Keresés

Részletes keresés

1014 Creative Commons License 1999.09.06 0 0 468
Matiz, D-b-z!

Elég régen volt már szó a 2 Leóról, de most tudtam előkaparni az irodalmat.

V41: "teljesítménye kisebb és a vontatómotorokat 2 db - a szinkronmotor 2 tengelyvégéhez rugalmas tengelykapcsolóval csatlakozó - párhuzamosan kapcsolt fődinamó táplálja" A főtrafó teljesítménye is kisebb. A szinkronmotor 4 pólusú, szinkronfodulatszáma 1500 1/min.Váltakozó áramú gyorsítás 1450 1/min-től. Az egyik fődinamó selejtezhető (kikapcsolható) szükség esetén.
V42: 1 fődinamó, 1000 1/min szinkronfordulat.
Mindkettőt 1958-62 között gyártották. Járműszerkezetileg (azt hiszem) azonosak.
Forrás: Lovas - Mezei - Zádori: Villamosmozdony-vezetők zsebkönyve

division by zero Creative Commons License 1999.09.06 0 0 467
Még mindig Muki...
A BKV (és elődei) ezekkel bonyolította le a teherforgalmat (96 novemberig), azonkivül üzemképtelen villamosokat szoktak velük vontatni, vagy mint Arthur Dent látta forgovázakat, és PFT-sek is használták öket, bár mostanában inkább teherautóval járnak.
96 után elég sokat szétaprítottak, kezdtem azt hinni nem is maradt, csak a Szentendrei muzeumban, ezért örülök neki, hogy lehet látni öket, még ha reklámhordozóként is.
Nekem ők a kedvenc "villomosaim", gyerekkorom óta vágyok arra, hogy egy ilyennel járjam be a várost...
werner Creative Commons License 1999.09.06 0 0 466
Az M62 témához:

On Sun, 5 Sep 1999, Joo Ferenc wrote:

> Erdekelne, hogy a sok M62 kozul melyik epp uzemkepes/keszul/dog-selejt?
Szegedet mar Gabor megirta, amit en tudok, az a kovetkezo:

Szombathely: S. Feri most mindent tud arrafele.
162: letetes, de neha hasznaljak. 175 megy, 193 megy, 197 kolcsonadva
GySEVnek, 201 dog, 208 Fm99.06.30, 210 eppen all, 211 mar megy, uj
motorral, mert az elozo kicsit atrendezte magat, 213 jar, 215 GySEVnel
volt, de asszem eppen all, 218 megy, 223 megy, 233 S.99, 246 jar, teherrel
es IC-vel, meg gyorssal is, 260 gyorsfordas, 270 jar teherrel.

Cell:
104, 113, 145, 146, 149, 159, 163, 182(=200, Fm 99), 183, 188(=067)
216 jar,nagyreszt teherrel, de besegitenek szemelyen es tartalekon Tapolcanak
meg Fehervarnak is. 195 alkatresztartalek, 200 all. A mukodok kozul
allitolag a 146 s a 163 a legjobb allitolag.
160(067-es szamon), 188(160-as szamon), 167(sajat szaman) S.98.12.31 (nem
volt jobb dolguk? kerdezen az ember de 99.01.31-enfestettek fel rajuk ezt a
datumot).

Kanizsa:
Kaosz. Kulonbozo forrasokbol ott van allomasitva a 064, 150, 151,
171(felujitva Dombovaron 1999, mult heten Fradiban lattam), 177, 180 (most
eppen kolcsonben Kiskunhalason), 203, 255(Fm99), 266 Mind jarnak, 153
S.98.12.30

Fehervar:
110 javitas alatt, 140, 141, 147, 158 jar, 165 jar-dog vegyesen, 187, 190
jar 214 jar, 221 jar, 236 is jar, 243 dog.
164 S.98.12. (anelkul hogy lefotoztam volna!)

