OFF
Sracok, de elsosorban ZoPo! Nem-e lehetne-e e ezt a bizonyos homepaget megtukrozni a tripodon, vagy akarhol, ahonnan 10 byte/s-nel nagyobb sebesseggel is le lehet tolteni a dolgokat? Extra suxx.
ON
Egy pillanyatra ugorgyunk vissza a trolikhoz. Talan SzigDani irt valami MTB, vagy milyen trolirol, meg IK60-asrol. Van ezekrol kep vhol?
Feltettem plebejus képeinek második adagját. (325..376) Ma nem fájt a fogam, így 27 képet szkenneltem be. :o)) Holnap a 411..520 szériákkal befejezem.
Sajnos a képeket hiába nagyítanám, több részlet nem lenne rajtuk. Java részük 6x9-es, némelyik ráadásul kicsit életlen, de ezt plebejus megmondta előre. Ezért 1:1 (screen) felbontásban szkenneltem. Ez van, ezt kell szeretni! :o))
A képek helye tehát, +1x:
http://www.extra.hu/zopo/plebejus/
A BZ modelleket mire epitik, PIKO kettengelyes motorkocsira?
A Vasutbarat-ban vannak Interpicis kepek, 3 kep, 2 fele IP. Az egyik osztott ablakos, a masikon eredeti van; egyiken kocka masikon kerek lampa elol... A kasznit teljesen atepitettek, vagy eros muanyagbol keszult? A belseje, motorikus dolgaik megegyeznek?
Ma voltam Petőfi Csarnokban a vsútmodell-kiállításon. Hát, pazar volt!!!! Aztán elkezdett csorogni a nyálam egy sárga csíkos Bz-re, de amikor megtudtam a sráctól, hogy csak rendelésre csinálnak, és 17000 Ft egy Bz, akkor gyorsan elállítottam a csorgást. Mindennak van határa.
Így aztán kiegyeztem magammal egy Fuggerth Ap kocsiban.
Egyébként, azzal együtt, hogy nagyon tetszenek a Fuggerth modellek, azt kell mondanom, hogy gazdag a fantáziájuk. Azt tudom, hogy volt valaha GySEV Csörgő, no de zöld- sárga színezésben?!?!?!?! (M41 003 a modell pályaszáma). Ugyanez a BDt vezérkocsira ill. a BDbh poggyászteres kocsira: mindkettő zöld-sárga színezésben is! Én GySEV magyar vonalon eddig csak Bh (=MÁV Bhv, nem MÁV Bh), Ap és InterCity Bp, Ap kocsikat láttam. kocsikat láttam.
én nem láttam azt az eladottat, csak ezt olvastam:
"A 3289-est, amelyet 1996. december 12-én selejteztek, 1997. április 25-én szállították a Száva Kocsiszínből Várpalotára. 400.000 Ft-ért vette meg egy vállalkozó úgy, hogy minden alkatrész bennemaradt, tehát a villamos üzemképes. "
Akkor ezt felfogják újítani? ilyenkor nem kell a vétkesnek vagy a felelőségbiztosítójának kifizetni a kárt?
És melyik kocsi sérült? 3429 vagy 3430?
meg tudtam Benda Gyuritól a múltkori baleset részleteit:
Esemény jellege: Összeütközés
Időpont: 1999. 09. 25. 07:42
Helyszín: XX. Jókai Mór utca - Határ út kereszteződés
Viszonylat: 52-es villamos
Menetirány: Kispest, Határ út végállomás
Pályaszám: 3429 - 3430
Üzemigazgatóság: VÜI. I-es Forgalmi Üzem
Személyi sérülés: 1 fő súlyos (villamosvezető); 1 fő könnyű (tgk. vezetője)
Anyagi kár: Villamosban: kb. 1 millió Ft; tgk-ban: kb. 500 ezer Ft
Esemény leírása: A nyerges vontató - a fedezőjelző tilos jelzése ellenére - behaladt a keresztezésbe, ahol a villamos
nekiütközött. Az ütközés következtében a villamos egy forgóvázzal kisiklott.
Forgalmi intézkedés: A 30-as villamos a Kispest, Határ úti végállomáshoz terelve, az 52-es villamos a Kispest, Határ út és a
Gubacsi út között közlekedett. A Gubacsi út és a Pacsirtatelep közé
2db autóbusz (68, 136gy) beállítva pótlásul.
Utastájékoztatás: A BKV 26-os zavarelhárító gk. személyzete végezte.
Forgalmi akadály: 88 perc
1.000.000-os kár UV-ben? az nem totál kár már? Benda Gyuri honlapján lehet olvasni, hogy működő képes UV-t 400.000-t adtak el...
Ha vannak képeid róla, természetesen érdekelnek. Azért egy filmért feláldozni egy mozdonyt, még ha esetleg selejtes is...hmm... 301-essel csinálták azt a filmet?
Sebesvonatokról:
A sebesvonat, mint fogalom német eredetű (Eilzug). A M. kir. Államvasutaknál a sebesvonat emeltdíjas vonat volt, de a személy és gyorsvonatokkal szemben csak 2. és 3. osztályú kocsikkal közlekedtek.
Árak (1-5 km, 2. osztály, 1937/38 mr. időszak) gyorsvonat: 1,10 P; sebesv: 0,66 P; személyvonat 0,26 P (1 P kb. 3 USD)
Jelölése a fejrovatban bekeretezett Sebesv. felirat. Tipográfiai megkülönböztetése a menetrendeben nem volt.
Köszi Werner!
Az adatokat csak úgy lendületből, félkómásan, emlékezetből írtam.
