
zsomi.vac Creative Commons License 2008.12.15 0 0 2079

Akkor a kisebbik test sajnos nekem nem jó, mivel a szándékom az lett volna hogy 13 lovas mocimmal a lehető legegyszerűbb 2 éltű gépet alkossam, és itt a víz a lényeg.

A nagyobb hajód viszont érdekelne.Ha lehet megnézném, de a telszámod segítség volna hogy gyorsabban menjen a dolog.

Előzmény: MedZ (2078)
MedZ Creative Commons License 2008.12.13 0 0 2078
Szia!

rövid válaszom nézd meg a www.hovercraft.com -ot és megkapod a választ.

bővebben:
UH10F a legkisebb felnőtt légpárnás:
méret: 3x1,5m
kb 80kg test motorral
terhelés: kb 120 kg
motor: 8-15 Le
seb. 50 km/h

az UH 6 os nagy gyerek kategória:
méret: 1,8x0,9m
test 30-40 kg
terhelés max 90 kg
7 Le motor
32 km/h

Szóval mivel úgyis kell neki egy erősítés amihez csavarod a motort valami rétregelt lemez. a méreten tudsz bővíteni 10-20 cm-eket oldalanként.

Rád bízom, határeset.

Ha van egy 8-10 Le könnyű motrod és arra kell, hogy ökörködj a jégen arra jó lehet, ha egy kicsit komolyabbat akarsz és mondjuk a vízre is rá mennél akkor felejtős.
Arra ott van a 4m-es testem 3 személyre meg tudod csinálni. 120e a test szoknyával, 160e Honda emelő motorral és lapáttal.

üdv

Előzmény: zsomi.vac (2077)
zsomi.vac Creative Commons License 2008.12.12 0 0 2077

Én kb 100 kiló vagyok+1 moci 20+szoknya+gyűrű+légcsavar+kormány+test=150 kiló.Szerinted ez a méret elég lenne,vagy ez inkább gyerekméret?-még a 2x1 es méreten is gondolkodtam, de ez 0,5 m2vel kisebb.Mivel te hozzámképest szakértő vagy így ha azt mondod ez jó akkor köszönöm és indulok érte, ha viszont az én súlyom ennek a gépnek sok és úgysem fog alattam működni akkor köszönettel nem kérem a testet,mivel nem érnék célt vele. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!