Dombovar:
Csak tavaly oktoberi adataim vannak, ezexerint
116(=068), 181, 232, 235, 253, 254, 261 jarnak, 247 S.98.12

Fradi:
138(=219), 227, 230, 262, 263, 265 jarnak. 227-et hosszu ido utan lattam
nemreg teherrel. Fustos. 224 utkozott, de remelem nemsokara jarni fog.
198-at mar reg nem lattam, pedig tavaly sokat ment. 166, 176, 226, 228
dog, de lehet hogy az elozo ketto kozul vmelyik nemsokara menni fog mert
messzirol latni veltem, hogy a motorjat probaljak. Ugyanakor Fradiba most
erkezett ket uj forgovaz. 257 meg dog, hianyzik egy szoknyaja is, de
allitolag fomuhleybe akarjak vinni, ha ez sikerul akkor unalomig lathatjuk
majd...

Miskolc:
Allitlag oda ment a 072. Ha valaki latja, szoljon!
168 volt a debreceni napokra felujitva, hogy most mi van vele...?
178-at en ket eve doglotten lattam. 205, 206-ot egy eve meg lattam menni
(amikor csinaltak a 80-ast), 244 ket eve eg nagyon szep volt, 245-ot S.
Feri latta jarni egy eve.

Hatvan:
108, 127, 144, 256 tavaly jart, gondolom iden is.
100 dog volt, most nem tudom, 251 S.98.02.06

Szolnok:
001 jar, 117 nemreg Fradit segitette ki meg reszt vett a szobi
palyafelujitasban. 120 nem tudom, de valszeg jar mert akkor mivel mennek
ki a deli ipartelepi rendezore?

Debrecen:
uj adatom nincs, tavaly nyaron dolgozott a 058 (Pl), a 204 (volt Pesten
is) a 240. A 071, 095, 191 a futohazban allt.

Zahony:
053, 069, 196, 271, 272, 273 jar, a 077 tavaly dog volt es iden is, harom
eve meg volt fent Fradiban. A 157 ket eve ugyanugy, tavaly allt, most nem
tudom mi van vele.
Szelesek kozul kettot kivagtak, a felreallitott otosfogatbol akkor ketto
van allagban (505, 510). 501, 504, 506, 508, 509, 514, 517, 518-nak jarni
kell.

Remelem tudtam segiteni.
Ha valaki tud updatelni akkor feltetlenul irja meg.

Udv, Werner

division by zero Creative Commons License 1999.09.06 0 0 465
A Muki az az, amit lejebb kéttengelyes fadobozként emlegetett Arthur Dent.
Hivatalos megnevezése azt hiszem motoros tehervagon, 1926 körül gyártották öket, 40 db-volt eredetileg.
Itt van egy példa
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.06 0 0 464
Koszi a valaszt Muki ugyben.
Vissza M62 temara: a multkoriban irtam, hogy M62 221-nek halvanyan ugyan, de egesz jol kivehetoen latszik a voros (mostmar kb. rozsaszin) csillag. Ha jol emlekszem, Peter irta, hogy a 190-nek (?)is megvan meg a csillaga. Kerdesem: nem utkozik ez bizonyos jogszabalyokba? M62 221 most merre jar? Tudnillik a ket voros csillagos kep nem lett tul tokeletes: az egyik ellenfeny a furedi allomasaon, a masik Fovenyesen naplementeben, szeretnek meg egy-ket kepet csinalni rola, mielott levakarjak a voros csillagot. Ha jol lattam, M61 020-on is a regi cimer van rajta. Elvileg ezt sem szabad mar hasznalni. Nem jol tudom?
bnl Creative Commons License 1999.09.06 0 0 463
A muki mifelénk (Vazs megye) az M28-as fedőneve. Szombathelyen is van belőle 1 db.
Bölény Creative Commons License 1999.09.06 0 0 462
A kamaraerdei ifjusagi parknal valoban vege a 41-es vaganyanak, de az ut tuloldalan (ha jol emlexem) meg ott vannak a regi sinek. Azt nem tudom pontosan, hogy regen hol volt a kulso vegallomasa, de a 4-es metro kapcsan mintha hallottam volna olyen koncepciot, hogy ismet meghosszabbitanak a vonalat, es azon gyorsvillamossal hoznak be Budaors es esetleg Torokbalint lakossagat. Alapvetoen nem lenne egy felhulye megoldas, hiszen majdnem vegig zartpalya van, de mind a kamaraerdei, mind a budafoki-albertfalvai reszen eleg sok a szintbeli keresztezodes van, amit soxor meg lampa se ved. Emellett a vonalon eleg sok megallo is van, ami jocskan meghosszabbitja a menetidot.

