Ez ránézésből egyszerűbbnek tűnik mint amire én gondoltam,de jobb látni mert pár részletet másként képzeltem.
Ebben a gyűrűben nincs áramlásrendező, csak a lerekesztés,és ez a gyári gyűrű.Egyenlőre ettől "félek" leginkább.Már ez is neházséget jelentett hogy a miszámolt lerekesztés felöletét kijelöljem a gyűrűn,és ez hol van az áramlásrendező szögéhez és azok helyzetének meghatározásához.
A ventifelfüggesztést viszont szerintem én kicsit túlgondoltam,mivel mindenhol egy 20x20as zártszelvény megy "T" alakban, és a gyűrű is bírja és a moci sem hajlítja össze az egészet.Most ezen a felfüggesztésen gondolkodom.
Nézzétek meg milyen a lerekesztés aránya??????? Q messzi van az általános 30%-tól. Ez a gyűrű egy 4 személyes légpárnáson van amiben 65 Le motor van, átmérő 840mm. A nagyobb 90-100Le motornál 90cm.... (ezt csak azoknak írtam akik úgy gondolják, hogy csak lóerőből lehet jó légpárnást csinálni.:)
továbbá itt egy link ahol végig van írva egy Viper építése, képekkel együtt.....
Amikor építettem az enyémet akkor ez volt a biblia:
Miért várnék a ventire,hogy aztán még a tárcsára is várni kelljen?Ha valamit elrontanak és kell még 1 tárcsa akkor akár 1 hónapot is csúszhatok.A motor bent van és működik,a tengely is megvan,a venti felfogatása nem sok mindenen változtathat,és már volt is felszerelve ilyen venti erre a tengelyre.Én valahogy úgy tervezem ,hogy mire a venti itt lesz akkor már csak a felszereléssel kelljen foglalkozni, és a gyűrűvel.
45 fokos a bal oldali görbe, végül is az 50 sem csúnya arra is meg lehet próbálni. A görbe közepén ahol van az a völgy az az 50 fokosnak mélyebb szokott lenni. De a lényeges munkapontok:
Toló munkapontok a 50 Pa körül van. (görbe vége majdnem) 45 fok: 23 köbm/s 47 Le igény 50 fok: 26 köbm/s 65 Le igény persze ebből még le kell vonni a lerekesztést is. Illetve ez 2300 as fordulaton (110m/s) adat, viszont érdemes 130 kipörgetni. így a 65 Le is gondolom 75-80 Le felmegy... tehát nem biztos, hogy az alap motor kipörgeti. De egy próbát megér kb 1 óra a lapát átálítása.
Emelő munkapontok nálad kb 750 Pa körül van. 45 fok: 19m3/s ennek mondjuk a 30% (lerekesztés) 5,7 m3/s, 52 Le igény 50 fok: 22m3/s ennek a 25% 5,5m3/s, 67 Le igény
Ha a motor megpörgeti a 50fokot akkor arra kell nyilván tenni, (ez egy elméleti Le igény, gyakorlat nyilván eltérhet és ki tudja mennyi veszik el a hajtásra, és ki tudja mennyi a motor valós Le leadása, és ki tudja mennyi a valós motor és lapát forgató nyomatékai. :))) és így nyerünk tolóban 5%-ot.
Szóval megint mondom az elmélet csak arra jó, hogy nagyságrendekre belőjük, hogy mit is veszünk a finomhangolást csak a gyakorlat tudja eldönteni. De akkor sem 10000 variáció hanem ebben az esetbe 2.
Használhatsz sima gyantát, felül lehet, hogy azon is az van, csak az eredeti "fő" test lett epoxival. Bár lehet, hogyha maradt az epoxiból akkor a + csicsa réteg is epoxi.... erre már nem emlékszem, de ha felcsiszolod egy kicsit akkor tutti hozzáragad bármi is az.