Szép sztorikat hallottam a V 43 334-esről, az a 1267-esből lett. Úgy jött meg a MÁV-tól, hogy törötten lecibálták Sopronba, meg hoztak hozzá két vagon alkatrészt! Csak a vezérállásból 18 talicska üvegszilánkot szedtek ki, meg a gépész egykori táskáját, ami a karambolnál beszorult. (Ha jól tudom, akkor egy szeszesitalokat szállító kamionnal ütközött a szerencsétlen.)
Ahhoz képest, ahogy kinézett (lásd mercurio-n a képek), elég szép gép lett belőle. Bár állítólag elég hektikusan működik, elég sok az üzemzavar nála. Most indulok Sopronba, megpróbálok újabb GySEV-es infókat szerezni.
A Szergejek a végefelé még Ausztriában is vendégszerepeltek, elég nagy sikerrel. Aztán sokáig kerítést képeztek a pályaudvaron.
A GySEV Bz-k (501-502) Siófokra kerültek, a Daciák meg Debrecenbe.
Ja és van az állomáson a Leo is, ami fűtőgépként szolgál VF 12(???) néven.
Elég hülyén néz ki, sárga csíkos GySEV díszítéssel.
ZöPö,
Nagyon koszonom a faradozasodat:))))
Izgatottan varom a hetfot, megirnad addigra, hol keressem a kepeimet?
Hogy' sikerultek, elfogadhato monitorrol nezve?
Benyó,
Sebesvonatok az 50-es evek vegen es 60-as evekben biztosan jartak. Ha jol emlekszem,
Menetrendi jelolesuk: vastag ora, vekony perc
Dijszabas: a gyorsvonati potdij 1/2-e
65-74 kozott mindig vettem menetrendet, de nem tartottam meg, mostmar sajnalom. Kb. 1 eve lattam vkinel egy resz-menetrendet 1942-bol Bp es a visszacsatolt erdelyi telepulesek kozotti vonalakkal, arulta a bacsi, de nem vettem meg, akkor meg nem tudtam, hogy ilyen kedves barati korre lelek, - Ti tamasztottatok fel bennem >30 ev utan a vonatokert valo lelkesedest . Mult szombaton direkte felkerestem, de mar eladta:((
P.
Szegedről merre megy el Kecskemét felé? Amikor mi mentünk, azért volt gépcsere Kecskemét előtt mert a deltában nem mehet el Nohab, a tengelyterhelés miatt. Vagy akkor most rosszul tudom?
Bocs, hogy nem csatlakozom az előző témákhoz, de ezt le kell írnom.
Elmentem a MÁV irodába (Andrássy út), hogy vegyek jegyet-helyjegyet holnapra Miskolcra. Húztam egy sorszámot, majd pontosan 32 percig ácsorogtam - üres szék nem volt - míg megvehettem a jegyemet. Öt ablakból egynél dolgozott a pénztáros. Szomszéd helyiségben (főbejárattól balra) pedig féltucat alkalmazott dolgozta agyon magát olyan dolgokon, mint különvonat rendelés (ezt írták az ajtóra). Kis híja volt, hogy nem gratuláltam nekik a tökéletes szervezésért (2 fő nemzetközi pénztár - na ott is voltak ám bőven, 2 fő információ - na ott nem volt szinte senki, 1 fő belföldi jegyek - sorszám alapján 22-en voltak előttem).
Másik: 11.30-kor már egyetlen mai miskolci IC-re se volt helyjegy. Hát kérdem én: miből lesz a bevétel kérem szépen? Mer így utasból aztán nem. Ugyebár tapasztaltuk, hogy különvonatból se (Pécsvárad, aki még emlékszik).
Miert nem engem kerdezel?
A 020-as a nosztalgiavonattal 17.20-kor indul Kistelekrol Kecskemet Lajosmizse utiranyon Bp-n keresztul egeszen Putnokig
Szegedrol mar kiment 10.40 korul Kistelekre. En is rohantam volna...
Igen, Ákos, akkor vettem észre, hogy félregépeltem, amikor feladtam a levelet. A 9709-re akartam reflektálni.
Különben szerintem jó, hogy 9712 személy lett az S 9702 sebesből, mert ismét mondom, undorító a sebesnek álcázott személy (és az IC-nek álcázott gyors, mint pl. az IC Somogy). Minden vonat kapja azt a vonatnemet, amit megérdemel.
Azért az tény, hogy a sebes prioritás szempontjából közvetlen a gyors után jön.
020 lement még az éjjel Szegedre, 3 körül érhettek oda. Vissza nemtom' mikor jön. A képből természetesen csináltatok Neked.
division by zero:
Néhány szinte mindenhol megálló vonat is sebesvonat lett, ezt én azzal magyarázom, hogy míg pl. az S 9709 2 óra 39 alatt van Fehérváron (elvileg, mert Füredtől nem lehet tartani a menetrendet), addig pl. a 9725 3 óra 12 alatt (a középút az S 9705 2 óra 57-tel). Persze akkor meg ott van a 9713, ami 2:52 és személy, vagy a 9750, ami 2:43 és szintén személy, szóval... Talán magasabb prioritású a sebes?
Benyó:
9702 már nincs, helyette 9712 (kitalálhatod, milyen vonat :-) van, gyakorlatilag ugyanazzal a menetrenddel.
Kockázat: nem tudom, mikor megy (lehet, hogy már elment), és előtte még a fényképezőért is haza kellene ugranom. Hétfőtől csütörtökig Pesten voltam, most próbálom meg behozni a lemaradást a munkában.
Joó Feri legújabb képeit néztétek már? (aki volt a Nyagatiban az már látta...)
Különösen ezt a M43+M43+Bzx képet érdemes megnézni (MÁV készül az új évezredre???).