A Tatrak olyan 6-8 eve jartak egy darabig a 41-esen, de hogy miert, azt nem tudom. Nem hiszem, hogy a vonal forgalma indokolta volna. Par eve lattam viszont arrafele kulonjaratos Tatrat, ami gyerekeket szallitott az ifjusagi parkba. Asszem ilyen celra eleg ritkan szoktak villamost hasznalni, nem?

werner Creative Commons License 1999.09.06 0 0 461
Mégegyszer M62,265: Ákos, nem a fehér csíkozásra gondoltál? Azt én is elég undinak tartom... a Csörgőket meg a Gigantokat még jobban elrontja. Szerintem ebben a színezésben fehér csíknak nincs helye...

263: Valaha ő is ugyanolyan szép volt, mint a 265 de azóta csak rohad szegény... ugyanazzal a festékkel festették le mint a 265-öt, nézzétek meg a különbséget...

Egyébként feltűnően sok Szergejnek van díszléce. Van, amelyeknek le van festve pirosra (099, 171, 194, 221 stb.) és amint Gábor írta a 231-esnek még krómozott is.

Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.06 0 0 460
Bocs, de mi az a muki?
werner Creative Commons License 1999.09.06 0 0 459
M62,265. Lehet hogy kötelezik rá a 4 fiút, de azert rendben tartják igencsak. Egyébként mostanában mintha fakulna, meg az oldala is foltos. Valaki festékkel támadta meg.

Füstöl is, elég olajosat, de nem a mozdonyvezető dolga, hogy kicserélje a dugókat. 1989 óta nem kapták szét azt a mocit. Ennek megfelelően minimum heti 2 nagyobb és napi egy kisebb tisztogatás (ez utóbbi vonatravárás közben).

Mellesleg tavaly még 1500 kW-t tudott villamosan.

TYFON: Ákos, most melyiknek van még TYFON kürtje? Mert a TYFON-os üzletasszony nem sok most üzemelő NOHABra mondta rá hogy az van neki! A 002-ben sem vagyok biztos.

Werner

division by zero Creative Commons License 1999.09.06 0 0 458
Azt a két Mukit én is láttam, én a Keletinél, meg egyszer amikor bekanyarodott az egyik (7038) a Népszínház utcába. Sajnos mind kétszer elég távolról, így fotó még nincs, de még vadászok rájuk...
Lehet, hogy másik két Muki lesz Budafokon...
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.06 0 0 457
Kormanyzati elofutarrol jut eszembe: 1987. oktobereben tortent, epp nyelvvizsgazni mentem Pestre a Napfeny Expresszel. Cegleden felreraktak bennunket, teli rendorrel az egesz allomas. Kb. felora multan elrobogott a 100a-n Szolnok fele ket Szergej osszekapcsolva, utana kb. 5-10 perccel pedig Kadar papa robogott Moszkvaba egy gyonyoru, szerintem akkor frissen ujrafestett NOHAB vontatta szerelvennyel. (Szerencsere a nyelvvizsgat nem kestem le, bar a vonat kb. 1,5 ora kesessel ert Pestre.)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.06 0 0 456
A Szegeden levo M62 231-nek is megvan a kromozott diszlece. Kb. egy eve lett ujra festve, eleg jol nez ki, a Giganton es Joo Feri honlapjan is van rola kep.
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.06 0 0 455
Az már nagyon régen nem megy el odáig. Kamaraerdőnél vége a vágánynak. Réges-régi Bp.-térképeken még én is láttam a vonalat, de talán már a vágányok sincsenek meg. Pár éve még csak Albertfalváról, a Forgalmi teleptől járt a 41-es, aztán visszahozták a Móriczra. M+M formációban UV-k járják, de láttam olyan képet, ahol Tatra kocsikkal volt.
Gabó Creative Commons License 1999.09.06 0 0 454
ez a 41 es villamos és albertfalva kitérotol megy kamaraerdore
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.05 0 0 453
Anteus: hat persze :-) Itt mindenkinek van hely :-)

Van egy olyan villamosjarat (ha meg megvan) ami kimegy egeszen Budaorsig, elmegy a Budaorsi laktanya mogott (ami a repterrel szemben van). Szerzek egy Bp terkepet es valamelyik nap elmegyek arra villamosozni...Ha jol emlekszem 44-es lehet a szama, mindenesetre 4x; es regi kocsikkal jar.