A gyűrű ami a képen van az egy eredeti Viper gyűrű. Azt kell róla tudni, hogy talán ez az egyetlen olyan légpárnás gyűrű ami a legjobban figyelembe veszi a légáramlatokat és így az összes közül a leghatékonyabb. - belső rész nem szűkül. - külső gyűrű egy körbehajlított szárnyprofil - lerekesztés követi a ventilátorból kijövő megcsavart levegőt, nem egyenes, így ha jól emlékszem az általános 30% helyet 20% körüli a lerekesztés. Azért ez nem kevés eltérés.
Felraktál egy grafikont mint amit 2008.08.07/1921-án (azt hiszem jól emlékszem),itt épp az emelőventiről magyaráztál.Nem tudnál egy hasonlót feltenni az én leendő 900as ventimről 45fokos beállítási szögnél.Te ezten már biztosan túl vagy,de én is szertném tanulmányozni, hogy hogyan válltozik a hatásfoka a fordulat függvényében,légnyomás, és szállított levegő tekintetében.Megaztán kíváncsi lennék hogy 52foknál hogyan néz ki ez a grafikon.Nekem ez még teljesen új terület, de most értettem meg amit a nyáron próbáltál elmagyarázni.Hogy a kishajómon lévő ventifordulat emelés nem feltétlenül jár jobb emelési tulajdonságokkal.
1. Használhatok műgyantát a hajó elején lévő folt bedugaszolására? vagy ide is spéci epoxy kell?
2.
Ahogy ezt a képet nézem mintha szűkülne a gyűrű ahogy a végéhez közeledik.Ezt már több esetben is láttam,de nem tudom nem optikai csalódás épp ezen a hajón.Sajnos bármerre jártam bárhol is nézten nem egyértelmű a látott kép és videó ,mert mind rossz minőségű vagy épp nem nagyítható.
A venti kifizetve, vagyis az utalási megbízást már kitöltöttem a bankban.Mivel a cibbanknak van kereskedelmi kapcsolata a Cseh bankrendszerrel, 1 héten belül ott a pénz.Ami kicsit bánt hogy a teljes utalási díjat én fizetem mert megánszemély vagyok.Mindegy a végeredmény a lényeg.Szerdán már lesz adatom hogy ez mennyibe is kerűlt, de mindenképp jobb ha az ember forintban vásárol mert a mai euró árfolyamok mellett 20000ft-t lehetett volna spórolni ha az árfolyam a augusztusi érték szerint lett volna.
Ez a 270m/s csak egy gondolta volt, és nem komoly.Pusztán azt próbáltam kicsit túlozva bemutatni , hogy a warnyesz mocival ment a gép ,ami többet forgott mint 4500 (a jelenlegi motor) talán még 7000ig is elment.Ha a felső tárcsa az volt ami jelenleg is, akkor majd 2x nagyobb kellett volna lennie a fordulatnak, de a szállított levegőmennyiségnek biztosan, és ezzel együtt a nyomásnak is.Lajosbá elmondása szerint a sárga venti volt akkor beépítve.
Ha sikerül, akkor szerzek kölcsön egy függeszthető 500 kilós mérleget és ahogy enyhül az idő segítek Lajosbának lemérni a hajóját.Na akkor ugrik a majom a vízbe.
Aztán a szükséges beállításokról majd te fogod tályékoztatni.Hátha sikerül neki is működőképessé tenni a masinályát, és ha minden jól megy még akár baltech is elkészülhet a nyárra és csaphatunk 1 ujabb találkozót ahol már a működő légpárnásokat lehet kiélvezni.Néha ezt már karnyújtásnyira érzem.
Dicséret neked azért hogy beszámolsz a légpárnásod építéséről mert e a többieknek is okulására szolgál amit leirsz és rávilágít olyan dolgokra amiket talán nem kédeznek meg de igy leírva hozzáadódik az öszképhez (konkrétan az áttétel számításra utalnék)Az meg különösen értékelendő hogy fotókkal is ilusztrálod a témát.
Hát valóban úgytünik hogy csak négyen építetek de remélem és tudom hogy mindig több a halgató mint az aki előad.
