Első rész, a GANZ linkekből....van már pár száz, de most ennyire volt időm, botsi...A triviális, tehát Railfaneurope.net -en megtalálható linkektől most eltekintenék.
Tunézia, SNCFT:
http://www.roundnoses.com/themes/2003maart.html
Csörgők és villamos motorvonatok 1000mm-re
Brazília, RFFSA "Trem Húngaro" (asszem széles nymtv):
http://www.pell.portland.or.us/~efbrazil/ganz1.html
http://www.pell.portland.or.us/~efbrazil/hungaro_efsj.html
http://www.vfco.com.br/TU/dhung/hungaro.htm
Görögország, OSE, itt van 1000mm és 1435 is, BB és MD hasonmások valamint Csörgők futkosnak:
1000mm például:
http://greece.railfan.net/pics/diesels/ganz.html
Összefoglaló táblázat az adatokkal:
http://www.sfs.gr/d/kd2.htm
http://mitglied.lycos.de/trena/reise1/kal/22.htm
Volt Szovjetúnió és kapcsolódó területek,széles nyomtáv:
http://www.mavag.spb.ru/
http://rail.by.ru/files/diesel/d1/main.htm
Új Zéland, GANZ elővárosi villamos motorvonatok, erről egész jó anyag van:
http://ufies.org/~aleith/transit/wellington/wellington.html
A legjobb oldal, gyári fotókkal, és a tervezőcsapat pár tagjával:
http://www.garry-brookes.com/id178.htm
http://www.trainweb.org/valleysignals/byred/gmwloo.html
http://www.trainweb.org/valleysignals/byred/gmwloo.html
Nincs annyira elhanyagolva, szvsz többen is foglalkozunk azzal, hogy minél több adatot, fotót összegyűjtsünk erről. Egy nagyobb fotógyűjtemény már összeállt, a szöveg is megvan, csak mostanában az idő hiányzik arra, hogy egy komplett és átfogó GANZ oldallá álljon össze mindez.
rm40 válasz | megnéz | könyvjelző 2000.10.12 14:31:41 (17886)
A PKP-nél SN61 néven futottak a mi Bbmot-unkhoz hasonló (vagy azzal megegyező?) járművek. Ki tud bővebbet róluk?
Nos, ami fejből megy:
A Bb mootorkocsival ellentétben ez csak négytengelyes, a lengyeleknél valszeg soha sem volt gond a tengelyterhelés. A járművek eredetileg a Bb-khez hasonlóan 12 JV 17/24 motorral kerültek szállításra, kivéve az utolsó x db-ot, melyeket lengyel gyártmányú (Henschel-licenc?) WOLA motorokkal szállítottak, illetve a többinél is szabadon beépíthető volt ez a típus. A csere lehetőségét ki is használták, ugyanis gondjaik voltak a Ganz motorokkal, ha jól tudom.
Megj.: ilyen motorkocsikban próbálták ki anno a 12 VFE 17/24 motor + HM612 váltó együttest, az egyik mérőkocsinak volt berendezve. Az egyik ilyen kocsi egy ideig a GYSEV-nél is végzett vonattovábbítást, ahol is "Papagáj" becenévre hallgatott.
Meglehetosen elhanyagolt téma, legalábbis szerintem.Egykori világhíru motorvonatok merulnek a feledés homályába, pedig ezek is a magyar vasúti gépgyártás remeki voltak.
A mellékelt fotón látható motorvonat is egy volt a sorban. A valamikor Csehszlovákiában M298.0-ként futott de volt belole az NDK vasútjának is "VINDOBONA" Az utolsó megmaradt egység Zsolnára - ilina lett vontatva a kozlekedési foiskola teruletére, késobb aztán 1992-ben a nyersanyagforrásként fejezte be torténetét. Mindent- képet, jellegrajzot, leírást, belso fényképeket szivesen veszek errol és más Ganz motorvonatról.