Nemsokara aktualissa valik a Paks mozdonymuzeum tura szamomra! :-)

Kobanya-felso melle, a roncstelepre nemreg bevittek egy csomo szetvagott Daciat...ha jol lattam, Bobo alkatreszek is voltak :-(((

Járaszája Creative Commons License 1999.09.05 0 0 452
Most láttam a két zöldre festett Mukit a Körtéren. Kétlem, hogy a budafoki HÉV tiszteletére lettek lefestve, mert a zöld alapon fehér betűk hirdették a Metro című ingyenes napilapot, és a közrefogott teherkocsin is ez az óriásplakát díszelgett. Persze lehet szponzor, csak egy kicsit erős. Igaz, a Mukiknak sem túl sok köze van a BBVV-hez.
Más.
Ki találta ki, hogy a Kelenföldi pu - Déli pu 'vonatpótló' villamosjáratnak a 80-as számot adják? Amikor először itt olvastam, ayt hittem elírás. Ez a szám nem is tartozik a villamosok számtartományaba, és ezen a számon trolijárat üzemel. A 206-os busz már sokkal logikusabb szám (Kelenfoldi pu - 6-os villamos). Miért nem 18A, 18Y, vagy 118-as lett a 18-as villamos ideiglenes testvére?
Járaszája Creative Commons License 1999.09.05 0 0 451
Most láttam a két zöldre festett Mukit a Körtéren. Kétlem, hogy a budafoki HÉV tiszteletére lettek lefestve, mert a zöld alapon fehér betűk hirdették a Metro című ingyenes napilapot, és a közrefogott teherkocsin is ez az óriásplakát díszelgett. Persze lehet szponzor, csak egy kicsit erős. Igaz, a Mukiknak sem túl sok köze van a BBVV-hez.
Más.
Ki találta ki, hogy a Kelenföldi pu - Déli pu 'vonatpótló' villamosjáratnak a 80-as számot adják? Amikor először itt olvastam, ayt hittem elírás. Ez a szám nem is tartozik a villamosok számtartományaba, és ezen a számon trolijárat üzemel. A 206-os busz már sokkal logikusabb szám (Kelenfoldi pu - 6-os villamos). Miért nem 18A, 18Y, vagy 118-as lett a 18-as villamos ideiglenes testvére?
anteus Creative Commons License 1999.09.05 0 0 450
Sziasztok, bevesztek a csapatba, ha elmondom, hogy vonattal tettem meg az Ulan Bator-Moszkva távolságot 1991-ben? Kb. öt napig tartott, fantasztikus társaság a vonaton (egyedül utaztam), vodkák és Szibéria.
Másik egzotikus vonatélményem a Guayaquil-Quito vonal Ecuadorban. Sajnos a földrengések miatt sok helyen sérült volt a vonal, nem lehetett végigutazni. Ez egyébként a föld legmagasabbra jutó vasútja. Guayaquil a tenger partján van, Quito meg (ha jól emlékszem) kb. 2,700 méteren van, a kettő között a vonat felmegy 5-6 ezer méterre is.
basher Creative Commons License 1999.09.05 0 0 449
A felsovezeteket is meg lehet allapitani egyertelmuen az alakjarol. Amikor felraktak az optikai kabelt Pladany es Bkeresztes kozott, a ciganyok elkezdtek lopni, aztan rajottek, hogy nem er semmit. Az legkabel volt, de pl. a 110-esen hosszu km-eken at astak neki godrot, aztan egyenlore meg nem csinaltak vele semmit.
basher Creative Commons License 1999.09.05 0 0 448
Vacratot — Aszod kozott lehet, hogy csak terveztek a masodik vaganyt.
basher Creative Commons License 1999.09.05 0 0 447
A 49-es villamos zsufoltsagarol csak annyit, hogy tok mindegy hany percenkent megy a BKV jarat, mert egy teljes vonatot nem tud elvinni meg ket villamos sem. Vonat erkezes utan, foleg ha egyszerre erkezik tobb vonat, mindig zsufolt lesz a villamos vagy a 7-es busz. Egyebkent a vonattorlodasok miatt 3 uj peront alakitottak ki a 7, 16-17. vaganyok mellett.