Benéztem már sok egyéb topicba is, de azt állíthatom hogy ez a csapat értelmes, figyelmes, és fegyelmezett emberekből áll, csak az szól akinek van mondanivalója vagy kérdése, nem tének el a témától és nem fikázzák le egymást. Aki itt van azt a légpárnás jármű érdekli.
270m/s biztos nem volt a ker. seb. a lapátnak mert ott már rég felrobban szvsz, illetve akkora erő kell hozzá a kipörgetéshez, hogy sem a wartburg sem a subaru moci nem bírta volna. (még együtt sem :) 110 a gyári határ 140 az ajánlott verseny határ mert 140-nél brutál hangos lesz a dolog 170 a versenyzők limitje.
zsomi, megkérdezem ma mi van ezzel a lapáttal aztán majd hívlak.
Mint már mondtam köszönöm hogy szántál rám egy kis időt, a szívósorbekötésemet kompletten a nálad látottak szerint csináltam és minden működik + még 2 csövet le is szereltem a gépről.Ugyan én nem vagyok még komoly hozzáértő,de a rendelkezésre álló adatok alapján a következőkre jutottam.
a 130m/s ventisebesség eléréséhez 4500as fordulaton amit a te motorod csúcson tud 2365ös ventilátor fordulat szükséges ehhez ha az alsó tárcsa átmérője 12cm akkor fölülre kell 22,8cm,vagy a motorod fordulatszámát kéne 4800ig feltornázni és akkor ez az áttétel is jó,de mint mondtad ez nem sikerült sehogysem.Na ezzel viszont nem nagyon mész szerintem elöre mert ennek a hajónak nem csak max fordulaton kéne megemelkednie hanem már 1/2 fordulaton is.Tehát én arra gondolok hogy a varnyesz mocid kb 5000re forgatta a ventidet ami 270m/s lehetett és akkor azért ment a hajód mert itt már minden megvolt,de ezt ugye nem szabad etalonnak venni mert a gyártó csak 110m/s-t enged ehhez a ventihez.Én most csak ezt látom reális magyarázatnak, mivel ha nem is tökéletes a felső tárcsa mérete ,de csak 10%al kisebb mint a szükséges,azért ha ven erre felesleges pénzeszközöd meg lehet próbálni egy ekkora tárcsát.Esetleg még a 4500as fordulathoz lehet párosítani a 140m/s-t ekkor a venti 2547et pörög de ez már a versenyző kategória,ide 21,92 felső átmérőjű tárcsa kell,na ez már komolyabb áttétel csökkentés, kérdés hogy amoci kiforogna e ezzel az áttétellel 1050es ventivel 9 lapáttal.?????
Erről csak a Zoli tudna pontos adatokat mondani.Az én csekély tudáspalántáimat is az ő tanításából,és hozzáértéséből csíráztatom
Az új tömítésekkel összeszerelt motort elindítva nem lehetett tökéletesen egyenletes alapjáratot beállítani kicsit néha megingott az alapjárat és a moci is csak 1800 körül vette rendese a gázt,ráadásul néha mintha a 4es henger kihagyna. Gondoltam egy kompressziómérésből nem lehet baj.1es henger 13 bár,3es henger 13bár,2as henger 12,5bár,4es henger 6,5bár.Na ez szíven ütött.Következett a veszteségmérés ami a hengerfejre utaló hibát sejtetett, ezért levettem a hengerfejet,és elvittem felujítattni.A 4es henger szelepei berágódtak és a szelepvezetők is kopottak voltak.Persze,nem volt olcsó és az új tömítés is pénzbe került,de itt most csak az volt a lényeg hogy kiderüljön kell e a motort generáloznivagy csak a hengerfej volt rossz.Összeszerelés után a 4es henger kompressiója is szépen feljött11re ami azért még elmarad a többitől de már nem káros.Így indítás után már jobb volt a helyzet de az 1es3as henger nagyobb szívóerejéből adódóam az alapjárat csak 1200 körül lett egyenletes,de ez már elfogadható mivel a venti úgyis kívánja majd a magasabb alapjhárati fordulatot és innen a motor is jobban harap.Hát így állok most.Az elektromosd rendszer még tervezés alatt van, de 17ig az is készen lesz.A venti megrendelése már folyamatban van,ha minden jól megy mire a venti megjön már minden más készen lesz és csak a gyűrűt kell rögzítenet.
