Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2004.11.05 0 0 4
Első rész, a GANZ linkekből....van már pár száz, de most ennyire volt időm, botsi...A triviális, tehát Railfaneurope.net -en megtalálható linkektől most eltekintenék.


Tunézia, SNCFT:
http://www.roundnoses.com/themes/2003maart.html
Csörgők és villamos motorvonatok 1000mm-re


Brazília, RFFSA "Trem Húngaro" (asszem széles nymtv):
http://www.pell.portland.or.us/~efbrazil/ganz1.html
http://www.pell.portland.or.us/~efbrazil/hungaro_efsj.html
http://www.vfco.com.br/TU/dhung/hungaro.htm


Görögország, OSE, itt van 1000mm és 1435 is, BB és MD hasonmások valamint Csörgők futkosnak:
1000mm például:
http://greece.railfan.net/pics/diesels/ganz.html
Összefoglaló táblázat az adatokkal:
http://www.sfs.gr/d/kd2.htm
http://mitglied.lycos.de/trena/reise1/kal/22.htm


Volt Szovjetúnió és kapcsolódó területek,széles nyomtáv:
http://www.mavag.spb.ru/
http://rail.by.ru/files/diesel/d1/main.htm


Új Zéland, GANZ elővárosi villamos motorvonatok, erről egész jó anyag van:
http://ufies.org/~aleith/transit/wellington/wellington.html
A legjobb oldal, gyári fotókkal, és a tervezőcsapat pár tagjával:
http://www.garry-brookes.com/id178.htm
http://www.trainweb.org/valleysignals/byred/gmwloo.html
http://www.trainweb.org/valleysignals/byred/gmwloo.html


Uruguay, MDmot rokon:
http://fototren.tripod.com/fotos35/img016.htm


Olaszország, FS, a három fázisú gépek adatai:
http://www.i-ra.org/storia/art1c.html


Jugoszlávia, utódállamok:
http://www.angelfire.com/co3/drustvo/Diesel/diesel.html


Lengyelország, PKP, normál nyomtáv:
motorvonatok:
http://www.polrail.com/gallery7.html
http://www.interlok.info/SchienenbussePL.htm (az oldal tetején)


Bulgária, főleg M44, de volt kint keskeny nyomközű GANZ motorvonat is:
http://www.bdz.bg/trakcija.htm

Törölt nick Creative Commons License 2004.11.04 0 0 3
Holnap a melóhelyen összeszedem a GANZos linklistát és bedobom ide a köztudatba, több szem többet lát alapon :D
Előzmény: seTTebello (2)
seTTebello Creative Commons License 2004.11.04 0 0 2
3 kép Argentinából, ez egy homlokoldali részlet lehet, de nem vagyok benne biztos. Itt a fűtőház előtt látjuk a motorkocsikat, ez pedig a 2768 - as motorkocsi.
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.04 0 0 1
Javallom Rg7 oldalát: http://rg7.try.hu

Nincs annyira elhanyagolva, szvsz többen is foglalkozunk azzal, hogy minél több adatot, fotót összegyűjtsünk erről. Egy nagyobb fotógyűjtemény már összeállt, a szöveg is megvan, csak mostanában az idő hiányzik arra, hogy egy komplett és átfogó GANZ oldallá álljon össze mindez.

Előzmény: kisvautas (-)
seTTebello Creative Commons License 2004.11.04 0 0 0
rm40 válasz | megnéz | könyvjelző 2000.10.12 14:31:41 (17886)
A PKP-nél SN61 néven futottak a mi Bbmot-unkhoz hasonló (vagy azzal megegyező?) járművek. Ki tud bővebbet róluk?

Nos, ami fejből megy:


A Bb mootorkocsival ellentétben ez csak négytengelyes, a lengyeleknél valszeg soha sem volt gond a tengelyterhelés. A járművek eredetileg a Bb-khez hasonlóan 12 JV 17/24 motorral kerültek szállításra, kivéve az utolsó x db-ot, melyeket lengyel gyártmányú (Henschel-licenc?) WOLA motorokkal szállítottak, illetve a többinél is szabadon beépíthető volt ez a típus. A csere lehetőségét ki is használták, ugyanis gondjaik voltak a Ganz motorokkal, ha jól tudom.


Megj.: ilyen motorkocsikban próbálták ki anno a 12 VFE 17/24 motor + HM612 váltó együttest, az egyik mérőkocsinak volt berendezve. Az egyik ilyen kocsi egy ideig a GYSEV-nél is végzett vonattovábbítást, ahol is "Papagáj" becenévre hallgatott.




Előzmény: kisvautas (-)
kisvautas Creative Commons License 2004.11.03 0 0 topiknyitó

Meglehetosen elhanyagolt téma, legalábbis szerintem.Egykori világhíru motorvonatok merulnek a feledés homályába, pedig ezek is a magyar vasúti gépgyártás remeki voltak.

A mellékelt fotón látható motorvonat is egy volt a sorban. A valamikor Csehszlovákiában M298.0-ként futott de volt belole az NDK vasútjának is "VINDOBONA" Az utolsó megmaradt egység Zsolnára - Žilina lett vontatva a kozlekedési foiskola teruletére, késobb aztán 1992-ben a nyersanyagforrásként fejezte be torténetét. Mindent- képet, jellegrajzot, leírást, belso fényképeket szivesen veszek errol és más Ganz motorvonatról.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!