Meg annyit, hogy eredetileg ugy terveztek, hogy az uj VOLAN pu-t is megnyitjak a ho elejen, nem tudom ez megtortent-e. Mindenesetre akkor meg nagyobb zsufoltsagra lehet szamitani egyes villamosokon.

En lehet, hogy ugy kozlekedtetnem a 80-as villamost, hogy Kelenfold fele menetrend szerint, ugy ahogy van, de a masik iranyba mentesito jaratkent, amikor beerkezik egy vonat, de akkor akar egybol kettot is, ha kell. Addig varakozzanak csak a vegallomason, persze a hulye BKV / Fovaros / XI. kerult, vagy akarki is volt, felszedette a jo hosszu tarolo vaganyokat.

Törölt nick Creative Commons License 1999.09.05 0 0 446
Ez lesz az.
Jovo hetfon letoltom, es felrakom egy magyar szolgaltato oldalara, vagy a benti gepemen elinditom az ftp szervert, hogy akinek kell, az gyorsabban letolthesse. Sajna, min. P166, win98, 32MB RAM kell neki.
division by zero Creative Commons License 1999.09.04 0 0 445
Most jöttem meg a Balatonfenyvesi kisvasút napjáról:
a pálya elég lestrapált, visszafelé ki is siklott a vonat 3. kocsijának az egyik forgováza, ez se használt túl sokat, azon a pár száz méteren amig így jött, addig jó néhány sincsavart kiütött...
A 8 kocsis különvonatot, egyébként a Mk 48 2003 húzta. A menetrendszerinti járat egy jó nehéz Bax (azt hiszem ez az eredeti betűjele) kocsiból és egy C-50-esből áll. Kicsit furcsán fest a C-50-es azzal a nagy kocsival...
Nem értem miért nem a kissebb, könnyebb Bak(?) kocsikat használják, ami utas van abba is bőven befér...
Ebéd után még néhányan felmentünk Somogyszentpálra a 31846 sz. személlyel, ahol a kisiklás történt ott kb 2 Km/h órás lassújel volt...
Elég szomorú látvány a mindenfelé kiágazó szárnyvonalak látványa, amiket sürű bozót takar, meg a forgalmi telepen rohadó sok teher és személy kocsi, az utolsó revizió dátumából lehet következtetni, hogy mióta rohadnak:
a teherkocsik 87,88
személykocsik 90-94
és van egy nagyon lepusztult személykocsi, amelyik 72-ben vizsgázott utoljára...
Láttunk két kibelezett C-50-t, meg egy nagy kupac fémhulladékot, ami egy harmadik lehetett.

Kicsit vidámabb hír: odafelé láttuk (és talán egy fotó is sikerült...) a 020-as Nohabot új "ruhájában" pompázni, Székesfehérváron.

division by zero Creative Commons License 1999.09.04 0 0 444
persze, hogy kell!
division by zero Creative Commons License 1999.09.04 0 0 443
igen, kb két hete láttam a 230-as Szergejt Aquincumnál amint Angyalföld felé haladt kb 30 kocsis teherrel, kb 1 óra múlva jött vissza, akkor csak 1 db négytengelyes tartálykocsit vitt.
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.04 0 0 442
Az esztergomi vonalon mostanában járnak Szergejek tehervonattal?
disp_ Creative Commons License 1999.09.04 0 0 441
Arra is...de pl a 70-es felújításához is húzott pft-s szerelvényt :)
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.04 0 0 440
A "hadrafogható" alatt Bz-húzásra gondoltál?
disp_ Creative Commons License 1999.09.04 0 0 439
Bele, mert müködőképes mozdony nem állhat a fűtőházban. Egyébként is azért RR környéken viszi a szerelvényeket hogy bármikor "hadrafogható" legyen

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!