Motor a halyén, de a bal hengersor nem indul el, csak úgy 3000 körül de akkor is csak pruszköl és mindtha a kipufogóban robbanna a keverék.Így le kellett mondanom a 115Le-s motorról, mert a dolog a karbitisztítás után sem válltozott,és nagyon macerás lett volna egy szinkrontengyely felépítése a motorra.Ráadásul az volna a nagy terv hogy a lehető legkevesebb, de precít munkával működőképessé tegyem a masinát, és ha ez már megvan akkor lehet egyesével a részegységeken mégy javítani esetleg könnyíteni.Tehát az egyszerűség és a siker reményíében jött a következő lépés.
Ez az "új"üzemanyagellátórendszer került felépítésre, ami elég nehezen sikerült, mert ha az ember légpárnást épít akkor mintha 2xvagy inkább 4x gyorsabban megy az idő,éshiába csak 6 csavar ezt felszerelni és ennyi a 2 karbit leszedni ez mégis 5 órába tellt.Az indítás után hirtelen tengersok probléma lépett fel.A karbi túlfolyt,de annyira hogy feltöltötte az egész szívócsonkot, álló motornál kb 1 perc alatt, és a motor orrán száján fehéren füstölt.A frissen felszerelt karbisort újra levenni, új tömítésgarnitúra a karbihoz,és a szívosorhoz, ez újabb 5 óra.Így végződött a második nap.
Tudom hogy összesen 4en vagyunk akik ezt a fórumot nézegetik, de arra gondoltam az utókor számára itt is dokumentálom a légpárnáshajóval történő tevékenységemet, aztán hátha egyszer mejd eljön az a nemzedék aki komolyabban veszi a légpárnásokat és épít, vagy szerez és használ ilyen járműveket.
Ezt kell motorizálnom.A motor egy Subaru EA-81 motorkódú 1.8-as boxer.A motor beépítőkeretét szélesítés után lehetett beépíteni
Akkor a kisebbik test sajnos nekem nem jó, mivel a szándékom az lett volna hogy 13 lovas mocimmal a lehető legegyszerűbb 2 éltű gépet alkossam, és itt a víz a lényeg.
A nagyobb hajód viszont érdekelne.Ha lehet megnézném, de a telszámod segítség volna hogy gyorsabban menjen a dolog.
rövid válaszom nézd meg a www.hovercraft.com -ot és megkapod a választ.
bővebben: UH10F a legkisebb felnőtt légpárnás: méret: 3x1,5m kb 80kg test motorral terhelés: kb 120 kg motor: 8-15 Le seb. 50 km/h
az UH 6 os nagy gyerek kategória: méret: 1,8x0,9m test 30-40 kg terhelés max 90 kg 7 Le motor 32 km/h
Szóval mivel úgyis kell neki egy erősítés amihez csavarod a motort valami rétregelt lemez. a méreten tudsz bővíteni 10-20 cm-eket oldalanként.
Rád bízom, határeset.
Ha van egy 8-10 Le könnyű motrod és arra kell, hogy ökörködj a jégen arra jó lehet, ha egy kicsit komolyabbat akarsz és mondjuk a vízre is rá mennél akkor felejtős. Arra ott van a 4m-es testem 3 személyre meg tudod csinálni. 120e a test szoknyával, 160e Honda emelő motorral és lapáttal.
Én kb 100 kiló vagyok+1 moci 20+szoknya+gyűrű+légcsavar+kormány+test=150 kiló.Szerinted ez a méret elég lenne,vagy ez inkább gyerekméret?-még a 2x1 es méreten is gondolkodtam, de ez 0,5 m2vel kisebb.Mivel te hozzámképest szakértő vagy így ha azt mondod ez jó akkor köszönöm és indulok érte, ha viszont az én súlyom ennek a gépnek sok és úgysem fog alattam működni akkor köszönettel nem kérem a testet,mivel nem érnék célt vele.